Om ultraljud och streck!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Om ultraljud och streck!

    Hej på er!
    Var på ultraljud igår. Allt var på plats. Läste nedan inlägg om streck mellan benen. Intressant. Vår lille/a bresade med benen ordenligt på en av videoklippen. Man ser tydligt tre streck. Som två halvmånar, med ett streck mellan (I) - så här!
    Vad tror ni?
  2. 1
    Om ultraljud och streck! Hej på er!
    Var på ultraljud igår. Allt var på plats. Läste nedan inlägg om streck mellan benen. Intressant. Vår lille/a bresade med benen ordenligt på en av videoklippen. Man ser tydligt tre streck. Som två halvmånar, med ett streck mellan (I) - så här!
    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Titta gärna själv!

    http://cupc8ke.blogspot.com/
    Här har ni en bild på de tre strecken!
  4. 2
    Titta gärna själv! http://cupc8ke.blogspot.com/
    Här har ni en bild på de tre strecken!
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Låter som en flicka!!!!

    Fast lita inte på mig till 100% *S*

  6. 3
    Låter som en flicka!!!! Fast lita inte på mig till 100% *S*

  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Fast när jag tittar på bilden....

    så får jag det till en pojke! *s* SÅ antingen har jag rätt att tre streck är en flicka eller att det ser ut som en pojke på bilden *S*

  8. 4
    Fast när jag tittar på bilden.... så får jag det till en pojke! *s* SÅ antingen har jag rätt att tre streck är en flicka eller att det ser ut som en pojke på bilden *S*

  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    jag gissar på kille...=)

    måste undersöka sen vilket som är rätt! Jag tror att två streck är tjej (det sa min bm på UL) och det tredje strecket är snoppen...?

    Ska du kolla upp vad det är så vill jag ju veta! =)

    kram kram
  10. 5
    jag gissar på kille...=) måste undersöka sen vilket som är rätt! Jag tror att två streck är tjej (det sa min bm på UL) och det tredje strecket är snoppen...?

    Ska du kolla upp vad det är så vill jag ju veta! =)

    kram kram
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Nix tre streck är tjej!

    Men det ser verkligen ut som en kille tycker jag! Och strecken ser man ju inte underifrån!
  12. 6
    Nix tre streck är tjej! Men det ser verkligen ut som en kille tycker jag! Och strecken ser man ju inte underifrån!
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Bilden är tagen uppifrån

    Ser du att bebben ligger med magen uppåt. De tre strecken som jag syftar på (I) är under den runda ringen. TIll vänster ser man underbenen på varsin sida om det runda (magen) och längst bort till vänster finns två små, små streck. Det är skelett från foten.
    Så bilden ska läsas uppifrån.
  14. 7
    Bilden är tagen uppifrån Ser du att bebben ligger med magen uppåt. De tre strecken som jag syftar på (I) är under den runda ringen. TIll vänster ser man underbenen på varsin sida om det runda (magen) och längst bort till vänster finns två små, små streck. Det är skelett från foten.
    Så bilden ska läsas uppifrån.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    men varför sa då

    en barnmorska som jobbat med UL x antal år att två streck är tjej??? Skumt, tycker jag!

    Var har du hört/läst om strecken?? *nyfiken*

    (Jag är lite nyfiken, då jag hoppas på tjej, och fick sagt vid ett tidigt UL att det såg ut som två streck...)
  16. 8
    men varför sa då en barnmorska som jobbat med UL x antal år att två streck är tjej??? Skumt, tycker jag!

    Var har du hört/läst om strecken?? *nyfiken*

    (Jag är lite nyfiken, då jag hoppas på tjej, och fick sagt vid ett tidigt UL att det såg ut som två streck...)
  17. På besök
    #9

    99.9% tjej

    säger jag.
    Kolla in denna länken: http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blultragender.htm
  18. 9
    99.9% tjej säger jag.
    Kolla in denna länken: http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blultragender.htm
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    På familjeliv........

    har du varit där? Där kan man söka på streck tror jag det är. Så kommer det upp. På mig har det stämt med strecken men det har inte sett ut som cupcake dock!

  20. 10
    På familjeliv........ har du varit där? Där kan man söka på streck tror jag det är. Så kommer det upp. På mig har det stämt med strecken men det har inte sett ut som cupcake dock!

  21. Anonym
    #11

    tack! =)

    kollar lite där... det verkar vara lite olika bud, så vi får vänta med spänning helt enkelt! Men det är alltid kul att spåna lite! ;)

    själv ska jag kolla den 7 mars och då ska jag fråga dr.Olsen (han ska ju vara expert)...
  22. 11
    tack! =) kollar lite där... det verkar vara lite olika bud, så vi får vänta med spänning helt enkelt! Men det är alltid kul att spåna lite! ;)

    själv ska jag kolla den 7 mars och då ska jag fråga dr.Olsen (han ska ju vara expert)...
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Jättesvårt

    men väldigt fin bild.
    Könen är ju så lika på bebisar, eftersom snoppen inte är så stor och klitoris kan vara svullen...sen hjälper det ju inte att bebisen är fotad rakt framifrån ;)
    Fast jag gissar på en tjej. Tror att det hade varit mindre tveksamt om det hade varit en kille, när det är taget så tydligt. Spännande =)
  24. 12
    Jättesvårt men väldigt fin bild.
    Könen är ju så lika på bebisar, eftersom snoppen inte är så stor och klitoris kan vara svullen...sen hjälper det ju inte att bebisen är fotad rakt framifrån ;)
    Fast jag gissar på en tjej. Tror att det hade varit mindre tveksamt om det hade varit en kille, när det är taget så tydligt. Spännande =)
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13

    hur tycker du att

    det ser ut som en kille då?? jag har ingen aning om hur man ser.
  26. 13
    hur tycker du att det ser ut som en kille då?? jag har ingen aning om hur man ser.
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    Men ska du oxå till Olsen den 7:e

    vi med vilken tid ska ni vara där? vi har 9,50.
  28. 14
    Men ska du oxå till Olsen den 7:e vi med vilken tid ska ni vara där? vi har 9,50.
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    va synd, vi ska dit 13.50...

    Hade varit kul att ses! =)
  30. 15
    va synd, vi ska dit 13.50... Hade varit kul att ses! =)
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    aha...

    det var synd. då har jag föreläsning.
  32. 16
    aha... det var synd. då har jag föreläsning.
  33. Sofia m smulan
    #17

    Vilken fin liten

    bebis! Och strecken är verkligen tydliga! Du måste tala om sen när du vet vad de betyder!!
  34. 17
    Vilken fin liten bebis! Och strecken är verkligen tydliga! Du måste tala om sen när du vet vad de betyder!!
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18

    jag är bara på besök... = )


    ...men jag vill gärna berätta min erfarenhet. Jag har varit hos dr Stein Olsen på Sibyllekliniken med båda mina tjejer och då sa han till mig att \"här ser vi tre streck tydligt = flicka\" och det stämde med båda tjejerna = )

    Så jag har också fått för mig att tre streck betyder flicka...

    Kram!
  36. 18
    jag är bara på besök... = )
    ...men jag vill gärna berätta min erfarenhet. Jag har varit hos dr Stein Olsen på Sibyllekliniken med båda mina tjejer och då sa han till mig att \"här ser vi tre streck tydligt = flicka\" och det stämde med båda tjejerna = )

    Så jag har också fått för mig att tre streck betyder flicka...

    Kram!
  37. bf 26/8
    #19

    med mitt första barn

    med mitt första barn som är flicka var det två streck på ul bilden. Men det är i vecka 13. Hurvida detta stämmer vet jag ej. Men om det är någon som får eller hittar ett konkret svar så vill jag gärna veta ifall det stämmer att titta på strecken.
  38. 19
    med mitt första barn med mitt första barn som är flicka var det två streck på ul bilden. Men det är i vecka 13. Hurvida detta stämmer vet jag ej. Men om det är någon som får eller hittar ett konkret svar så vill jag gärna veta ifall det stämmer att titta på strecken.
  39. KajsaKavat mT,P,L+BF26/7
    #20

    Vi fick vår buse bedömd till

    en kille, och vi såg tre streck.
    Fast underifrån och då var det mittersta stecket nån mm längre en de bredvid.
    Vet inte alls hur det ser ut \"uppifrån\" dock.

    KRam!
  40. 20
    Vi fick vår buse bedömd till en kille, och vi såg tre streck.
    Fast underifrån och då var det mittersta stecket nån mm längre en de bredvid.
    Vet inte alls hur det ser ut \"uppifrån\" dock.

    KRam!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. ett skarpt streck och ett svagt streck
    By höstmojan in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 08:06
  2. ett svagt streck är ändå ett streck
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 10:35
  3. Ett streck är visst inget streck ändå...
    By Tiger-Kanin in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 20:26
  4. Är inte ett streck alltid ett streck?
    By 2amamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 07:17
  5. 2 streck
    By syskon! in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar