Primär Restriktiv kardiomyopati...
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Primär Restriktiv kardiomyopati...

    heter misstanken på Isaacs hjärtsjukdom.
    Om det är någon som av någon anledning skulle hitta lite info om det, skulle jag vara väldigt tacksam.

    Har precis kommit hem från ALB,Q80 då vi fick åka in med Isaac i lördags då han fick 40 graders feber. Det visade sig att han fått både halsfluss och scharlakansfeber...äter återigen penicilin i 10 dagar.

    Evelinas mamma: Vad skönt att allt gick bra nere i Lund...och hoppas allt fortsätter i samma takt!

    Kram Linn.
  2. 1
    Primär Restriktiv kardiomyopati... heter misstanken på Isaacs hjärtsjukdom.
    Om det är någon som av någon anledning skulle hitta lite info om det, skulle jag vara väldigt tacksam.

    Har precis kommit hem från ALB,Q80 då vi fick åka in med Isaac i lördags då han fick 40 graders feber. Det visade sig att han fått både halsfluss och scharlakansfeber...äter återigen penicilin i 10 dagar.

    Evelinas mamma: Vad skönt att allt gick bra nere i Lund...och hoppas allt fortsätter i samma takt!

    Kram Linn.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Hejsan!

    Ja det är skönt att allt gick bra nere i Lund. Vi var på ALB idag och träffade Per Nyberg som konstaterade att den vätska som funnits efter operationen i hjärtsäcken nu var borta. Det känns verkligen skönt. Däremot tror jag att den lilla damen har fått feber här på kvällskvisten......nåja, bara det inte blir värre. Har tänkt en del på dig och Isaac och håller alla tummar som finns i världen för att de ska hitta något som gör att Isaac kan bli frisk. Livet är verkligen inte rättvist!!!!! Många kramar från oss.
  4. 2
    Hejsan! Ja det är skönt att allt gick bra nere i Lund. Vi var på ALB idag och träffade Per Nyberg som konstaterade att den vätska som funnits efter operationen i hjärtsäcken nu var borta. Det känns verkligen skönt. Däremot tror jag att den lilla damen har fått feber här på kvällskvisten......nåja, bara det inte blir värre. Har tänkt en del på dig och Isaac och håller alla tummar som finns i världen för att de ska hitta något som gör att Isaac kan bli frisk. Livet är verkligen inte rättvist!!!!! Många kramar från oss.
  5. Andreas mamma/Baloo
    #3

    En länk...

    http://home.swipnet.se/~w-25526/internmed/kard.htm

    Här står i a f lite!

    Många varma kramar till er alla 4!
  6. 3
    En länk... http://home.swipnet.se/~w-25526/internmed/kard.htm

    Här står i a f lite!

    Många varma kramar till er alla 4!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Tack så mycket!

    kram...
  8. 4
    Tack så mycket! kram...
  9. Medlem sedan
    Apr 1998
    #5

    Hej Linn!

    Oj det låter inte roligt med både halsen & febern. Hoppas han mår bättre nu!! Hur är det med hjärtat nu när han är sjuk då? Påverkas han av febern?
    Så det är en cardiomyopati ändå.
    Åh vad jag önskar att det ordet aldrig skulle vara uppfunnet.
    Har ni fått veta något alls om den diagnosen? Vet inte alls vad det innebär, vet bara vad victors fel är samt den andra. Om jag hittar någon info, så skickar jag det till dej.
    Har tänkt på er ända sedan beskedet om sjukdomen, & jag lider verkligen med er. Jag hoppas verkligen att det skall gå bra!
    Många kramar Helena
  10. 5
    Hej Linn! Oj det låter inte roligt med både halsen & febern. Hoppas han mår bättre nu!! Hur är det med hjärtat nu när han är sjuk då? Påverkas han av febern?
    Så det är en cardiomyopati ändå.
    Åh vad jag önskar att det ordet aldrig skulle vara uppfunnet.
    Har ni fått veta något alls om den diagnosen? Vet inte alls vad det innebär, vet bara vad victors fel är samt den andra. Om jag hittar någon info, så skickar jag det till dej.
    Har tänkt på er ända sedan beskedet om sjukdomen, & jag lider verkligen med er. Jag hoppas verkligen att det skall gå bra!
    Många kramar Helena
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Hej!

    Jag känner verkligen med er, och hoppas av hela mitt hjärtebarnshjärta att det finns någonting att göra, om inte bota så åtminstone lindra tills vidare. Hittade lite info (på engelska) om det:
    http://health.yahoo.com/ency/healthwise/hw52760

    Här är lite om behandling:
    http://health.yahoo.com/ency/healthwise/hw52760/hw52816;_ylt=ArljMUR4gj9DDDgpH YPqq0Qk4LcF

    Hoppas att Isaac tillfrisknar från sin feber! Kramar till hela familjen!
  12. 6
    Hej! Jag känner verkligen med er, och hoppas av hela mitt hjärtebarnshjärta att det finns någonting att göra, om inte bota så åtminstone lindra tills vidare. Hittade lite info (på engelska) om det:
    http://health.yahoo.com/ency/healthwise/hw52760

    Här är lite om behandling:
    http://health.yahoo.com/ency/healthwise/hw52760/hw52816;_ylt=ArljMUR4gj9DDDgpH YPqq0Qk4LcF

    Hoppas att Isaac tillfrisknar från sin feber! Kramar till hela familjen!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Hej Helena!

    Jag vet inte om hjärtat påverkas speciellt mycket när han blir så sjuk (det är en fråga som står på listan till Lundell)...Men allmäntillståndet blir riktigt dåligt. Han bara sover, äter INGENTING och dricker knappt...Fick i honom en apelsin MER på hela dagen i lördags...

    Vi har heller inte fått veta något mer om diagnosen, det är det jag hoppas på med mötet...

    Men nu är han på bättringsvägarna, är feberfri och har ätit frukost...sen är det ju 3:e dagen med penicillin så imorgon bär det av till dagmamman.
    Jag vill så gärna jobba mina 3 sista dagar, så jag kan krama om alla mina härliga ungar...(arbetar på förskola med 1-3 åringar.)

    Kram Linn.
  14. 7
    Hej Helena! Jag vet inte om hjärtat påverkas speciellt mycket när han blir så sjuk (det är en fråga som står på listan till Lundell)...Men allmäntillståndet blir riktigt dåligt. Han bara sover, äter INGENTING och dricker knappt...Fick i honom en apelsin MER på hela dagen i lördags...

    Vi har heller inte fått veta något mer om diagnosen, det är det jag hoppas på med mötet...

    Men nu är han på bättringsvägarna, är feberfri och har ätit frukost...sen är det ju 3:e dagen med penicillin så imorgon bär det av till dagmamman.
    Jag vill så gärna jobba mina 3 sista dagar, så jag kan krama om alla mina härliga ungar...(arbetar på förskola med 1-3 åringar.)

    Kram Linn.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Tack karro!

    Ska ta mig tid att gå in och läsa...

    Kram linn.
  16. 8
    Tack karro! Ska ta mig tid att gå in och läsa...

    Kram linn.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9

    Hej Linn

    Hoppas lille Isaac blivit lite piggare av penicillinet.
    Tänker så mycket på er o hoppas att allt ska lösa sig till det bästa för er.
    Kram Lena
  18. 9
    Hej Linn Hoppas lille Isaac blivit lite piggare av penicillinet.
    Tänker så mycket på er o hoppas att allt ska lösa sig till det bästa för er.
    Kram Lena

Liknande trådar

  1. Hypertrofisk kardiomyopati
    By Hjärtebarnsförälder in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 19:28
  2. Primär värksvaghet?
    By Hanna m S och E in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 14:29
  3. Hur restriktiv ska man vara?
    By jonnis2 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar