Men, alltså, hörni, konstigt, oj oj
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Devali
    #1

    Men, alltså, hörni, konstigt, oj oj

    Jag har just tagit ett graviditetstest. Jag gjorde det medan jag borstade tänderna, efter att ha skrivit mitt livs misär-inlägg nedan. På ren slentrian gjorde jag testet, eftersom jag bara ville få det sorgliga bekräftat, negativt, ännu ett slag i magen.

    Men!

    Det visar positivt.

    Plus. Positivt. Två streck.

    Klart och tydligt.

    Inte bara ett streck i testrutan, som alltid annars, utan ÄVEN ETT STRECK I POSITIVT-RUTAN. :-O Jag har testet bredvid mig just nu och sneglar på det hela tiden.

    Maken hade redan somnat, men jag var tvungen att väcka honom och visa. Han blev så glad! Nu kan varken han eller jag sova. Oj oj oj..

    Men det är så konstigt? Tänk om jag testar igen om ett par dagar och så är strecket borta?

    Tänk om jag ska föda barn i början av november?

    Många känslor... tankar...

    KAN det vara så att det visar falskt? Jag ska köpa fler tester i helgen, den saken är säker...

    Och det blir ingen after work i morgon. :-D

    Herre jösses... saknar ord.
  2. 1
    Men, alltså, hörni, konstigt, oj oj Jag har just tagit ett graviditetstest. Jag gjorde det medan jag borstade tänderna, efter att ha skrivit mitt livs misär-inlägg nedan. På ren slentrian gjorde jag testet, eftersom jag bara ville få det sorgliga bekräftat, negativt, ännu ett slag i magen.

    Men!

    Det visar positivt.

    Plus. Positivt. Två streck.

    Klart och tydligt.

    Inte bara ett streck i testrutan, som alltid annars, utan ÄVEN ETT STRECK I POSITIVT-RUTAN. :-O Jag har testet bredvid mig just nu och sneglar på det hela tiden.

    Maken hade redan somnat, men jag var tvungen att väcka honom och visa. Han blev så glad! Nu kan varken han eller jag sova. Oj oj oj..

    Men det är så konstigt? Tänk om jag testar igen om ett par dagar och så är strecket borta?

    Tänk om jag ska föda barn i början av november?

    Många känslor... tankar...

    KAN det vara så att det visar falskt? Jag ska köpa fler tester i helgen, den saken är säker...

    Och det blir ingen after work i morgon. :-D

    Herre jösses... saknar ord.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    GRATTIS!!!!

    Grattis tjejen! Har tänkt på dig varje dag och letat efter info om dig!

    Härligt - vad var det jag sa! Att du inte skulle ge upp! Ni lyckades ju!!!

    Jättestort grattis!!!
    Många varma kramar
  4. 2
    GRATTIS!!!! Grattis tjejen! Har tänkt på dig varje dag och letat efter info om dig!

    Härligt - vad var det jag sa! Att du inte skulle ge upp! Ni lyckades ju!!!

    Jättestort grattis!!!
    Många varma kramar
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Oj grattis

    hoppa ni kunde sova lite i natt iallfall :D men visst är det en jättekonstig känsla att helt plötsligt stå där med ett positivt test i handen efter alla negativa.

    Håller tummarna att alla test i helgen oxå visar positivt och att du får en liten knodd i början av november.

    kram
  6. 3
    Oj grattis hoppa ni kunde sova lite i natt iallfall :D men visst är det en jättekonstig känsla att helt plötsligt stå där med ett positivt test i handen efter alla negativa.

    Håller tummarna att alla test i helgen oxå visar positivt och att du får en liten knodd i början av november.

    kram
  7. Elle
    #4

    Nämen wow! Grattis!

    Åh vad roligt!
  8. 4
    Nämen wow! Grattis! Åh vad roligt!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    JIPPIIIIIEEEEEEEEE=)!

    Åh måste skriva här med, hur otroligt glad jag är för din skull gumman! Förstår känslan att måste gå köpa nya tester. Jag gjorde test 2 dagar i raken, bara för att förstå att jag verkligen är gravid. Massor av grattiskramar till dig!
  10. 5
    JIPPIIIIIEEEEEEEEE=)! Åh måste skriva här med, hur otroligt glad jag är för din skull gumman! Förstår känslan att måste gå köpa nya tester. Jag gjorde test 2 dagar i raken, bara för att förstå att jag verkligen är gravid. Massor av grattiskramar till dig!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Hurra!!!!!!!1

    Underbart, fantastiskt, otroligt!

    Ta det nu lungt, mycket kan hända på vägen, men det här är inget misstag, du ÄR gravid!!!!!!!!!!!

    Kramar
  12. 6
    Hurra!!!!!!!1 Underbart, fantastiskt, otroligt!

    Ta det nu lungt, mycket kan hända på vägen, men det här är inget misstag, du ÄR gravid!!!!!!!!!!!

    Kramar
  13. bono
    #7

    Åh vad härligt!

    Vad glad jag blir för er skull. Grattis Devali!!!
  14. 7
    Åh vad härligt! Vad glad jag blir för er skull. Grattis Devali!!!
  15. Anonym
    #8

    Underbart!!

    Åh så härligt! Jag blir så glad för er skull.

    Superdupergrattis!
  16. 8
    Underbart!! Åh så härligt! Jag blir så glad för er skull.

    Superdupergrattis!
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Men vad häftigt!!

    stort stort jättegrattis!!!! Är SÅ Glad för din skull! Lycka till med Magen nu och hoppas vi ses i ankomstgruppen sen :o)
    Kram
  18. 9
    Men vad häftigt!! stort stort jättegrattis!!!! Är SÅ Glad för din skull! Lycka till med Magen nu och hoppas vi ses i ankomstgruppen sen :o)
    Kram
  19. Annica:X
    #10

    Vad underbart Stort grattis

    du ser, man ska inte ge upp för tidigt, det är lättare sagt än gjort jag vet...
    Håller tummarna nu för att du får må strålande.
    Säg att det är ett Falunflyt på g, snälla
    Känner du ingenting? Inga symtom?

    KRAM
  20. 10
    Vad underbart Stort grattis du ser, man ska inte ge upp för tidigt, det är lättare sagt än gjort jag vet...
    Håller tummarna nu för att du får må strålande.
    Säg att det är ett Falunflyt på g, snälla
    Känner du ingenting? Inga symtom?

    KRAM
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11

    Jag visste det!

    Ha! Precis vad jag känt på mig men inte velat säga pga att du varit så ledsen och nere under ruvningsperioden. Jag hade en så stark positiv känsla för dig, Devali-vännen!

    Stort innerligt GRATTIS!!! Helt underbart!
    Jag hoppas såååååååååå att jag får komma efter till \"Äntligen gravid/förälder\" och 06/11 snart! *VILL!!!!*

    Förstår att du är i chock och att det känns overkligt.. men det är på riktigt, du ÄR verkligen gravid!

    Stor stor kram och lycka till nu!
    Glöm oss inte!
  22. 11
    Jag visste det! Ha! Precis vad jag känt på mig men inte velat säga pga att du varit så ledsen och nere under ruvningsperioden. Jag hade en så stark positiv känsla för dig, Devali-vännen!

    Stort innerligt GRATTIS!!! Helt underbart!
    Jag hoppas såååååååååå att jag får komma efter till \"Äntligen gravid/förälder\" och 06/11 snart! *VILL!!!!*

    Förstår att du är i chock och att det känns overkligt.. men det är på riktigt, du ÄR verkligen gravid!

    Stor stor kram och lycka till nu!
    Glöm oss inte!
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Jaaaaaaaa!

    Gud vad glad jag blir!!!Tårarna kommer...

    G*R*A*T*T*I*S!!!
  24. 12
    Jaaaaaaaa! Gud vad glad jag blir!!!Tårarna kommer...

    G*R*A*T*T*I*S!!!
  25. umebrud*ruvar*
    #13

    Härligt!

    Lycka till nu..........
  26. 13
    Härligt! Lycka till nu..........
  27. Fixo på besök från SABG
    #14

    Men oj Devali

    Nu vart du allt förvånad va?! Är inne och läser här ibland och har sett hur deppig du varit så det här behövde du! (Ja alla vi SABG:are och IVF:are förstås) Lilla vännen, stort stort grattis!!!
  28. 14
    Men oj Devali Nu vart du allt förvånad va?! Är inne och läser här ibland och har sett hur deppig du varit så det här behövde du! (Ja alla vi SABG:are och IVF:are förstås) Lilla vännen, stort stort grattis!!!
  29. Medlem sedan
    Mar 2000
    #15

    men gud så kul

    stort grattis, så underrrrbart.

    hihi, så roligt med denna trend just nu.
  30. 15
    men gud så kul stort grattis, så underrrrbart.

    hihi, så roligt med denna trend just nu.
  31. LaMolntuss
    #16

    GRATTIS!

    *kramar*
  32. 16
    GRATTIS! *kramar*
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17

    JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

    Helt rörd och tårögd. Är så glad för din skull. Hoppades så, men ville inte försöka vara sådär käckt uppmuntrande som jag avskyr när folk är mot mig.

    Kämpandet är över. Du är gravid. Det gick. Och jag är ruskigt avundsjuk.:)

    Kram!
  34. 17
    JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Helt rörd och tårögd. Är så glad för din skull. Hoppades så, men ville inte försöka vara sådär käckt uppmuntrande som jag avskyr när folk är mot mig.

    Kämpandet är över. Du är gravid. Det gick. Och jag är ruskigt avundsjuk.:)

    Kram!
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    grattis vännen

    kram och lycka till. visste väl det. läste ditt inlägg igår. hihi.. hoppas pyret får stanna i så där 9 månader. ;) kraaaam
  36. 18
    grattis vännen kram och lycka till. visste väl det. läste ditt inlägg igår. hihi.. hoppas pyret får stanna i så där 9 månader. ;) kraaaam
  37. Medlem sedan
    Dec 2004
    #19

    Åååååå G*R*A*T*T*I*S!!!

    ÅÅåååå min fina goa vän, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

    Nu kommer tårarna på mig, är så glad och lycklig för din skull, önskar dig all lycka på vägen vännen!!!

    Många kramizar till dig underbara Devali!!!
  38. 19
    Åååååå G*R*A*T*T*I*S!!! ÅÅåååå min fina goa vän, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

    Nu kommer tårarna på mig, är så glad och lycklig för din skull, önskar dig all lycka på vägen vännen!!!

    Många kramizar till dig underbara Devali!!!
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    Grattis!

    jättemycket grattis!

    vad roligt!

    Kram!
  40. 20
    Grattis! jättemycket grattis!

    vad roligt!

    Kram!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Alltså hörni - ta bort underhållsstödet?
    By Anonym Signe in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 08:28
  2. Alltså förlååååt hörni....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 21:17
  3. Alltså, väldigt konstigt...
    By fredrikat in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 15:11
  4. alltså det är verkligen konstigt
    By Jenn med trean in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 22:59
  5. Alltså nu e d nåt som e konstigt...
    By Lurpan in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 18:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar