Det här är ju fånigt
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Det här är ju fånigt

    För två veckor sedan, efter tre-mån kollen så lade jag undan 62 och tog fram 68. Nu är 68 trångt :( Tog fram högen med 74 bodysar och de satt alldeles utmärkt. Jag har ju inte ens hunnit använda de 68 kläder han fick i julklapp.

    Kan man använda stopp och väx på bäbisar?
  2. 1
    Det här är ju fånigt För två veckor sedan, efter tre-mån kollen så lade jag undan 62 och tog fram 68. Nu är 68 trångt :( Tog fram högen med 74 bodysar och de satt alldeles utmärkt. Jag har ju inte ens hunnit använda de 68 kläder han fick i julklapp.

    Kan man använda stopp och väx på bäbisar?
  3. Lollipop m Ludvig 4/11
    #2

    Lite samma här

    Vi fick en massa 62:or när han föddes som var nästan för små när jag tog fram dem. Trodde ju att åldersangivelsen stämde :/ Nu har vi både 68 och 74 i omlopp, tycker att olika affärer har lite olika storlekar.

    Prova stopp och väx du, men då blir det äckligt att pussa bebisen ;)
  4. 2
    Lite samma här Vi fick en massa 62:or när han föddes som var nästan för små när jag tog fram dem. Trodde ju att åldersangivelsen stämde :/ Nu har vi både 68 och 74 i omlopp, tycker att olika affärer har lite olika storlekar.

    Prova stopp och väx du, men då blir det äckligt att pussa bebisen ;)
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    Jisses...

    Vilka klumpar till bebisar ni måste ha!!
    Min lilla skrutt väger 6200 ungefär, här har vi 62 på bodys och endel byxor i 56 fortfarande...
  6. 3
    Jisses... Vilka klumpar till bebisar ni måste ha!!
    Min lilla skrutt väger 6200 ungefär, här har vi 62 på bodys och endel byxor i 56 fortfarande...
  7. Asereht
    #4

    Näää...

    vad era småttar börjar bli stora! Min använder fortfarande 62 men börjar så smått fylla ut 62/68. Jag tycker att han växer snabbt! :-)

    Tycker nog att man kan prova stopp och väx. ;-)
  8. 4
    Näää... vad era småttar börjar bli stora! Min använder fortfarande 62 men börjar så smått fylla ut 62/68. Jag tycker att han växer snabbt! :-)

    Tycker nog att man kan prova stopp och väx. ;-)
  9. Lollipop m Ludvig 4/11
    #5

    Oj!

    56 växte Ludvig ur när han var sex veckor. Han ökade fantastiskt fort i vikt i början, nu har det lugnat sig lite så nu har han haft 68 ett bra tag. 74 sitter rätt löst, men bekvämt. Ludvig vägde 6900 och var 63 lång för ca tre v sedan. Vi ska väga igen nästa vecka så får vi se.
  10. 5
    Oj! 56 växte Ludvig ur när han var sex veckor. Han ökade fantastiskt fort i vikt i början, nu har det lugnat sig lite så nu har han haft 68 ett bra tag. 74 sitter rätt löst, men bekvämt. Ludvig vägde 6900 och var 63 lång för ca tre v sedan. Vi ska väga igen nästa vecka så får vi se.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    56...

    kan vi inte ha här längre med vi har byxor i strl 60 som sitter perfekt nu. Det verkar som om mina barn över lag har långa ben och smala midjor. Det msåte de ha ärvt efter sin pappa. ;-)
  12. 6
    56... kan vi inte ha här längre med vi har byxor i strl 60 som sitter perfekt nu. Det verkar som om mina barn över lag har långa ben och smala midjor. Det msåte de ha ärvt efter sin pappa. ;-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Ojdå!

    Isabelle har fortfarande 56 i både body och byxor. Byxorna sitter perfekt fortfarande men bodysarna börjar hon växa ur fler och fler men jag har ännu inte plockat fram ett enda plagg i strl 62.
    Men hon har ju varit sjuk och ätit lite dåligt så nu när hon börjar äta igen så kanske hon ökar i vikt lite.
  14. 7
    Ojdå! Isabelle har fortfarande 56 i både body och byxor. Byxorna sitter perfekt fortfarande men bodysarna börjar hon växa ur fler och fler men jag har ännu inte plockat fram ett enda plagg i strl 62.
    Men hon har ju varit sjuk och ätit lite dåligt så nu när hon börjar äta igen så kanske hon ökar i vikt lite.
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8

    Samma här

    Amanda har bara något par byxor i strl 60. Allt annat är 56 fortfarande.
  16. 8
    Samma här Amanda har bara något par byxor i strl 60. Allt annat är 56 fortfarande.
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Jag trodde Emil

    skulle göra som Benjamin, han rusade igenom 56 och 62 och hade sedan 68 rätt länge. Sedan stannade han i växten och hade nog 80 i ett och ett halvt år... Så vi önskade oss 68-kläder i julklapp. Men de är redan trånga, jag får bända i armarna :( Emil kommer säkert att kunna ha Benjamins sommar 80-kläder han hade när han var 1,5...
  18. 9
    Jag trodde Emil skulle göra som Benjamin, han rusade igenom 56 och 62 och hade sedan 68 rätt länge. Sedan stannade han i växten och hade nog 80 i ett och ett halvt år... Så vi önskade oss 68-kläder i julklapp. Men de är redan trånga, jag får bända i armarna :( Emil kommer säkert att kunna ha Benjamins sommar 80-kläder han hade när han var 1,5...
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10

    Tuva har en body...

    från Åhlens (pippi) i 50/56 som hon har fortfarande. Totalt har vi tre st 50/56 bobysar som hon kan ha. Men 62 i de flesta modeller sitter bra nu men hon måste ha 56 i byxor annars ramlar de av.
    Tre mån = 5160 gr och 60 cm. Litenplutt...

    Tom prästen tyckte hon kändes lätt! Dop ska vi ha på söndag.

    Kram på er allesammans!!!!!
  20. 10
    Tuva har en body... från Åhlens (pippi) i 50/56 som hon har fortfarande. Totalt har vi tre st 50/56 bobysar som hon kan ha. Men 62 i de flesta modeller sitter bra nu men hon måste ha 56 i byxor annars ramlar de av.
    Tre mån = 5160 gr och 60 cm. Litenplutt...

    Tom prästen tyckte hon kändes lätt! Dop ska vi ha på söndag.

    Kram på er allesammans!!!!!
  21. Lollipop m Ludvig 4/11
    #11

    Här är det tvärtom

    Korviga ben och rund om magen - är det från mamma kanske? Och sen en bullig blöjrumpa till det.
  22. 11
    Här är det tvärtom Korviga ben och rund om magen - är det från mamma kanske? Och sen en bullig blöjrumpa till det.
  23. Anonym
    #12

    man kan ju hoppas

    det är så ledsamt att lägga undan kläder.
    Astrid har stl 56 nu, plockade fram lite 62 ur lådorna och det som är lite krympt funkar.
    Mina båda andra tjejer har haft 62 typ första halvåret, hoppat över 68 och 74 och gått direkt på 80.... Isadora fortsatte i samma raska takt och nu när hon fyller fyra (nästa vecka gahhhh vart tog tiden vägen) har jag börjat köpa tröjor i 122....
    Freddi är lite långsammare och har precis börjat med 92 (fyller två i april)
  24. 12
    man kan ju hoppas det är så ledsamt att lägga undan kläder.
    Astrid har stl 56 nu, plockade fram lite 62 ur lådorna och det som är lite krympt funkar.
    Mina båda andra tjejer har haft 62 typ första halvåret, hoppat över 68 och 74 och gått direkt på 80.... Isadora fortsatte i samma raska takt och nu när hon fyller fyra (nästa vecka gahhhh vart tog tiden vägen) har jag börjat köpa tröjor i 122....
    Freddi är lite långsammare och har precis börjat med 92 (fyller två i april)
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13

    Oj

    Vilken stor tjej! 122! Mina barn verkar växa mest i början, sedan blir det lite si och så med växandet :) Men vi är ju inte så stora och långa heller, så de har inget att brås på.
  26. 13
    Oj Vilken stor tjej! 122! Mina barn verkar växa mest i början, sedan blir det lite si och så med växandet :) Men vi är ju inte så stora och långa heller, så de har inget att brås på.
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14

    Oj!

    Jag har idag för första gången kunnat använda en strl 62-body på Emmie. När jag provade för 2 veckor sedan åkte den ner över axeln. Så nu ska jag lägga undan strl 56 bodisarna och gå över till 62. Emmie var 61 cm lång och vägde 5890 g förra veckan.
  28. 14
    Oj! Jag har idag för första gången kunnat använda en strl 62-body på Emmie. När jag provade för 2 veckor sedan åkte den ner över axeln. Så nu ska jag lägga undan strl 56 bodisarna och gå över till 62. Emmie var 61 cm lång och vägde 5890 g förra veckan.
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15

    Byxor har hon fortfarande 56. IMT

    .
  30. 15
    Byxor har hon fortfarande 56. IMT .
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Våra

    56-68 kläder är inte utslitna direkt ;) Lite trist när man inte ens hinner använda dem innan de är för små. Emil är inte så väldigt mycket längre, utan de blir för trånga då han väger sina modiga åtta kilo...
  32. 16
    Våra 56-68 kläder är inte utslitna direkt ;) Lite trist när man inte ens hinner använda dem innan de är för små. Emil är inte så väldigt mycket längre, utan de blir för trånga då han väger sina modiga åtta kilo...
  33. KAJO
    #17

    Robin är

    på väg ur 62. Han var ju 62 cm lång för några veckor sedan och har nog skjutit ifrån ytterligare för 62 i kläder sitter tight som bara den och är för korta i ärmen. Det varierar ju en del mellan olika märken så vissa kläder har han fortfarande i 62 men annars är det 68 som gäller!
  34. 17
    Robin är på väg ur 62. Han var ju 62 cm lång för några veckor sedan och har nog skjutit ifrån ytterligare för 62 i kläder sitter tight som bara den och är för korta i ärmen. Det varierar ju en del mellan olika märken så vissa kläder har han fortfarande i 62 men annars är det 68 som gäller!
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Då kan man ju inte pussas ju =)

    Som jag minns smakade det ju blääää! Men iden var god ändå, här växer hon också så det knakar. 62:orna läggs nu undan en efter en och 68-kläderna har tagits fram.

    Upptäckte just att både Emma och kusin Aida (född i april) som alla ärvekläder är från hade 68 på sommaren så allt är kortärmat. Så äntligen får jag legitimt shoppa lite till Saga =)

    /
  36. 18
    Då kan man ju inte pussas ju =) Som jag minns smakade det ju blääää! Men iden var god ändå, här växer hon också så det knakar. 62:orna läggs nu undan en efter en och 68-kläderna har tagits fram.

    Upptäckte just att både Emma och kusin Aida (född i april) som alla ärvekläder är från hade 68 på sommaren så allt är kortärmat. Så äntligen får jag legitimt shoppa lite till Saga =)

    /
  37. Anonym
    #19

    jag vet

    hon ligger två kurvor över på BVC kurvorna. Jag är 175cm och min man minst en decimeter längre så de har lite att brås på;)
    Hoppas iaf att hon kan sitta bakåtvänd i bilen över sommaren....
  38. 19
    jag vet hon ligger två kurvor över på BVC kurvorna. Jag är 175cm och min man minst en decimeter längre så de har lite att brås på;)
    Hoppas iaf att hon kan sitta bakåtvänd i bilen över sommaren....
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20

    Hos oss

    används fortfarande 50/56 och 56 kläder.
    Ella är nu 3,5 mån och väger ca 5300g nu...
    Har iallafall fått använda mina kläder :-)
  40. 20
    Hos oss används fortfarande 50/56 och 56 kläder.
    Ella är nu 3,5 mån och väger ca 5300g nu...
    Har iallafall fått använda mina kläder :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Så fånigt!
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 11:42
  2. Är det fånigt?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 14:06
  3. Fånigt jag vet :)
    By Älvan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 09:51
  4. Gud så fånigt!
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 16:56
  5. Är det fånigt...
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar