Vad är ok pris för en spjälsäng?
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Vad är ok pris för en spjälsäng?

    Hittade en underbar spjälsäng på ikea som går att ha i två olika höjdlägen för 349 kronor tror jag det var. Då medföljer ingen madrass. Är det dyrt?
    Vad kostar en madrass till spjälsäng? På ett ungefär iafl?

    Och sist men inte minst: Någon här som har någon erfarenhet av ikeas spjälsängar? Bra/dåliga?

    Förlåt mina kanske dumma frågor men jag är urkass på sånt där och ska på ikea nu till veckan.
  2. 1
    Vad är ok pris för en spjälsäng? Hittade en underbar spjälsäng på ikea som går att ha i två olika höjdlägen för 349 kronor tror jag det var. Då medföljer ingen madrass. Är det dyrt?
    Vad kostar en madrass till spjälsäng? På ett ungefär iafl?

    Och sist men inte minst: Någon här som har någon erfarenhet av ikeas spjälsängar? Bra/dåliga?

    Förlåt mina kanske dumma frågor men jag är urkass på sånt där och ska på ikea nu till veckan.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Jag har IKEA:s billigaste

    den som heter \"Sniglar\" och som kostade 39 € (bor i Frankrike) och den är hur bra som helst! Obehandlat trä men man kan måla den om man vill, och den har tre lägen. Köpte madrass på IKEA också (vilket man måste för IKEA-möblerna har ofta egna mått!) men även den var billig. 349 kr är INTE dyrt men man vet ju inte, var det nåt okänt märke? Sniglar-sängen har fått bra omdöme i test så jag visste att det var en bra säng.
  4. 2
    Jag har IKEA:s billigaste den som heter \"Sniglar\" och som kostade 39 € (bor i Frankrike) och den är hur bra som helst! Obehandlat trä men man kan måla den om man vill, och den har tre lägen. Köpte madrass på IKEA också (vilket man måste för IKEA-möblerna har ofta egna mått!) men även den var billig. 349 kr är INTE dyrt men man vet ju inte, var det nåt okänt märke? Sniglar-sängen har fått bra omdöme i test så jag visste att det var en bra säng.
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3

    Jag har Ikeas ...

    Gulliver och jag har varit supernöjd med den! den har oxå 3 lägen. Men jag kommer inte ihåg vad det kostade oxå fick jag allt till sängen av min mamma så det var ju inte så att jag betalade själv!
  6. 3
    Jag har Ikeas ... Gulliver och jag har varit supernöjd med den! den har oxå 3 lägen. Men jag kommer inte ihåg vad det kostade oxå fick jag allt till sängen av min mamma så det var ju inte så att jag betalade själv!
  7. KajsaKavat med tvåan 25/8
    #4

    Vi har IKEAs

    Minns inte vad den heter, men det är den enda som finns i vitt. Den har fungerat jättebra tycker jag, har lite svårt att förstå varför man ska lägga mer pengar än så på en spjälsäng.
  8. 4
    Vi har IKEAs Minns inte vad den heter, men det är den enda som finns i vitt. Den har fungerat jättebra tycker jag, har lite svårt att förstå varför man ska lägga mer pengar än så på en spjälsäng.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Ikeas vita...

    …vad den nu heter. Inte speciellt dyr (ca 500 kr). Det är 3 lägen på den. Och den har dessutom tidigare fått Bäst-i-test i tidningen Vi föräldrar. Kan rekommendera den. Det är så mkt annat som kostar och om 1-2 år är det dags för ny säng igen :-)

    Men i början kikade jag också på de där superdyra på typ Babyland…. Men nu i efterhand känner jag mig jättenöjd ändå!
  10. 5
    Ikeas vita... …vad den nu heter. Inte speciellt dyr (ca 500 kr). Det är 3 lägen på den. Och den har dessutom tidigare fått Bäst-i-test i tidningen Vi föräldrar. Kan rekommendera den. Det är så mkt annat som kostar och om 1-2 år är det dags för ny säng igen :-)

    Men i början kikade jag också på de där superdyra på typ Babyland…. Men nu i efterhand känner jag mig jättenöjd ändå!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    0:- ?

    Näe, skämt åtsido.. Förra gången köpte vi en klart dyr säng. Men den hade ju fått bäst i test.. *ler* Kostade 1300:- på babyland. Till det tillkom madrass för några hundralappar, spjälskydd för 150:-, lakan, täcke, kudde. Och självklart vyssanlulltassar. Allt som allt gick väl sängen på c:a 2500:- . (Och då köpte vi tack och lov inte den hästensbäddmadrass min sambo var inte på (!) *asg*)

    Var det värt det? Tja, jag tror nog att Celia totalt sett har sovit sådär 20 timmar i den sängen.. Dyrare än hotellnätter alltså.

    När hon var strax över ett sålde vi sängen för 500:- … Och skaffade istället en 2,50 bred säng i sovrummet. Nya bebben får också sova där, och spjälsäng skaffas inte ens.
  12. 6
    0:- ? Näe, skämt åtsido.. Förra gången köpte vi en klart dyr säng. Men den hade ju fått bäst i test.. *ler* Kostade 1300:- på babyland. Till det tillkom madrass för några hundralappar, spjälskydd för 150:-, lakan, täcke, kudde. Och självklart vyssanlulltassar. Allt som allt gick väl sängen på c:a 2500:- . (Och då köpte vi tack och lov inte den hästensbäddmadrass min sambo var inte på (!) *asg*)

    Var det värt det? Tja, jag tror nog att Celia totalt sett har sovit sådär 20 timmar i den sängen.. Dyrare än hotellnätter alltså.

    När hon var strax över ett sålde vi sängen för 500:- … Och skaffade istället en 2,50 bred säng i sovrummet. Nya bebben får också sova där, och spjälsäng skaffas inte ens.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    sniglar

    är jätte fin och bra!
  14. 7
    sniglar är jätte fin och bra!
  15. Gullan m Axel-03, bf 4/8
    #8

    Vi har en IKEA säng

    precis innan vi köpte hade Vi föräldrar en test och av alla sängar så var det en av IKEAS (eller om det var 2?) + en till (dyr) som fick ok. Trots att de flesta andra var mycket dyrare. IKEA har väldigt bra pris tycker jag, även om andra kanske är finare. Men säkerheten är viktigare för mig. Och är den dessutom billig så... Den vi har är Gulliver. Minns inte madrass priset
  16. 8
    Vi har en IKEA säng precis innan vi köpte hade Vi föräldrar en test och av alla sängar så var det en av IKEAS (eller om det var 2?) + en till (dyr) som fick ok. Trots att de flesta andra var mycket dyrare. IKEA har väldigt bra pris tycker jag, även om andra kanske är finare. Men säkerheten är viktigare för mig. Och är den dessutom billig så... Den vi har är Gulliver. Minns inte madrass priset
  17. Gullan m Axel-03, bf 4/8
    #9

    det är Gulliver *imt*

    .
  18. 9
    det är Gulliver *imt* .
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10

    Har en IKEA säng.

    Tror det är en Gulliver men den kostade mig bara ett par steg (å lite svett), fick den utav grannen som skulle flytta.

    Köpte dock ny madrass till den på IKEA och jag har för mig att den gick på ca 120-150kr.

    Relativt billiga sängkläder hittar du också på IKEA, annars (om du har möjlighet) rekomenderar jag Ullared, de är superbilliga på sånt.
    Babyland mfl. är snordyra! men det är de ju å andra sidan på allt som de har.

    Tycker inte att 349kr låter dyrt för en säng!

    Jättenöjd med min, sonen sov där från första natten tills han var 1,5 år och vi flyttade då fick han en större säng.
  20. 10
    Har en IKEA säng. Tror det är en Gulliver men den kostade mig bara ett par steg (å lite svett), fick den utav grannen som skulle flytta.

    Köpte dock ny madrass till den på IKEA och jag har för mig att den gick på ca 120-150kr.

    Relativt billiga sängkläder hittar du också på IKEA, annars (om du har möjlighet) rekomenderar jag Ullared, de är superbilliga på sånt.
    Babyland mfl. är snordyra! men det är de ju å andra sidan på allt som de har.

    Tycker inte att 349kr låter dyrt för en säng!

    Jättenöjd med min, sonen sov där från första natten tills han var 1,5 år och vi flyttade då fick han en större säng.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11

    Madrass finns

    på jysk och på ikea för runt hundringen om jag inte minns helt galet.
    Min 3åring sover fortfarande i sin spjälsäng, men vi ska låna en till vår bebis av min svägerska.
    Om du gillar den där sängen så ska du köpa den tycker jag! För det priset är mer än okej!!
  22. 11
    Madrass finns på jysk och på ikea för runt hundringen om jag inte minns helt galet.
    Min 3åring sover fortfarande i sin spjälsäng, men vi ska låna en till vår bebis av min svägerska.
    Om du gillar den där sängen så ska du köpa den tycker jag! För det priset är mer än okej!!

Liknande trådar

  1. Spjälsäng
    By pippipower in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 16:11
  2. Spjälsäng
    By Trollmor77 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 09:42
  3. spjälsäng
    By kjamisloveemma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 22:09
  4. Spjälsäng?
    By MammaMu79 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 17:49
  5. spjälsäng
    By oliv_mamma in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 01:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar