Ni som har tre barn, eller fler..
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Ni som har tre barn, eller fler..

    Vad har ni för bil??
    Vad är bra resp. dåligt med den??
    Er drömbil??
    Vi har en V70, och jag tycker det är himla trångt. Önskar mig en större bil...
  2. 1
    Ni som har tre barn, eller fler.. Vad har ni för bil??
    Vad är bra resp. dåligt med den??
    Er drömbil??
    Vi har en V70, och jag tycker det är himla trångt. Önskar mig en större bil...
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    Drömbil

    är väl en minibuss^-^,som det är nu har vi ingen alls.Och för det mesta saknar jag det inte heller;)
  4. 2
    Drömbil är väl en minibuss^-^,som det är nu har vi ingen alls.Och för det mesta saknar jag det inte heller;)
  5. Anna i Seattle
    #3

    Vi har en

    Jeep Cherokee. Den är stor och bekväm. Men tre barn i baksätet är precis vad som får plats. Önskar ibland att vi hade sju säten dock för när vi får besök från Sverige måste vi nästan alltid ha två bilar när vi ska åka någonstans.
  6. 3
    Vi har en Jeep Cherokee. Den är stor och bekväm. Men tre barn i baksätet är precis vad som får plats. Önskar ibland att vi hade sju säten dock för när vi får besök från Sverige måste vi nästan alltid ha två bilar när vi ska åka någonstans.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Vi har...

    en Mitsubishi Grandis. Vi har tre barn (2½, 2½ och 10 mån). De sitter alla bakåtvända på mittenraden och vi har GOTT om plats i bagaget och kan, om vi behöver, superlätt göra bilen sjusitsig. Det är dock ingen \"minibuss\" utan en MPV och känns som en stor personbil.
    Den är bara bäst. :-) Det som är dåligt... svängradien är lite för stor så man måste ratta om mycket. Tror inte att jag har nån annan drömbil. Jo, en hobbybil att skruva på!
  8. 4
    Vi har... en Mitsubishi Grandis. Vi har tre barn (2½, 2½ och 10 mån). De sitter alla bakåtvända på mittenraden och vi har GOTT om plats i bagaget och kan, om vi behöver, superlätt göra bilen sjusitsig. Det är dock ingen \"minibuss\" utan en MPV och känns som en stor personbil.
    Den är bara bäst. :-) Det som är dåligt... svängradien är lite för stor så man måste ratta om mycket. Tror inte att jag har nån annan drömbil. Jo, en hobbybil att skruva på!
  9. Anonym
    #5

    toyota avensis verso

    är supernöjda med den.
    Jag för att den har ett gigantiskt lastutrymme (är 7-sitsig en vi har plockat bort två säten) och min man för att det inte är en buss ;)
    Just nu har vi alla tre bakåtvända i mellanraden. När Is ska vändas framåt kanske vi plockar bort en stol i andraraden och har henne på tredjeraden...
    Inte så farligt dyr heller, vår är 3 år och några månader ochj kostade 170000.
  10. 5
    toyota avensis verso är supernöjda med den.
    Jag för att den har ett gigantiskt lastutrymme (är 7-sitsig en vi har plockat bort två säten) och min man för att det inte är en buss ;)
    Just nu har vi alla tre bakåtvända i mellanraden. När Is ska vändas framåt kanske vi plockar bort en stol i andraraden och har henne på tredjeraden...
    Inte så farligt dyr heller, vår är 3 år och några månader ochj kostade 170000.
  11. Mysaan med boysen
    #6

    Vi har en...

    Saab 9000. Barnen får precis plats i baksätet. Skulle vilja ha en större bil för det är jobbigt att åka långt med den bilen för barnen. Blir lite trångt med alla stolar.
  12. 6
    Vi har en... Saab 9000. Barnen får precis plats i baksätet. Skulle vilja ha en större bil för det är jobbigt att åka långt med den bilen för barnen. Blir lite trångt med alla stolar.
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    Vi har en

    Seat Alhambra. Den är jätte bra om man har 4 eller färre barn. För lastutrymmet är minimalt. När vi hade 4 barn, tog vi ut ett säte ur den & då var den kanon! Nu är den lite trång..Tyvärr..
  14. 7
    Vi har en Seat Alhambra. Den är jätte bra om man har 4 eller färre barn. För lastutrymmet är minimalt. När vi hade 4 barn, tog vi ut ett säte ur den & då var den kanon! Nu är den lite trång..Tyvärr..
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Iofs bara två barn men..

    ...eftersom vi har en ganska stor hund oxå växte även vi ur vår V70. Två vuxna, två små barn i bilstolar, syskonvagn och golden retriever ryms helt enkelt inte i en volvo så länge man inte surrar fast jycken på taket. :) Så vi bytte till en Chevrolet Trans sport istället och är jättenöjda! Gott om plats både för folk och bagage, enkelt att klättra omkring i bilen, trevlig att köra och faktiskt inte så bensindrickande som man skulle kunna tro. Visst drar den en del men jag tippade på att det skulle varit värre. Riktigt billig i inköp var den oxå. 113.000 betalade vi för en -00:a som gått ca 10.000 mil. Kan varmt rekommendera den!
  16. 8
    Iofs bara två barn men.. ...eftersom vi har en ganska stor hund oxå växte även vi ur vår V70. Två vuxna, två små barn i bilstolar, syskonvagn och golden retriever ryms helt enkelt inte i en volvo så länge man inte surrar fast jycken på taket. :) Så vi bytte till en Chevrolet Trans sport istället och är jättenöjda! Gott om plats både för folk och bagage, enkelt att klättra omkring i bilen, trevlig att köra och faktiskt inte så bensindrickande som man skulle kunna tro. Visst drar den en del men jag tippade på att det skulle varit värre. Riktigt billig i inköp var den oxå. 113.000 betalade vi för en -00:a som gått ca 10.000 mil. Kan varmt rekommendera den!
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9

    Toyota Previa

    har vi nyss köpt... och jag är supernöjd.
    Bara så härlig att köra.
  18. 9
    Toyota Previa har vi nyss köpt... och jag är supernöjd.
    Bara så härlig att köra.

Liknande trådar

  1. 2 barn eller fler
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 10:56
  2. Fler barn eller ej?
    By anonymt namn in forum _0506 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 09:15
  3. Ni som har 3 barn eller fler....
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 13:29
  4. Ni som har 3 barn eller fler.....
    By Annah m Emily&Stella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 09:09
  5. Ni med tre barn eller fler
    By petra in forum Förlossning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 20:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar