Och kvällen blev magisk :o)
_98 Alla barn
  1. Linda, Oscar & Saga
    #1

    Och kvällen blev magisk :o)

    om än lite trevande inledning med Suffer Well, men jag måste säga att mr Gahan fortfarande är en riktig publikdomptör. En ganska bra blandning av låtar både från PTA och gamla godingar. En recension av konserten finns i GP idag och den fick fyra fyrar av fem möjliga. Kan hålla med recensenten att det var först med Personal Jesus som publiken vaknade till. Jag stod och hoppade och vrålade och sjöng med nästan hela tiden *s*. Jag är jättenöjd och tyckte att konserten på det hela taget var jättebra, men den når inte World Violation-spelningen på långa vägar. Och så blev jag lite besviken på att Martin skippade Somebody för Shake the disease. Men man kan ju inte få allt.
  2. 1
    Och kvällen blev magisk :o) om än lite trevande inledning med Suffer Well, men jag måste säga att mr Gahan fortfarande är en riktig publikdomptör. En ganska bra blandning av låtar både från PTA och gamla godingar. En recension av konserten finns i GP idag och den fick fyra fyrar av fem möjliga. Kan hålla med recensenten att det var först med Personal Jesus som publiken vaknade till. Jag stod och hoppade och vrålade och sjöng med nästan hela tiden *s*. Jag är jättenöjd och tyckte att konserten på det hela taget var jättebra, men den når inte World Violation-spelningen på långa vägar. Och så blev jag lite besviken på att Martin skippade Somebody för Shake the disease. Men man kan ju inte få allt.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2

    Suck

    vad är väl en kväll m DM....alldeles alldeles.. UNDERBAR!!!

  4. 2
    Suck vad är väl en kväll m DM....alldeles alldeles.. UNDERBAR!!!

  5. Linda, Oscar & Saga
    #3

    Fast du tog ju

    det 6300:e inlägget ;o) Kaffe, Thé eller ytterligare en resumé av Dave och gängets superba konsert?
    Martin sjöng nåt så otroligt bra *ler*.
  6. 3
    Fast du tog ju det 6300:e inlägget ;o) Kaffe, Thé eller ytterligare en resumé av Dave och gängets superba konsert?
    Martin sjöng nåt så otroligt bra *ler*.
  7. Linda, Oscar & Saga
    #4

    och förresten

    7/6(?) på Stadion är väl rätt ok. Har du biljett dit??
  8. 4
    och förresten 7/6(?) på Stadion är väl rätt ok. Har du biljett dit??
  9. Linda, Oscar & Saga
    #5

    men daaaah!!

    7 juli är det juh och det verkar ju inte orimligt att få tag i biljett t.om. Kanske en tur upp och titta på min favoritrumpa igen?
  10. 5
    men daaaah!! 7 juli är det juh och det verkar ju inte orimligt att få tag i biljett t.om. Kanske en tur upp och titta på min favoritrumpa igen?
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    faktiskt inte avis alls *s*

    har aldrig gillat DM. kommer du ihåg Kent? Han höll ihop med Ola & co. Han plågade oss med sin DM-samling varje gång det var fest. Nå´n enstaka låt är okej, men annars klarar jag mig bra utan. men jag förstår ändå att det måste varit en höjdare, att se sina \"idoler\" live är ju alltid en fantastisk upplevelse!
  12. 6
    faktiskt inte avis alls *s* har aldrig gillat DM. kommer du ihåg Kent? Han höll ihop med Ola & co. Han plågade oss med sin DM-samling varje gång det var fest. Nå´n enstaka låt är okej, men annars klarar jag mig bra utan. men jag förstår ändå att det måste varit en höjdare, att se sina \"idoler\" live är ju alltid en fantastisk upplevelse!
  13. Linda, Oscar & Saga
    #7

    Med DM är det nog

    antingen eller, så jag förstår om du inte gillar dem. Känslan av att stå där och höra sina stora idoler är nog densamma oavsett vem eller vilka som står på scen som du skriver.

  14. 7
    Med DM är det nog antingen eller, så jag förstår om du inte gillar dem. Känslan av att stå där och höra sina stora idoler är nog densamma oavsett vem eller vilka som står på scen som du skriver.

  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8

    Låter kul!

    men inte heller jag är avundsjuk direkt, jag vet knappt vilka de är.. Är jag för ung kanske? ;) *S* Ja ja, men lite avundsjuk är jag kanske i alla fall, för jag skulle gärna gå på nån konsert med nåt band som JAG gillar!! :)
    *Kraims*
  16. 8
    Låter kul! men inte heller jag är avundsjuk direkt, jag vet knappt vilka de är.. Är jag för ung kanske? ;) *S* Ja ja, men lite avundsjuk är jag kanske i alla fall, för jag skulle gärna gå på nån konsert med nåt band som JAG gillar!! :)
    *Kraims*
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9

    Oavsett ålder

    huuuuuuur kan man missa Depeche??? =O)
  18. 9
    Oavsett ålder huuuuuuur kan man missa Depeche??? =O)
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    Kanske jag som

    är lite bakom flötet då! ;)
  20. 10
    Kanske jag som är lite bakom flötet då! ;)
  21. Bettina+Miranda
    #11

    Var också där!:)

    Hade liiite taskiga sittplatser men jag är sååå överlycklig över att ha fått biljetter att jag njöt ohämmat.:)
    Precis som du så längtade jag efter Somebody men jag tycker att versionen av Shake the disease var lysande!
    Njöt också av att se Martin Gore få stå i rampljuset.:)
    Dave är en pärla minsann...*L*....och jag är fortfarande hes sådär 2 dagar efteråt.:)
    En magisk kväll minsann....*ryser av glädje när jag tänker tillbaka*...
    Hade ni bra platser?
  22. 11
    Var också där!:) Hade liiite taskiga sittplatser men jag är sååå överlycklig över att ha fått biljetter att jag njöt ohämmat.:)
    Precis som du så längtade jag efter Somebody men jag tycker att versionen av Shake the disease var lysande!
    Njöt också av att se Martin Gore få stå i rampljuset.:)
    Dave är en pärla minsann...*L*....och jag är fortfarande hes sådär 2 dagar efteråt.:)
    En magisk kväll minsann....*ryser av glädje när jag tänker tillbaka*...
    Hade ni bra platser?
  23. Linda, Oscar & Saga
    #12

    Visst var det underbart?!

    Bra platser nja. Vi satt i sektion J så vi såg bandet mest från sidan och lite snett bakom, men Dave rör ju sig över hela scenen tack och lov :o)
    Nån röst har jag knappt än heller, men mitt saliga leende sitter där. Det är inte långt borta att jag köpr biljetter till den 7/7 nu *ler stort*.
  24. 12
    Visst var det underbart?! Bra platser nja. Vi satt i sektion J så vi såg bandet mest från sidan och lite snett bakom, men Dave rör ju sig över hela scenen tack och lov :o)
    Nån röst har jag knappt än heller, men mitt saliga leende sitter där. Det är inte långt borta att jag köpr biljetter till den 7/7 nu *ler stort*.
  25. Linda, Oscar & Saga
    #13

    Det var kul,

    och det är underbart att få gå på en konsert med ett av sina favoritband. Jag är textfreak så Martin Gore är en av mina stora förebilder. Hans texter är underbara, därav mitt stora DM-intresse.
  26. 13
    Det var kul, och det är underbart att få gå på en konsert med ett av sina favoritband. Jag är textfreak så Martin Gore är en av mina stora förebilder. Hans texter är underbara, därav mitt stora DM-intresse.
  27. Bettina+Miranda
    #14

    Men OJ!

    Jag satt ju också i sektion J!!!!
    Satt på rad 31( lååångt upp :))!!
    Är också sugen på att gå på utomhuskonsert...*drömmer*.... Sjunger \"I´m taking a ride with my best friend...\"...*L*...
  28. 14
    Men OJ! Jag satt ju också i sektion J!!!!
    Satt på rad 31( lååångt upp :))!!
    Är också sugen på att gå på utomhuskonsert...*drömmer*.... Sjunger \"I´m taking a ride with my best friend...\"...*L*...
  29. Linda, Oscar & Saga
    #15

    Lovar Martin att sjunga

    Somebody så åker jag, det garanterar jag. Sektion J rad 15 där satt jag, men jag såg ändå rätt ok, trots att det mesta blev Daves bakdel. Den är ju inte fel iofs men jag såg inte killen som spelade piano öht förrän han tackade publiken *s*.
    Och själv gnolar jag på I\'m not going down on my knees, begging you to adore me... *ler saligt*, vilken sångröst han har utvecklat Martin.
  30. 15
    Lovar Martin att sjunga Somebody så åker jag, det garanterar jag. Sektion J rad 15 där satt jag, men jag såg ändå rätt ok, trots att det mesta blev Daves bakdel. Den är ju inte fel iofs men jag såg inte killen som spelade piano öht förrän han tackade publiken *s*.
    Och själv gnolar jag på I\'m not going down on my knees, begging you to adore me... *ler saligt*, vilken sångröst han har utvecklat Martin.
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16

    en till som poppar upp som gubben i

    lådan *ler* Hej på dig! Det var längesen! Hoppas allt är bra med er!
  32. 16
    en till som poppar upp som gubben i lådan *ler* Hej på dig! Det var längesen! Hoppas allt är bra med er!
  33. Medlem sedan
    Sep 1998
    #17

    Och där var ju jag med!

    Stod ute på arenan lite längre bak än jag hade tänkt mig...tyvärr. Segt i början, men sen blev kvällen som du skrev magisk. :-)

    Vi beställde biljetter till i sommar igår!
  34. 17
    Och där var ju jag med! Stod ute på arenan lite längre bak än jag hade tänkt mig...tyvärr. Segt i början, men sen blev kvällen som du skrev magisk. :-)

    Vi beställde biljetter till i sommar igår!
  35. Linda, Oscar & Saga
    #18

    Funderar skarpt på det

    men 425:- är mkt pengar för mig som är mammaledig :o)
    Nåja man får väl offra lite *s*.
  36. 18
    Funderar skarpt på det men 425:- är mkt pengar för mig som är mammaledig :o)
    Nåja man får väl offra lite *s*.
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19

    Åhhh!

    Det kan jag tro att den blev! Var ett hängivet DM-fan när det begav sig på det glada 80-talet :-)
  38. 19
    Åhhh! Det kan jag tro att den blev! Var ett hängivet DM-fan när det begav sig på det glada 80-talet :-)
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    #20

    Och hur mår ni?!

    Kul att se dig här då och då :-)
    Är allt väl?
    Här är det jämna plågor, skulle man kunna säga *L*

    Nu är det mindre än 12 veckor kvar till bf, och hela familjen - mest jag och Melker - längtar såååå efter vår lillasyster :-)
  40. 20
    Och hur mår ni?! Kul att se dig här då och då :-)
    Är allt väl?
    Här är det jämna plågor, skulle man kunna säga *L*

    Nu är det mindre än 12 veckor kvar till bf, och hela familjen - mest jag och Melker - längtar såååå efter vår lillasyster :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kvällen blev inte som jag tänkt
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 22:26
  2. Så blev den kvällen...
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 08:06
  3. Magisk sång
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 19:20
  4. Så blev kvällen
    By whorra 4barns mamma in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 20:08
  5. Kvällen blir magisk
    By Linda, Oscar & Saga in forum _98 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 17:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar