Äggplockad & klar..
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Äggplockad & klar..

    Tack snälla ni för alla era tummar och er varma omtanke, gullungar!

    Jag är hemma och har varit hemma sen ~ 14.00 men gick direkt och la mig och sov tills nu. Var/är rätt mörbultad och detta 3:e och sista äggplock var verkligen ingen lek! Det gjorde så ONT!! Jag grät och vred mig av smärta när läkaren försökte ta de äggblåsor (2-3 st) som finns på min högra och sämre äggstock. Den rullade bara undan hela tiden så han fick \"rucka\" med nålen några gånger för att komma åt och punktera äggblåsorna och jag kan lova att det KÄNDES! :´-(

    Vänster sida gick lite bättre och jag fick mer morfin och härdade ut, men det gjorde fortfarande så ont att jag inte förmådde mig att titta på monitorn för att se när de punkterade äggblåsorna. Istället hade jag huvudet vänt mot Jonas och jag grät och kramade hans hand.

    Resultatet idag var bra; 14 ägg. Nu hoppas vi att det ska bli ett Guldägg tillbaka på onsdag. Kl. 14.45 ska vi vara där för ET. Jag ska ringa imorgon efter kl. 10 och kolla läget med äggen, enbart för att lugna mig själv.

    Nu ska jag gå och ta mer värktabletter och ta fram värmedynan o lägga mig på soffan en stund.

    Tusen tusen tack för allas er omtanke!
    Extra kramar o tankar till Petra med ängeln Nelly, är så otroligt ledsen för din/er skull! Håller mina tummar STENHÅRT för alla er som ruvar nu och önskar att vi alla får se och uppleva finfina + framöver!

    KRAM till er alla!
  2. 1
    Äggplockad & klar.. Tack snälla ni för alla era tummar och er varma omtanke, gullungar!

    Jag är hemma och har varit hemma sen ~ 14.00 men gick direkt och la mig och sov tills nu. Var/är rätt mörbultad och detta 3:e och sista äggplock var verkligen ingen lek! Det gjorde så ONT!! Jag grät och vred mig av smärta när läkaren försökte ta de äggblåsor (2-3 st) som finns på min högra och sämre äggstock. Den rullade bara undan hela tiden så han fick \"rucka\" med nålen några gånger för att komma åt och punktera äggblåsorna och jag kan lova att det KÄNDES! :´-(

    Vänster sida gick lite bättre och jag fick mer morfin och härdade ut, men det gjorde fortfarande så ont att jag inte förmådde mig att titta på monitorn för att se när de punkterade äggblåsorna. Istället hade jag huvudet vänt mot Jonas och jag grät och kramade hans hand.

    Resultatet idag var bra; 14 ägg. Nu hoppas vi att det ska bli ett Guldägg tillbaka på onsdag. Kl. 14.45 ska vi vara där för ET. Jag ska ringa imorgon efter kl. 10 och kolla läget med äggen, enbart för att lugna mig själv.

    Nu ska jag gå och ta mer värktabletter och ta fram värmedynan o lägga mig på soffan en stund.

    Tusen tusen tack för allas er omtanke!
    Extra kramar o tankar till Petra med ängeln Nelly, är så otroligt ledsen för din/er skull! Håller mina tummar STENHÅRT för alla er som ruvar nu och önskar att vi alla får se och uppleva finfina + framöver!

    KRAM till er alla!
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Härligt!

    Det var ju massor med ägg ju! Så många har jag inte ens fått sammanlagt på våra försök. Håller tummarna för en massa fina guldägg! *kramar*
  4. 2
    Härligt! Det var ju massor med ägg ju! Så många har jag inte ens fått sammanlagt på våra försök. Håller tummarna för en massa fina guldägg! *kramar*
  5. Anna
    #3

    Vad kul,,

    att det blev 14 . Tänker ni stoppa några i frysen om det blir aktuellt?? Förresten hur funkar det med frysen, får man \"slänga\" embryon om man inte vill göra FET´ar eller? Usch det lät hårt men du hajjar va;) Grattis till äggen
  6. 3
    Vad kul,, att det blev 14 . Tänker ni stoppa några i frysen om det blir aktuellt?? Förresten hur funkar det med frysen, får man \"slänga\" embryon om man inte vill göra FET´ar eller? Usch det lät hårt men du hajjar va;) Grattis till äggen
  7. Anonym
    #4

    Lysande resultat!

    Men det var ju jättebra resultat vännen!

    Ska ni sätta in ett eller två?

    Hoppas på fina guldägg!

    Kramar
  8. 4
    Lysande resultat! Men det var ju jättebra resultat vännen!

    Ska ni sätta in ett eller två?

    Hoppas på fina guldägg!

    Kramar
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    vad bra,

    att du fick så många ägg! Hoppas minst 1st är ett riktigt guldägg! Aj aj, låter jätteont det du gick igenom. Hoppas, hoppas det ger nu resultat!
    Kram
  10. 5
    vad bra, att du fick så många ägg! Hoppas minst 1st är ett riktigt guldägg! Aj aj, låter jätteont det du gick igenom. Hoppas, hoppas det ger nu resultat!
    Kram
  11. umebrud*ruvardag5*
    #6

    Förstår..

    Hur ONT det kan ja gjort!!Har bara ÄP en gång...å det gjorde se ont att \"tårarna\"kom!Hoppas att det blir ETT riktigt bra ägg som sen bestämmer sig för att stanna i 9 månader!!Ta nu å \"mys\"i soffan å sköt om dej...krama
  12. 6
    Förstår.. Hur ONT det kan ja gjort!!Har bara ÄP en gång...å det gjorde se ont att \"tårarna\"kom!Hoppas att det blir ETT riktigt bra ägg som sen bestämmer sig för att stanna i 9 månader!!Ta nu å \"mys\"i soffan å sköt om dej...krama
  13. Anna (en av flera Annor)
    #7

    Härligt!

    Att det är över (för det verkar ju ha varit rätt jobbigt...) och att det blev så många ägg! Brukar du få så många eller kan Menopur ha påverkat resultatet?

    Nu hoppas vi att du får något riktigt fint att ruva på och också några att spara för säkerhets skull.

    Jag har inte varit här inne på någon vecka och har därför inte uttryckt mitt deltagande när det gäller din mormor. Väldigt tråkigt att höra. Hoppas att det ordnar sig på bästa vis för henne.

    Kram!
  14. 7
    Härligt! Att det är över (för det verkar ju ha varit rätt jobbigt...) och att det blev så många ägg! Brukar du få så många eller kan Menopur ha påverkat resultatet?

    Nu hoppas vi att du får något riktigt fint att ruva på och också några att spara för säkerhets skull.

    Jag har inte varit här inne på någon vecka och har därför inte uttryckt mitt deltagande när det gäller din mormor. Väldigt tråkigt att höra. Hoppas att det ordnar sig på bästa vis för henne.

    Kram!
  15. bono
    #8

    Härligt

    att det blev så många ägg. Håller tummarna!
  16. 8
    Härligt att det blev så många ägg. Håller tummarna!
  17. Annica:x
    #9

    Här kommer en varm stor

    läkande och vilande kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaam
  18. 9
    Här kommer en varm stor läkande och vilande kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaam
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Härligt!

    Nu håller jag tummarna stenhårt för det där perfekta sista ägget.

    Ledsen över att du behövde ha så ont... men du klarade det gumman, nu är det över!

    Kramar
  20. 10
    Härligt! Nu håller jag tummarna stenhårt för det där perfekta sista ägget.

    Ledsen över att du behövde ha så ont... men du klarade det gumman, nu är det över!

    Kramar
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    håller

    tummarna hårt för guldägget ska hittas.... Vi kanske blir synkisar.. döroligt. ;)) har tänkt på dig ända tills jag somnade sov samtidigt som du tydligen. håll en tumme för mig tjugo i elva.. ska åka efter jobbet... kraaaaaam vännen. Du e stark.
  22. 11
    håller tummarna hårt för guldägget ska hittas.... Vi kanske blir synkisar.. döroligt. ;)) har tänkt på dig ända tills jag somnade sov samtidigt som du tydligen. håll en tumme för mig tjugo i elva.. ska åka efter jobbet... kraaaaaam vännen. Du e stark.
  23. akkis *på besök*
    #12

    Jippi,tjejen..

    Något av dom är ert guldägg.....Nu håller jag tummarna....
  24. 12
    Jippi,tjejen.. Något av dom är ert guldägg.....Nu håller jag tummarna....
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Vad bra!

    Skönt att höra att allt gick bra, och wow: 14 ägg!
    På ren göteborgska säger jag bara GÔTT MOS!!!
    Ta väl hand om dig nu och vila!
    Kram
  26. 13
    Vad bra! Skönt att höra att allt gick bra, och wow: 14 ägg!
    På ren göteborgska säger jag bara GÔTT MOS!!!
    Ta väl hand om dig nu och vila!
    Kram
  27. Devali
    #14

    Åh, skönt!

    Det låter som ett kämpigt äggplock, stackars vännen... bra att du hade din J där. Men nu är det över och du kan luta dig tillbaka och vara stolt och nöjd! 14 ägg är ju helt fantastiskt! Grattis, Grodan! :-D Själv fick jag ju bara fem, men se hur det gick... *skrattar* håller tummarna för att dina ägg delar sig snyggt och effektivt nu!

    Tusen kramar
  28. 14
    Åh, skönt! Det låter som ett kämpigt äggplock, stackars vännen... bra att du hade din J där. Men nu är det över och du kan luta dig tillbaka och vara stolt och nöjd! 14 ägg är ju helt fantastiskt! Grattis, Grodan! :-D Själv fick jag ju bara fem, men se hur det gick... *skrattar* håller tummarna för att dina ägg delar sig snyggt och effektivt nu!

    Tusen kramar
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15

    Superresultat

    Klart att ni kommer att få ett fint guldägg på onsdag och jag håller tummarn hårt hårt att det fastnar och att Victor äntligen får bli storebro och ni mamma och pappa en gång till.

    kram
  30. 15
    Superresultat Klart att ni kommer att få ett fint guldägg på onsdag och jag håller tummarn hårt hårt att det fastnar och att Victor äntligen får bli storebro och ni mamma och pappa en gång till.

    kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16

    Håll ut

    har varit och läst lite på din hemsida och undrar hur det går. Ush det lät inget vidare.
    Väntar med spänning hur det går på onsdag.
    Kram från oss.
  32. 16
    Håll ut har varit och läst lite på din hemsida och undrar hur det går. Ush det lät inget vidare.
    Väntar med spänning hur det går på onsdag.
    Kram från oss.
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17

    tillägg

    lät inget vidare. Vilken konstig mening jag skrev men jag menar ju om behandlingen du fick gå igenom idag.
  34. 17
    tillägg lät inget vidare. Vilken konstig mening jag skrev men jag menar ju om behandlingen du fick gå igenom idag.
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Heja!

    Du vet att jag tänker på dig, vännen. 14 ägg är inte dåligt. Hoppas att de blir befruktade och mår prima!! :o)

    Hör av dig om du orkar fika eller så i veckan. Jag är ju hemma. KRAMIS!!
  36. 18
    Heja! Du vet att jag tänker på dig, vännen. 14 ägg är inte dåligt. Hoppas att de blir befruktade och mår prima!! :o)

    Hör av dig om du orkar fika eller så i veckan. Jag är ju hemma. KRAMIS!!
  37. Yahoo
    #19

    HÄRLIGT!!!

    Håller tummarna stenhårt för att det blir ett guldägg som kommer att utvecklas och bo länge inne i dig.
    Lycka till!!
  38. 19
    HÄRLIGT!!! Håller tummarna stenhårt för att det blir ett guldägg som kommer att utvecklas och bo länge inne i dig.
    Lycka till!!
  39. Medlem sedan
    Mar 2000
    #20

    oj vilken skörd

    ledsen dock att du fick uppleva smärtan. Jag blir näst intill sövd nu så jag ska slippa det, vilket är skönt.

    jag håller tummarna stenhårt för dig....
  40. 20
    oj vilken skörd ledsen dock att du fick uppleva smärtan. Jag blir näst intill sövd nu så jag ska slippa det, vilket är skönt.

    jag håller tummarna stenhårt för dig....
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu är jag klar
    By Hunnisarna82 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 11:26
  2. Klar!
    By lottak73 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 20:21
  3. Klar flyttad, klar ringad och ja säkert
    By enskedeanna in forum Singelmingel
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 23:09
  4. Nu är jag klar med jul
    By --vickan-- in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 07:59
  5. äggplockad för sista gången
    By cinao in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar