tappat vikt
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    tappat vikt

    för en månad sen vägde jag 50 kg och i dag när jag vägde mig så såg jag till min fasa att jag har gått ner 10 kg jag var underviktig innan och nu är det ju extrem undervikt vad är fel
  2. 1
    tappat vikt för en månad sen vägde jag 50 kg och i dag när jag vägde mig så såg jag till min fasa att jag har gått ner 10 kg jag var underviktig innan och nu är det ju extrem undervikt vad är fel
  3. Li m fjärde bf 21/6
    #2

    Hur mår du?

    Jag har en låg normalvikt, som du ca 49-50 kg (162 cm). Perioder av mitt liv har jag varit nere på 44-45 kg. Då har jag mått väldigt dåligt psykiskt och att jag ätit mycket mat har inte hjälpt.
    På mig låter det som att du mår dåligt på något sätt, att det kanske inte behöver vara att du är fysiskt sjuk.
    Eller jag kanske är helt ute och cyklar här..?
  4. 2
    Hur mår du? Jag har en låg normalvikt, som du ca 49-50 kg (162 cm). Perioder av mitt liv har jag varit nere på 44-45 kg. Då har jag mått väldigt dåligt psykiskt och att jag ätit mycket mat har inte hjälpt.
    På mig låter det som att du mår dåligt på något sätt, att det kanske inte behöver vara att du är fysiskt sjuk.
    Eller jag kanske är helt ute och cyklar här..?
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    hej

    jag mår bra både psykiskt och fysiskt så jag vart chokad över att jag har tappat så mycket på en månad äter som jag alltid har gjort.det är inget som har hänt så det är jätte konstigt att det har försvunnit så mycket vikt
  6. 3
    hej jag mår bra både psykiskt och fysiskt så jag vart chokad över att jag har tappat så mycket på en månad äter som jag alltid har gjort.det är inget som har hänt så det är jätte konstigt att det har försvunnit så mycket vikt
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    hejsan

    jag gick upp 16 kg när jag väntade mitt första barn, 1 vecka efter att hon kommit ut hade jag gått ner 24kg. innan jag fick henne vägde jag bara 48kg, och 170 lång. jag blev altså glutenintolerant efter jag fick henne och jag hade inga symtom på detta. när man är gluten så tar inte kroppen upp någon näring eftersom tarmluddet försvinner... kan möjligtvis vara detta du fått???
  8. 4
    hejsan jag gick upp 16 kg när jag väntade mitt första barn, 1 vecka efter att hon kommit ut hade jag gått ner 24kg. innan jag fick henne vägde jag bara 48kg, och 170 lång. jag blev altså glutenintolerant efter jag fick henne och jag hade inga symtom på detta. när man är gluten så tar inte kroppen upp någon näring eftersom tarmluddet försvinner... kan möjligtvis vara detta du fått???
  9. Anonym
    #5

    Jag rasade i vikt när jag

    hade en tumör på levern.

    Kanke du skall gå till läk så du får ta blodprover.
  10. 5
    Jag rasade i vikt när jag hade en tumör på levern.

    Kanke du skall gå till läk så du får ta blodprover.
  11. Pia
    #6

    Sköldkörteln kan överproducera

    och då går man ner väldigt i vikt. Man kan kolla det med ett blodprov. Saxade några av symptomen från sidan www.thyroid.se (sjukdomen heter hyperthyroid)

    \"ökad aptit, hastig avmagring utan att man ändrat matintaget, skakighet i händerna, muskelsvaghet, hjärtklappning, värmekänsla, svårt att tänka att hålla ihop tankarna, känsla av stress\"
  12. 6
    Sköldkörteln kan överproducera och då går man ner väldigt i vikt. Man kan kolla det med ett blodprov. Saxade några av symptomen från sidan www.thyroid.se (sjukdomen heter hyperthyroid)

    \"ökad aptit, hastig avmagring utan att man ändrat matintaget, skakighet i händerna, muskelsvaghet, hjärtklappning, värmekänsla, svårt att tänka att hålla ihop tankarna, känsla av stress\"
  13. Vera
    #7

    Sök läkare!

    Ofrivillig viktnedgång bör alltid utredas!
  14. 7
    Sök läkare! Ofrivillig viktnedgång bör alltid utredas!

Liknande trådar

  1. Tappat i vikt
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 20:29
  2. Han har tappat i vikt
    By Gafsan in forum _00 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 14:32
  3. Tappat i vikt
    By MissW in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 17:11
  4. När man tappat mkt i vikt
    By -Catharina- in forum Ordet är fritt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 15:40
  5. Ni som tappat vikt
    By lilla ödlan in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar