Två överraskningar i en..
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Två överraskningar i en..

    Inte nog med att jag inte hann blinka – det blev en pojke!
    Jag hade under mesta delen av veckan känt mig olustig över att magen inte växte som den skulle och trots alla tecken hände inget mer.. Vi var uppe sent som vanligt, jag hade tillbringat halva, nej föresten hela, kvällen framför datorn krånglandes med html-koder till vår planerade nya hemsida. Inte förens midnatt somnade Tindra och vi två andra gick upp sugna på fika. Juice och mackor blev det och en timme gick. Klockan ett bestämde vi oss för att lägga oss. Jag hade som vanligt svårt att tömma blåsan och i frustration gick jag upp en sista gång. Fick en sammandragning direkt och hoppade in i duschen för att få bort den och få gå och lägga mig igen. Inom loppet av en kvart hade jag ytterligare tre sammandragningar och satte mig ner i Tindras balja i hetvattnet för att lindra spänningarna i magen. Pjoff, så känner jag att något hände. Klockan är 01.20. Jag reser mig upp, hinnorna har brustit och det rinner fostervatten blandat med lite blod. Direkt känner jag behovet att krysta, ”shit” tänker jag, jag vill ju sova. Försöker låta bli, jag är ju bara 4 cm öppen. Kan inte, får panik, skriker ”kameran” åt Christian som gått och lagt sig. Han hinner in, se huvudet, hämta kameran, upptäcka att batterierna är slut och byta dem innan barnet är ute. Jag försöker ta det lugnt och stilla. Fyra sammandragningar i magen, tre krystvärkar, två nya batterier i kameran och en liten prins. I badrummet.. Inte precis vad jag tänkt mig! Gryr lite granna gjorde han, men nöjde sig väldigt snabbt med kroppskontakt. Full av fosterfett, Tindra hade inget kvar, men han är ju två veckor tidig. Oförskämt lik far sin är han, söt naturligtvis. =)

    Christian väcker Tindra, hon har ju precis somnat och är inte så sugen av att gå upp till en början. Inte ljusnar något heller när hon ser en bebis med navelsträng i famnen på mig. Jag ber henne komma och titta när jag krystar ut moderkakan för att hon ska få ett perspektiv på det som nyss hänt. Hon tycker inte att de är konstigt, men störs av allt kladd på golvet efter den. Jag och Tindra knyter och klipper av navelsträngen, innan jag duschar. Eftervärkarna är desto jobbigare, inte gör det mindre ont av att han vill amma konstant.
    Efter två timmar sover han, han har ammat väldigt länge.
    Bror ELI Varg ska han heta, född 01.30 den 1 mars 2006.

    Blev vi först ut tro i mars? Nu går jag och lägger mig, jag har gjort min prestation för i dag. ;D
    Kramar!
  2. 1
    Två överraskningar i en.. Inte nog med att jag inte hann blinka – det blev en pojke!
    Jag hade under mesta delen av veckan känt mig olustig över att magen inte växte som den skulle och trots alla tecken hände inget mer.. Vi var uppe sent som vanligt, jag hade tillbringat halva, nej föresten hela, kvällen framför datorn krånglandes med html-koder till vår planerade nya hemsida. Inte förens midnatt somnade Tindra och vi två andra gick upp sugna på fika. Juice och mackor blev det och en timme gick. Klockan ett bestämde vi oss för att lägga oss. Jag hade som vanligt svårt att tömma blåsan och i frustration gick jag upp en sista gång. Fick en sammandragning direkt och hoppade in i duschen för att få bort den och få gå och lägga mig igen. Inom loppet av en kvart hade jag ytterligare tre sammandragningar och satte mig ner i Tindras balja i hetvattnet för att lindra spänningarna i magen. Pjoff, så känner jag att något hände. Klockan är 01.20. Jag reser mig upp, hinnorna har brustit och det rinner fostervatten blandat med lite blod. Direkt känner jag behovet att krysta, ”shit” tänker jag, jag vill ju sova. Försöker låta bli, jag är ju bara 4 cm öppen. Kan inte, får panik, skriker ”kameran” åt Christian som gått och lagt sig. Han hinner in, se huvudet, hämta kameran, upptäcka att batterierna är slut och byta dem innan barnet är ute. Jag försöker ta det lugnt och stilla. Fyra sammandragningar i magen, tre krystvärkar, två nya batterier i kameran och en liten prins. I badrummet.. Inte precis vad jag tänkt mig! Gryr lite granna gjorde han, men nöjde sig väldigt snabbt med kroppskontakt. Full av fosterfett, Tindra hade inget kvar, men han är ju två veckor tidig. Oförskämt lik far sin är han, söt naturligtvis. =)

    Christian väcker Tindra, hon har ju precis somnat och är inte så sugen av att gå upp till en början. Inte ljusnar något heller när hon ser en bebis med navelsträng i famnen på mig. Jag ber henne komma och titta när jag krystar ut moderkakan för att hon ska få ett perspektiv på det som nyss hänt. Hon tycker inte att de är konstigt, men störs av allt kladd på golvet efter den. Jag och Tindra knyter och klipper av navelsträngen, innan jag duschar. Eftervärkarna är desto jobbigare, inte gör det mindre ont av att han vill amma konstant.
    Efter två timmar sover han, han har ammat väldigt länge.
    Bror ELI Varg ska han heta, född 01.30 den 1 mars 2006.

    Blev vi först ut tro i mars? Nu går jag och lägger mig, jag har gjort min prestation för i dag. ;D
    Kramar!
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Grattis!!

    Vilken prestation du har gjort, du är väl värd din vila.

    skickar en stor *kram* till Tindra sm så duktigt kunde hjälpa till med att klippa navelsträngen.
  4. 2
    Grattis!! Vilken prestation du har gjort, du är väl värd din vila.

    skickar en stor *kram* till Tindra sm så duktigt kunde hjälpa till med att klippa navelsträngen.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    GRATTIS!!!

    Jättegrattis till hela familjen - speciellt till storasyster Tindra - och välkommen till världen Eli!

    Många varma kramar
    /Ever och Morgana

  6. 3
    GRATTIS!!! Jättegrattis till hela familjen - speciellt till storasyster Tindra - och välkommen till världen Eli!

    Många varma kramar
    /Ever och Morgana

  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Vilken upplevelse!!

    Tack för att du delade med dig. Grattis till pojken.

    Men jag måste fråga, hade ni ingen barnmorska närvarande alls?

    Grattis!!!!
  8. 4
    Vilken upplevelse!! Tack för att du delade med dig. Grattis till pojken.

    Men jag måste fråga, hade ni ingen barnmorska närvarande alls?

    Grattis!!!!
  9. space
    #5

    Vad coolt!

    Grattis till hela familjen! Han hade bråttom ut han. Det måste vara så häftigt att föda hemma helt själv och sedan bara kunna gå och lägga sig med sin helt nya bebis utan några andra än familjen hemma. Vilken känsla!!!

    Hur gör man för att registrera födseln och få personnummer undrar jag? Måste du åka till sjukhus eller räcker det med ditt vanliga MVC? Lite nyfikna frågor här från en som verkligen skulle vilja föda hemma, särskilt efter att ha läst din berättelse.

    Väldigt snyggt namn har han fått måste jag säga också! Grattis grattis grattis!
  10. 5
    Vad coolt! Grattis till hela familjen! Han hade bråttom ut han. Det måste vara så häftigt att föda hemma helt själv och sedan bara kunna gå och lägga sig med sin helt nya bebis utan några andra än familjen hemma. Vilken känsla!!!

    Hur gör man för att registrera födseln och få personnummer undrar jag? Måste du åka till sjukhus eller räcker det med ditt vanliga MVC? Lite nyfikna frågor här från en som verkligen skulle vilja föda hemma, särskilt efter att ha läst din berättelse.

    Väldigt snyggt namn har han fått måste jag säga också! Grattis grattis grattis!
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Men grattis

    och vilken grej! Där inser man behovet att alltid ha laddade batterier i kameran, sa sambon. =)

    Gå du och lägg dig du, efter väl utförd prestation.
    Och välkommen tillvärlden lille Eli. Den här historien kommer du att få höra många gånger... =)
  12. 6
    Men grattis och vilken grej! Där inser man behovet att alltid ha laddade batterier i kameran, sa sambon. =)

    Gå du och lägg dig du, efter väl utförd prestation.
    Och välkommen tillvärlden lille Eli. Den här historien kommer du att få höra många gånger... =)
  13. Femman
    #7

    Åhh Grattis!!!!!!

    Vilken fart han kom med lille Eli! Hoppas att ni har vilat inatt och så får Tindra knyta kontakt idag istället.

    Stort grattis till hela familjen!!!!!
    /Tessan
  14. 7
    Åhh Grattis!!!!!! Vilken fart han kom med lille Eli! Hoppas att ni har vilat inatt och så får Tindra knyta kontakt idag istället.

    Stort grattis till hela familjen!!!!!
    /Tessan
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Åhh.... grattis..

    ... till den nye lille prinsen. Och vilken häftig förlossning! Även min senaste gick snabbt och det var nästan lite svårt att smälta i början. Eftervärkarna kommer jag ihåg - de var superjobbiga de första dagarna. Grattis, grattis, grattis!!!!!
  16. 8
    Åhh.... grattis.. ... till den nye lille prinsen. Och vilken häftig förlossning! Även min senaste gick snabbt och det var nästan lite svårt att smälta i början. Eftervärkarna kommer jag ihåg - de var superjobbiga de första dagarna. Grattis, grattis, grattis!!!!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Men jisses!

    GRATTIS!

    Vilken tur att ni bestämt er för att föda hemma och förberett er på det! Vad härligt det låter! Skönt att allt gick bra och jag förstår faktiskt att Tindra inte var överväldigad över att bli väckt och komma ut till ett geggigt badrum... ;-)

    Grattis till Eli! (fint namn, har jag nog aldrig hört förr!)

    Hoppas att du får en chans att vila ut en stund nu!

    Hur gör ni med allt det praktiska? Åker ni in och \"kollar upp honom\" eller hur gör ni?
  18. 9
    Men jisses! GRATTIS!

    Vilken tur att ni bestämt er för att föda hemma och förberett er på det! Vad härligt det låter! Skönt att allt gick bra och jag förstår faktiskt att Tindra inte var överväldigad över att bli väckt och komma ut till ett geggigt badrum... ;-)

    Grattis till Eli! (fint namn, har jag nog aldrig hört förr!)

    Hoppas att du får en chans att vila ut en stund nu!

    Hur gör ni med allt det praktiska? Åker ni in och \"kollar upp honom\" eller hur gör ni?
  19. Anna med Gus
    #10

    Men jösses

    Sitter här och fnissar. Kan inte låta bli. Jätteglad såklart över din nya bebis: GRATTIS till Eli!!! Sedan skriver du så roligt, makens letande efter kameran blir lätt underhållning även om jag kan förstå att det inte kändes så för dig just då *blinkar*. Vilken otroligt snabb förlossning! Du låter glad och stark. Härligt!!! Och två timmar senare sitter du på AFF och skriver. Jag är så impad. En jättebamsekram till dig och hela familjen!!!!
  20. 10
    Men jösses Sitter här och fnissar. Kan inte låta bli. Jätteglad såklart över din nya bebis: GRATTIS till Eli!!! Sedan skriver du så roligt, makens letande efter kameran blir lätt underhållning även om jag kan förstå att det inte kändes så för dig just då *blinkar*. Vilken otroligt snabb förlossning! Du låter glad och stark. Härligt!!! Och två timmar senare sitter du på AFF och skriver. Jag är så impad. En jättebamsekram till dig och hela familjen!!!!
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Men Oj, Grattis!!

    Vilken natt! Och vad fort det verkade gå. Helt otroligt att ni fixade det så lugnt själva. Jag är förstummad! ;-)

    Stort grattis till lillebror.
  22. 11
    Men Oj, Grattis!! Vilken natt! Och vad fort det verkade gå. Helt otroligt att ni fixade det så lugnt själva. Jag är förstummad! ;-)

    Stort grattis till lillebror.
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12

    Åh låter toppen!!

    stort grattis.
    vad du berättar härligt.
  24. 12
    Åh låter toppen!! stort grattis.
    vad du berättar härligt.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Oj - WOW!

    Vad häftigt! Tänk att det gick så bra! :-)
    Häftigt namn också. Mina kompisars barn heter också Eli, men innan dess hade jag aldrig hört namnet. Både Bror och Varg är lite ovanligt och fint.
    Ta hand om er nu!
  26. 13
    Oj - WOW! Vad häftigt! Tänk att det gick så bra! :-)
    Häftigt namn också. Mina kompisars barn heter också Eli, men innan dess hade jag aldrig hört namnet. Både Bror och Varg är lite ovanligt och fint.
    Ta hand om er nu!
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Stort grattis! imt

    ***
  28. 14
    Stort grattis! imt ***
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    #15

    Grattis!!

    Varma lyckönskningar till hela familjen.
    Skönt att det gick bra.
  30. 15
    Grattis!! Varma lyckönskningar till hela familjen.
    Skönt att det gick bra.
  31. Medlem sedan
    Aug 2001
    #16

    Stort grattis!

    Häftigt värre! Grattis till lill-kotten.

    Josefin, Radikal mamma
  32. 16
    Stort grattis! Häftigt värre! Grattis till lill-kotten.

    Josefin, Radikal mamma
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17

    WOW!

    Grattis till Eli!

    Jisses vilken prestation och vilken härlig inlevelse du skriver med :-)

    Vad roligt att även Tindra blev delaktig.

    Hoppas du har fått sova inatt!

    Kram

  34. 17
    WOW! Grattis till Eli!

    Jisses vilken prestation och vilken härlig inlevelse du skriver med :-)

    Vad roligt att även Tindra blev delaktig.

    Hoppas du har fått sova inatt!

    Kram

  35. Åsa m Lucas och Louise
    #18

    Jösses!!

    Vilken kvinna du är. Plopp så är han ute lixom....Mina förlossningar har varit enkla, men inte hade jag klarat mig utan en stab av barnmorskor och lustgas och eda och osv....Mys på och vilket fint namn ni valt till lillprinsen!
  36. 18
    Jösses!! Vilken kvinna du är. Plopp så är han ute lixom....Mina förlossningar har varit enkla, men inte hade jag klarat mig utan en stab av barnmorskor och lustgas och eda och osv....Mys på och vilket fint namn ni valt till lillprinsen!
  37. Helle och Iza
    #19

    Men jösses!

    Snacka om att ha bråttom ut i världen. Grattis till hela familjen
  38. 19
    Men jösses! Snacka om att ha bråttom ut i världen. Grattis till hela familjen
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20

    Ojoj - snabba ryck..och grattis...

    ...
  40. 20
    Ojoj - snabba ryck..och grattis... ...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Små överraskningar
    By uttern in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-07-29, 14:22
  2. Överraskningar
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 18:33
  3. Överraskningar
    By överraskingar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 13:38
  4. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum Förlossning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 22:05
  5. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 13:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar