Två överraskningar i en..
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Två överraskningar i en..

    Inte nog med att jag inte hann blinka – det blev en pojke!
    Jag hade under mesta delen av veckan känt mig olustig över att magen inte växte som den skulle och trots alla tecken hände inget mer.. Vi var uppe sent som vanligt, jag hade tillbringat halva, nej föresten hela, kvällen framför datorn krånglandes med html-koder till vår planerade nya hemsida. Inte förens midnatt somnade Tindra och vi två andra gick upp sugna på fika. Juice och mackor blev det och en timme gick. Klockan ett bestämde vi oss för att lägga oss. Jag hade som vanligt svårt att tömma blåsan och i frustration gick jag upp en sista gång. Fick en sammandragning direkt och hoppade in i duschen för att få bort den och få gå och lägga mig igen. Inom loppet av en kvart hade jag ytterligare tre sammandragningar och satte mig ner i Tindras balja i hetvattnet för att lindra spänningarna i magen. Pjoff, så känner jag att något hände. Klockan är 01.20. Jag reser mig upp, hinnorna har brustit och det rinner fostervatten blandat med lite blod. Direkt känner jag behovet att krysta, ”shit” tänker jag, jag vill ju sova. Försöker låta bli, jag är ju bara 4 cm öppen. Kan inte, får panik, skriker ”kameran” åt Christian som gått och lagt sig. Han hinner in, se huvudet, hämta kameran, upptäcka att batterierna är slut och byta dem innan barnet är ute. Jag försöker ta det lugnt och stilla. Fyra sammandragningar i magen, tre krystvärkar, två nya batterier i kameran och en liten prins. I badrummet.. Inte precis vad jag tänkt mig! Gryr lite granna gjorde han, men nöjde sig väldigt snabbt med kroppskontakt. Full av fosterfett, Tindra hade inget kvar, men han är ju två veckor tidig. Oförskämt lik far sin är han, söt naturligtvis. =)

    Christian väcker Tindra, hon har ju precis somnat och är inte så sugen av att gå upp till en början. Inte ljusnar något heller när hon ser en bebis med navelsträng i famnen på mig. Jag ber henne komma och titta när jag krystar ut moderkakan för att hon ska få ett perspektiv på det som nyss hänt. Hon tycker inte att de är konstigt, men störs av allt kladd på golvet efter den. Jag och Tindra knyter och klipper av navelsträngen, innan jag duschar. Eftervärkarna är desto jobbigare, inte gör det mindre ont av att han vill amma konstant.
    Efter två timmar sover han, han har ammat väldigt länge.
    Bror ELI Varg ska han heta, född 01.30 den 1 mars 2006.

    Blev vi först ut tro i mars? Nu går jag och lägger mig, jag har gjort min prestation för i dag. ;D
    Kramar!
  2. 1
    Två överraskningar i en.. Inte nog med att jag inte hann blinka – det blev en pojke!
    Jag hade under mesta delen av veckan känt mig olustig över att magen inte växte som den skulle och trots alla tecken hände inget mer.. Vi var uppe sent som vanligt, jag hade tillbringat halva, nej föresten hela, kvällen framför datorn krånglandes med html-koder till vår planerade nya hemsida. Inte förens midnatt somnade Tindra och vi två andra gick upp sugna på fika. Juice och mackor blev det och en timme gick. Klockan ett bestämde vi oss för att lägga oss. Jag hade som vanligt svårt att tömma blåsan och i frustration gick jag upp en sista gång. Fick en sammandragning direkt och hoppade in i duschen för att få bort den och få gå och lägga mig igen. Inom loppet av en kvart hade jag ytterligare tre sammandragningar och satte mig ner i Tindras balja i hetvattnet för att lindra spänningarna i magen. Pjoff, så känner jag att något hände. Klockan är 01.20. Jag reser mig upp, hinnorna har brustit och det rinner fostervatten blandat med lite blod. Direkt känner jag behovet att krysta, ”shit” tänker jag, jag vill ju sova. Försöker låta bli, jag är ju bara 4 cm öppen. Kan inte, får panik, skriker ”kameran” åt Christian som gått och lagt sig. Han hinner in, se huvudet, hämta kameran, upptäcka att batterierna är slut och byta dem innan barnet är ute. Jag försöker ta det lugnt och stilla. Fyra sammandragningar i magen, tre krystvärkar, två nya batterier i kameran och en liten prins. I badrummet.. Inte precis vad jag tänkt mig! Gryr lite granna gjorde han, men nöjde sig väldigt snabbt med kroppskontakt. Full av fosterfett, Tindra hade inget kvar, men han är ju två veckor tidig. Oförskämt lik far sin är han, söt naturligtvis. =)

    Christian väcker Tindra, hon har ju precis somnat och är inte så sugen av att gå upp till en början. Inte ljusnar något heller när hon ser en bebis med navelsträng i famnen på mig. Jag ber henne komma och titta när jag krystar ut moderkakan för att hon ska få ett perspektiv på det som nyss hänt. Hon tycker inte att de är konstigt, men störs av allt kladd på golvet efter den. Jag och Tindra knyter och klipper av navelsträngen, innan jag duschar. Eftervärkarna är desto jobbigare, inte gör det mindre ont av att han vill amma konstant.
    Efter två timmar sover han, han har ammat väldigt länge.
    Bror ELI Varg ska han heta, född 01.30 den 1 mars 2006.

    Blev vi först ut tro i mars? Nu går jag och lägger mig, jag har gjort min prestation för i dag. ;D
    Kramar!
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Grattis till Eli!!!

    Men, vilken upplevelse bebisen bara kommer \"nästan\" utan förvarning hihi..

    Ha det bra och njut av den lille!
  4. 2
    Grattis till Eli!!! Men, vilken upplevelse bebisen bara kommer \"nästan\" utan förvarning hihi..

    Ha det bra och njut av den lille!
  5. Anna m. M&F
    #3

    Fantastiskt! Grattis!

    Fantastiskt underbart!!! Ja du...du är väl som gjord för det där =) Grattis grattis till en fin liten kille! Hoppas att eftervärkarna ger med sig. Hoppas också att du nu fått sova och att ni kan njuta av den lille tillsammans! Fina namn!
    Kram kram
  6. 3
    Fantastiskt! Grattis! Fantastiskt underbart!!! Ja du...du är väl som gjord för det där =) Grattis grattis till en fin liten kille! Hoppas att eftervärkarna ger med sig. Hoppas också att du nu fått sova och att ni kan njuta av den lille tillsammans! Fina namn!
    Kram kram
  7. Anna Teresia
    #4

    Härligt!

    Vilken otroligt snabb födsel...kan inte ens föreställa mig!
    Stort grattis till er alla!
  8. 4
    Härligt! Vilken otroligt snabb födsel...kan inte ens föreställa mig!
    Stort grattis till er alla!
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5

    Grattis till sonen

    Ihhh, vad härligt det låter! Vilken otroligt snabb förlossning. Hoppas ni får vila och njuta av varandra nu. Jättefina namn också på lillebror.
    Kram kram
  10. 5
    Grattis till sonen Ihhh, vad härligt det låter! Vilken otroligt snabb förlossning. Hoppas ni får vila och njuta av varandra nu. Jättefina namn också på lillebror.
    Kram kram
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Men hjälp!

    Vad häftigt! Stort grattis till er och till Eli!

    Låter som en härlog och omtumlande förlossning! Hur hinner du med?! (undrar jag som fött på drygt ett dygn båda gångerna! *s*)

    Njut av bebis nu! Jag är sååå avis! :)
  12. 6
    Men hjälp! Vad häftigt! Stort grattis till er och till Eli!

    Låter som en härlog och omtumlande förlossning! Hur hinner du med?! (undrar jag som fött på drygt ett dygn båda gångerna! *s*)

    Njut av bebis nu! Jag är sååå avis! :)
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    GRATTIS:)

    Gud vad mysigt:)
    Nu vill vi se kort på underverket med;)

    Viklen häftig snabb förlossning:)
    Det måste kännas som om inget speciellt idag då:)

    Jag tyckte min gick fort men det där var raket:)

    Vackert namn med:) Eli:)

    Åh, jag vill igen känner jag:)

    Grattis igen!!
  14. 7
    GRATTIS:) Gud vad mysigt:)
    Nu vill vi se kort på underverket med;)

    Viklen häftig snabb förlossning:)
    Det måste kännas som om inget speciellt idag då:)

    Jag tyckte min gick fort men det där var raket:)

    Vackert namn med:) Eli:)

    Åh, jag vill igen känner jag:)

    Grattis igen!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Du slår alla rekord

    och jag tycker dessutom att det är så häftigt att du föder oassisterat! Nu behöver du inte oroa dig för sf-måtten mer, nu när du har din son utanför!

    Kram,
  16. 8
    Du slår alla rekord och jag tycker dessutom att det är så häftigt att du föder oassisterat! Nu behöver du inte oroa dig för sf-måtten mer, nu när du har din son utanför!

    Kram,
  17. Christel med Amanda
    #9

    GRATTIS!!!!

    Låter underbart.

    Kram
    Christel på besök
  18. 9
    GRATTIS!!!! Låter underbart.

    Kram
    Christel på besök
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    tack..

    för tummen! Den hjälpte tydligen.. ;)
  20. 10
    tack.. för tummen! Den hjälpte tydligen.. ;)
  21. Medlem sedan
    Jul 2004
    #11

    Nämen så FORT!!

    GRATTIS!!! Tänkte precis kika in här och tala om för dig att du har minst en \"tjuvläsare\" som smyger omkring för att se när bebbe kommer, och så har han redan pluppat ut! För \"pluppa ut\" antar jag är en ganska korrekt beskrivning... Det lät ju som att det gick hemskt fort...! :-o
    Hoppas att det inte känns jobbigt att det gick så fort, jag hade nog känt mig lite lurad på konfekten... Visst är det ett stort jobb att föda barn, men liiite vill man ju faktiskt jobba... =)
    Men GRATTIS tusen gånger om!!! =)
  22. 11
    Nämen så FORT!! GRATTIS!!! Tänkte precis kika in här och tala om för dig att du har minst en \"tjuvläsare\" som smyger omkring för att se när bebbe kommer, och så har han redan pluppat ut! För \"pluppa ut\" antar jag är en ganska korrekt beskrivning... Det lät ju som att det gick hemskt fort...! :-o
    Hoppas att det inte känns jobbigt att det gick så fort, jag hade nog känt mig lite lurad på konfekten... Visst är det ett stort jobb att föda barn, men liiite vill man ju faktiskt jobba... =)
    Men GRATTIS tusen gånger om!!! =)
  23. Jordemor
    #12

    Vilken rekordsnabb födsel !!

    WOW och ett stort grattis till hela familjen !!!
  24. 12
    Vilken rekordsnabb födsel !! WOW och ett stort grattis till hela familjen !!!
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    TACK till alla!

    Trots allt känner jag mig helt jättenöjd med födelsen. Inte snuvad på något, jag fick ju föda honom själv, i vårt hem och i mina händer. (Även om jag mest höll emot..*ler*) Jag vet att jag tänkt/skrivit att jag ville njuta mer av födelsen denna gång än sist (6 timmar) och att det nu inte blev så. Födelseplatsen blev inte ens vad jag föreställt mig eller planerat, vi hann inte filma och tio minuter ger inte mycket till övers för förberedelse _men_ denna upplevelse var något helt annat. Något som gav lika mycket som timmars hårtvinning och längtan efter det lilla livet där inne och jag är glad, nej väldigt glad att det blev som det blev denna gång. =D
    Jag behövde denna upplevelse för anknytningen med den lille och det var häftigt, intensivt och underbart.

    Han kom som en storm, precis den storm jag behövde. =)
    (och trots den snabba ankomsten känns det inte alls att jag fött barn. Det var väldigt smidigt att föda fort också.)
  26. 13
    TACK till alla! Trots allt känner jag mig helt jättenöjd med födelsen. Inte snuvad på något, jag fick ju föda honom själv, i vårt hem och i mina händer. (Även om jag mest höll emot..*ler*) Jag vet att jag tänkt/skrivit att jag ville njuta mer av födelsen denna gång än sist (6 timmar) och att det nu inte blev så. Födelseplatsen blev inte ens vad jag föreställt mig eller planerat, vi hann inte filma och tio minuter ger inte mycket till övers för förberedelse _men_ denna upplevelse var något helt annat. Något som gav lika mycket som timmars hårtvinning och längtan efter det lilla livet där inne och jag är glad, nej väldigt glad att det blev som det blev denna gång. =D
    Jag behövde denna upplevelse för anknytningen med den lille och det var häftigt, intensivt och underbart.

    Han kom som en storm, precis den storm jag behövde. =)
    (och trots den snabba ankomsten känns det inte alls att jag fött barn. Det var väldigt smidigt att föda fort också.)
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Oj!

    Tur att du hade planerat oassisterad hemförlossning, för det hade det blivit i vilket fall som helst. Grattis!
  28. 14
    Oj! Tur att du hade planerat oassisterad hemförlossning, för det hade det blivit i vilket fall som helst. Grattis!
  29. Charlotta m Lukas o Filip
    #15

    ett STORT supergrattis

    till Eli och till hela familjen.
    Vad duktig du är Emmie, det gjorde du bra!

    Tack för en fin berättelse om Eli som ville komma snabbt...och Tindra som ville sova...
  30. 15
    ett STORT supergrattis till Eli och till hela familjen.
    Vad duktig du är Emmie, det gjorde du bra!

    Tack för en fin berättelse om Eli som ville komma snabbt...och Tindra som ville sova...
  31. Medlem sedan
    Jul 1998
    #16

    Stort grattis!

    Vilken rekordfart han kom i! :)
    Kramar!
  32. 16
    Stort grattis! Vilken rekordfart han kom i! :)
    Kramar!
  33. Minna med nelson 021105
    #17

    Grattis!

    Kul!
    kunde tindra vakna verkligen. Det är jag inte säker på att nelson hade gjort.
    Superkramar till dig.
  34. 17
    Grattis! Kul!
    kunde tindra vakna verkligen. Det är jag inte säker på att nelson hade gjort.
    Superkramar till dig.
  35. Challis med Irmelin
    #18

    Supergrattis!!!!

    Åh, vad underbart. Vilken snabb rackare ;) Jag är grön av avund *ler*
    Jättevackra namn lillkillen fått!
    Kramar
  36. 18
    Supergrattis!!!! Åh, vad underbart. Vilken snabb rackare ;) Jag är grön av avund *ler*
    Jättevackra namn lillkillen fått!
    Kramar
  37. Annika m 4
    #19

    Sent Grattis!

    Stort grattis till er snabba gosse!
    Vilket fint namn!
  38. 19
    Sent Grattis! Stort grattis till er snabba gosse!
    Vilket fint namn!
  39. Medlem sedan
    Sep 2000
    #20

    Ett sent grattis till från mig

    vilken födelse!!! Låter både omtumlande och härlíg. :)
    Vad blev vikt o längd, och hur gör ni med barnläkarkoll osv?
    Iaf Stort Grattis till er Eli!
  40. 20
    Ett sent grattis till från mig vilken födelse!!! Låter både omtumlande och härlíg. :)
    Vad blev vikt o längd, och hur gör ni med barnläkarkoll osv?
    Iaf Stort Grattis till er Eli!

Liknande trådar

  1. Små överraskningar
    By uttern in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-07-29, 14:22
  2. Överraskningar
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 18:33
  3. Överraskningar
    By överraskingar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 13:38
  4. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 23:02
  5. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 13:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar