Här skulle jag vilja hamna
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Här skulle jag vilja hamna

    om bara mannen ville ge med sig och mensen komma tillbaka efter lillskruttan. Har en decemberkille (29:e) och skulle gärna ha ett decemberbarn till.... Kan verkligen rekommenderas, vet att många väljer att \"hoppa\" över tillverkningen dessa månader av rädsla att få decemberbarn - lite synd tycker jag!
    Kram
  2. 1
    Här skulle jag vilja hamna om bara mannen ville ge med sig och mensen komma tillbaka efter lillskruttan. Har en decemberkille (29:e) och skulle gärna ha ett decemberbarn till.... Kan verkligen rekommenderas, vet att många väljer att \"hoppa\" över tillverkningen dessa månader av rädsla att få decemberbarn - lite synd tycker jag!
    Kram
  3. piggles
    #2

    Vill också


    December är väl en bra månad att få barn i.
  4. 2
    Vill också
    December är väl en bra månad att få barn i.
  5. Jessis
    #3

    December är en

    alldeles utmärkt månad att få barn i tycker jag oxå :)
    (Är själv född i december *ler*)
    Står och stampar lite med ena foten här oxå,håller just nu till i november-gruppen men har ingen riktig koll på min cykel så jag får se =)
    Skulle så gärna vilja ha en liten i slutet på året !!

    Kram och lycka till !!
  6. 3
    December är en alldeles utmärkt månad att få barn i tycker jag oxå :)
    (Är själv född i december *ler*)
    Står och stampar lite med ena foten här oxå,håller just nu till i november-gruppen men har ingen riktig koll på min cykel så jag får se =)
    Skulle så gärna vilja ha en liten i slutet på året !!

    Kram och lycka till !!
  7. Redan barnrik
    #4

    Jag oxå

    Önskar oss en liten Lucia :) Äggplockning planerad till v.12. Hoppas hoppas hoppas...
  8. 4
    Jag oxå Önskar oss en liten Lucia :) Äggplockning planerad till v.12. Hoppas hoppas hoppas...
  9. 2-barnsmamma
    #5

    Vilka fördelar ser ni med dec barn?

    Såg att flera tycker att det är smidigt med decemberbarn. På vilket sätt? Jag tyckte det var så praktiskt med ett septemberbarn, hon kunde krypa under sommaren, började gå i god tid innan snön kom. Vår stora tjej är född i mars och jag upplevde allt jobbigare då + att jag inte orkade vara ute på våren, jag ville bara sova.
  10. 5
    Vilka fördelar ser ni med dec barn? Såg att flera tycker att det är smidigt med decemberbarn. På vilket sätt? Jag tyckte det var så praktiskt med ett septemberbarn, hon kunde krypa under sommaren, började gå i god tid innan snön kom. Vår stora tjej är född i mars och jag upplevde allt jobbigare då + att jag inte orkade vara ute på våren, jag ville bara sova.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    Jag tror det finns fördelar

    med alla månader men just decemberbarn eller sent födda på året verkar skrämma så många. Dålig plaering och allt vad man får höra, minst i klassen m.m. Jag har fått alla mina dom mörka månaderna (nov/dec/jan/feb) och jag tycker det är jättemysigt. Det är helt legalt att bara \"ligga på soffan\" och gosa i början för det är ändå så mörkt och korta dagar och sen är barnet lagom stort till sommaren att man int ebehöver vara orolig om dte är för varmt. Men jag tror att alla månader är lika bra på sitt sätt.
  12. 6
    Jag tror det finns fördelar med alla månader men just decemberbarn eller sent födda på året verkar skrämma så många. Dålig plaering och allt vad man får höra, minst i klassen m.m. Jag har fått alla mina dom mörka månaderna (nov/dec/jan/feb) och jag tycker det är jättemysigt. Det är helt legalt att bara \"ligga på soffan\" och gosa i början för det är ändå så mörkt och korta dagar och sen är barnet lagom stort till sommaren att man int ebehöver vara orolig om dte är för varmt. Men jag tror att alla månader är lika bra på sitt sätt.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Jag tycker att den...

    ...stora fördelen är att överhuvudtaget få ett barn :-) Oavsett tidpunkt på året är det ju en fantastisk gåva.
  14. 7
    Jag tycker att den... ...stora fördelen är att överhuvudtaget få ett barn :-) Oavsett tidpunkt på året är det ju en fantastisk gåva.
  15. Jessis
    #8

    Mina båda barn

    är födda i januari och februari och har tyckt att det varit skönt att båda varit lite större över sommaren när det varit varmt osv,så det är nog olika hur man upplever det :-)

    Men som Bridz skrev så klokt att den största gåvan är att ö h taget kunna få barn sen spelar det ingen som helst roll när de kommer !
    Det går liksom inte alltid att planera vilket jag vet av egen bitter erfarenhet :(
  16. 8
    Mina båda barn är födda i januari och februari och har tyckt att det varit skönt att båda varit lite större över sommaren när det varit varmt osv,så det är nog olika hur man upplever det :-)

    Men som Bridz skrev så klokt att den största gåvan är att ö h taget kunna få barn sen spelar det ingen som helst roll när de kommer !
    Det går liksom inte alltid att planera vilket jag vet av egen bitter erfarenhet :(
  17. piggles
    #9

    Alla årstider har sina fördelar


    men jag skulle helst undvika januari. Jag blir väldigt tung när jag väntar barn. Jag vill hellre föda i början på december så man kan fira jul med familjen utan att ligga som en padda i soffan hela julen. Att gå stor och tung över hela jul och nyårshelgen undviker jag helst. Hellre ett februari eller marsbarn så är man inte som allra tyngst under själva julen. Eller så nedkomst före jul. men det blir när det blir. Att öfda i november är kanske det bästa och då tänker jag samma som någon skrev häruppe. man kan mysa inne med gott samvete och barnet tål solen bra till kommande sommar. Men annars tror jag är hösten en jättebra tid, för då är man tjockast i sommaren och om man inte svettas i hjäl, så finns det fina mammakläder den årstiden. Man är ledig och pappan är sommarledig så man kan göra lagom avslappnade saker tillsammans. men alla årstider går faktiskt bra =)
  18. 9
    Alla årstider har sina fördelar
    men jag skulle helst undvika januari. Jag blir väldigt tung när jag väntar barn. Jag vill hellre föda i början på december så man kan fira jul med familjen utan att ligga som en padda i soffan hela julen. Att gå stor och tung över hela jul och nyårshelgen undviker jag helst. Hellre ett februari eller marsbarn så är man inte som allra tyngst under själva julen. Eller så nedkomst före jul. men det blir när det blir. Att öfda i november är kanske det bästa och då tänker jag samma som någon skrev häruppe. man kan mysa inne med gott samvete och barnet tål solen bra till kommande sommar. Men annars tror jag är hösten en jättebra tid, för då är man tjockast i sommaren och om man inte svettas i hjäl, så finns det fina mammakläder den årstiden. Man är ledig och pappan är sommarledig så man kan göra lagom avslappnade saker tillsammans. men alla årstider går faktiskt bra =)
  19. Mamma Eva
    #10

    Oh nej

    Januari är kanon! Den första tiden är man ändå inne och häckar med bebben och när det är dags för våren, ja då är bebben stor nog att hålla huvudet upprätt och sitta i vagnen. Och..viktigast: det är himla kul att alltid vara äldst i klassen. Att vara minst och yngst som decemberbarn är tyvärr ingen höjdare... (egen erfarenhet).
  20. 10
    Oh nej Januari är kanon! Den första tiden är man ändå inne och häckar med bebben och när det är dags för våren, ja då är bebben stor nog att hålla huvudet upprätt och sitta i vagnen. Och..viktigast: det är himla kul att alltid vara äldst i klassen. Att vara minst och yngst som decemberbarn är tyvärr ingen höjdare... (egen erfarenhet).
  21. ja me 4:a
    #11

    Jag är decemberbarn

    ok tyckte mina föräldrar var HEMSKA Men de väntade i 5 år på mig så det kvittade nog vilken månad det blev.
    Nu bryr jag mig INTE, VILL HA BEBIS!!!! är på försök 5 efter ett missfall
  22. 11
    Jag är decemberbarn ok tyckte mina föräldrar var HEMSKA Men de väntade i 5 år på mig så det kvittade nog vilken månad det blev.
    Nu bryr jag mig INTE, VILL HA BEBIS!!!! är på försök 5 efter ett missfall
  23. piggles
    #12

    Som sagt

    alla årstider går bra =) Man ser väl det positiva i det som händer antar jag. Men vinterbarn över huvud är bra tyckte jag för då är dom som sagt lagom stor att orka hänga med på sommarmarknader och sitta under solparasollet på stranden. själv är man inte längre ängsligt gråtfärdig utan vågar visa sig ute bland folk. Hehe..
    Men kanske trist att vara yngst i klassen förstås.
    Fast min blev äldst i klassen ändå eftersom hon fick fördröjd skolstart ett år..så man vet ju aldrig hur det blir i slutänden ändå.
  24. 12
    Som sagt alla årstider går bra =) Man ser väl det positiva i det som händer antar jag. Men vinterbarn över huvud är bra tyckte jag för då är dom som sagt lagom stor att orka hänga med på sommarmarknader och sitta under solparasollet på stranden. själv är man inte längre ängsligt gråtfärdig utan vågar visa sig ute bland folk. Hehe..
    Men kanske trist att vara yngst i klassen förstås.
    Fast min blev äldst i klassen ändå eftersom hon fick fördröjd skolstart ett år..så man vet ju aldrig hur det blir i slutänden ändå.
  25. :)
    #13

    :)

    IMT
  26. 13
    :) IMT
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14

    Jag tycker

    (och är här av nostalgiska skäl, fick dotter i dec-04) att det var jättebra att få barn i december. Man behöver inte känna att man måste gå ut, det är lätt att få ordning på dygnet. Framför allt blir första sommaren fantastiskt härlig. Elvira var lagom stor för att tycka att det var roligt att det hände saker, men var inte så mobil att hon krävde att få krypa/springa omkring. Vi seglade i en vecka t ex, gick jättebra. Ska ha barn i juli nu och tycker att sommaren blir liiite förstörd av det faktiskt... Inte så kul att vara mamma första månaden tyckte jag, var deppig och så och är hellre det i december...! Har man storasyskon är väl nackdelen att det är större risk att bebisen blir sjuk. Grattis till er som testar plus förresten!
  28. 14
    Jag tycker (och är här av nostalgiska skäl, fick dotter i dec-04) att det var jättebra att få barn i december. Man behöver inte känna att man måste gå ut, det är lätt att få ordning på dygnet. Framför allt blir första sommaren fantastiskt härlig. Elvira var lagom stor för att tycka att det var roligt att det hände saker, men var inte så mobil att hon krävde att få krypa/springa omkring. Vi seglade i en vecka t ex, gick jättebra. Ska ha barn i juli nu och tycker att sommaren blir liiite förstörd av det faktiskt... Inte så kul att vara mamma första månaden tyckte jag, var deppig och så och är hellre det i december...! Har man storasyskon är väl nackdelen att det är större risk att bebisen blir sjuk. Grattis till er som testar plus förresten!
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    Ja..

    fast visst känns ju ändå december lite tråkigt just när man väntar på 18 år. Jag vet då två av de närmsta vännerna var sist ut att fylla detta nu under förra året. Men mig kvittar det, alla blir ju 18 år så småningom och om man ser det så här, så får man ju inte vänta längre på sin födelsedag än de andra. De började ju sin väntan före :o)
  30. 15
    Ja.. fast visst känns ju ändå december lite tråkigt just när man väntar på 18 år. Jag vet då två av de närmsta vännerna var sist ut att fylla detta nu under förra året. Men mig kvittar det, alla blir ju 18 år så småningom och om man ser det så här, så får man ju inte vänta längre på sin födelsedag än de andra. De började ju sin väntan före :o)
  31. Emma m ängeln Milla
    #16

    Också Decemberbarn

    Är född 29/12 och var sur i sisådär 18 år MEN idag är jag bara glad. Tänk såhär, man håller sig yngst längst. =) Alla nadra får 40-årskrisen före en själv. Hehe.

    Jag har lite ångest. Planeringsvis är det bäst för mig att få barn i februari 2007. Min syster gifter sig i januari 2007 och jag vill inte behöva amma jämt då jag ska vara brudtärna.... Men höggravid är jag gärna för det är så fint!
  32. 16
    Också Decemberbarn Är född 29/12 och var sur i sisådär 18 år MEN idag är jag bara glad. Tänk såhär, man håller sig yngst längst. =) Alla nadra får 40-årskrisen före en själv. Hehe.

    Jag har lite ångest. Planeringsvis är det bäst för mig att få barn i februari 2007. Min syster gifter sig i januari 2007 och jag vill inte behöva amma jämt då jag ska vara brudtärna.... Men höggravid är jag gärna för det är så fint!

Liknande trådar

  1. om ni skulle hamna ensamma...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 22:13
  2. Tänk om man skulle hamna här...
    By Cissi3 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 09:50
  3. Skulle vilja hamna här......
    By ester in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 21:47
  4. Här skulle jag vilja hamna...
    By Kanske en 3:a... in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 08:42
  5. Så det var här jag skulle hamna...
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 08:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar