Majsan m H&S !!!
Kropp & hälsa
  1. Maria bf 2/10, nr 4
    #1

    Majsan m H&S !!!

    Tråden nedan blev lite lång så jag skriver nytt.

    Din dotters reaktion är inte alls konstig för att vara köldallergi. Jag drabbades första gången av det en dag när det var 30 grader varmt ute. Jag gick i havet och badade, svällde upp och fick nässelutslag mm.

    Oftast är det inte kylan i sig utan temperaturförändringen. Efter den första gången händer det till som tätt, inte alltid när det \"borde\". Oftast är det fingertopparna som \"kliar\" bara. Testa att ge henne en allergitablett innan ni går ut, speciellt om det är kallt, och se om det blir någon skillnad.

    Det är svårt att diagnosticera...

    Lycka till
  2. 1
    Majsan m H&S !!! Tråden nedan blev lite lång så jag skriver nytt.

    Din dotters reaktion är inte alls konstig för att vara köldallergi. Jag drabbades första gången av det en dag när det var 30 grader varmt ute. Jag gick i havet och badade, svällde upp och fick nässelutslag mm.

    Oftast är det inte kylan i sig utan temperaturförändringen. Efter den första gången händer det till som tätt, inte alltid när det \"borde\". Oftast är det fingertopparna som \"kliar\" bara. Testa att ge henne en allergitablett innan ni går ut, speciellt om det är kallt, och se om det blir någon skillnad.

    Det är svårt att diagnosticera...

    Lycka till
  3. Majsan m H&S
    #2

    Verkar ju vara så

    Tack för ditt svar!

    Tillfällena hon får reaktioner stämmer ju så väldigt väl överens med köldallergi, men hon får varken nässelutslag eller klåda. Inte heller reagerade hon när jag lade isbitar mot hennes underarm. Men å andra sidan reagerar alla inte \"enligt boken\".

    Hon hade fått reaktion idag också när hon var ute med dagis, förresten.
  4. 2
    Verkar ju vara så Tack för ditt svar!

    Tillfällena hon får reaktioner stämmer ju så väldigt väl överens med köldallergi, men hon får varken nässelutslag eller klåda. Inte heller reagerade hon när jag lade isbitar mot hennes underarm. Men å andra sidan reagerar alla inte \"enligt boken\".

    Hon hade fått reaktion idag också när hon var ute med dagis, förresten.

Liknande trådar

  1. Majsan!
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 11:29
  2. Majsan??
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 17:40
  3. Majsan!
    By Irene Huss in forum _01 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 11:53
  4. Majsan
    By SaoR in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 20:51
  5. Majsan
    By druvan in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 00:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar