Lite OT, men jag måste bara...
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Lite OT, men jag måste bara...

    Som några kanske vet har jag varit så orolig för att det ska vara \"fel\" på Grynet senaste tiden. Var hos min underbara läkare som genast ordnade ett extra UL för att lugna mig.
    Det var vi alltså på i går, och det var läkaren själv som gjorde det noggranna ultraljudet. Han gick igenom barnet ordentligt och visade hjärna, hjärt, magsäck, diafragma, lever, ryggrad, armar och ben... Allt såg jättebra ut. Grynet såg hel o fin och alldeles perfekt ut. Vi fick också reda på att det är en liten tjej som busar runt i magen, och det kändes som en extra bonus :-)
    Hon vägde knappt ett kilo, och alla andra mått och värden såg jättebra ut.
    Hon låg och tog sig på näsan, smackade med munnen och lekte med sina fötter - och vi blev så kära så kära i vårt lilla Gryn.
    Har knappt kunna sova i natt för jag var så uppåt ;-)
    Tänk att allt var så bra och TÄNK att våra fina pojkar ska få en efterlängtad lillasyster.
    Eskil har hela tiden sagt:
    \"Det m-å-s-t-e ju bli en tjej, för vi är ju redan tre killar i familjen, men bara en tjej\"
    Solidarisk liten son jag har, eller hur?! Barnen blev jätteglada när vi berättade, och nu pratar dom inte om \"Bebisen\" eller \"Grynet\", utan nu säger de HON och HENNE ;-)

    Nu känner jag mig lite lugnare och gladare igen, och dessutom har min nitiska A-kassa äntligen fått alla möjliga och omöjliga intyg de krävt och kommit i gång med mina utbetalningar! Stor lättnad kan jag säga :-)
  2. 1
    Lite OT, men jag måste bara... Som några kanske vet har jag varit så orolig för att det ska vara \"fel\" på Grynet senaste tiden. Var hos min underbara läkare som genast ordnade ett extra UL för att lugna mig.
    Det var vi alltså på i går, och det var läkaren själv som gjorde det noggranna ultraljudet. Han gick igenom barnet ordentligt och visade hjärna, hjärt, magsäck, diafragma, lever, ryggrad, armar och ben... Allt såg jättebra ut. Grynet såg hel o fin och alldeles perfekt ut. Vi fick också reda på att det är en liten tjej som busar runt i magen, och det kändes som en extra bonus :-)
    Hon vägde knappt ett kilo, och alla andra mått och värden såg jättebra ut.
    Hon låg och tog sig på näsan, smackade med munnen och lekte med sina fötter - och vi blev så kära så kära i vårt lilla Gryn.
    Har knappt kunna sova i natt för jag var så uppåt ;-)
    Tänk att allt var så bra och TÄNK att våra fina pojkar ska få en efterlängtad lillasyster.
    Eskil har hela tiden sagt:
    \"Det m-å-s-t-e ju bli en tjej, för vi är ju redan tre killar i familjen, men bara en tjej\"
    Solidarisk liten son jag har, eller hur?! Barnen blev jätteglada när vi berättade, och nu pratar dom inte om \"Bebisen\" eller \"Grynet\", utan nu säger de HON och HENNE ;-)

    Nu känner jag mig lite lugnare och gladare igen, och dessutom har min nitiska A-kassa äntligen fått alla möjliga och omöjliga intyg de krävt och kommit i gång med mina utbetalningar! Stor lättnad kan jag säga :-)
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    vad skönt!

    nu kan du njuta igen av att vara gravid. Vad kul att det är en liten tjej!!!! Klappa om henne ordentligt!
  4. 2
    vad skönt! nu kan du njuta igen av att vara gravid. Vad kul att det är en liten tjej!!!! Klappa om henne ordentligt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Härligt!!!

    Både att allt såg bra ut o att det blir en liten tjej:) Grattis grattis!!!
  6. 3
    Härligt!!! Både att allt såg bra ut o att det blir en liten tjej:) Grattis grattis!!!
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4

    Men åååh

    stort grattis till den perfekta lilla tjejen!!!

    Lätt att säga nu men visst kände vi på oss att Grynet var en tös!!!!!!!!!
  8. 4
    Men åååh stort grattis till den perfekta lilla tjejen!!!

    Lätt att säga nu men visst kände vi på oss att Grynet var en tös!!!!!!!!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    oh vad härligt!

    så du fick ett extra ul utan att åka till Sthlm? *ler*

    Vad kul med en liten tjeja!!! *kramar*
  10. 5
    oh vad härligt! så du fick ett extra ul utan att åka till Sthlm? *ler*

    Vad kul med en liten tjeja!!! *kramar*
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Åh vad härligt

    att allt såg så bra ut och dessutom en liten tjej :-)
    Stort grattis !!!
  12. 6
    Åh vad härligt att allt såg så bra ut och dessutom en liten tjej :-)
    Stort grattis !!!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Åhhhh

    vaddå avis???
    Strålande nyheter!

    Vad har ni för namnförslag till henne nu??
    Kram!!
  14. 7
    Åhhhh vaddå avis???
    Strålande nyheter!

    Vad har ni för namnförslag till henne nu??
    Kram!!
  15. Medlem sedan
    Oct 1998
    #8

    Vad skönt att dom

    tog din oro på allvar och att du fick titta på lilltjejen och se att allt var bra. Grattis så jättemycket. Har ni nått namn på gång?

    När jag väntade Kalle var jag fruktansvärt orolig och helt säker på att allt som kunde gå fel hade gått fel.
    (jag hade fem missfall i rad innan Kalle föddes).
    Jag fick några exta ul och sedan fick jag träffa en kurator några gånger och då blev allt bättre.
  16. 8
    Vad skönt att dom tog din oro på allvar och att du fick titta på lilltjejen och se att allt var bra. Grattis så jättemycket. Har ni nått namn på gång?

    När jag väntade Kalle var jag fruktansvärt orolig och helt säker på att allt som kunde gå fel hade gått fel.
    (jag hade fem missfall i rad innan Kalle föddes).
    Jag fick några exta ul och sedan fick jag träffa en kurator några gånger och då blev allt bättre.
  17. Medlem sedan
    Aug 1999
    #9

    Åh så skoj!

    Att allt var bra och att det var en lite fröken! Grattis!!!
  18. 9
    Åh så skoj! Att allt var bra och att det var en lite fröken! Grattis!!!
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    Vad härligt!! :D

    Blir ju alldeles varm av att höra detta!! Stort grattis!! Förstår också den lilla extra glädje kicken över att det är en tjej, bee there... ;)
    *Kramar*
  20. 10
    Vad härligt!! :D Blir ju alldeles varm av att höra detta!! Stort grattis!! Förstår också den lilla extra glädje kicken över att det är en tjej, bee there... ;)
    *Kramar*
  21. Linda, Oscar & Saga
    #11

    Åh så skönt!

    och tänk att det är en liten tjej :o). Fast det har jag liksom trott hela tiden *s*.
    Fast Grynet är ju ett bra namn eller vad säger du??

    Bamsekram till de tre killarna och två tjejerna.
  22. 11
    Åh så skönt! och tänk att det är en liten tjej :o). Fast det har jag liksom trott hela tiden *s*.
    Fast Grynet är ju ett bra namn eller vad säger du??

    Bamsekram till de tre killarna och två tjejerna.
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Vad skönt...

    att allt är bra med lilla tjejen.
    Håller med om att det är något extra med att få en liten tjej efter två killar.

  24. 12
    Vad skönt... att allt är bra med lilla tjejen.
    Håller med om att det är något extra med att få en liten tjej efter två killar.

  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13

    GRATTIS!

    Grattis till lilla tjejen i magen! Vad skönt att allt är bra med henne!

    Hoppas allt är bra även med resten av familjen!

    Många kramar från mig
  26. 13
    GRATTIS! Grattis till lilla tjejen i magen! Vad skönt att allt är bra med henne!

    Hoppas allt är bra även med resten av familjen!

    Många kramar från mig
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    men hallå där!!!

    Det var längesen! Hur är det? Välkommen tillbaka!
  28. 14
    men hallå där!!! Det var längesen! Hur är det? Välkommen tillbaka!
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    Tack! :-)

    Ja det var längesen. Har inte varit här på jättelänge men nu fick jag ett infall bara. Allt är bra med oss! Hur är det med er? Trivs Alexander i skolan?
  30. 15
    Tack! :-) Ja det var längesen. Har inte varit här på jättelänge men nu fick jag ett infall bara. Allt är bra med oss! Hur är det med er? Trivs Alexander i skolan?
  31. semla
    #16

    Men vad kul!

    Först och främst skönt att allt var i sin ordning med den lilla och vad kul att det blir en liten tjej.
    Kramar
  32. 16
    Men vad kul! Först och främst skönt att allt var i sin ordning med den lilla och vad kul att det blir en liten tjej.
    Kramar
  33. Medlem sedan
    Jun 1998
    #17

    Men hej vännen!

    Long time no see!!! Hoppas allt är bra med Anton och Wilma och dej med givetvis.
    Kramar i massor!!
  34. 17
    Men hej vännen! Long time no see!!! Hoppas allt är bra med Anton och Wilma och dej med givetvis.
    Kramar i massor!!
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18

    Tack alla :-)

    För grattis och glada tillrop.
    Jag (vi) känner oss som sagt mycket lättade när vi fick se att allt såg så bra ut. Hur nojjig kan man bli som tredjegångsmamma?! Har iofs hört att det är \"värsta\" kategorin av gravida, men jag har verkligen haft hjärnspöken...
    Och så är jag så himla glad för att vi ska få en tjej! Verkligen grädde på moset :-)
    Melker o Eskil är också helt saliga, Melker sa att när han flyttar hemifrån (om han nu skulle göra det) så ska hans lillasyster flytta med ;-)
    Och när vi var och kikade på bebiskläder gick han och visade mig ALLT han såg och suckade \"Kolla den här, och den HÄR, visst är den gullig\" När han hittade en rosa body i strl 50 med Superman-märke på sa han \"Mamma... den här ju så söt så man nästan vill gråta!\"

    Nu ska bara resten av resan gå vägen också...
  36. 18
    Tack alla :-) För grattis och glada tillrop.
    Jag (vi) känner oss som sagt mycket lättade när vi fick se att allt såg så bra ut. Hur nojjig kan man bli som tredjegångsmamma?! Har iofs hört att det är \"värsta\" kategorin av gravida, men jag har verkligen haft hjärnspöken...
    Och så är jag så himla glad för att vi ska få en tjej! Verkligen grädde på moset :-)
    Melker o Eskil är också helt saliga, Melker sa att när han flyttar hemifrån (om han nu skulle göra det) så ska hans lillasyster flytta med ;-)
    Och när vi var och kikade på bebiskläder gick han och visade mig ALLT han såg och suckade \"Kolla den här, och den HÄR, visst är den gullig\" När han hittade en rosa body i strl 50 med Superman-märke på sa han \"Mamma... den här ju så söt så man nästan vill gråta!\"

    Nu ska bara resten av resan gå vägen också...
  37. A m Melker,Eskil&Grynet
    #19

    Men HALLÅ!!!

    Det var verkligen inte i går!
    Jovars, vi har det bra - men för tillfället är vi arbetslösa båda två :-/ Jag sedan 6 veckor och Jocke sedan i går... Men det ordnar sig nog, han har många saker på G. Jag däremot engagerar mig ärligt talat inte så det stör just nu. Har både foglossningar, sammandragningar och ont i en skinkmuskel, så jobba bör jag inte göra säger läkaren. Kanske borde sjukskriva mig, men efter allt strul med A-kassan orkar jag inte börja strula med FK just nu iaf.
    HUR är det med er då? Bor ni kvar? Hur har Anton det i skolan? Skulle kunna fråga 100 grejer till, ja du vet hur det är *L*
    Hoppas nu att vi får se dig här l-i-t-e oftare ;-)
    Hälsa alla o ha det så gott!
  38. 19
    Men HALLÅ!!! Det var verkligen inte i går!
    Jovars, vi har det bra - men för tillfället är vi arbetslösa båda två :-/ Jag sedan 6 veckor och Jocke sedan i går... Men det ordnar sig nog, han har många saker på G. Jag däremot engagerar mig ärligt talat inte så det stör just nu. Har både foglossningar, sammandragningar och ont i en skinkmuskel, så jobba bör jag inte göra säger läkaren. Kanske borde sjukskriva mig, men efter allt strul med A-kassan orkar jag inte börja strula med FK just nu iaf.
    HUR är det med er då? Bor ni kvar? Hur har Anton det i skolan? Skulle kunna fråga 100 grejer till, ja du vet hur det är *L*
    Hoppas nu att vi får se dig här l-i-t-e oftare ;-)
    Hälsa alla o ha det så gott!
  39. Medlem sedan
    Nov 2004
    #20

    Helt ok

    med oss. Hur är det med er?

    Hur gammal är er lillstumpa nu?
  40. 20
    Helt ok med oss. Hur är det med er?

    Hur gammal är er lillstumpa nu?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Måste bara ge FK lite ros..
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 02:12
  2. Måste bara skriva lite....
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 10:28
  3. Måste bara yla av mig lite
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 15:40
  4. måste bara få spy lite...
    By dragon2 in forum Tonåringar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 21:20
  5. Måste bara få skryta lite!
    By gröna hönan in forum Singelmingel
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 18:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar