Kommer hinnsäcken också ut ?
Missfall
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Kommer hinnsäcken också ut ?

    Samtidigt med embryot när man har missfall?
    När det kom en stor klump för mig i lördags så var den ganska stor, som en knytnäve ungefär....så det måste ju nästan varit hinnsäcken också? Eller? FÖr så stort är ju inte embryot i v 6+4....?!

    Om man inte längre har int, inte blöder mer än lite \"efterdyningar\" och känner sigi rätt ok - är det stor chans att kroppen är klar då? Att allt kommit ut o man slipper skrapning? Eller kan det ändå finnas rester kvar?
  2. 1
    Kommer hinnsäcken också ut ? Samtidigt med embryot när man har missfall?
    När det kom en stor klump för mig i lördags så var den ganska stor, som en knytnäve ungefär....så det måste ju nästan varit hinnsäcken också? Eller? FÖr så stort är ju inte embryot i v 6+4....?!

    Om man inte längre har int, inte blöder mer än lite \"efterdyningar\" och känner sigi rätt ok - är det stor chans att kroppen är klar då? Att allt kommit ut o man slipper skrapning? Eller kan det ändå finnas rester kvar?
  3. l
    #2

    det

    var en bar fråga, när jag fick mitt senaste missfall så trodde jag att allt kom ut men det gjorde det tydligen inte så jag fick göra en skrapning, men i å fär sig så blödde jag och hade så jävla ont... hmm
  4. 2
    det var en bar fråga, när jag fick mitt senaste missfall så trodde jag att allt kom ut men det gjorde det tydligen inte så jag fick göra en skrapning, men i å fär sig så blödde jag och hade så jävla ont... hmm
  5. Mme B. -65
    #3

    Jag vet inte,

    men jag tror nog att hinnsäcken kommer ut med embryot, eller snarare att embryot kommer ut med hinnsäcken. En klump stor som en knytnäve låter väldigt stort, men en del kan väl vara levrat blod också kanske? När jag fick medicin för att \"få igång\" missfallet, så trodde jag att jag fått ut hinnsäcken, för jag märkte en hel del klumpar. Men det visade sig att hinnsäcken och embryot var kvar i livmodern, de hittade dem när de gjorde en skrapning.
  6. 3
    Jag vet inte, men jag tror nog att hinnsäcken kommer ut med embryot, eller snarare att embryot kommer ut med hinnsäcken. En klump stor som en knytnäve låter väldigt stort, men en del kan väl vara levrat blod också kanske? När jag fick medicin för att \"få igång\" missfallet, så trodde jag att jag fått ut hinnsäcken, för jag märkte en hel del klumpar. Men det visade sig att hinnsäcken och embryot var kvar i livmodern, de hittade dem när de gjorde en skrapning.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Hinnsäcken...

    ...brukar komma med fostret. Stora klumpar, som är gele brukar oftast vara koagulerat, gammal blod och det brukar oftast uppfattas som att det är ett foster som kommer ut pga att det kan ta med en del slemhinna och då kan det se lite trådigt ut.
  8. 4
    Hinnsäcken... ...brukar komma med fostret. Stora klumpar, som är gele brukar oftast vara koagulerat, gammal blod och det brukar oftast uppfattas som att det är ett foster som kommer ut pga att det kan ta med en del slemhinna och då kan det se lite trådigt ut.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Ps....

    ...hinnsäcken är bara en tunn hinna runt fostret och inte något stort.
  10. 5
    Ps.... ...hinnsäcken är bara en tunn hinna runt fostret och inte något stort.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Jo...

    det var som en stor geléklump som kom ut, men den var liksom genomskilning, inte med levret blod o så i sig..... :-?
    KAnske va en massa slemhinna som klumpat i hop sig o så där?

    Någon dag efter kom det ut en mindre klump, ca 1 cm lång, den var helt röd och såg ut som en bit av en moderkaka ungefär, mjuk o lite som ett \'garnnystan\' typ, fast inga \'lösa trådar\' (vet att det inte finns nån moderkaka än men ville bara jämföra med nåt) Efter det har det inte kommit fler klumpar i alla fall.

    Jag hoppas så innerligt att jag inte behöver göra skrapning! USCH! Är livrädd för att det ev. ska bli så! :-/
  12. 6
    Jo... det var som en stor geléklump som kom ut, men den var liksom genomskilning, inte med levret blod o så i sig..... :-?
    KAnske va en massa slemhinna som klumpat i hop sig o så där?

    Någon dag efter kom det ut en mindre klump, ca 1 cm lång, den var helt röd och såg ut som en bit av en moderkaka ungefär, mjuk o lite som ett \'garnnystan\' typ, fast inga \'lösa trådar\' (vet att det inte finns nån moderkaka än men ville bara jämföra med nåt) Efter det har det inte kommit fler klumpar i alla fall.

    Jag hoppas så innerligt att jag inte behöver göra skrapning! USCH! Är livrädd för att det ev. ska bli så! :-/
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Låter som att...

    ...du fått ut en hel del och jag håller tummarna att du inte behöver skrapas. Det är bara bra att allt kommer ut, men du ska vara vaksam om du får buksmärtor och temp, för det kan vara tecken på en infektion.
  14. 7
    Låter som att... ...du fått ut en hel del och jag håller tummarna att du inte behöver skrapas. Det är bara bra att allt kommer ut, men du ska vara vaksam om du får buksmärtor och temp, för det kan vara tecken på en infektion.
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8

    jag

    upplevde samma sak i nov när jag fick missfall oxå en geleklump då fattade jag att jag fick missfall...det känsdes som man skall föda barn ett värk sen sprang på toa då kom hela den klump det var inget trevlig men fattade snabb vad det var..gick till gyn hade ingenting kvar den enda att livmoderhalsen var inflamerad och tecken på infektion men fick avstå från sex 2 veckor så gick det över ..lycka till hoppast att du inte skall skrapas och allting är bra
  16. 8
    jag upplevde samma sak i nov när jag fick missfall oxå en geleklump då fattade jag att jag fick missfall...det känsdes som man skall föda barn ett värk sen sprang på toa då kom hela den klump det var inget trevlig men fattade snabb vad det var..gick till gyn hade ingenting kvar den enda att livmoderhalsen var inflamerad och tecken på infektion men fick avstå från sex 2 veckor så gick det över ..lycka till hoppast att du inte skall skrapas och allting är bra
  17. Lotta
    #9

    Hej mamma1981

    Jag fick ett missfall nyligen. Jag hade blödningar i 2 veckor. Dom såg hinnsäcken men inget foster. Jag fick skrapas för att det kom inte ut. Jag fick ta 3 piller samma dag så att livmodertappen skulle mjukas upp,,efter det sen så kom det stora klumpar,,men det är nog mera levrat blod då så kommer. Jag var i vecka 6.

    Kram Lotta
  18. 9
    Hej mamma1981 Jag fick ett missfall nyligen. Jag hade blödningar i 2 veckor. Dom såg hinnsäcken men inget foster. Jag fick skrapas för att det kom inte ut. Jag fick ta 3 piller samma dag så att livmodertappen skulle mjukas upp,,efter det sen så kom det stora klumpar,,men det är nog mera levrat blod då så kommer. Jag var i vecka 6.

    Kram Lotta

Liknande trådar

  1. Kommer också hit...
    By Avonet in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 01:16
  2. Hej nu kommer jag också!
    By Majjen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 12:21
  3. Kommer hit också
    By jojan in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 21:10
  4. Kommer också hit
    By K&J&J&J in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 20:54
  5. Nu kommer jag också!
    By Majjen in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 10:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar