Tips på bra bil...?
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Tips på bra bil...?

    Vi ska eventuellt byta bil också har vi kommit på. :-) Är det nån som har ett bra tips på en rymlig, inte allt för dyr (i inköp och drift) och bra bil? Vi kommer ju att få ha en rätt stor bilstol verkar det som plus att vi får släpa med vagn mm. Så vi behöver lastutrymme också.

    Ann
  2. 1
    Tips på bra bil...? Vi ska eventuellt byta bil också har vi kommit på. :-) Är det nån som har ett bra tips på en rymlig, inte allt för dyr (i inköp och drift) och bra bil? Vi kommer ju att få ha en rätt stor bilstol verkar det som plus att vi får släpa med vagn mm. Så vi behöver lastutrymme också.

    Ann
  3. Elenor med Sol
    #2

    Svårt

    Att köpa bil är ungefär lika ångestladdat som att köpa hus (och i vissa fall nästan lika dyrt!). Det är svårt att ge råd när man inte vet hur era behov ser ut, men bara utifrån bilbarnstolen Unisafety swing, så kan jag säga att minibuss är nästan ett måste. Ska ni använda fk:s bilstöd så ställer de oxå vissa krav på hur ny bilen ska vara och så. Vi har en pegeout 807, minibuss med skjutdörrar. Den är vi mycket nöjda med. Bra komfort och den drar inte så jättemycket bensin. Men skatt och försäkring är ju bra mycket dyrare än med en \"vanlig\" bil, dessutom är den dyr att serva. Bara ett torkarblad går lös på över 300 kr. ETT blad! Har nog inte annat råd att ge än att se er omkring och tänk över noga vad exakt behöver ni. Provkör ett gäng bilar och kolla på de biltester som finns tillgängliga på nätet där det kan finnas lite vägledning.
  4. 2
    Svårt Att köpa bil är ungefär lika ångestladdat som att köpa hus (och i vissa fall nästan lika dyrt!). Det är svårt att ge råd när man inte vet hur era behov ser ut, men bara utifrån bilbarnstolen Unisafety swing, så kan jag säga att minibuss är nästan ett måste. Ska ni använda fk:s bilstöd så ställer de oxå vissa krav på hur ny bilen ska vara och så. Vi har en pegeout 807, minibuss med skjutdörrar. Den är vi mycket nöjda med. Bra komfort och den drar inte så jättemycket bensin. Men skatt och försäkring är ju bra mycket dyrare än med en \"vanlig\" bil, dessutom är den dyr att serva. Bara ett torkarblad går lös på över 300 kr. ETT blad! Har nog inte annat råd att ge än att se er omkring och tänk över noga vad exakt behöver ni. Provkör ett gäng bilar och kolla på de biltester som finns tillgängliga på nätet där det kan finnas lite vägledning.
  5. Ann m Frida
    #3

    Tack !

    Ja jag kollar och kollar men det är sååå svårt att jämföra bilar. Ångestladdat - jajamensan! *ler* Önskar att nån annan kunde säga att DEN HÄR BILEN SKA NI HA!
    Jag snackade med FK idag och de sa att nu sitter de o jobbar med ansökningar som lämnades in i juli-05 så egentligen har vi ju gott om tid....

    Ann
  6. 3
    Tack ! Ja jag kollar och kollar men det är sååå svårt att jämföra bilar. Ångestladdat - jajamensan! *ler* Önskar att nån annan kunde säga att DEN HÄR BILEN SKA NI HA!
    Jag snackade med FK idag och de sa att nu sitter de o jobbar med ansökningar som lämnades in i juli-05 så egentligen har vi ju gott om tid....

    Ann
  7. Sara
    #4

    vägverket kan tipsa

    Om ni tänker utnyttja bilstöd från försäkringskassan, vet jag att man kan få boka ett möte med vägverket och få bra tips från dem om vad man ska tänka på när man köper ny bil som behöver anpassas.
  8. 4
    vägverket kan tipsa Om ni tänker utnyttja bilstöd från försäkringskassan, vet jag att man kan få boka ett möte med vägverket och få bra tips från dem om vad man ska tänka på när man köper ny bil som behöver anpassas.
  9. Ann m Frida
    #5

    Wow tack för tipset!!!

    Ska genast surfa in på deras hemsida och kolla!!!

    Tack igen!
  10. 5
    Wow tack för tipset!!! Ska genast surfa in på deras hemsida och kolla!!!

    Tack igen!

Liknande trådar

  1. vätske tips ??? äta själv tips??
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:35
  2. Tips, tips efterlyses.....
    By sienna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:18
  3. tips om sida med tips & råd
    By Petra-4barn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 15:12
  4. Tips, tips önskas.
    By e in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 02:22
  5. vill ha tips + ett tips till er
    By Petra-4barn in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 16:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar