Kindtänder
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Kindtänder

    Har era små haft det jobbigt när de fått kindtänder? Vigor har sin första kindtand på gång och den har inte spruckit igenom helt ännu. Den senaste veckan har han sovit fruktansvärt dåligt på nätterna, vaknat 2-3 ggr i timmen från 02.00 och tills det är dags att kliva upp. Han är jätteledsen när han vaknar och svår att lugna ner. Kan det vara pga kindtanden? Han var rätt gnällig när han fick sina första tänder.

    Han är också rätt klängig och gnällig på dagarna sedan 1-2 veckor tillbaka.
  2. 1
    Kindtänder Har era små haft det jobbigt när de fått kindtänder? Vigor har sin första kindtand på gång och den har inte spruckit igenom helt ännu. Den senaste veckan har han sovit fruktansvärt dåligt på nätterna, vaknat 2-3 ggr i timmen från 02.00 och tills det är dags att kliva upp. Han är jätteledsen när han vaknar och svår att lugna ner. Kan det vara pga kindtanden? Han var rätt gnällig när han fick sina första tänder.

    Han är också rätt klängig och gnällig på dagarna sedan 1-2 veckor tillbaka.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Ja

    E var dålig i magen och gnällde väldigt. Höll väl i sig i två veckor ca. Den andra var det inte lika farligt med.
  4. 2
    Ja E var dålig i magen och gnällde väldigt. Höll väl i sig i två veckor ca. Den andra var det inte lika farligt med.
  5. Solsken m Daniel
    #3

    Ja det måste vara det

    Daniel hade 40 graders feber inatt och är knappt igenkännlig ikväll, inte ätit alls idag..

    Febern är borta nu, som tur är, men det verkar bli en jobbig tid..

    Har du gett honom alvedon? Daniel får panodil var 4:e timma just nu för att alls sluta se emlig ut. Nappen släpper han inte ifrån sig, som aldrig brukar ha napp annat än när han ska sova. Samma med filten, den är med överallt.


    Usch vad jobbigt för dig, du har ju en bebis också

    kramar
  6. 3
    Ja det måste vara det Daniel hade 40 graders feber inatt och är knappt igenkännlig ikväll, inte ätit alls idag..

    Febern är borta nu, som tur är, men det verkar bli en jobbig tid..

    Har du gett honom alvedon? Daniel får panodil var 4:e timma just nu för att alls sluta se emlig ut. Nappen släpper han inte ifrån sig, som aldrig brukar ha napp annat än när han ska sova. Samma med filten, den är med överallt.


    Usch vad jobbigt för dig, du har ju en bebis också

    kramar
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Ja

    Lillan var likadan på natten, satte sig upp stup i kvarten, och hon var helt rutten i magen. Detta höll i sig i tre veckor, men jag vet inte om alla tre veckorna var kindtänderna (hon fick båda två däruppe samtidigt). Hon började gå i samma veva också, det kan ju göra att de sover lite dåligt också. Vad jag kommer ihåg så var hon ändå ganska ok på dagarna.

    Hoppas att ni orkar, hela familjen... Sömnbrist tär på den bäste...
    Massor med kramar
  8. 4
    Ja Lillan var likadan på natten, satte sig upp stup i kvarten, och hon var helt rutten i magen. Detta höll i sig i tre veckor, men jag vet inte om alla tre veckorna var kindtänderna (hon fick båda två däruppe samtidigt). Hon började gå i samma veva också, det kan ju göra att de sover lite dåligt också. Vad jag kommer ihåg så var hon ändå ganska ok på dagarna.

    Hoppas att ni orkar, hela familjen... Sömnbrist tär på den bäste...
    Massor med kramar
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Har inte märkt nåt speciellt på damens humör men såg häromdagen då vi borstade tänderna att en kindtand e på g! :)
  10. 5
    Nä Har inte märkt nåt speciellt på damens humör men såg häromdagen då vi borstade tänderna att en kindtand e på g! :)
  11. Sessan m A-03 & L-04
    #6

    O ja

    Liam har haft 4 stycken hörntänder på gång samtidigt. Det har varit jätte knöligt o svullet ett bra tag och han haft haft en rätt lång period av gnäll på nätterna och vi et att det beror på att han har ont, ett tag kunde han knappt lägga kinden till vårt bröst för att lugna ner sig för när han gjorde det fick han så ont. Nu har alla fyra kikat igenom på vissa delar av tänderna, men än är inte hela igenom, tycker ändå det är bättre nu så det värsta är väl förbi på de här tänderna, bara vänta o se när de fyra sista hörntänderna ska komma, plus huggtänderna som inte dykt upp ännu. Vi brukar iaf ge alvedon och det tycker vi hjälper så han kan sova bättre.
    Hoppas dte blir bättre snart, är så synd om de små då de har ont.
    Kram
  12. 6
    O ja Liam har haft 4 stycken hörntänder på gång samtidigt. Det har varit jätte knöligt o svullet ett bra tag och han haft haft en rätt lång period av gnäll på nätterna och vi et att det beror på att han har ont, ett tag kunde han knappt lägga kinden till vårt bröst för att lugna ner sig för när han gjorde det fick han så ont. Nu har alla fyra kikat igenom på vissa delar av tänderna, men än är inte hela igenom, tycker ändå det är bättre nu så det värsta är väl förbi på de här tänderna, bara vänta o se när de fyra sista hörntänderna ska komma, plus huggtänderna som inte dykt upp ännu. Vi brukar iaf ge alvedon och det tycker vi hjälper så han kan sova bättre.
    Hoppas dte blir bättre snart, är så synd om de små då de har ont.
    Kram
  13. KajsaKavat mT,P,L+BF26/7
    #7

    Oja, Lukas...

    .. har varit superförkyld när han fått alla sina kindtänder. Vilket resulterat i att han sovit lite sämre.
    Hoppas att den snart kommer upp så han får lite lugn i munnen.

    Kram!
  14. 7
    Oja, Lukas... .. har varit superförkyld när han fått alla sina kindtänder. Vilket resulterat i att han sovit lite sämre.
    Hoppas att den snart kommer upp så han får lite lugn i munnen.

    Kram!
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Isac...

    ...hade en period då han var rätt klängig och gnällig på dagarna, men jag satte aldrig det i samband med tänderna. Fast det kan ju ha varit så eftersom han precis fått 4 kindtänder. Men han har sovit bra hela tiden.
    Hoppas det blir bättre snart. Kram!
  16. 8
    Isac... ...hade en period då han var rätt klängig och gnällig på dagarna, men jag satte aldrig det i samband med tänderna. Fast det kan ju ha varit så eftersom han precis fått 4 kindtänder. Men han har sovit bra hela tiden.
    Hoppas det blir bättre snart. Kram!
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9

    Kan det vara så?

    Vad bra att du skrev inlägget, Elliot har varit som förbytt på sistone och jag har inte förstått varför. Min pojke är nyfiken och väldigt aktiv men nu har han varit...överjordiskt aktiv och asförbannad på allt och alla. Sömnen har varit ett stort skämt och grannarna tre hus bort har säkert blivit lomhörda vid det här laget.

    I morgon när han vaknat är det jag som kollar tänderna! Tack Molle!
  18. 9
    Kan det vara så? Vad bra att du skrev inlägget, Elliot har varit som förbytt på sistone och jag har inte förstått varför. Min pojke är nyfiken och väldigt aktiv men nu har han varit...överjordiskt aktiv och asförbannad på allt och alla. Sömnen har varit ett stort skämt och grannarna tre hus bort har säkert blivit lomhörda vid det här laget.

    I morgon när han vaknat är det jag som kollar tänderna! Tack Molle!
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    Tack för alla svar!

    Då finns det kanske en ände på det här! Fast de senaste nätterna har det börjat bli lite bättre... min stackars man får ta Vigor på nätterna så han är inte så värst pigg på jobbet. Jag ammar ju vår lille kille så han har inte mycket val...
  20. 10
    Tack för alla svar! Då finns det kanske en ände på det här! Fast de senaste nätterna har det börjat bli lite bättre... min stackars man får ta Vigor på nätterna så han är inte så värst pigg på jobbet. Jag ammar ju vår lille kille så han har inte mycket val...

Liknande trådar

  1. Kindtänder här
    By azza in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 20:04
  2. Kindtänder...
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 21:20
  3. Kindtänder ???
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 13:44
  4. kindtänder
    By sagitatus in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 00:58
  5. Kindtänder!!
    By willow in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 21:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar