Min 1:a dag som 2 barns mamma
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Min 1:a dag som 2 barns mamma

    utan make...

    Idag var det dags för eldprovet att lämna Isak på dagis med Adam i släptåg. S jobbar idag men är ledig resten av veckan.

    Klockan stod på 7.30 som vanligt men jag tänkte att jag nog skulle komma upp tidigare än det för att någon av killarna säkert skulle vakna. 6.30 ville Adam ha mat. Jag gick ut och satte mig i soffan för att inte väcka Isak som låg och sov i vår säng.

    Strax efter 7 var vi klara och jag gick och la mig i sängen igen med Adam på bröstet, det är där han trivs bäst då han ska sova. :)

    Tänkte att jag bara ska mysa och vila en stund innan klockan skulle ringa vid 7.30.
    7.45 vaknar jag till, oj somnade jag hur gick det till ;), shit nu är det bråttom. Klä mig själv och barnen, göra frukost byta blöjor... helfe.

    Jag börjar med att ta upp Adam och byta kläder och blöja på honom. Vi har en skötbädd från IKEA som vi lägger på golvet i badrummet, den vi hängde på badkaret passar inte på vårt nya badkar.

    Då jag håller på att torka honom i rumpan så bajsar han med en rekyl och stråle som heter duga. Jag hinner hoppa undan men hans kläder som jag lagt bredvid oss på golvet på skötbordet, får sig en dos... Oh hur får man bort gult bebisbajs på kläderna ;)

    Jag går ut i köket och tar fram brödet från frysen så det får tina.

    Får på Adam blöja och kläder... nu är kl. snart 8.
    Isak sover fortfarande och det är dags att väcka honom. Han blir inte glad för han är så trött. Men vi kommer överens om att han ska ligga och mysa medans jag byter blöja och klär honom.

    Vi går ut i köket och hjälps åt med frukosten. Isak bestämmer sig för att han vill ha en av mina smörgåsar... ja ja det går väll bra. :)

    vid 8.30 är vi klara. Nu ska vi borsta tänder och tvätta mun och händer innan det är dags att klä på sig overall och vinterkläder... Allt flyter faktiskt på bra. Isak och jag är ett bra team.

    Adam får på sin overall och åker ner i babyskyddet. Så en klar en kvar.

    Isak samarbetar bra även nu. Han sitter bak sedan i helgen. Tycker nog att det är lite kul.

    Ut i bilen in med barnen. Borsta av bilen och iväg till dagis. Wow bara 5-10 minuter \"försenade\".

    Det där var väll ingenting. Ge mig lite fler utmaningar. Piece of cake att vara 2 barns mamma... Eller? Är jag för kaxig nu??? ASG.

    kram till er alla
  2. 1
    Min 1:a dag som 2 barns mamma utan make...

    Idag var det dags för eldprovet att lämna Isak på dagis med Adam i släptåg. S jobbar idag men är ledig resten av veckan.

    Klockan stod på 7.30 som vanligt men jag tänkte att jag nog skulle komma upp tidigare än det för att någon av killarna säkert skulle vakna. 6.30 ville Adam ha mat. Jag gick ut och satte mig i soffan för att inte väcka Isak som låg och sov i vår säng.

    Strax efter 7 var vi klara och jag gick och la mig i sängen igen med Adam på bröstet, det är där han trivs bäst då han ska sova. :)

    Tänkte att jag bara ska mysa och vila en stund innan klockan skulle ringa vid 7.30.
    7.45 vaknar jag till, oj somnade jag hur gick det till ;), shit nu är det bråttom. Klä mig själv och barnen, göra frukost byta blöjor... helfe.

    Jag börjar med att ta upp Adam och byta kläder och blöja på honom. Vi har en skötbädd från IKEA som vi lägger på golvet i badrummet, den vi hängde på badkaret passar inte på vårt nya badkar.

    Då jag håller på att torka honom i rumpan så bajsar han med en rekyl och stråle som heter duga. Jag hinner hoppa undan men hans kläder som jag lagt bredvid oss på golvet på skötbordet, får sig en dos... Oh hur får man bort gult bebisbajs på kläderna ;)

    Jag går ut i köket och tar fram brödet från frysen så det får tina.

    Får på Adam blöja och kläder... nu är kl. snart 8.
    Isak sover fortfarande och det är dags att väcka honom. Han blir inte glad för han är så trött. Men vi kommer överens om att han ska ligga och mysa medans jag byter blöja och klär honom.

    Vi går ut i köket och hjälps åt med frukosten. Isak bestämmer sig för att han vill ha en av mina smörgåsar... ja ja det går väll bra. :)

    vid 8.30 är vi klara. Nu ska vi borsta tänder och tvätta mun och händer innan det är dags att klä på sig overall och vinterkläder... Allt flyter faktiskt på bra. Isak och jag är ett bra team.

    Adam får på sin overall och åker ner i babyskyddet. Så en klar en kvar.

    Isak samarbetar bra även nu. Han sitter bak sedan i helgen. Tycker nog att det är lite kul.

    Ut i bilen in med barnen. Borsta av bilen och iväg till dagis. Wow bara 5-10 minuter \"försenade\".

    Det där var väll ingenting. Ge mig lite fler utmaningar. Piece of cake att vara 2 barns mamma... Eller? Är jag för kaxig nu??? ASG.

    kram till er alla
  3. sarahm maxen03 o flicka06
    #2

    Snyggt jobbat!

    Själv lyxlirar jag 4 veckor till med manlig assistans i hushållet ;)
  4. 2
    Snyggt jobbat! Själv lyxlirar jag 4 veckor till med manlig assistans i hushållet ;)
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Nybörjartur! :)

    Närå, vad skönt att det gick så smidigt! Jag håller tummarna att det fortsätter vara så smidigt. Jag ska lämna för första gången i morgon faktiskt.

    Jag har \"sluppit undan\" ett bra tag nu. I januari vabbade jag ju med Elin och T jobbade 8-16, så han lämnade och hämtade. Sen var han pappaledig och hade semester. Sen blev Hanna sjuk och T vabbade med henne... Men imorgon har jag inget val. Jag har faktiskt hämtat en gång, men det gick inte så bra. Snömodd och uppförsbacke hela vägen hem är INTE kul när Hanna vägrar gå själv utan vill \"åka bjäda\"... :/

    Kram C
  6. 3
    Nybörjartur! :) Närå, vad skönt att det gick så smidigt! Jag håller tummarna att det fortsätter vara så smidigt. Jag ska lämna för första gången i morgon faktiskt.

    Jag har \"sluppit undan\" ett bra tag nu. I januari vabbade jag ju med Elin och T jobbade 8-16, så han lämnade och hämtade. Sen var han pappaledig och hade semester. Sen blev Hanna sjuk och T vabbade med henne... Men imorgon har jag inget val. Jag har faktiskt hämtat en gång, men det gick inte så bra. Snömodd och uppförsbacke hela vägen hem är INTE kul när Hanna vägrar gå själv utan vill \"åka bjäda\"... :/

    Kram C
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    härligt!

    snyggt jobbat. I morgon är det min tur. Maken jobbar första dagen sedan lillebror föddes. Men det är bara i morgon och på onsdag för sedan kommer min mamma och stannar en vecka. Men jag har 3 barn att hålla reda på, huu fasar redan. Skriver rapport i morgon.

    kram
  8. 4
    härligt! snyggt jobbat. I morgon är det min tur. Maken jobbar första dagen sedan lillebror föddes. Men det är bara i morgon och på onsdag för sedan kommer min mamma och stannar en vecka. Men jag har 3 barn att hålla reda på, huu fasar redan. Skriver rapport i morgon.

    kram
  9. raqven m. 5
    #5

    Haha :-)

    Du är duktig du :-) Inga problem alls :-)Hoppas det håller i sig!
  10. 5
    Haha :-) Du är duktig du :-) Inga problem alls :-)Hoppas det håller i sig!

Liknande trådar

  1. 2 barns mamma..
    By Anna_84 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 23:07
  2. Nu är jag 4-barns-mamma...
    By Sofia_N in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 08:10
  3. 10-barns mamma
    By sack in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 15:17
  4. 4-barns mamma och 36 år
    By Ina-Cina in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 18:55
  5. Nu är jag två barns mamma!
    By nialm75 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 21:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar