vilka-är-här-enkät:
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    vilka-är-här-enkät:

    1. Hur ofta läser du här inne?

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?

    5. Jobbar du?

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
  2. 1
    vilka-är-här-enkät: 1. Hur ofta läser du här inne?

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?

    5. Jobbar du?

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    ME svarar...

    1. Hur ofta läser du här inne?
    En gång i halvtimmen? *s*

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    *harkel* Det är lite _ojämnt_ kan vi väl säga? Det låter inte så illa då... ;)

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    En halvtimme efter att det öppnat. När var det? December 2002 vet jag men inte vilken dag.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    2000 när jag väntade J.

    5. Jobbar du?
    Ja. Ibland. *s*

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Jamenallvarligtalltså...det är så HIMLA mycket ot-tjafs om den där hundvalpen nu. Hallååå? FATTAR inte människan att detta snack handlar om septemberbebisar??? *s*

    Jag gillar när vi har högt i tak och kan lära oss av varandras ståndpunkter, när vi kan berika oss MED varandras ståndpunkter och ffa är jag glad över vilket stöd vi kan vara för varandra. Det må vara \"bara cyber\" men jädrar vilken resurs detta är. Och många av er har ju blivit irl:are, är inte det jättecoolt?
  4. 2
    ME svarar... 1. Hur ofta läser du här inne?
    En gång i halvtimmen? *s*

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    *harkel* Det är lite _ojämnt_ kan vi väl säga? Det låter inte så illa då... ;)

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    En halvtimme efter att det öppnat. När var det? December 2002 vet jag men inte vilken dag.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    2000 när jag väntade J.

    5. Jobbar du?
    Ja. Ibland. *s*

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Jamenallvarligtalltså...det är så HIMLA mycket ot-tjafs om den där hundvalpen nu. Hallååå? FATTAR inte människan att detta snack handlar om septemberbebisar??? *s*

    Jag gillar när vi har högt i tak och kan lära oss av varandras ståndpunkter, när vi kan berika oss MED varandras ståndpunkter och ffa är jag glad över vilket stöd vi kan vara för varandra. Det må vara \"bara cyber\" men jädrar vilken resurs detta är. Och många av er har ju blivit irl:are, är inte det jättecoolt?
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    coolt sa Bull:)

    jag kan bara instämma i din sist punkt och sluta INTE med Malte-rapporter för allt i världen!
  6. 3
    coolt sa Bull:) jag kan bara instämma i din sist punkt och sluta INTE med Malte-rapporter för allt i världen!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Egna svar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Flera ggr dagligen, om jag inte är bortrest.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Jo det blir väl en hel del.


    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    några månader innan Karl föddes

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    -99, då mest på Styvföräldrar

    5. Jobbar du?
    ja

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Finns inga onödiga diskussioner enligt mig. Jag gillar allt snack även om jag kanske inte svarar på allt. Ibland blir det hetsigt, räcker upp handen för viss inblandning där men jag gillar det. Så länge ingen blir sårad, då har det gått för långt och jag hoppas verkligen att folk flaggar upp för det.

    Tycker vidare att det fyller en social funktion, många har jag träffat IRL, jättekul! OCH tänk alla snabba svar man kan få, helt otroligt!:D
  8. 4
    Egna svar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Flera ggr dagligen, om jag inte är bortrest.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Jo det blir väl en hel del.


    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    några månader innan Karl föddes

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    -99, då mest på Styvföräldrar

    5. Jobbar du?
    ja

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Finns inga onödiga diskussioner enligt mig. Jag gillar allt snack även om jag kanske inte svarar på allt. Ibland blir det hetsigt, räcker upp handen för viss inblandning där men jag gillar det. Så länge ingen blir sårad, då har det gått för långt och jag hoppas verkligen att folk flaggar upp för det.

    Tycker vidare att det fyller en social funktion, många har jag träffat IRL, jättekul! OCH tänk alla snabba svar man kan få, helt otroligt!:D
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Runasvar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    ** Varje dag

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    ** jodå, men det beror mycket på dagsformen

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    ** Mitten av Januari 2003 när jag var nygravid

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    * När jag sökte på missfall och fann \"Mellan Gravid och Missfall\" och gick sedan till \"Gravid efter Missfal\" innan jag vågade mig in hit

    5. Jobbar du?
    ** Halvtid som ViktVäktarkonsulent fram till 10 juni, sen antagligen arbetslös. Pluggar halvfart på distans - slkall det iallafall föreställa *suckar*

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    ** Nej inga onödiga diskussioner egentligen, men jag saknar inlägg med berättelser om barnen som inte kommit så långt än. Har flera gånger tänkt ta upp det, men jag hinner sällan sitta så länge det skulle krävas för att jag skulle få med allt. Jag menar de där som inte klär varken av eller på sig själva, pratar hela meningar rent och definitivt inte klarar sig utan blöjja - som min Johannes. Eller är han ensam om det?

    Kramar
    R/E
  10. 5
    Runasvar 1. Hur ofta läser du här inne?
    ** Varje dag

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    ** jodå, men det beror mycket på dagsformen

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    ** Mitten av Januari 2003 när jag var nygravid

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    * När jag sökte på missfall och fann \"Mellan Gravid och Missfall\" och gick sedan till \"Gravid efter Missfal\" innan jag vågade mig in hit

    5. Jobbar du?
    ** Halvtid som ViktVäktarkonsulent fram till 10 juni, sen antagligen arbetslös. Pluggar halvfart på distans - slkall det iallafall föreställa *suckar*

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    ** Nej inga onödiga diskussioner egentligen, men jag saknar inlägg med berättelser om barnen som inte kommit så långt än. Har flera gånger tänkt ta upp det, men jag hinner sällan sitta så länge det skulle krävas för att jag skulle få med allt. Jag menar de där som inte klär varken av eller på sig själva, pratar hela meningar rent och definitivt inte klarar sig utan blöjja - som min Johannes. Eller är han ensam om det?

    Kramar
    R/E
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Nej Runa

    Jag tror (vet) knappast att du är ensam om det. Släng in en blänkare när du får tid så får du säkert massor av svar!
  12. 6
    Nej Runa Jag tror (vet) knappast att du är ensam om det. Släng in en blänkare när du får tid så får du säkert massor av svar!
  13. Karin, Tilde03 Rebecca06
    #7

    Karin svarar för ovanligheten skull

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Ofta ofta, dvs flera gånger om dagen. Hoppas att ni inte känner er iaktagna *ler*

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Startade med att vara våldsamt aktiv. När jag var gravid och satt och \"jobbade\". Tur jag inte blev kickad för min nättrafik...
    När jag väl blev mammaledig så hade vi ingen bra uppkoppling så det fanns ingen möjlihet. När jag sen började jobba igen så var ju ni alla borta :o( FN hade försvunnit till min fasa....
    Av en händelse såg jag nån artikel som tipsade om denna sida och gick in för att kolla om den verkligen fanns. JIPPI !!

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    From start. Kan det varit i början av dec 2002 när man väntade på ÄL och \"inte mens\"

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Sommaren 2002 då jag blev gravid första gången som sen slutade i ett MA v13

    5. Jobbar du?
    Nu är jag mammaledig med nr2

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Har ju som sagt precis hittat tillbaka, tycker ayy ni verkar ha väldigt trevligt.
  14. 7
    Karin svarar för ovanligheten skull 1. Hur ofta läser du här inne?
    Ofta ofta, dvs flera gånger om dagen. Hoppas att ni inte känner er iaktagna *ler*

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Startade med att vara våldsamt aktiv. När jag var gravid och satt och \"jobbade\". Tur jag inte blev kickad för min nättrafik...
    När jag väl blev mammaledig så hade vi ingen bra uppkoppling så det fanns ingen möjlihet. När jag sen började jobba igen så var ju ni alla borta :o( FN hade försvunnit till min fasa....
    Av en händelse såg jag nån artikel som tipsade om denna sida och gick in för att kolla om den verkligen fanns. JIPPI !!

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    From start. Kan det varit i början av dec 2002 när man väntade på ÄL och \"inte mens\"

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Sommaren 2002 då jag blev gravid första gången som sen slutade i ett MA v13

    5. Jobbar du?
    Nu är jag mammaledig med nr2

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Har ju som sagt precis hittat tillbaka, tycker ayy ni verkar ha väldigt trevligt.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    Annika svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Så gott som varje dag.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Jag skriver lite nu och då.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Efter barnen föddes en månad tidigt. Fast jag hänger ju kvar på oktober också. ;-)

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Jag fick tips om sidan av en kompis strax efter jag blivit gravid.

    5. Jobbar du?
    Vi har ett företag och så jobbar jag i Gamla Uppsala på somrarna.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Trevligt, lättsamt och gemytligt. Skulle inte vilja ändra något, faktiskt.
  16. 8
    Annika svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Så gott som varje dag.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Jag skriver lite nu och då.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Efter barnen föddes en månad tidigt. Fast jag hänger ju kvar på oktober också. ;-)

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Jag fick tips om sidan av en kompis strax efter jag blivit gravid.

    5. Jobbar du?
    Vi har ett företag och så jobbar jag i Gamla Uppsala på somrarna.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Trevligt, lättsamt och gemytligt. Skulle inte vilja ändra något, faktiskt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    vad kul

    vilken tur och vad kul att du hittade tillbaka:)
  18. 9
    vad kul vilken tur och vad kul att du hittade tillbaka:)
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    stina svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Varje vardag inte alltid på helgen (har börjat ta datorledigt på helgen :)

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Då och då. Mest svar till andra när jag tänker efter.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Efter att ha testat positivt, typ mitten januari 2003?

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    2002 efter första missfallet.

    5. Jobbar du?
    ja (? :-)

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Jättebra på alla sätt. Kul att inlägg kommer också istället för att vara dött. Inget är onödigt (jag behöver ju inte läsa)
  20. 10
    stina svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Varje vardag inte alltid på helgen (har börjat ta datorledigt på helgen :)

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Då och då. Mest svar till andra när jag tänker efter.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Efter att ha testat positivt, typ mitten januari 2003?

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    2002 efter första missfallet.

    5. Jobbar du?
    ja (? :-)

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Jättebra på alla sätt. Kul att inlägg kommer också istället för att vara dött. Inget är onödigt (jag behöver ju inte läsa)
  21. Gullan m Axel-03, bf 4/8
    #11

    Gullans svar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Väldigt skiftande. Lite oftare sista tiden

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    När jag är inne brukar jag försöka hinna skriva en rad

    3. När började du vara på septembersidan?
    Mars-april 2003

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Mars-april 2003

    5. Jobbar du?
    Ja. 100%, men tar semester varannan måndag fram till mitten av juli

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Bra
  22. 11
    Gullans svar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Väldigt skiftande. Lite oftare sista tiden

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    När jag är inne brukar jag försöka hinna skriva en rad

    3. När började du vara på septembersidan?
    Mars-april 2003

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Mars-april 2003

    5. Jobbar du?
    Ja. 100%, men tar semester varannan måndag fram till mitten av juli

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Bra
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12

    Singoalla

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Flera gånger varje dag (om man törs erkänna sådant)

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Ja, det varierar hur ofta/mycket/lite

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Började läsa -01 började hänga mer aktiva under slutet av -02
    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    -01
    5. Jobbar du?
    Mammaledig
    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Bra! lite dött i omgångar, folk verkar har ett riktigt liv utanför FN, jag förstår ingenting :-P
  24. 12
    Singoalla 1. Hur ofta läser du här inne?
    Flera gånger varje dag (om man törs erkänna sådant)

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Ja, det varierar hur ofta/mycket/lite

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Började läsa -01 började hänga mer aktiva under slutet av -02
    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    -01
    5. Jobbar du?
    Mammaledig
    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Bra! lite dött i omgångar, folk verkar har ett riktigt liv utanför FN, jag förstår ingenting :-P
  25. Medlem sedan
    Mar 1998
    #13

    Christina svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Nästan varje dag.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Tyvärr inte så ofta. Jag läser emellanåt på jobbet och tänker att det ska jag svara på hemma, men hinner sällan. Hemma sitter jag oftast med en 2½-åring i knät (som nu) och då blir det mest läst.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Rätt så snabbt efter att den startats. Jag gick och väntade...

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Hmm... Tror att det var hösten -00 när jag väntade Alma och skrev uppsats (dvs satt mycket framför datorn).

    5. Jobbar du?
    Japp, 80%.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    För en annan som bor lite avsides och inte har träffat nästan någon av er irl känns det lite off med alla \"privata\" diskussioner. Fast det handlar nog mest om att jag är avis ;-) Nej då, man kan ju välja vilka inlägg man läser!
  26. 13
    Christina svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Nästan varje dag.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Tyvärr inte så ofta. Jag läser emellanåt på jobbet och tänker att det ska jag svara på hemma, men hinner sällan. Hemma sitter jag oftast med en 2½-åring i knät (som nu) och då blir det mest läst.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    Rätt så snabbt efter att den startats. Jag gick och väntade...

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Hmm... Tror att det var hösten -00 när jag väntade Alma och skrev uppsats (dvs satt mycket framför datorn).

    5. Jobbar du?
    Japp, 80%.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    För en annan som bor lite avsides och inte har träffat nästan någon av er irl känns det lite off med alla \"privata\" diskussioner. Fast det handlar nog mest om att jag är avis ;-) Nej då, man kan ju välja vilka inlägg man läser!
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14

    Jemimas svar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    -Kanske nån gång i veckan/varannan vecka.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    -Ibland, ganska sällan.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    -När Isak var runt 4-5 månader gammal.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    -Jag fick den där gratistidningen med utdrag ur diskussioner härinne och blev intresserad, det var alltså i den vevan jag hittade till septembersidan. Först var jag på höstbarn -03 innan jag upptäckt ankomstsidorna.

    5. Jobbar du?
    -Nej.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    -Jag tycker det är bra diskussioner, ofta får man svar på frågor och funderingar man har själv.
  28. 14
    Jemimas svar 1. Hur ofta läser du här inne?
    -Kanske nån gång i veckan/varannan vecka.

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    -Ibland, ganska sällan.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    -När Isak var runt 4-5 månader gammal.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    -Jag fick den där gratistidningen med utdrag ur diskussioner härinne och blev intresserad, det var alltså i den vevan jag hittade till septembersidan. Först var jag på höstbarn -03 innan jag upptäckt ankomstsidorna.

    5. Jobbar du?
    -Nej.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    -Jag tycker det är bra diskussioner, ofta får man svar på frågor och funderingar man har själv.
  29. lia med freja
    #15

    Lia svarar!

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Flera gånger i veckan.
    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Lite i perioder, tror jag. Ganska frekvent tror jag, eller? Det kanske bara känns så.
    3. När började du vara på septembersidan?
    Kommer inte ihåg om det var strax innan Freja föddes eller strax efter. Har hägt här i cirka 2,5 år. Cristelle (Pallans mamma?)var den första som svarade på ett inlägg jag skrev, minns jag.... det var om röda rumpor!
    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Se ovan.
    5. Jobbar du?
    Yes box! Fast lite mindre denna terminen (fast ändå 100%)
    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Bra - mycket bra! Känner att jag kan slänga ut vilken fråga som helst som har med min unge, min oro eller mitt föräldrarskap att göra och jag får alltid bra och klok feedback. Denna sidan är faktiskt viktig för mig när jag nu tänker efter!
    Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Tycker inte att någon diskussion är speciellt onödig. Verkar det ointressant för mig läser jag det inte.
    Eller......? Tycker att vi ska fortsätta att försöka slänga ut frågor och enkäter med bredd i. Gärna fler case-inlägg dvs. vad skulle ni gjort om... eller hur skulle ni agerat/ reagerat - det är givande. Men oxå balansen med små solskensinlägg om tokroliga saker som ungarna kläcker ur sig och ledsna och ibland uppgivna tankar och känslor från föräldrarna som tappert kämpar för att få ihop livet. Det är ett härligt gäng härinne tycker jag !
    Nu ska jag läsa vad ni andra skrivit....
  30. 15
    Lia svarar! 1. Hur ofta läser du här inne?
    Flera gånger i veckan.
    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Lite i perioder, tror jag. Ganska frekvent tror jag, eller? Det kanske bara känns så.
    3. När började du vara på septembersidan?
    Kommer inte ihåg om det var strax innan Freja föddes eller strax efter. Har hägt här i cirka 2,5 år. Cristelle (Pallans mamma?)var den första som svarade på ett inlägg jag skrev, minns jag.... det var om röda rumpor!
    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Se ovan.
    5. Jobbar du?
    Yes box! Fast lite mindre denna terminen (fast ändå 100%)
    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Bra - mycket bra! Känner att jag kan slänga ut vilken fråga som helst som har med min unge, min oro eller mitt föräldrarskap att göra och jag får alltid bra och klok feedback. Denna sidan är faktiskt viktig för mig när jag nu tänker efter!
    Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Tycker inte att någon diskussion är speciellt onödig. Verkar det ointressant för mig läser jag det inte.
    Eller......? Tycker att vi ska fortsätta att försöka slänga ut frågor och enkäter med bredd i. Gärna fler case-inlägg dvs. vad skulle ni gjort om... eller hur skulle ni agerat/ reagerat - det är givande. Men oxå balansen med små solskensinlägg om tokroliga saker som ungarna kläcker ur sig och ledsna och ibland uppgivna tankar och känslor från föräldrarna som tappert kämpar för att få ihop livet. Det är ett härligt gäng härinne tycker jag !
    Nu ska jag läsa vad ni andra skrivit....
  31. Anonym
    #16

    Ellen svarar

    Har inte tid att läsa annat just nu, men en enkät kan man ju inte hoppa över! ;-)

    1. Hur ofta läser du här inne? Nästan varje gång jag surfar (=ungefär varje dag)

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Ja, lite då och då när jag hinner eller när någon hojtar på mig.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan? I början av januari 2003, när jag testat positivt.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare? I slutet av 2002 i samband med att jag blev gravid första gången (som slutade i missfall)

    5. Jobbar du? Ja! Jag trodde väl aldrig att jag skulle få svara ja på DEN frågan! ;-) haha Visserligen är jag i nuläget \"bara\" praktikant, men det är nästan \"på-riktigt-jobb\" (idag har jag precis kommit hem efter att ha hållit i en fortbildningsträff för förskolepersonal och tidigarelärare tex) och den 13/3 börjar jag jobba på riktigt. Jippi!

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......? Det är ganska lagomt tycker jag. Vi har ändå rätt bra aktivitet och det är lite blandat mer \"onödiga\" frågor och djupare diskussioner.
  32. 16
    Ellen svarar Har inte tid att läsa annat just nu, men en enkät kan man ju inte hoppa över! ;-)

    1. Hur ofta läser du här inne? Nästan varje gång jag surfar (=ungefär varje dag)

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Ja, lite då och då när jag hinner eller när någon hojtar på mig.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan? I början av januari 2003, när jag testat positivt.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare? I slutet av 2002 i samband med att jag blev gravid första gången (som slutade i missfall)

    5. Jobbar du? Ja! Jag trodde väl aldrig att jag skulle få svara ja på DEN frågan! ;-) haha Visserligen är jag i nuläget \"bara\" praktikant, men det är nästan \"på-riktigt-jobb\" (idag har jag precis kommit hem efter att ha hållit i en fortbildningsträff för förskolepersonal och tidigarelärare tex) och den 13/3 börjar jag jobba på riktigt. Jippi!

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......? Det är ganska lagomt tycker jag. Vi har ändå rätt bra aktivitet och det är lite blandat mer \"onödiga\" frågor och djupare diskussioner.
  33. Medlem sedan
    Dec 2000
    #17

    Annikas svar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Varje dag när jag är hemma/på jobbet, men inte om jag är bortrest

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Jo, men det blir ganska sällan numera tyvärr. Borde skärpa mig men det är svårt att hinna med. De senaste månaderna har det varit fullt av IRL...

    3. När började du vara på septembersidan?
    Direkt från början i dec -02

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Augusti 2000 när vi började planera en graviditet aktivt. (Nelly belv till i dec 2000)

    5. Jobbar du?
    Japp, jobbar 7 tim/ dag just nu men måste snart gå upp till heltid under 6 månader eftersom jag ska byta jobb.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    En jättetrevlig grupp som jag hoppas kommer att finnas kvar länge till!
  34. 17
    Annikas svar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Varje dag när jag är hemma/på jobbet, men inte om jag är bortrest

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Jo, men det blir ganska sällan numera tyvärr. Borde skärpa mig men det är svårt att hinna med. De senaste månaderna har det varit fullt av IRL...

    3. När började du vara på septembersidan?
    Direkt från början i dec -02

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    Augusti 2000 när vi började planera en graviditet aktivt. (Nelly belv till i dec 2000)

    5. Jobbar du?
    Japp, jobbar 7 tim/ dag just nu men måste snart gå upp till heltid under 6 månader eftersom jag ska byta jobb.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    En jättetrevlig grupp som jag hoppas kommer att finnas kvar länge till!
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Annika svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Oftast varje dag

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Nä skrivandet är det sämre med...

    3. När började du vara på septembersidan?
    Någon gång under senare delen av graviditeten med Abbe, kanske under våren sommaren 2003, men minns inte helt säkert

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    När jag väntade Abbe

    5. Jobbar du?
    Ja, fast just nu är jag hemma och är föräldraledig. Men jag börjar jobba igen i maj.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Helt ok för min del.
  36. 18
    Annika svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Oftast varje dag

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    Nä skrivandet är det sämre med...

    3. När började du vara på septembersidan?
    Någon gång under senare delen av graviditeten med Abbe, kanske under våren sommaren 2003, men minns inte helt säkert

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    När jag väntade Abbe

    5. Jobbar du?
    Ja, fast just nu är jag hemma och är föräldraledig. Men jag börjar jobba igen i maj.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    Helt ok för min del.
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19

    Pernilla svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    * för tillf varje dag, men det varierar

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    * när jag känner att jag har nåt att tillföra eller vill tala om. Kanske max 2ggr i veckan eller mindre.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    * När jag fått sonen.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    * Hmm det var nog 01 tror jag.

    5. Jobbar du?
    * Nej arbetslös sen en tid tillbaka. Har inom 8 månader mist båda mina föräldrar,

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    * alldeles lagom. Jag trivs att vara här och dte är människor som bryr sig om varandra.
  38. 19
    Pernilla svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    * för tillf varje dag, men det varierar

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    * när jag känner att jag har nåt att tillföra eller vill tala om. Kanske max 2ggr i veckan eller mindre.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    * När jag fått sonen.

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    * Hmm det var nog 01 tror jag.

    5. Jobbar du?
    * Nej arbetslös sen en tid tillbaka. Har inom 8 månader mist båda mina föräldrar,

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    * alldeles lagom. Jag trivs att vara här och dte är människor som bryr sig om varandra.
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20

    Isa svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    *Varje dag, flera gånger!

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    *Tja, oftast något varje dag i alla fall. Ibland mer ibland mindre.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    *Oj, minns inte om jag var gravid eller om Ellen var nyfödd...

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    *Se ovan

    5. Jobbar du?
    Ja, hemma med företaget M****l/****berg..:-) Är föräldraledig.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    *Inga diskussioner känns onödiga tycker jag och har heller aldrig känt att något jag skulle vilja diskutera inte kunnat tas upp. En väldigt bra grupp som jag både haft glädje, nytta och \"sällskap\" av !
  40. 20
    Isa svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    *Varje dag, flera gånger!

    2. Brukar du skriva nåt och isf hur ofta?
    *Tja, oftast något varje dag i alla fall. Ibland mer ibland mindre.

    3. När började du \"vara\" på septembersidan?
    *Oj, minns inte om jag var gravid eller om Ellen var nyfödd...

    4. När hittade du AFF el FN som det hette tidigare?
    *Se ovan

    5. Jobbar du?
    Ja, hemma med företaget M****l/****berg..:-) Är föräldraledig.

    6. Hur tycker du att septembersnacket är? Mycket onödiga diskussioner el något skulle vilja prata om men som sällan tas upp? Eller......?
    *Inga diskussioner känns onödiga tycker jag och har heller aldrig känt att något jag skulle vilja diskutera inte kunnat tas upp. En väldigt bra grupp som jag både haft glädje, nytta och \"sällskap\" av !
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilka är ni som är här? Liten enkät.
    By -Angie- in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 12:23
  2. 13 år, vilka regler...typ, enkät.
    By Hohelolenona in forum Tonåringar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 11:17
  3. Enkät vilka är ni?
    By Anonym in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 09:15
  4. Vilka är här *enkät*
    By N med 2 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 12:52
  5. Vilka är ni? Enkät!
    By lillolove in forum _0506 Junibarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar