Dessa 2åringar...
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Dessa 2åringar...

    Var får som all sin energi ifrån?? och varför i hela fridens namn måste dom konstant testa gränser??
    William har varit helt omöjlig idag. Vilket han alltid är efter att ha spenderat en natt/dag med farmor... Inte så att hon gör något fel, men han får ju 110% uppmärksamhet där.... och blir som förbytt restan av dagen hemma. Phu. ALLT han inte får göra.
    Naturligtvis skulle han inte gå på toa och 3 olyckor hände idag. Ska tilläggas att han hos farmor inte hade en enda och var torr HELA NATTEN!
    Jag har lovat honom att så fort vi vaknar imorgon bitti ska vi måla svenska flaggor i ansiktet och titta på hockey matchen som ju börjar 8.00 på morgonen vår tid :o) Han fick öva att säga \"hejja svejje\" :o)
  2. 1
    Dessa 2åringar... Var får som all sin energi ifrån?? och varför i hela fridens namn måste dom konstant testa gränser??
    William har varit helt omöjlig idag. Vilket han alltid är efter att ha spenderat en natt/dag med farmor... Inte så att hon gör något fel, men han får ju 110% uppmärksamhet där.... och blir som förbytt restan av dagen hemma. Phu. ALLT han inte får göra.
    Naturligtvis skulle han inte gå på toa och 3 olyckor hände idag. Ska tilläggas att han hos farmor inte hade en enda och var torr HELA NATTEN!
    Jag har lovat honom att så fort vi vaknar imorgon bitti ska vi måla svenska flaggor i ansiktet och titta på hockey matchen som ju börjar 8.00 på morgonen vår tid :o) Han fick öva att säga \"hejja svejje\" :o)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Hihihi... ja ibland

    är det både bra och dåligt med familj nära... Varje gång vi har haft farmor/farfar eller mormor här har vi ett par dagars \"omskolning\"... det är skönt att få avlastning - men dubbelt så jobbigt när man \"får tillbaka\" dem... ;-)
  4. 2
    Hihihi... ja ibland är det både bra och dåligt med familj nära... Varje gång vi har haft farmor/farfar eller mormor här har vi ett par dagars \"omskolning\"... det är skönt att få avlastning - men dubbelt så jobbigt när man \"får tillbaka\" dem... ;-)
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    japp

    jag kan bara tänka mig vilken odräglig unge jag ska släpa hem efter 3 veckors Sverigebesök i maj.... ;o)
  6. 3
    japp jag kan bara tänka mig vilken odräglig unge jag ska släpa hem efter 3 veckors Sverigebesök i maj.... ;o)
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Fast det som är bra

    då är att W kommer hem - och allt är \"nytt\" fast hemma. Det var faktiskt mycket lättare än vad jag trott. Och ingen jetlag åt det här hållet...
  8. 4
    Fast det som är bra då är att W kommer hem - och allt är \"nytt\" fast hemma. Det var faktiskt mycket lättare än vad jag trott. Och ingen jetlag åt det här hållet...
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    nä det är klart

    det låter ju bra! Ska bli intressant att se hur han tar jetlagen... vi har ju iofs 3 timmar mindre, men ändå. Fast han verkar ju inte behöva sova så det ska völ ordna sig ;o)
  10. 5
    nä det är klart det låter ju bra! Ska bli intressant att se hur han tar jetlagen... vi har ju iofs 3 timmar mindre, men ändå. Fast han verkar ju inte behöva sova så det ska völ ordna sig ;o)
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Ja, det kanske faktiskt

    ärn en fördel för en gångs skull! ;-)

    Dessutom är det ljusare och det kommer nog göra saken lättare. Om jag skulle åka igen skulle jag för det första bo hos min mamma så jag kunde få avlastning på nätterna, nog försöka äta/leka och sen somna om och köra läggtid mycket senare. Framförallt läsa på mer innan... var ju så otroligt fokuserad på resan att när den funkade så \"släppet jag guarden\" och var ju helt oförberedd.

    Nu blir det först till sommaren 2007... så jag har lite tid att förbereda mig...
  12. 6
    Ja, det kanske faktiskt ärn en fördel för en gångs skull! ;-)

    Dessutom är det ljusare och det kommer nog göra saken lättare. Om jag skulle åka igen skulle jag för det första bo hos min mamma så jag kunde få avlastning på nätterna, nog försöka äta/leka och sen somna om och köra läggtid mycket senare. Framförallt läsa på mer innan... var ju så otroligt fokuserad på resan att när den funkade så \"släppet jag guarden\" och var ju helt oförberedd.

    Nu blir det först till sommaren 2007... så jag har lite tid att förbereda mig...
  13. Cina QLD AU
    #7

    ME can

    ar allting, me can....sa igar hade P pa sig nattlinne och jeans. Nar hon varit pa toa och gort nr2, ja for att inte dela ut alla detaljer sa fick jag skura toalettern och ungen akte in i duschen.
    Ahhh, det ska blir skont nar hon gar tillbaks till dagis i morgon, for sjuk ar hon definitivt inte langre.
  14. 7
    ME can ar allting, me can....sa igar hade P pa sig nattlinne och jeans. Nar hon varit pa toa och gort nr2, ja for att inte dela ut alla detaljer sa fick jag skura toalettern och ungen akte in i duschen.
    Ahhh, det ska blir skont nar hon gar tillbaks till dagis i morgon, for sjuk ar hon definitivt inte langre.

Liknande trådar

  1. Hur långa är era 2åringar?
    By Sofia_N in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 22:10
  2. Grattis alla 2åringar!
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 13:51
  3. Grattis alla 2åringar
    By Minama in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 08:55
  4. mina 2åringar,,
    By challanb in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 19:01
  5. Grattis alla 2åringar!
    By Zinita in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar