foglossningsbälte?
_0605 Majbarn
  1. Mal m bf 18/5
    #1

    foglossningsbälte?

    Nån som testat? En väninna hade ett som hon erbjöd mig att låna, ett ganska smalt m kardborreknäppning. Nu har jag ju inte jätteproblem men det kan ju vara skönt med lite avlastning runt om tänker jag... Särskilt när man stått upp några timmar!
  2. 1
    foglossningsbälte? Nån som testat? En väninna hade ett som hon erbjöd mig att låna, ett ganska smalt m kardborreknäppning. Nu har jag ju inte jätteproblem men det kan ju vara skönt med lite avlastning runt om tänker jag... Särskilt när man stått upp några timmar!
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Har

    Fick mitt tidigt och det har hjälpt mycket.
    Alla trivs dock inte med det men jag rekomenderar det varmt.

    Kram
  4. 2
    Har Fick mitt tidigt och det har hjälpt mycket.
    Alla trivs dock inte med det men jag rekomenderar det varmt.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Jätteskönt!

    Jag är jätteglad över mitt. Mitt är av en modell som är en enda lång resår som man enkelt korsar baktill och sen drar åt efter eget tycke och smak. det tycker jag är bättre än det jag hade förra graviditeten som var ett \"stumt\" bälte med kardborreknäppning. Det satt inte på lika bra. Bra om du kan låna och prova dig fram.
  6. 3
    Jätteskönt! Jag är jätteglad över mitt. Mitt är av en modell som är en enda lång resår som man enkelt korsar baktill och sen drar åt efter eget tycke och smak. det tycker jag är bättre än det jag hade förra graviditeten som var ett \"stumt\" bälte med kardborreknäppning. Det satt inte på lika bra. Bra om du kan låna och prova dig fram.
  7. Camilla med skrutten
    #4

    Har två varianter

    som jag har provat och jag gillar inte dem alls!
    Jag tycker att de är väldigt obekväma - bägge två.
    Alltså...om du kan köp inte - utan låna först och se vad du tycker!
  8. 4
    Har två varianter som jag har provat och jag gillar inte dem alls!
    Jag tycker att de är väldigt obekväma - bägge två.
    Alltså...om du kan köp inte - utan låna först och se vad du tycker!
  9. Alyssa m Adie+Bebis v.31
    #5

    Jag har ett

    men jag använder det inte det skär in så jag får sånna fula valkar av den... Ska nog prova ett sånt brett magbälte istället.
  10. 5
    Jag har ett men jag använder det inte det skär in så jag får sånna fula valkar av den... Ska nog prova ett sånt brett magbälte istället.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    personligen

    så tycker jag att de hjälper en liiiten aning mot foglossningen men i övrigt så är de så obekväma att jag oftast avstår. men det är nog från person till person.
  12. 6
    personligen så tycker jag att de hjälper en liiiten aning mot foglossningen men i övrigt så är de så obekväma att jag oftast avstår. men det är nog från person till person.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    Vet du om och var man kan..

    ...köpa ett sånt magbälte som är brett??

    Kramar..
  14. 7
    Vet du om och var man kan.. ...köpa ett sånt magbälte som är brett??

    Kramar..
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    Babyland

    Vet att babyland har magbälte.

    På internet:
    www.growinlife.se

    Kram
  16. 8
    Babyland Vet att babyland har magbälte.

    På internet:
    www.growinlife.se

    Kram
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    Tips

    Hej, vill bara tipsa om att man kan låna speciella bälten/korsetter av sin sjukgymnast (i alla fall här i Gbg), de finns i olika bredder men är betydligt bredare än de gamla bältena med karborrband (vilket inte funkat alls för mig). Avlastar mycket bra, speciellt om man har problem med framfogen. Själv har jag nu en korsett som går hela vägen från ljumske till midja, den snörs ihop och spänns sedan med både hyskor, blixtlås och kardborrar. Funkar mycket bättre än man skulle kunna tro. Den lyfter liksom magen från framfogen. Så... leta vidare om ni har det jobbigt, det finns rätt mycket alternativ!
  18. 9
    Tips Hej, vill bara tipsa om att man kan låna speciella bälten/korsetter av sin sjukgymnast (i alla fall här i Gbg), de finns i olika bredder men är betydligt bredare än de gamla bältena med karborrband (vilket inte funkat alls för mig). Avlastar mycket bra, speciellt om man har problem med framfogen. Själv har jag nu en korsett som går hela vägen från ljumske till midja, den snörs ihop och spänns sedan med både hyskor, blixtlås och kardborrar. Funkar mycket bättre än man skulle kunna tro. Den lyfter liksom magen från framfogen. Så... leta vidare om ni har det jobbigt, det finns rätt mycket alternativ!
  19. Alyssa m Adie+Bebis v.31
    #10

    BabyProffsen har

    dom! Upptäkte det inte förens månader efter jag fätt dotter aja.. Men denna gång ska jag ha en sån!
  20. 10
    BabyProffsen har dom! Upptäkte det inte förens månader efter jag fätt dotter aja.. Men denna gång ska jag ha en sån!
  21. Medusa v.30
    #11

    Gillar dom inte

    Jag fick låna ett av sjukgymnasten på min vårdcentral. Men jag tycker den är fruktansvärd. Det går inte att sitta ner med den, utan det gör bara ont och ger mig konstanta sammandragningar.
    Jag kan sätta på mig den om jag ska röra mig mycket och inte sitta ner. Fast jag glömmer den oftast numera ändå.
  22. 11
    Gillar dom inte Jag fick låna ett av sjukgymnasten på min vårdcentral. Men jag tycker den är fruktansvärd. Det går inte att sitta ner med den, utan det gör bara ont och ger mig konstanta sammandragningar.
    Jag kan sätta på mig den om jag ska röra mig mycket och inte sitta ner. Fast jag glömmer den oftast numera ändå.

Liknande trådar

  1. foglossningsbälte??
    By Humle in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 20:27
  2. Foglossningsbälte?
    By kam-79 in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 10:12
  3. foglossningsbälte?
    By Anna m Emma + bf 4/11 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 17:56
  4. Foglossningsbälte
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 21:12
  5. Foglossningsbälte..
    By Martina in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar