Två överraskningar i en..
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Två överraskningar i en..

    Inte nog med att jag inte hann blinka – det blev en pojke!

    Jag hade under mesta delen av veckan känt mig olustig över att magen inte växte som den skulle och trots alla tecken hände inget mer.. Vi var uppe sent som vanligt, jag hade tillbringat halva, nej föresten hela, kvällen framför datorn krånglandes med html-koder till vår planerade nya hemsida. Inte förens midnatt somnade Tindra och vi två andra gick upp sugna på fika. Juice och mackor blev det och en timme gick. Klockan ett bestämde vi oss för att lägga oss. Jag hade som vanligt svårt att tömma blåsan och i frustration gick jag upp en sista gång. Fick en sammandragning direkt och hoppade in i duschen för att få bort den och få gå och lägga mig igen. Inom loppet av en kvart hade jag ytterligare tre sammandragningar och satte mig ner i Tindras balja i hetvattnet för att lindra spänningarna i magen. Pjoff, så känner jag att något hände. Klockan är 01.20. Jag reser mig upp, hinnorna har brustit och det rinner fostervatten blandat med lite blod. Direkt känner jag behovet att krysta, ”shit” tänker jag, jag vill ju sova. Försöker låta bli, jag är ju bara 4 cm öppen. Kan inte, får panik, skriker ”kameran” åt Christian som gått och lagt sig. Han hinner in, se huvudet, hämta kameran, upptäcka att batterierna är slut och byta dem innan barnet är ute. Jag försöker ta det lugnt och stilla. Fyra sammandragningar i magen, tre krystvärkar, två nya batterier i kameran och en liten prins. I badrummet.. Inte precis vad jag tänkt mig! Gryr lite granna gjorde han, men nöjde sig väldigt snabbt med kroppskontakt. Full av fosterfett, Tindra hade inget kvar, men han är ju två veckor tidig. Oförskämt lik far sin är han, söt naturligtvis. =)

    Christian väcker Tindra, hon har ju precis somnat och är inte så sugen av att gå upp till en början. Inte ljusnar något heller när hon ser en bebis med navelsträng i famnen på mig. Jag ber henne komma och titta när jag krystar ut moderkakan för att hon ska få ett perspektiv på det som nyss hänt. Hon tycker inte att de är konstigt, men störs av allt kladd på golvet efter den. Jag och Tindra knyter och klipper av navelsträngen, innan jag duschar. Eftervärkarna är desto jobbigare, inte gör det mindre ont av att han vill amma konstant.
    Efter två timmar sover han, han har ammat väldigt länge.
    Bror ELI Varg ska han heta, född 01.30 den 1 mars 2006.

    Blev vi först ut tro? Nu tjejer går jag och lägger mig, jag har gjort min prestation för i dag. ;D
    Kramar!
  2. 1
    Två överraskningar i en.. Inte nog med att jag inte hann blinka – det blev en pojke!

    Jag hade under mesta delen av veckan känt mig olustig över att magen inte växte som den skulle och trots alla tecken hände inget mer.. Vi var uppe sent som vanligt, jag hade tillbringat halva, nej föresten hela, kvällen framför datorn krånglandes med html-koder till vår planerade nya hemsida. Inte förens midnatt somnade Tindra och vi två andra gick upp sugna på fika. Juice och mackor blev det och en timme gick. Klockan ett bestämde vi oss för att lägga oss. Jag hade som vanligt svårt att tömma blåsan och i frustration gick jag upp en sista gång. Fick en sammandragning direkt och hoppade in i duschen för att få bort den och få gå och lägga mig igen. Inom loppet av en kvart hade jag ytterligare tre sammandragningar och satte mig ner i Tindras balja i hetvattnet för att lindra spänningarna i magen. Pjoff, så känner jag att något hände. Klockan är 01.20. Jag reser mig upp, hinnorna har brustit och det rinner fostervatten blandat med lite blod. Direkt känner jag behovet att krysta, ”shit” tänker jag, jag vill ju sova. Försöker låta bli, jag är ju bara 4 cm öppen. Kan inte, får panik, skriker ”kameran” åt Christian som gått och lagt sig. Han hinner in, se huvudet, hämta kameran, upptäcka att batterierna är slut och byta dem innan barnet är ute. Jag försöker ta det lugnt och stilla. Fyra sammandragningar i magen, tre krystvärkar, två nya batterier i kameran och en liten prins. I badrummet.. Inte precis vad jag tänkt mig! Gryr lite granna gjorde han, men nöjde sig väldigt snabbt med kroppskontakt. Full av fosterfett, Tindra hade inget kvar, men han är ju två veckor tidig. Oförskämt lik far sin är han, söt naturligtvis. =)

    Christian väcker Tindra, hon har ju precis somnat och är inte så sugen av att gå upp till en början. Inte ljusnar något heller när hon ser en bebis med navelsträng i famnen på mig. Jag ber henne komma och titta när jag krystar ut moderkakan för att hon ska få ett perspektiv på det som nyss hänt. Hon tycker inte att de är konstigt, men störs av allt kladd på golvet efter den. Jag och Tindra knyter och klipper av navelsträngen, innan jag duschar. Eftervärkarna är desto jobbigare, inte gör det mindre ont av att han vill amma konstant.
    Efter två timmar sover han, han har ammat väldigt länge.
    Bror ELI Varg ska han heta, född 01.30 den 1 mars 2006.

    Blev vi först ut tro? Nu tjejer går jag och lägger mig, jag har gjort min prestation för i dag. ;D
    Kramar!
  3. Krusbär
    #2

    Är det sant???

    Helt otroligt! GRATTIS!!! Men vilken chock det måste varit. Du måste ju vara gjord för att föda barn:-)Njut nu!
  4. 2
    Är det sant??? Helt otroligt! GRATTIS!!! Men vilken chock det måste varit. Du måste ju vara gjord för att föda barn:-)Njut nu!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Åh

    Men GRATTIS Emmie! Förstår att du blir överraskad - två veckor för tidigt och en pojke! Vad snabbt det gick!
    Kramar om
  6. 3
    Åh Men GRATTIS Emmie! Förstår att du blir överraskad - två veckor för tidigt och en pojke! Vad snabbt det gick!
    Kramar om
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4

    grattis.........

    oj oj oj vad jag blir avis...lycka till med den lilla bebben...
  8. 4
    grattis......... oj oj oj vad jag blir avis...lycka till med den lilla bebben...
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Oj, oj!

    Stort grattis!
    Njut nu av er lille prins!
    Kram
  10. 5
    Oj, oj! Stort grattis!
    Njut nu av er lille prins!
    Kram
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6

    Åh wow grattis

    Vilken härlig och jättesnabb förlossning.
    Låter verkligen underbart :)
  12. 6
    Åh wow grattis Vilken härlig och jättesnabb förlossning.
    Låter verkligen underbart :)
  13. Medlem sedan
    Jul 1998
    #7

    WoW...Grattis!!

    Det var en riktig racerkille det. Hoppas du är någorlunda nöjd med din förlossning även om den inte riktigt blev som du tänkt dig.
  14. 7
    WoW...Grattis!! Det var en riktig racerkille det. Hoppas du är någorlunda nöjd med din förlossning även om den inte riktigt blev som du tänkt dig.
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8

    Grattis i massor!!!

    Wow vilken förlossning.. Jag blev helt chockad när jag läste. Vill också ha en snabb förlossning men inte riktigt så snabb.. Många grattis till hela familjen.
  16. 8
    Grattis i massor!!! Wow vilken förlossning.. Jag blev helt chockad när jag läste. Vill också ha en snabb förlossning men inte riktigt så snabb.. Många grattis till hela familjen.
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    wow, grattis!

    till snabba killen! :D
  18. 9
    wow, grattis! till snabba killen! :D
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Nej men hallåå....

    vilken tur att du skulle föda hemma då. Vilken resa.

    Strot grattis till Eli. Hoppas att ni mår bra hela familjen nu.

    KRAM
  20. 10
    Nej men hallåå.... vilken tur att du skulle föda hemma då. Vilken resa.

    Strot grattis till Eli. Hoppas att ni mår bra hela familjen nu.

    KRAM
  21. Medlem sedan
    Jan 1999
    #11

    Wow!!

    Låter som en helt underbar förlossning!! Jättegrattis till lille ELI!! *avis*
  22. 11
    Wow!! Låter som en helt underbar förlossning!! Jättegrattis till lille ELI!! *avis*
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12

    WOW!!

    Vilken förlossning, helt otroligt!

    GRATTIS till sonen!!!!

    Kramar!
  24. 12
    WOW!! Vilken förlossning, helt otroligt!

    GRATTIS till sonen!!!!

    Kramar!
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13

    Grattis!

    Fattar inte att det kan gå så smidigt, för mig låter det underbart bara att få vara hemma.

    Hoppas ni har det mysigt nu allihopa!
  26. 13
    Grattis! Fattar inte att det kan gå så smidigt, för mig låter det underbart bara att få vara hemma.

    Hoppas ni har det mysigt nu allihopa!
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    OJ

    grabben hade bråttom...
    skönt att allt gick bra!

    Vilken duktig Tindra du har =)

    Stort grattis...
  28. 14
    OJ grabben hade bråttom...
    skönt att allt gick bra!

    Vilken duktig Tindra du har =)

    Stort grattis...
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15

    OJ

    men helt otroligt!!! Blir helt paff när jag läser din berättelse. Att det kan gå så fort!
    Grattis i massor!!!!!!!

    Hoppas att hela familjen mår bra. *kram*
  30. 15
    OJ men helt otroligt!!! Blir helt paff när jag läser din berättelse. Att det kan gå så fort!
    Grattis i massor!!!!!!!

    Hoppas att hela familjen mår bra. *kram*
  31. Medlem sedan
    Apr 2003
    #16

    WOW!!!!

    Jösses vilken förlossning, helt fantastiskt!! Stoort grattis till er allihop!

    Kram!
  32. 16
    WOW!!!! Jösses vilken förlossning, helt fantastiskt!! Stoort grattis till er allihop!

    Kram!
  33. Medlem sedan
    Feb 2002
    #17

    Men jösses! =)

    GRATTIS! till lille Eli! Snacka om störtförlossning, vilken tur att ni ändå planerat att vara hemma... synd att ni inte kunde filma som ni ville, men vad gör det i sammanhanget.

    Inte såligt med en förlossningsberättelse här inne inom tre timmar efter förlossningen. Tack! =)
  34. 17
    Men jösses! =) GRATTIS! till lille Eli! Snacka om störtförlossning, vilken tur att ni ändå planerat att vara hemma... synd att ni inte kunde filma som ni ville, men vad gör det i sammanhanget.

    Inte såligt med en förlossningsberättelse här inne inom tre timmar efter förlossningen. Tack! =)
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Nämen...

    helt otroligt! Vilken förlossning! Hoppas ni får ta det lugnt och vila i några dagar nu. Kram och pussa den lille prinsen.
  36. 18
    Nämen... helt otroligt! Vilken förlossning! Hoppas ni får ta det lugnt och vila i några dagar nu. Kram och pussa den lille prinsen.
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19

    Åh, gumman!

    Jättestort grattis till er lille kille!

    Du hade alltså helt rätt i att det var något på gång, men så bråttom han hade när vet väl satt igång! Hoppas att ni fick med något på filmen i alla fall.

    Ännu en gång: Stort, stort grattis! Ta hand om varandra!

    Många kramar från Stella
  38. 19
    Åh, gumman! Jättestort grattis till er lille kille!

    Du hade alltså helt rätt i att det var något på gång, men så bråttom han hade när vet väl satt igång! Hoppas att ni fick med något på filmen i alla fall.

    Ännu en gång: Stort, stort grattis! Ta hand om varandra!

    Många kramar från Stella
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20

    Men WOW! Grattis!

    Oj vad snabbt det gick!
    Ett stort grattis till er !

    Många kramar!
  40. 20
    Men WOW! Grattis! Oj vad snabbt det gick!
    Ett stort grattis till er !

    Många kramar!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Små överraskningar
    By uttern in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-07-29, 14:22
  2. Överraskningar
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 18:33
  3. Överraskningar
    By överraskingar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 13:38
  4. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum Förlossning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 22:05
  5. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 23:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar