Knöl bakom örat?
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Knöl bakom örat?

    Har skrivit den här frågan på diskutera diagnoser också. men tänkte att någon här kanske har en aning.

    Har fått en knöl bakom örat, märkte den i måndags. Den känns alldeles hård och är 1 cm från öron-roten eller hur man nu säger... Det gör ont när man rör den som ungefär ett blåmärke, vad kan detta vara? Först tänkte jag på en liten inflammation, men det blir väl inte stenhårt? Känns nästan som brosk, men då borde den väl inte ömma? Den går inte att flytta... Men skinnet utanpå går att flytta om ni förstår vad jag menar.

    Vad kan det här vara? Är det något jag ska söka för eller ska jag vänta lite och se om den går bort?
  2. 1
    Knöl bakom örat? Har skrivit den här frågan på diskutera diagnoser också. men tänkte att någon här kanske har en aning.

    Har fått en knöl bakom örat, märkte den i måndags. Den känns alldeles hård och är 1 cm från öron-roten eller hur man nu säger... Det gör ont när man rör den som ungefär ett blåmärke, vad kan detta vara? Först tänkte jag på en liten inflammation, men det blir väl inte stenhårt? Känns nästan som brosk, men då borde den väl inte ömma? Den går inte att flytta... Men skinnet utanpå går att flytta om ni förstår vad jag menar.

    Vad kan det här vara? Är det något jag ska söka för eller ska jag vänta lite och se om den går bort?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Svullen körtel

    mina barn har haft detta och läkarn berättade att det är väldigt vanligt att de mest udda körtlarna gör sig påminda ibland så du behöver inte vara orolig
  4. 2
    Svullen körtel mina barn har haft detta och läkarn berättade att det är väldigt vanligt att de mest udda körtlarna gör sig påminda ibland så du behöver inte vara orolig
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Ahhh tack, går den bort

    av sig självt sedan eller? Och hur lång tid brukar det ta?

    Kram Jennie
  6. 3
    Ahhh tack, går den bort av sig självt sedan eller? Och hur lång tid brukar det ta?

    Kram Jennie
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Den gick bort efter ca 2v

    .
  8. 4
    Den gick bort efter ca 2v .
  9. Athena m. fyran på besök
    #5

    Vi har haft sådana

    Både jag och min man har haft sådana knölar bakom örat. Jag tror också att det har varit svullna körtlar och de har gått tillbaka av sig själv,även om det har tagit ganska lång tid. Det är säkert inget att oroa sig för.
  10. 5
    Vi har haft sådana Både jag och min man har haft sådana knölar bakom örat. Jag tror också att det har varit svullna körtlar och de har gått tillbaka av sig själv,även om det har tagit ganska lång tid. Det är säkert inget att oroa sig för.

Liknande trådar

  1. En räv bakom örat
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 20:19
  2. Ont bakom örat...
    By Monica-VV in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:18
  3. Knöl bakom örat
    By Rädd in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 20:28
  4. Knöl bakom örat?
    By jennnie in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 20:39
  5. Knöl bakom örat
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 21:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar