Tvätta snoppen
_99 Alla barn
  1. cec
    #1

    Tvätta snoppen

    När ska killarna börja tvätta snoppen på så sätt att man drar undan förhuden? Ska man hjälpa till eller fixar dom det bra själva? Känner att det här är ett bortglömt kapitel men det kanske börjar bli dags nu eller kanske redan borde ha börjat?
  2. 1
    Tvätta snoppen När ska killarna börja tvätta snoppen på så sätt att man drar undan förhuden? Ska man hjälpa till eller fixar dom det bra själva? Känner att det här är ett bortglömt kapitel men det kanske börjar bli dags nu eller kanske redan borde ha börjat?
  3. LottaO
    #2

    Det där är

    Magnus del i föräldraskapet ;) Vi har börjat öva och Elias vet hur han ska göra, otäckt tycker han att det är.
  4. 2
    Det där är Magnus del i föräldraskapet ;) Vi har börjat öva och Elias vet hur han ska göra, otäckt tycker han att det är.
  5. cec
    #3

    Fast jag har ju ingen karl...

    som kan hjälpa till :( Det här kan bli pinsamt. Adam har fått en tendens att inte vilja visa sig naken inför mig på sistone. Hur ska det då funka om jag ska hjälpa honom med snopptvätten???
  6. 3
    Fast jag har ju ingen karl... som kan hjälpa till :( Det här kan bli pinsamt. Adam har fått en tendens att inte vilja visa sig naken inför mig på sistone. Hur ska det då funka om jag ska hjälpa honom med snopptvätten???
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Ta ett snack...

    ......med Thomas och be honom ta den biten med Adam!
  8. 4
    Ta ett snack... ......med Thomas och be honom ta den biten med Adam!
  9. Anonym
    #5

    Det är väl inte förrän de är

    tonnåringar, och därmed fixar det själva.
  10. 5
    Det är väl inte förrän de är tonnåringar, och därmed fixar det själva.
  11. LottaO
    #6

    Fast...

    vad jag har förstått så är det bra öva, så det inte blir för ont senare.
  12. 6
    Fast... vad jag har förstått så är det bra öva, så det inte blir för ont senare.
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7

    Jag har

    bara försökt påpeka för sonen att han ska försöka dra tillbaka skinnet på snoppen och tvätta där också, när han duschar. Han fick försöka själv utan att jag var där. Jag frågade bara efteråt om det gick bra, och det hade det gjort.
    Jag visade inte eller gjorde någon stor grej av det så.
  14. 7
    Jag har bara försökt påpeka för sonen att han ska försöka dra tillbaka skinnet på snoppen och tvätta där också, när han duschar. Han fick försöka själv utan att jag var där. Jag frågade bara efteråt om det gick bra, och det hade det gjort.
    Jag visade inte eller gjorde någon stor grej av det så.
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Linus har

    fårr gjort dett ganska länge. Eftersom hans storebror har det jobbigt med trång förhud så har jag fått in detta på Linus. Han drar tillbaka varje dusch.

    Vissa kan inte dra tillbaks förrens vid denna ålder, så att börja prova nu är nog bra.
  16. 8
    Linus har fårr gjort dett ganska länge. Eftersom hans storebror har det jobbigt med trång förhud så har jag fått in detta på Linus. Han drar tillbaka varje dusch.

    Vissa kan inte dra tillbaks förrens vid denna ålder, så att börja prova nu är nog bra.
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Öva!

    Måste göras! Vet de inte att man skall dra tillbaka & göra rent kan man få en hemsk inflammation!
    Fabian har haft infektioner där som var som små ballonger.. Han var för trång & gick inte att dra tillbaka. Varje gång han då drog ner byxorna satt såret i snoppen fast i kallingarna.. Så varje gång blev det blod :(
    Vi har haft ett himla shå med hans snopp.. akuten fram & tebax osv. Idag blir ollonet BLÅTT när han drar tillbaka= för tråångt. Han tycker bara att snoppen är jobbig, där är det inga andra känslor ALLS! Hoppas detta försvninner med åldern :( Läkarna han träffat är lite nonshalanta & blyga.
    Om detta inte snart är bra så måste han in på op.

    SÅ snälla hjälp era pojkar, vänta inte!
  18. 9
    Öva! Måste göras! Vet de inte att man skall dra tillbaka & göra rent kan man få en hemsk inflammation!
    Fabian har haft infektioner där som var som små ballonger.. Han var för trång & gick inte att dra tillbaka. Varje gång han då drog ner byxorna satt såret i snoppen fast i kallingarna.. Så varje gång blev det blod :(
    Vi har haft ett himla shå med hans snopp.. akuten fram & tebax osv. Idag blir ollonet BLÅTT när han drar tillbaka= för tråångt. Han tycker bara att snoppen är jobbig, där är det inga andra känslor ALLS! Hoppas detta försvninner med åldern :( Läkarna han träffat är lite nonshalanta & blyga.
    Om detta inte snart är bra så måste han in på op.

    SÅ snälla hjälp era pojkar, vänta inte!
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10

    till Birk & Kalles mamma IMT)

    dg
  20. 10
    till Birk & Kalles mamma IMT) dg
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11

    Fabian

    har lite för kort förhud, så han får ganska ofta bekymmer med att det kommer in bakterier under förhuden, vilket för med sig att hela snoppen sväller upp och gör ont. Därför har han lärt sig att dra tillbaka och tvätta, och det gör honom ingenting.
    Han har inga problem med att vi är med och ser det heller.
  22. 11
    Fabian har lite för kort förhud, så han får ganska ofta bekymmer med att det kommer in bakterier under förhuden, vilket för med sig att hela snoppen sväller upp och gör ont. Därför har han lärt sig att dra tillbaka och tvätta, och det gör honom ingenting.
    Han har inga problem med att vi är med och ser det heller.

Liknande trådar

  1. Tvätta snoppen?
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 15:12
  2. Hur tvätta snoppen?
    By nadia2 in forum _04 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 20:55
  3. Tvätta snoppen?
    By anonymt namn in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 16:53
  4. Tvätta snoppen?
    By Bea in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 21:09
  5. Tvätta snoppen!
    By Ninnan in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 06:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar