Här kommer en outning... Eller två
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Här kommer en outning... Eller två

    för nu har jag varit på UL och allt ser fint och bra ut, och det ska bli en liten lillebror.

    Och nej, vi väntar inte tvillingar, utan den andra outningen är att vi ska flytta tillbaka till Sthlm i sommar. Vi letar radhus för fullt och hoppas kunna flytta ca. 1/6. Det var bara att konstatera att det var lättare att hitta spännande jobb i sthlm och att det ska bli sååå himla skönt med nära till mina unga och pigga svärföräldrar, som bara längtar efter att sitta barnvakt.

    Så vem vet - det kanske blir en till KS-bebis i sommar :)
  2. 1
    Här kommer en outning... Eller två för nu har jag varit på UL och allt ser fint och bra ut, och det ska bli en liten lillebror.

    Och nej, vi väntar inte tvillingar, utan den andra outningen är att vi ska flytta tillbaka till Sthlm i sommar. Vi letar radhus för fullt och hoppas kunna flytta ca. 1/6. Det var bara att konstatera att det var lättare att hitta spännande jobb i sthlm och att det ska bli sååå himla skönt med nära till mina unga och pigga svärföräldrar, som bara längtar efter att sitta barnvakt.

    Så vem vet - det kanske blir en till KS-bebis i sommar :)
  3. Mizen_m_två
    #2

    Nämen oj!

    Har smygläst lite på julisidan och sett dig där (har en kompis som också väntar barn i juli), men väntat med att säga grattis till du berättade det här inne! Vad roligt!!!! Hur mår du? Skönt att allt på UL gick bra och vad roligt att ni har fått veta att det är en liten pojke ni väntar!

    Vilken överraskning att ni ska flytta tillbaka till Stockholm! Är det bara pga jobb eller är det hela situationen? Det där med barnvakt känner jag igen, det dilemmat har ju vi också...

    Klappa magen och sköt om dig!
  4. 2
    Nämen oj! Har smygläst lite på julisidan och sett dig där (har en kompis som också väntar barn i juli), men väntat med att säga grattis till du berättade det här inne! Vad roligt!!!! Hur mår du? Skönt att allt på UL gick bra och vad roligt att ni har fått veta att det är en liten pojke ni väntar!

    Vilken överraskning att ni ska flytta tillbaka till Stockholm! Är det bara pga jobb eller är det hela situationen? Det där med barnvakt känner jag igen, det dilemmat har ju vi också...

    Klappa magen och sköt om dig!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Grattis!

    Mysigt med en bebis igen!
    Hoppas ni hittar både jobb och radhus i Sthlm, längtar minsann lite tillbaka dit jag med men vi har ju inte så långt.
    Förstår att ni längtar efter lite avlastning, det var ju därför vi flyttade hit. Man behöver mer än man tror och särskilt med två barn.
    Lycka till med allt!
  6. 3
    Grattis! Mysigt med en bebis igen!
    Hoppas ni hittar både jobb och radhus i Sthlm, längtar minsann lite tillbaka dit jag med men vi har ju inte så långt.
    Förstår att ni längtar efter lite avlastning, det var ju därför vi flyttade hit. Man behöver mer än man tror och särskilt med två barn.
    Lycka till med allt!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Grattis!

    Vad roligt! Och vad spännande att flytta tillbaka till Stockholm, var bor du nu? Närhet till barnvakt är toppen! :)
  8. 4
    Grattis! Vad roligt! Och vad spännande att flytta tillbaka till Stockholm, var bor du nu? Närhet till barnvakt är toppen! :)
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Stort Grattis Verne!

    Vad kul att allt såg bra ut på UL:et! Och vad roligt med en lillebror.

    Kul att ni flyttar tillbaka till Sthlm oxå, nära till barnvakt är SKÖNT!

    KRAM!
  10. 5
    Stort Grattis Verne! Vad kul att allt såg bra ut på UL:et! Och vad roligt med en lillebror.

    Kul att ni flyttar tillbaka till Sthlm oxå, nära till barnvakt är SKÖNT!

    KRAM!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Grattis igen ;o)

    Va kul att ni vet vad det är för sort med =O)

    Kram
  12. 6
    Grattis igen ;o) Va kul att ni vet vad det är för sort med =O)

    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Nämen?

    Först GRATTIS till lillebror! Sedan vad tråkigt att ni flyttar härifrån, det är ju så mysigt med fika i er härliga trädgård.. Hoppas ni hittar något fint i Stockholm då, och att allt går bra för er med jobb och så.

    Stor kram till dig och vackra Vera och bebben.
  14. 7
    Nämen? Först GRATTIS till lillebror! Sedan vad tråkigt att ni flyttar härifrån, det är ju så mysigt med fika i er härliga trädgård.. Hoppas ni hittar något fint i Stockholm då, och att allt går bra för er med jobb och så.

    Stor kram till dig och vackra Vera och bebben.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    Grattis igen ;)

    Kul att allt såg bra ut på ul. Spännande med flytt, om man bortser från allt arbete runt den. Lycka till
    Kram
  16. 8
    Grattis igen ;) Kul att allt såg bra ut på ul. Spännande med flytt, om man bortser från allt arbete runt den. Lycka till
    Kram
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Nä men va kul!!

    Jättegrattis!!

    Och kul att ni ska flytta till Stockholm,där kanske vi kan träffas...?! *L*

    Är det något speciellt ställe ni i stockholm ni vill flytta till?

    *kram*
  18. 9
    Nä men va kul!! Jättegrattis!!

    Och kul att ni ska flytta till Stockholm,där kanske vi kan träffas...?! *L*

    Är det något speciellt ställe ni i stockholm ni vill flytta till?

    *kram*
  19. Mia m Elin o Lina
    #10

    Grattis!

    O Lycka till med husletande!
  20. 10
    Grattis! O Lycka till med husletande!
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    ÅÅh grattis!!

    Och vad roligt att ni flyttar tillbaks till Stockholm. :) Eller ja, eg spelar det ju itne sås tor roll för man har ju inte haft tid o träffa andra aff-are på evigheter men iaf, nu finns ju möjligheten igen. :) Grattis som sagt till både bebis och flytt!!

    Kramis
  22. 11
    ÅÅh grattis!! Och vad roligt att ni flyttar tillbaks till Stockholm. :) Eller ja, eg spelar det ju itne sås tor roll för man har ju inte haft tid o träffa andra aff-are på evigheter men iaf, nu finns ju möjligheten igen. :) Grattis som sagt till både bebis och flytt!!

    Kramis
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Men åh GRATTIS!

    Och hoppas det blir en harmonisk flytt på alla sätt!
    Även om det är trist att du lämnar skåneland, men det är inte lätt att byta landsända jag vet.
    Skitkul och megagrattis!
  24. 12
    Men åh GRATTIS! Och hoppas det blir en harmonisk flytt på alla sätt!
    Även om det är trist att du lämnar skåneland, men det är inte lätt att byta landsända jag vet.
    Skitkul och megagrattis!
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13

    Jättegrattis!

    Vad roligt med en lillebror på jäsning! Jag hoppas att du mår bra och att graviditeten fortlöper på bästa sätt!

    Spännande med flytt. Lycka till i radhusletandet! Det är väl inte helt lätt i Stockholm, berättar mina husletande kompisar där.
  26. 13
    Jättegrattis! Vad roligt med en lillebror på jäsning! Jag hoppas att du mår bra och att graviditeten fortlöper på bästa sätt!

    Spännande med flytt. Lycka till i radhusletandet! Det är väl inte helt lätt i Stockholm, berättar mina husletande kompisar där.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Men hallå, grattis!

    Vad roligt med ett syskon till Vera.

    Och så flytta tillbaka till storstan, nice! Då kan vi ju köra lite barnvagnsrace, ju...

    Kram
    Carina
  28. 14
    Men hallå, grattis! Vad roligt med ett syskon till Vera.

    Och så flytta tillbaka till storstan, nice! Då kan vi ju köra lite barnvagnsrace, ju...

    Kram
    Carina
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Hej hej

    Jo tack jag mår ganska bra nu - måde konstant illa de första 3 månaderna, vilket jag aldrig gjorde med Vera, så det var nytt och jobbigt. Nu har jag \"bara\" foglossning och andra ryggproblem :)

    Jo det är jobb, men faktiskt även att vi inte är skapade för stort hus och trädgård. Vi vill hellre ha någonting man med gott samvete kan lämna hela sommarn. Och så är det barnvakterna som sagt också :)

    Hoppas allt är bra med er nu!
  30. 15
    Hej hej Jo tack jag mår ganska bra nu - måde konstant illa de första 3 månaderna, vilket jag aldrig gjorde med Vera, så det var nytt och jobbigt. Nu har jag \"bara\" foglossning och andra ryggproblem :)

    Jo det är jobb, men faktiskt även att vi inte är skapade för stort hus och trädgård. Vi vill hellre ha någonting man med gott samvete kan lämna hela sommarn. Och så är det barnvakterna som sagt också :)

    Hoppas allt är bra med er nu!
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    Haha ja

    jag råkade se att ni hade flyttat till hus också och så var jag tvungen att kolla upp var det området ligger - man blir helt skadat av att titta på förorter och hus ;)
  32. 16
    Haha ja jag råkade se att ni hade flyttat till hus också och så var jag tvungen att kolla upp var det området ligger - man blir helt skadat av att titta på förorter och hus ;)
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Tack snälla

    Jo och särskild som dom avgudar sitt barnbarn och inget helre vill än passa henne, så känns det ju löjligt att de inte ska få glädje av varandra. Så nu drar vi! Eller öööh ja, det var ju boendet först ;)
  34. 17
    Tack snälla Jo och särskild som dom avgudar sitt barnbarn och inget helre vill än passa henne, så känns det ju löjligt att de inte ska få glädje av varandra. Så nu drar vi! Eller öööh ja, det var ju boendet först ;)
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Goda barnvakter

    ska man inte underskatta nej :)
    Vi bor i Staffanstorp i Skåne.
  36. 18
    Goda barnvakter ska man inte underskatta nej :)
    Vi bor i Staffanstorp i Skåne.
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Javisst, vi flyttade..

    ..i nov-04 till Segeltorp. Flytta hit ni med, vetja ;-) Trivs jättebra! Ja, vi kollade i flera år och mååånnga hus senare hittade vi \"vårt\" hus! Det kan ta sin lilla tid. Kan nog vara lite krångligt för er att inte vara på \"plats\" i Stockholm, men ni hittar nog ett hus ska du se.

    Lycka till!

    Kram
    Carina
  38. 19
    Javisst, vi flyttade.. ..i nov-04 till Segeltorp. Flytta hit ni med, vetja ;-) Trivs jättebra! Ja, vi kollade i flera år och mååånnga hus senare hittade vi \"vårt\" hus! Det kan ta sin lilla tid. Kan nog vara lite krångligt för er att inte vara på \"plats\" i Stockholm, men ni hittar nog ett hus ska du se.

    Lycka till!

    Kram
    Carina
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20

    Jo man blir lättad

    och tack igen :)
  40. 20
    Jo man blir lättad och tack igen :)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag vet att nu kommer någon eller
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 17:53
  2. Kommer tant röd eller ej??
    By Anonym<3 in forum _1105 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 09:34
  3. Planera eller ta det som det kommer?!
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 14:32
  4. Här kommer en fråga, eller
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 11:40
  5. här kommer jag/eller vi...
    By marsbebis in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 16:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar