Ny spis
Hem & fritid
  1. Lopp
    #1

    Ny spis

    Vi håller på att byta kök och står nu i valet och kvalet: Skall man satsa på en induktionsspis eller en hederlig gammal glashäll. Vi har ett gäng exklusiva stekpannor/grytor som inte kommer funka på spisen, men å andra sidan kostar köket ca 300 000:- så några kastruller går ju alltid att byta ut.

    Men: är glashällar på väg bort och induktionshällar in, eller är induktionshällen bara en dagsfluga som försvinner igen om några år?
  2. 1
    Ny spis Vi håller på att byta kök och står nu i valet och kvalet: Skall man satsa på en induktionsspis eller en hederlig gammal glashäll. Vi har ett gäng exklusiva stekpannor/grytor som inte kommer funka på spisen, men å andra sidan kostar köket ca 300 000:- så några kastruller går ju alltid att byta ut.

    Men: är glashällar på väg bort och induktionshällar in, eller är induktionshällen bara en dagsfluga som försvinner igen om några år?
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Induktion!!!

    Hej, vi renoverade vårt kök för ett par år sedan och satsade på induktion. Jag var väldigt skeptisk i innan jag började använda den men har inte ångrat mig en enda sekund - den är verkligen superbra! Det jag skulle önska med den är dock at den var lite större (vi har bara plats med 60*60) samt att den hade en varmhållningsplatta (finns de som har det idag).
  4. 2
    Induktion!!! Hej, vi renoverade vårt kök för ett par år sedan och satsade på induktion. Jag var väldigt skeptisk i innan jag började använda den men har inte ångrat mig en enda sekund - den är verkligen superbra! Det jag skulle önska med den är dock at den var lite större (vi har bara plats med 60*60) samt att den hade en varmhållningsplatta (finns de som har det idag).
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Vi har

    induktion den är super men.. ja,men i bland kan det kännas lite trång mellan plattorna. jag använder dock nästan bara STORA kok kärl. Så det kan ju varadärför annars är det super jag ångrar det inte alls trots att det blev en av det dyraste pungterna i köket. Lycka till
  6. 3
    Vi har induktion den är super men.. ja,men i bland kan det kännas lite trång mellan plattorna. jag använder dock nästan bara STORA kok kärl. Så det kan ju varadärför annars är det super jag ångrar det inte alls trots att det blev en av det dyraste pungterna i köket. Lycka till
  7. @nn@
    #4

    Självklart induktion!

    Vi bestämde oss för en induktionshäll (78 bred) och det ångrar jag inte en sekund. Den är jättebra, det går snabbt, man kan reglera temperaturen hur kvickt som helst, plattorna stängs ner när man tar bort kastrullerna, dom svalnar jättefort osv. Många praktiska detaljer! Håller med om att det kan vara trångt emellan zonerna, men det har nog mer med modellen i sig att göra. Leta efter en med mycket utrymme runtomkring varje platta.
  8. 4
    Självklart induktion! Vi bestämde oss för en induktionshäll (78 bred) och det ångrar jag inte en sekund. Den är jättebra, det går snabbt, man kan reglera temperaturen hur kvickt som helst, plattorna stängs ner när man tar bort kastrullerna, dom svalnar jättefort osv. Många praktiska detaljer! Håller med om att det kan vara trångt emellan zonerna, men det har nog mer med modellen i sig att göra. Leta efter en med mycket utrymme runtomkring varje platta.
  9. Lopp
    #5

    Tack för tipsen!

    Nu har vi bestämt oss: det får bli en induktionshäll. Det hade det nog inte blivit om jag inte hade ställt frågan här och fått så många positiva svar. Det får bli lite nya kastruller istället!
  10. 5
    Tack för tipsen! Nu har vi bestämt oss: det får bli en induktionshäll. Det hade det nog inte blivit om jag inte hade ställt frågan här och fått så många positiva svar. Det får bli lite nya kastruller istället!

Liknande trådar

  1. Ny spis
    By Anne m 2 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 07:46
  2. Vad har ni för spis?
    By Mathilda1 in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 17:06
  3. Ny spis
    By YoCheri in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:21
  4. Spis-fas
    By Ann1 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 18:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar