Present till nybliven tvillingmor
Flera barn - tvillingar & fler
  1. Glad vän
    #1

    Present till nybliven tvillingmor

    Vad köper man till nubliven tvillingmamma? Kan någon tipsa mig om en pryl/prylar som ni har haft mycket nytta av?
  2. 1
    Present till nybliven tvillingmor Vad köper man till nubliven tvillingmamma? Kan någon tipsa mig om en pryl/prylar som ni har haft mycket nytta av?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Söta barn vete/ris kuddar

    de är mysigare att lägga ner de små liven i en varm säng/vagn, eftersom de ligger i en varm famn.
    Lycka till Kicki
  4. 2
    Söta barn vete/ris kuddar de är mysigare att lägga ner de små liven i en varm säng/vagn, eftersom de ligger i en varm famn.
    Lycka till Kicki
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Kläder kanske

    Ska det vara till mamman eller till barnen?
    Amningströja kanske om det är till mamman.

    Till barnen går kläder alltid åt. Kanske någon lite större storlek så att de har på lager allt eftersom barnen växer. Personligen så gillade jag bäst när man fick olika kläder till barnen men många köpte likadana.

    Babysittern Babybjörn är vad jag inte hade kunnat leva utan men dom är jättedyra.
  6. 3
    Kläder kanske Ska det vara till mamman eller till barnen?
    Amningströja kanske om det är till mamman.

    Till barnen går kläder alltid åt. Kanske någon lite större storlek så att de har på lager allt eftersom barnen växer. Personligen så gillade jag bäst när man fick olika kläder till barnen men många köpte likadana.

    Babysittern Babybjörn är vad jag inte hade kunnat leva utan men dom är jättedyra.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Frysta färdiga middagar!

    Det bästa vi fick var när en kompis hade lagat storkok och kom med en hel låda färdiga middagar i present. Det var det mest omtänksammaste jag varit med av! Och det kom till stor nytta. Man gick som i en dvala de tre första månaderna, med blöjbyte, uppesittarnätter osv. Våra stora barn blev nog ganska försummade den tiden. Och tänka på mat, vad var det? :-)

    MEN, köper du någon fin present och skall köpa kort till. Köp då gärna var sitt kort till bebisarna, det uppskattas. Vill man spara korten till barnens album är det ju inte så lätt att dela på gemensamma kort.
  8. 4
    Frysta färdiga middagar! Det bästa vi fick var när en kompis hade lagat storkok och kom med en hel låda färdiga middagar i present. Det var det mest omtänksammaste jag varit med av! Och det kom till stor nytta. Man gick som i en dvala de tre första månaderna, med blöjbyte, uppesittarnätter osv. Våra stora barn blev nog ganska försummade den tiden. Och tänka på mat, vad var det? :-)

    MEN, köper du någon fin present och skall köpa kort till. Köp då gärna var sitt kort till bebisarna, det uppskattas. Vill man spara korten till barnens album är det ju inte så lätt att dela på gemensamma kort.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Det var smart med färdiga matlådor.

    Detuppskattas säkert.

    //Kicki
  10. 5
    Det var smart med färdiga matlådor. Detuppskattas säkert.

    //Kicki
  11. Sunshine m. Ludde & Alex
    #6

    Håller med! Matlådor!!

    DET skulle jag velat haft!!

    Och så skulle jag velat haft en skitsnygg vattenflaska (törstig som en gnu när man ammar hela dagarna), och en massa DVD filmer att titta på under tiden.....*ler*....och......

    ......GODIS! Typ 18 kilo!(fast det här är ju vad JAG skulle velat ha....alla kanske inte är så ohälsosamma saom jag...*ler*)
  12. 6
    Håller med! Matlådor!! DET skulle jag velat haft!!

    Och så skulle jag velat haft en skitsnygg vattenflaska (törstig som en gnu när man ammar hela dagarna), och en massa DVD filmer att titta på under tiden.....*ler*....och......

    ......GODIS! Typ 18 kilo!(fast det här är ju vad JAG skulle velat ha....alla kanske inte är så ohälsosamma saom jag...*ler*)

Liknande trådar

  1. Present till nybliven mamma?
    By CarolinaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 15:04
  2. Present till nybliven lärare?
    By JeanetteF in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 16:13
  3. Present till nybliven mamma?
    By Vicki X in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 17:05
  4. Present till nybliven tvillingmor
    By Glad vän in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 20:03
  5. Present till nybliven tvillingmor
    By Glad vän in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar