flygande jakob...
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    flygande jakob...

    sambon frågade vad vi skulle äta idag när vi våra kompisar kommer och jag sa då flygande jakob. What var hans svar. Sen kom han på att jag gjort det en gång tidigare men att jag då klagade att det inte blev bra. Så kom jag på att jag faktiskt har det men då blev såsen så rinning. Vad kan jag ha gjort för fel? Vill ju att det ska bli bra idag när kompisarna kommer...
  2. 1
    flygande jakob... sambon frågade vad vi skulle äta idag när vi våra kompisar kommer och jag sa då flygande jakob. What var hans svar. Sen kom han på att jag gjort det en gång tidigare men att jag då klagade att det inte blev bra. Så kom jag på att jag faktiskt har det men då blev såsen så rinning. Vad kan jag ha gjort för fel? Vill ju att det ska bli bra idag när kompisarna kommer...
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Svarade precis!

    Men det försvann pga uppkopplingen pâ nâgot vis sâ jag börjar om. Grädden kan ha blivit för varm för hastigt. Hur tillagar du din Jakob, i ugn eller pâ spisen, vad har du i den? Kan du kontrollera uppvärmningen av rätten och se till att vÄrmen är sâ jÄmn som möjligt?

    Hur gick det med de stuvade makaronerna i gâr?
  4. 2
    Svarade precis! Men det försvann pga uppkopplingen pâ nâgot vis sâ jag börjar om. Grädden kan ha blivit för varm för hastigt. Hur tillagar du din Jakob, i ugn eller pâ spisen, vad har du i den? Kan du kontrollera uppvärmningen av rätten och se till att vÄrmen är sâ jÄmn som möjligt?

    Hur gick det med de stuvade makaronerna i gâr?
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    tack!

    de blev ganska bra men jag känner ju ingen smak så jag blev lite besviken.
  6. 3
    tack! de blev ganska bra men jag känner ju ingen smak så jag blev lite besviken.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    och jag skrev igår kväll

    hur man gör stuvade makaroner men sedan insåg jag att jag var på sidan två och harvade så det såg du nog aldrig.
  8. 4
    och jag skrev igår kväll hur man gör stuvade makaroner men sedan insåg jag att jag var på sidan två och harvade så det såg du nog aldrig.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    ÄR det förkylningens..

    ..dumma närvaro som tar bort smaksinnet? :(
  10. 5
    ÄR det förkylningens.. ..dumma närvaro som tar bort smaksinnet? :(
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6

    ja inget

    smakar något. jag hade gjort en jättegod kyklingröragrytaellernågot härom dagen men både jag och sambon satt och skrattade lite och sa jag det här var nog gott. vi är båda förkylda och känner inget. lite lustig! ja så egentligen vet jag ju inte om det var gott. det var något nytt jag provade.
  12. 6
    ja inget smakar något. jag hade gjort en jättegod kyklingröragrytaellernågot härom dagen men både jag och sambon satt och skrattade lite och sa jag det här var nog gott. vi är båda förkylda och känner inget. lite lustig! ja så egentligen vet jag ju inte om det var gott. det var något nytt jag provade.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7

    men det är ju jättepraktiskt!

    Då kan du ju absolut inte misslyckas ;)
  14. 7
    men det är ju jättepraktiskt! Då kan du ju absolut inte misslyckas ;)

Liknande trådar

  1. Flygande Jakob.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 17:22
  2. Hemgång - flygande jakob
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 17:20
  3. Flygande Jakob?
    By oskarlisa in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 21:37
  4. Flygande Jakob, någon
    By HiB - lite stressad in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 10:14
  5. Flygande Jakob
    By Anna i Seattle, bf 4/12 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 02:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar