namn och kön..
_0604 Aprilbarn
  1. linda bf 28/4
    #1

    namn och kön..

    då många här inne verkar veta vad ni har för en bebis i magen vore de kul att höra om ni bestämt namn oxå?
    vi vet inte vad vi ska få men har haft flicknamn hela tiden och vi kommer absolut itne på något pojknamn..
    vad ska era bebisar heta???
    nyfiken....:#
  2. 1
    namn och kön.. då många här inne verkar veta vad ni har för en bebis i magen vore de kul att höra om ni bestämt namn oxå?
    vi vet inte vad vi ska få men har haft flicknamn hela tiden och vi kommer absolut itne på något pojknamn..
    vad ska era bebisar heta???
    nyfiken....:#
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    inte ett enda pojknamn

    har vi heller..
    Finns såå många fina tjejnamn nu är favoritnamnet
    Lovis (Ronjas mamma)
    men det är helt kört med pojknamn.
    Jag var sååå nära att ta reda på könet men ändrade mig i sista stund.
  4. 2
    inte ett enda pojknamn har vi heller..
    Finns såå många fina tjejnamn nu är favoritnamnet
    Lovis (Ronjas mamma)
    men det är helt kört med pojknamn.
    Jag var sååå nära att ta reda på könet men ändrade mig i sista stund.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Vi har...

    pojknamn, men numera inget flicknamn. Blir det en pojke ska han heta Hugo. Vi hade bestämt Ebba om det blir en flicka, men nu har vi ändrat oss och kan inte komma överens om något. Eventuellt Nelly.
  6. 3
    Vi har... pojknamn, men numera inget flicknamn. Blir det en pojke ska han heta Hugo. Vi hade bestämt Ebba om det blir en flicka, men nu har vi ändrat oss och kan inte komma överens om något. Eventuellt Nelly.
  7. Niles
    #4

    Det är svårt med tjejnamn...

    ... men blir det en kille ska han heta Harry. Tycker jag är jätte-coolt.
  8. 4
    Det är svårt med tjejnamn... ... men blir det en kille ska han heta Harry. Tycker jag är jätte-coolt.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Jag har bestämt oss:)

    Jag har dock inte kunnat övertyga maken än....
    Det ska bli en Annie Maja Felice.
    Men vi får väl se.....

    Caroline
  10. 5
    Jag har bestämt oss:) Jag har dock inte kunnat övertyga maken än....
    Det ska bli en Annie Maja Felice.
    Men vi får väl se.....

    Caroline
  11. Ida m Jennie & skruttis
    #6

    Tvärt om

    Vi har inga namn bestämda helt enkelt för att killnamn är så enkla så det löser sig alltid och flicknamn är så omöjliga så där kommer vi ingen vart :-)
  12. 6
    Tvärt om Vi har inga namn bestämda helt enkelt för att killnamn är så enkla så det löser sig alltid och flicknamn är så omöjliga så där kommer vi ingen vart :-)
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    Vår lilla

    tjej ska heta Nova Amanda men om det hade varit en kille skulle han få heta Liam eller David.
  14. 7
    Vår lilla tjej ska heta Nova Amanda men om det hade varit en kille skulle han få heta Liam eller David.
  15. ingrid m albin o bf 7/4
    #8

    Albin har bestämt oss!

    Han har både spikat kön och namn. Det är en lillasyster och hon heter Alva. Punkt slut.

    Vi har ju ingen aning och försöker förbereda Albin på att det även kan vara en liten lillebror som inte kan heta Alva. Får väl bli Alvar då istället.

    Men blir det en liten tjej så får Albin bestämma. Både sambon och jag tycker Alva är jättefint och ingen i den närmsta bekantskapskretsen heter så. Blir det en pojke så lutar det åt en liten Ture.

    /kramar
  16. 8
    Albin har bestämt oss! Han har både spikat kön och namn. Det är en lillasyster och hon heter Alva. Punkt slut.

    Vi har ju ingen aning och försöker förbereda Albin på att det även kan vara en liten lillebror som inte kan heta Alva. Får väl bli Alvar då istället.

    Men blir det en liten tjej så får Albin bestämma. Både sambon och jag tycker Alva är jättefint och ingen i den närmsta bekantskapskretsen heter så. Blir det en pojke så lutar det åt en liten Ture.

    /kramar
  17. Sofie m 2 + bf 14/4
    #9

    Vet inte kön men..

    blir det en flicka så blir det nog Ellen och blir det en pojke så blir det Pontus. Dessa var de enda namn jag o sambon kunde komma överens om.
  18. 9
    Vet inte kön men.. blir det en flicka så blir det nog Ellen och blir det en pojke så blir det Pontus. Dessa var de enda namn jag o sambon kunde komma överens om.
  19. Sofie m 2 + bf 14/4
    #10

    tillägg..våra 2 andra barn heter...

    Linn och Adam.
  20. 10
    tillägg..våra 2 andra barn heter... Linn och Adam.
  21. P med fyran bf 27/4
    #11

    Harry..

    Det är ju precis vad jag hade tänkt mej, försöker att övertala sambon att Harry skulle vara klockrent.
    Kanske blir två Harry i denna grupp då..
  22. 11
    Harry.. Det är ju precis vad jag hade tänkt mej, försöker att övertala sambon att Harry skulle vara klockrent.
    Kanske blir två Harry i denna grupp då..
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #12

    Vi har...

    som flicknamn:Nathalie
    som pojknamn: Kevin
  24. 12
    Vi har... som flicknamn:Nathalie
    som pojknamn: Kevin
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13

    Vet inte riktigt

    om det är en kille vill jag att han ska heta antingen Fjodor eller Sondre/Sindre.En av pojkarna heter redan Fjodor i andranamn,men det gör ju inget om en heter det i förstanamn då:P
    Tjejnamn,jag vet inte än,jag vill egentligen vänta och se vad h*n ser ut att heta.Det brukar vara lättare med tjejnamn av någon anledning=)
  26. 13
    Vet inte riktigt om det är en kille vill jag att han ska heta antingen Fjodor eller Sondre/Sindre.En av pojkarna heter redan Fjodor i andranamn,men det gör ju inget om en heter det i förstanamn då:P
    Tjejnamn,jag vet inte än,jag vill egentligen vänta och se vad h*n ser ut att heta.Det brukar vara lättare med tjejnamn av någon anledning=)
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    vi hade...

    ... bestämt pojknamn, han skulle heta Malte, men sen visade det sig att det är en tjej så nu lutar det åt Maja. Vår första flicka heter Thea.
  28. 14
    vi hade... ... bestämt pojknamn, han skulle heta Malte, men sen visade det sig att det är en tjej så nu lutar det åt Maja. Vår första flicka heter Thea.
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15

    Vi vet ej kön men namn...tror vi;)

    Om det blir tjej...vilket jag tror det blir...så ska hon (nog) heta LILLY Synöve...tilltalsnamn Lilly.
    Om det blir pojke blir det (nog) ADRIAN Per,,,tilltalsnamn Adrian.

    Men jag velar hela tiden. Med Agnes var det så lätt. Vi visste redan när vi blev gravida första gångan...fick 2 missfall innan Agnes...men redan då visste vi att Agnes Cecilia ska hon heta om det blev tjej...men nu är det svårare =)
  30. 15
    Vi vet ej kön men namn...tror vi;) Om det blir tjej...vilket jag tror det blir...så ska hon (nog) heta LILLY Synöve...tilltalsnamn Lilly.
    Om det blir pojke blir det (nog) ADRIAN Per,,,tilltalsnamn Adrian.

    Men jag velar hela tiden. Med Agnes var det så lätt. Vi visste redan när vi blev gravida första gångan...fick 2 missfall innan Agnes...men redan då visste vi att Agnes Cecilia ska hon heta om det blev tjej...men nu är det svårare =)
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Inget bestämt

    för sambon är så himla seg, blir snart arg och bestämmer namn själv!

    Men vi vet ju att det är en tjej och mina favoriter är i rangorndning:
    Amy
    Chelsie
    Lily
    Jolie
  32. 16
    Inget bestämt för sambon är så himla seg, blir snart arg och bestämmer namn själv!

    Men vi vet ju att det är en tjej och mina favoriter är i rangorndning:
    Amy
    Chelsie
    Lily
    Jolie
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    syskonen heter

    Michelle och Robin
  34. 17
    syskonen heter Michelle och Robin
  35. Medlem sedan
    Apr 2005
    #18

    Vi har ett namn

    Vår lilla tjej ska antagligen heta Molly!

    Fast jag säger verkligen \"antagligen\", vi hade ett namn bestämt till sonen också men det passade inte alls på honom så det blev ett helt annat - Didrik. Äldsta dottern heter Lova.
  36. 18
    Vi har ett namn Vår lilla tjej ska antagligen heta Molly!

    Fast jag säger verkligen \"antagligen\", vi hade ett namn bestämt till sonen också men det passade inte alls på honom så det blev ett helt annat - Didrik. Äldsta dottern heter Lova.
  37. Medlem sedan
    Apr 2005
    #19

    Tillägg

    Hon ska heta Ingrid i andra namn, efter min mamma som är mycket sjuk.
  38. 19
    Tillägg Hon ska heta Ingrid i andra namn, efter min mamma som är mycket sjuk.
  39. LillaF
    #20

    Vi har namn till både...

    ...kille och tjej.

    Blir det en tjej ska hon heta Elin Sofia (tilltalas Elin) och om det är en kille blir det Viktor Hugo (tilltalas Viktor). Sofia efter mig och Hugo efter min farfar som gått bort.
  40. 20
    Vi har namn till både... ...kille och tjej.

    Blir det en tjej ska hon heta Elin Sofia (tilltalas Elin) och om det är en kille blir det Viktor Hugo (tilltalas Viktor). Sofia efter mig och Hugo efter min farfar som gått bort.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Apprepå namn, jag bytte ju namn när jag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 21:20
  2. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  3. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar