Vad gör ni?
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Vad gör ni?

    Tycker det är sådan stiltje här på sidan, så jag tänkte att det kanske kunde vara kul med en liten uppdatering av hur det är med alla Vinterbarn och deras familjer. Hur har ni det? Vad gör ni? Hur ser den närmaste framtiden ut? Har ni några semesterplaner? Hur stora är barnen nu? Hur ser de ut? Vad \"kan\" de? Vad tycker de är roligast? Mysigast? Godaste maten? Bästa kompisen? Hur ÄR ert vinterbarn nu? o s v...

    Låtom oss uppdatera varandra med en massa rolig info om oss alla :-). Jag ser fram emot att läsa det jättemycket!
  2. 1
    Vad gör ni? Tycker det är sådan stiltje här på sidan, så jag tänkte att det kanske kunde vara kul med en liten uppdatering av hur det är med alla Vinterbarn och deras familjer. Hur har ni det? Vad gör ni? Hur ser den närmaste framtiden ut? Har ni några semesterplaner? Hur stora är barnen nu? Hur ser de ut? Vad \"kan\" de? Vad tycker de är roligast? Mysigast? Godaste maten? Bästa kompisen? Hur ÄR ert vinterbarn nu? o s v...

    Låtom oss uppdatera varandra med en massa rolig info om oss alla :-). Jag ser fram emot att läsa det jättemycket!
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    William

    har nyss varit på 5-års kontrollen, 108 cm lång och 19 kg tung, har vuxit 8 cm senaste året. Pigg och glad nästan jämt, men har det lite svårt med grovmotoriken, han utreds just nu på AL och har fått göra div. olika undersökningar, på tisdag hoppas vi få någon sorts besked och plan för framtiden.

    Han älskar sitt dagis, och att bygga lego med pappa. Han är en sån mysig och snäll kille, så mycket mer energi nu, efter att halsmandlarna togs bort före jul, nu sover han ordentligt och slipper snarka.

    Semester blir det riktigt snart, den 20 mars åker vi på en veckas tur till Lanzarote, det tycker William ska bli spännande.

    kram från oss
  4. 2
    William har nyss varit på 5-års kontrollen, 108 cm lång och 19 kg tung, har vuxit 8 cm senaste året. Pigg och glad nästan jämt, men har det lite svårt med grovmotoriken, han utreds just nu på AL och har fått göra div. olika undersökningar, på tisdag hoppas vi få någon sorts besked och plan för framtiden.

    Han älskar sitt dagis, och att bygga lego med pappa. Han är en sån mysig och snäll kille, så mycket mer energi nu, efter att halsmandlarna togs bort före jul, nu sover han ordentligt och slipper snarka.

    Semester blir det riktigt snart, den 20 mars åker vi på en veckas tur till Lanzarote, det tycker William ska bli spännande.

    kram från oss
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Det här låg jag och tänkte

    på igårmorse, men vi skulle iväg så jag hann inte \"kräva\" in en uppdatering *ler*. Jättekul att få veta hur alla vinterbarnen är nu!

    Paulinas status:
    * 5 år och 2½ månad gammal enligt pappret (och hennes föräldrar) men hon själv tror nog att hon är 15 år MINST.
    * ÄLSKAR allt som är rosa, lila och glittrigt.
    * Tjatar om att få ta hål i öronen, men vi föräldrar vill att hon ska vänta.
    * Hon har en bästis som heter Felicia (ja, på dagis är de ett större gäng tjejer som alltid håller ihop) och som rätt nyligen flyttade in i huset bredvid...så gissa om det leks nu *ler*.
    * Paulina går på mini-miniorer på måndag och ÄLSKAR att vara där (eftersom hon älskar att pyssla så är det perfekt för henne).
    * Paulina började i januari på nytt dagis, en provisorisk 5-årsavdelning, och ska börja förskoleklass i höst...Cirkusen heter den.

    *Allra godaste maten enligt Paulina är Kebab och pommes, men hamburgare eller Nuggets funkar bra det också *ler*.
    * Just idag ska Paulina gå på bio, med dagis, och titta på Lilla kycklingen (som jag hade tänkt se med tjejerna i eftermiddag, men nu får Simone se den med pappa istället), något hon såklart ser jättemycket fram emot.
    * Klänningar, kjolar och diverse modeattiraljer (saker som ska hängas i hällan på byxorna/kjolen t ex) är oerhört RÄTT om man heter Paulina och är 5 år.
    * Vill ha jättemånga bebisar när hon blir stor, men bara om det innebär att jag inte blir mormor åt dem (hon vill inte att jag ska bli mormor till hennes barn, för jag ska ju fortsätta vara hennes mamma *ler*).
    * Sommarens schema är inte riktigt lagt ännu, men i år SKA det bli en tripp till Skansen/Kolmården och ALV.
    * Hon är runt 1076 cm lång och väger nog 16 kg-nånting.
    Har stl 27-28 i skor och 110 i kläder.

    Ja, det får väl räcka om min lilla pruttrumpa så länge.
    Kramisar
  6. 3
    Det här låg jag och tänkte på igårmorse, men vi skulle iväg så jag hann inte \"kräva\" in en uppdatering *ler*. Jättekul att få veta hur alla vinterbarnen är nu!

    Paulinas status:
    * 5 år och 2½ månad gammal enligt pappret (och hennes föräldrar) men hon själv tror nog att hon är 15 år MINST.
    * ÄLSKAR allt som är rosa, lila och glittrigt.
    * Tjatar om att få ta hål i öronen, men vi föräldrar vill att hon ska vänta.
    * Hon har en bästis som heter Felicia (ja, på dagis är de ett större gäng tjejer som alltid håller ihop) och som rätt nyligen flyttade in i huset bredvid...så gissa om det leks nu *ler*.
    * Paulina går på mini-miniorer på måndag och ÄLSKAR att vara där (eftersom hon älskar att pyssla så är det perfekt för henne).
    * Paulina började i januari på nytt dagis, en provisorisk 5-årsavdelning, och ska börja förskoleklass i höst...Cirkusen heter den.

    *Allra godaste maten enligt Paulina är Kebab och pommes, men hamburgare eller Nuggets funkar bra det också *ler*.
    * Just idag ska Paulina gå på bio, med dagis, och titta på Lilla kycklingen (som jag hade tänkt se med tjejerna i eftermiddag, men nu får Simone se den med pappa istället), något hon såklart ser jättemycket fram emot.
    * Klänningar, kjolar och diverse modeattiraljer (saker som ska hängas i hällan på byxorna/kjolen t ex) är oerhört RÄTT om man heter Paulina och är 5 år.
    * Vill ha jättemånga bebisar när hon blir stor, men bara om det innebär att jag inte blir mormor åt dem (hon vill inte att jag ska bli mormor till hennes barn, för jag ska ju fortsätta vara hennes mamma *ler*).
    * Sommarens schema är inte riktigt lagt ännu, men i år SKA det bli en tripp till Skansen/Kolmården och ALV.
    * Hon är runt 1076 cm lång och väger nog 16 kg-nånting.
    Har stl 27-28 i skor och 110 i kläder.

    Ja, det får väl räcka om min lilla pruttrumpa så länge.
    Kramisar
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Å var ska man börja?

    Lillan är stora damen på många saker. Hon är förnuftig, tänker mycket och är ganska blyg bland nya människor. Så blyg att det ibland hindrar henne från att våga göra saker.

    Från att ha ätit det mesta med god aptit är hon numera pipig med maten och favoritmat är fiskpinnar med potatismos (vilket hennes matlagningsglada mor stönar över). Kött spottar hon oftast ut med ett \"segt!\".

    Leker mycket mamma-pappa-barn, med lego och med Barbie. Stora ritaperioden tycks vara över. Pärlplattor är också roligt. Och datorer - Barbie.com är stora favoriten just nu.

    Har ingen bästa kompis och det är en sak jag diskuterat här på snacket. Det finns ingen i hennes ålder som det riktigt sagt klick med på hennes avdelning. De hon varit bästis med har flyttat ;-(
    Även om de inte flyttat jättelångt så har ju den där dagliga kontakten upphört, och på helgerna är vi ofta bortresta eller upptagna så de träffas alldeles för sällan.

    Vi har inga semesterplaner ännu. Det är turbulent både på mitt och makens jobb och vi vet inte hur sommaren ser ut. Men lite Bohuslän och lite segling hoppas vi hinna med. Och så sparar vi till en resa i höst.

    Lillan är inte så mysig av sig. Hon har aldrig tyckt om puss och kram till min stora förtvivlan. Är själv väldigt kramig och det är lillasyster Pyret också, så vi kramas mycket -> och då blir förstås Lillan svartsjuk... men vill inte ha mina kramar. Hon vill att jag ska sluta krama lillasyster...Hur löser man den knuten?

    Lillan är redig, tycker om att räkna och skriva bokstäver även om hon inte kan skriva ord själv ännu. Men vi tar det i hennes takt såklart.

    Vi har börjat med dans och även om startsträckan var lång, så är det nu nästan veckans bästa dag när vi ska åka och dansa. Och så får man ju ha rosa danskläder på sig med glittrig tyllkjol och så (de enda som säljer danskläder är HM och det finns typ bara i rosa...)

    Det var lite om oss. Har säkert missat en del, men ungefär så här har vi det.

  8. 4
    Å var ska man börja? Lillan är stora damen på många saker. Hon är förnuftig, tänker mycket och är ganska blyg bland nya människor. Så blyg att det ibland hindrar henne från att våga göra saker.

    Från att ha ätit det mesta med god aptit är hon numera pipig med maten och favoritmat är fiskpinnar med potatismos (vilket hennes matlagningsglada mor stönar över). Kött spottar hon oftast ut med ett \"segt!\".

    Leker mycket mamma-pappa-barn, med lego och med Barbie. Stora ritaperioden tycks vara över. Pärlplattor är också roligt. Och datorer - Barbie.com är stora favoriten just nu.

    Har ingen bästa kompis och det är en sak jag diskuterat här på snacket. Det finns ingen i hennes ålder som det riktigt sagt klick med på hennes avdelning. De hon varit bästis med har flyttat ;-(
    Även om de inte flyttat jättelångt så har ju den där dagliga kontakten upphört, och på helgerna är vi ofta bortresta eller upptagna så de träffas alldeles för sällan.

    Vi har inga semesterplaner ännu. Det är turbulent både på mitt och makens jobb och vi vet inte hur sommaren ser ut. Men lite Bohuslän och lite segling hoppas vi hinna med. Och så sparar vi till en resa i höst.

    Lillan är inte så mysig av sig. Hon har aldrig tyckt om puss och kram till min stora förtvivlan. Är själv väldigt kramig och det är lillasyster Pyret också, så vi kramas mycket -> och då blir förstås Lillan svartsjuk... men vill inte ha mina kramar. Hon vill att jag ska sluta krama lillasyster...Hur löser man den knuten?

    Lillan är redig, tycker om att räkna och skriva bokstäver även om hon inte kan skriva ord själv ännu. Men vi tar det i hennes takt såklart.

    Vi har börjat med dans och även om startsträckan var lång, så är det nu nästan veckans bästa dag när vi ska åka och dansa. Och så får man ju ha rosa danskläder på sig med glittrig tyllkjol och så (de enda som säljer danskläder är HM och det finns typ bara i rosa...)

    Det var lite om oss. Har säkert missat en del, men ungefär så här har vi det.

  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Just ja

    sånt som vikt och längd... man är ju aldrig på bvc längre och nån våg har vi inte hemma. Men hon har 116-122 i klädstorlek och stl 30 i skor. Vi är inne på tredje paret vinterkängor denna vinter!!! Hon växer så det knakar och har växtvärk (tolkar vi det som i alla fall)
  10. 5
    Just ja sånt som vikt och längd... man är ju aldrig på bvc längre och nån våg har vi inte hemma. Men hon har 116-122 i klädstorlek och stl 30 i skor. Vi är inne på tredje paret vinterkängor denna vinter!!! Hon växer så det knakar och har växtvärk (tolkar vi det som i alla fall)
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Julián

    om jag minns rätt väger 21 kg och är 114cm lång och har 31 i skor. Ganska stor kille alltså som gillar att känna sig stark och snabb vilket han verkligen är också(kan nästan lyfta mig). Förutom alla sportlekar mm så är det just nu Pokémonkort och pengar som gäller. Han är en riktig krösus som gör allt för att samla på sig pengar som han sparar i sin bössa. Han ska ha dom när Sofia (lillasyster)och han ska gifta sig och få tusen barn när de blir stora:). Han är väldigt kreativ och förbluffar oss ständingt med sina lösningar och ideér på saker och ting. Bästa kompisarna just nu är två killar på dagis som är 1.5 resp ett år äldre. Julián leker ofta med äldre barn, men han kan lika lätt leka med yngre och han och lillsyrran(2.5) har oftast väldigt kul ihop. Julián är en riktig livsnjutare som älskar god mat och han tar sig tid och njuter verkligen av att äta gott och är en sådan som smakar allt, älskar tex levande musslor:)(eller vad det heter på svenska?). Han är såklart fortfarande världens charmkille med ögon som får de flesta att smälta, särskilt mamma då:) och har ett vädligt uttrycksfullt ansikte. Han är väldigt snäll och är och har alltid varit ett mkt lätt barn att ha att göra med. Jag har aldrig hört honom skvallra tex om någon stött till honom eller så såsom jag hör en del andra i hans dagisgrupp göra eller kompisar, han löser de flesta konflikter själv och är väldigt tålmodig, brås mkt på sin pappa:). Ja, jag är helt enkelt fortfarande helt tokförälskad i min lille plutt som säkert märks;).
  12. 6
    Julián om jag minns rätt väger 21 kg och är 114cm lång och har 31 i skor. Ganska stor kille alltså som gillar att känna sig stark och snabb vilket han verkligen är också(kan nästan lyfta mig). Förutom alla sportlekar mm så är det just nu Pokémonkort och pengar som gäller. Han är en riktig krösus som gör allt för att samla på sig pengar som han sparar i sin bössa. Han ska ha dom när Sofia (lillasyster)och han ska gifta sig och få tusen barn när de blir stora:). Han är väldigt kreativ och förbluffar oss ständingt med sina lösningar och ideér på saker och ting. Bästa kompisarna just nu är två killar på dagis som är 1.5 resp ett år äldre. Julián leker ofta med äldre barn, men han kan lika lätt leka med yngre och han och lillsyrran(2.5) har oftast väldigt kul ihop. Julián är en riktig livsnjutare som älskar god mat och han tar sig tid och njuter verkligen av att äta gott och är en sådan som smakar allt, älskar tex levande musslor:)(eller vad det heter på svenska?). Han är såklart fortfarande världens charmkille med ögon som får de flesta att smälta, särskilt mamma då:) och har ett vädligt uttrycksfullt ansikte. Han är väldigt snäll och är och har alltid varit ett mkt lätt barn att ha att göra med. Jag har aldrig hört honom skvallra tex om någon stött till honom eller så såsom jag hör en del andra i hans dagisgrupp göra eller kompisar, han löser de flesta konflikter själv och är väldigt tålmodig, brås mkt på sin pappa:). Ja, jag är helt enkelt fortfarande helt tokförälskad i min lille plutt som säkert märks;).
  13. Anna m Flipp & Vendela
    #7

    Vilket bra initiativ:-)

    Ja, med Filippa är det nog ganska bra. Hon är viljestark och vill gärna bestämma det mesta. Vi försöker arbeta in en större kompromissvilja hos henne och tycker det går ganska bra. Hon trivs bra på dagis sedan hon blev \"Uggla\".

    Hon är väldigt intresserad av att lära sig klockan nu och har släppt bokstäverna och räkningen. Nya favoritfärgen är lila och hon KRÄVER att få ett lila rum. Vi har tack och lov fått henne att gå med på vita väggar men med en lila fondvägg.

    Hon är jättesnäll mot sin lillasyster och de leker mycket. Filippa är snäll mot nästan alla små barn hon träffar. Hon vill börja med någon sport eller dans, men bara om någon hon känner också ska gå. Pust! Vi känner i alla fall att det är hög tid för simskola så vi ska försöka hitta någon sådan att anmäla henne till.

    Vi har egentligen inga semesterplaner för det är så himla mycket som ska fixas hemma i trädgården. Sedan känner vi av att vi har nytt hus, rent ekonomiskt. Jag vill väldigt gärna åka utomlands en vecka men vet inte var vi ska ta pengarna. Filippa vill också åka utomlands. Hon säger att \"alla andra\" ju får göra det.

    Filippa är fortfarande kinkig med mat. Korv är favoritmat men hon åt rostbiff häromdagen och tyckte att det var gott (kors i taket!).
  14. 7
    Vilket bra initiativ:-) Ja, med Filippa är det nog ganska bra. Hon är viljestark och vill gärna bestämma det mesta. Vi försöker arbeta in en större kompromissvilja hos henne och tycker det går ganska bra. Hon trivs bra på dagis sedan hon blev \"Uggla\".

    Hon är väldigt intresserad av att lära sig klockan nu och har släppt bokstäverna och räkningen. Nya favoritfärgen är lila och hon KRÄVER att få ett lila rum. Vi har tack och lov fått henne att gå med på vita väggar men med en lila fondvägg.

    Hon är jättesnäll mot sin lillasyster och de leker mycket. Filippa är snäll mot nästan alla små barn hon träffar. Hon vill börja med någon sport eller dans, men bara om någon hon känner också ska gå. Pust! Vi känner i alla fall att det är hög tid för simskola så vi ska försöka hitta någon sådan att anmäla henne till.

    Vi har egentligen inga semesterplaner för det är så himla mycket som ska fixas hemma i trädgården. Sedan känner vi av att vi har nytt hus, rent ekonomiskt. Jag vill väldigt gärna åka utomlands en vecka men vet inte var vi ska ta pengarna. Filippa vill också åka utomlands. Hon säger att \"alla andra\" ju får göra det.

    Filippa är fortfarande kinkig med mat. Korv är favoritmat men hon åt rostbiff häromdagen och tyckte att det var gott (kors i taket!).
  15. Helena & Pontus 28/11-00
    #8

    Här hemma

    går vi i väntans tider, är i v 37 nu. Vi tycker alla att det ska bli väldigt spännande.

    Pontus är en glad och sprallig kille, bestämd är han också. Han trivs på sitt dagis, han går på ett dagis för barn med tal och språkstörningar, han är alltså kraftigt försenad med talet men han har gjort stora framsteg sen han började på det här dagiset. Pontus åker skolskjuts till och från dagis varje dag och det går jättebra. Supertrevliga och gulliga taxichaufförer har han!

    Pontus är en liten kille, han är ca 105-106 cm lång och väger 16,5 kg.

    Detta är min sista vecka på jobb innan jag går på föräldraledighet, känns väldigt konstigt!

  16. 8
    Här hemma går vi i väntans tider, är i v 37 nu. Vi tycker alla att det ska bli väldigt spännande.

    Pontus är en glad och sprallig kille, bestämd är han också. Han trivs på sitt dagis, han går på ett dagis för barn med tal och språkstörningar, han är alltså kraftigt försenad med talet men han har gjort stora framsteg sen han började på det här dagiset. Pontus åker skolskjuts till och från dagis varje dag och det går jättebra. Supertrevliga och gulliga taxichaufförer har han!

    Pontus är en liten kille, han är ca 105-106 cm lång och väger 16,5 kg.

    Detta är min sista vecka på jobb innan jag går på föräldraledighet, känns väldigt konstigt!

  17. Anna m Flipp & Vendela
    #9

    Spännande!

    Vi ser med stor spänning fram emot att få höra mer om vem det är som bott inne i din mage.

    Vad roligt att det går så bra för Pontus på dagis och att han trivs så bra:-)
  18. 9
    Spännande! Vi ser med stor spänning fram emot att få höra mer om vem det är som bott inne i din mage.

    Vad roligt att det går så bra för Pontus på dagis och att han trivs så bra:-)
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Arvid

    är just nu en 110.5 cm lång och 18.5 kg tung busunge.
    Han går i en tvåårig förskola (alternativ till sexårsverksamhet) och trivs jättebra. Han kan vara ganska blyg och försiktig i början när han träffar nya människor, men han tinar snabbt.
    Han är mycket sportintresserad och längtar tills han får börja på fotboll till våren.
    Han är en väldigt klok och föruftig liten kille som det går bra att resonera med. Han har funderingar om det mesta här i världen!
    Han har ganska nyligen tappat sina två första tänder och ser fram emot att de andra ska trilla ut.
    Han leker fortfarande mest med bilar. Han gillar att bygga upp hela städer och landskap med sina bilar och figurer.
  20. 10
    Arvid är just nu en 110.5 cm lång och 18.5 kg tung busunge.
    Han går i en tvåårig förskola (alternativ till sexårsverksamhet) och trivs jättebra. Han kan vara ganska blyg och försiktig i början när han träffar nya människor, men han tinar snabbt.
    Han är mycket sportintresserad och längtar tills han får börja på fotboll till våren.
    Han är en väldigt klok och föruftig liten kille som det går bra att resonera med. Han har funderingar om det mesta här i världen!
    Han har ganska nyligen tappat sina två första tänder och ser fram emot att de andra ska trilla ut.
    Han leker fortfarande mest med bilar. Han gillar att bygga upp hela städer och landskap med sina bilar och figurer.
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11

    Väntar otåligt.... (långt)

    på bebis :-)

    Den lill* är ju beräknad om 5 dagar så det börjar kännas lite oliiidligt.
    Hannah väntar också och för henne har nog väntan varit väldigt lång.
    När hon fick veta att hon skulle få syskon och när vi skulel förklara ungefär hur länge det skulle dröja innan lillebror/syster skulle komma svarade vi:

    *Först ska löven bli gula och ramla av träden
    (vilket ju var för en evighet sen tycker hon)
    *Sen ska det komma snö
    (den kom ju för lika lång eveighet även den)
    *Sedan ska det vara julafton
    (har ju varit)
    *Pappa ska fylla år
    (1 v innan hannah)
    *Du ska fylla år

    Allt detta har ju skett men än har inte bebis kommit...det är ju som sagt lite svårt att sätta tider för en 5 åring men snart så ska väl förhoppningsvis väntan vara över.

    Jag kommer att vara hemma hela detta år ut är det tänkt, möjligen att jag börjar hoppa in lite extra (alltså inte på mitt schema) fram över hösten..det beror lite på hur det funkar med amning eller inte. Med Hannah funkade det ju bara cirka 10 veckor och sedan var det \"kört\", men jag hoppas på att kunna amma längre denna gång.
    Stefan jobbar ju dessutom hemma med egen firma så det känns också skönt att ha honom hemmavid under mammaledigheten, när hannah fötts jobbade han ju 7-16 vecka ut och vecka in och var hemmifrån under den tiden...även om han jobbar nu så är han ändå hemma.

    Hannah går på dagis 15 timmar i veckan och det kommer hon få fortsätta med även då bebisen kommit. Första 2 veckorna kommer hon få avgöra själv om hon vill vara hemma med oss eller gå till dagis men sedan ska hon få gå sina 15 timmar...och känner jag henne rätt så kommer hon nog vilja det också i stället för att stanna hemma med oss.

    Längdmässigt har jag inte kollat hur lång Hannah är men hon har 122 på byxor, vissa byxor kan hon ha 116 i men dom är snudd på lite korta beroende på typ av byxa. Tröjor har hon 122/128 i och skorna 31.
    Vikten kollade vi för någon vecka sedan och den var 22,4 kilo.

    Tandmässigt finns alla tänder fortfarande kvar på sina platser och ingen tand verkar vara på g att lossa ännu...

    Hannah längtar efter att få börja skolan och hade hon fått bestämma skulle hon vilja börja redan nu i höst men det blir inte förränn hösten 2007, då hon fyllt 6.

    Hon har inte löst \"läskoden\" än men kan alla bokstäver och siffror, antar att det snart släpper detta med att knäcka koden också så snart börjar hon nog kunna läsa skulle vi tro.
    Hon spelar mycket spel och hennes favoriter är just lärspel av olika slag...5 myror spelen kan hon nog utan och innan vid det här laget :-)

    Hannahs brukar iofs \"läsa\" för oss lite då och då och det är riktigt kul att lyssna på henne...hon läser utifrån bilderna i böckerna och tidningarna och oftast blir det väldigt intressanta berättelser...*s*

    Mellan mig och Stefan var det ju väldigt kämpigt ett tag i början av förra året men så kom ju lilla bebis till så nu arbetar vi med vårt förhållande. Vi var ju på väg i från varrandra ett tag där men inte pga brist på kärlek utan helt andra saker...men nu ser vi som sagt frammåt och vi ser en gemensam framtid trots allt.
    Det tog tid att ta sig \"ner\" dit vi varit så nu ska det få ta tid att ta sig \"tillbaka\" igen...och det känns bra, kan bara bli bättre...

    Jaaa, så ser det ut här hos och med oss just nu...

  22. 11
    Väntar otåligt.... (långt) på bebis :-)

    Den lill* är ju beräknad om 5 dagar så det börjar kännas lite oliiidligt.
    Hannah väntar också och för henne har nog väntan varit väldigt lång.
    När hon fick veta att hon skulle få syskon och när vi skulel förklara ungefär hur länge det skulle dröja innan lillebror/syster skulle komma svarade vi:

    *Först ska löven bli gula och ramla av träden
    (vilket ju var för en evighet sen tycker hon)
    *Sen ska det komma snö
    (den kom ju för lika lång eveighet även den)
    *Sedan ska det vara julafton
    (har ju varit)
    *Pappa ska fylla år
    (1 v innan hannah)
    *Du ska fylla år

    Allt detta har ju skett men än har inte bebis kommit...det är ju som sagt lite svårt att sätta tider för en 5 åring men snart så ska väl förhoppningsvis väntan vara över.

    Jag kommer att vara hemma hela detta år ut är det tänkt, möjligen att jag börjar hoppa in lite extra (alltså inte på mitt schema) fram över hösten..det beror lite på hur det funkar med amning eller inte. Med Hannah funkade det ju bara cirka 10 veckor och sedan var det \"kört\", men jag hoppas på att kunna amma längre denna gång.
    Stefan jobbar ju dessutom hemma med egen firma så det känns också skönt att ha honom hemmavid under mammaledigheten, när hannah fötts jobbade han ju 7-16 vecka ut och vecka in och var hemmifrån under den tiden...även om han jobbar nu så är han ändå hemma.

    Hannah går på dagis 15 timmar i veckan och det kommer hon få fortsätta med även då bebisen kommit. Första 2 veckorna kommer hon få avgöra själv om hon vill vara hemma med oss eller gå till dagis men sedan ska hon få gå sina 15 timmar...och känner jag henne rätt så kommer hon nog vilja det också i stället för att stanna hemma med oss.

    Längdmässigt har jag inte kollat hur lång Hannah är men hon har 122 på byxor, vissa byxor kan hon ha 116 i men dom är snudd på lite korta beroende på typ av byxa. Tröjor har hon 122/128 i och skorna 31.
    Vikten kollade vi för någon vecka sedan och den var 22,4 kilo.

    Tandmässigt finns alla tänder fortfarande kvar på sina platser och ingen tand verkar vara på g att lossa ännu...

    Hannah längtar efter att få börja skolan och hade hon fått bestämma skulle hon vilja börja redan nu i höst men det blir inte förränn hösten 2007, då hon fyllt 6.

    Hon har inte löst \"läskoden\" än men kan alla bokstäver och siffror, antar att det snart släpper detta med att knäcka koden också så snart börjar hon nog kunna läsa skulle vi tro.
    Hon spelar mycket spel och hennes favoriter är just lärspel av olika slag...5 myror spelen kan hon nog utan och innan vid det här laget :-)

    Hannahs brukar iofs \"läsa\" för oss lite då och då och det är riktigt kul att lyssna på henne...hon läser utifrån bilderna i böckerna och tidningarna och oftast blir det väldigt intressanta berättelser...*s*

    Mellan mig och Stefan var det ju väldigt kämpigt ett tag i början av förra året men så kom ju lilla bebis till så nu arbetar vi med vårt förhållande. Vi var ju på väg i från varrandra ett tag där men inte pga brist på kärlek utan helt andra saker...men nu ser vi som sagt frammåt och vi ser en gemensam framtid trots allt.
    Det tog tid att ta sig \"ner\" dit vi varit så nu ska det få ta tid att ta sig \"tillbaka\" igen...och det känns bra, kan bara bli bättre...

    Jaaa, så ser det ut här hos och med oss just nu...

  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12

    Roligt

    Vi har det bara bra. Den sista månaden har båda barnen haft vattkoppor så det har varit lite jobbigt men nu är dom friska från det. Jack började ju i skolan i sept-05 och det har gått bra. Vi hade en vecka när dom hade gått en dryg månad då något hände i skolan och han var alldeles förtvivlad när han skulle gå men efter att ha pratat med honom och fått ur att någon höll på att små slå på honom, så pratade vi med läraren och hon tog tag i det. Allt blev bra på en vecka. Sen dess har det gått jättebra. Dom är bara 13 st i hans klass, så när någon fyller år bjuder man hela klassen och det är jättekul tycker Jack. Jack älskar att spela dator. Han bästa kompisar är Sara och adam (ett svenskt syskonpar som vi träffar ofta) Jack älskar också bebisar och han största önskan är att vi får en bebis (men det vill inte mamma o pappa) han har ny efter OS också bestämt att han skall bli hockey proffs och spela för Sverige. Bästa maten är korv. Mysigast är att krypa ner hos mamma o pappa i sängen.
    Semester förutom Sverige hoppas vi på 2 v på Fuerteventura.
    Längden vet ej men har 122 i kläder och väger 20,4 kg
  24. 12
    Roligt Vi har det bara bra. Den sista månaden har båda barnen haft vattkoppor så det har varit lite jobbigt men nu är dom friska från det. Jack började ju i skolan i sept-05 och det har gått bra. Vi hade en vecka när dom hade gått en dryg månad då något hände i skolan och han var alldeles förtvivlad när han skulle gå men efter att ha pratat med honom och fått ur att någon höll på att små slå på honom, så pratade vi med läraren och hon tog tag i det. Allt blev bra på en vecka. Sen dess har det gått jättebra. Dom är bara 13 st i hans klass, så när någon fyller år bjuder man hela klassen och det är jättekul tycker Jack. Jack älskar att spela dator. Han bästa kompisar är Sara och adam (ett svenskt syskonpar som vi träffar ofta) Jack älskar också bebisar och han största önskan är att vi får en bebis (men det vill inte mamma o pappa) han har ny efter OS också bestämt att han skall bli hockey proffs och spela för Sverige. Bästa maten är korv. Mysigast är att krypa ner hos mamma o pappa i sängen.
    Semester förutom Sverige hoppas vi på 2 v på Fuerteventura.
    Längden vet ej men har 122 i kläder och väger 20,4 kg
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Skoj..

    Nicole har hunnit iväg till att vara 124 lång... Stackarn brås på pappa som är 2 meter... Vi har haft en tuff period med växtvärk osv men nu är det bättre. Hon längtar till skolan och ser fram mot att få \"göra\" riktiga saker.. Hon är liksom lite less på förskolan (rätt vanligt sista terminen, har en hel hög å jobbet). Hon både läser och skriver så alla mysiga godnattsagor som vi alltid gjort är numera \"larvigt\" för hon kan minsann läsa själv.. Ligger uppe i sin loftsäng och njuter av böcker och att inte mamma & pappa kan krypa upp...*Ss*
  26. 13
    Skoj.. Nicole har hunnit iväg till att vara 124 lång... Stackarn brås på pappa som är 2 meter... Vi har haft en tuff period med växtvärk osv men nu är det bättre. Hon längtar till skolan och ser fram mot att få \"göra\" riktiga saker.. Hon är liksom lite less på förskolan (rätt vanligt sista terminen, har en hel hög å jobbet). Hon både läser och skriver så alla mysiga godnattsagor som vi alltid gjort är numera \"larvigt\" för hon kan minsann läsa själv.. Ligger uppe i sin loftsäng och njuter av böcker och att inte mamma & pappa kan krypa upp...*Ss*
  27. Anne med Agnes och Hilda
    #14

    Agnes är för

    det mesta glad och pigg, även om hon som alltid dras med mycket infektioner den här tiden på året -därför längtar vi mycket efter våren.

    Rosa och allt som glittrar är fortfarande nästan det vackraste hon vet, även om hennes perspektiv vidgats och andra färger duger emellanåt. Teater och dans är det största i livet, hon vill bli skådespelare när hon blir stor och hon går på dramaskola en gång i veckan. Hon hittar också ofta på sagor och ritar små bilderböcker, skrivandet går det trögare med men intresset är återuppväckt. Dansen är bortbytt den här terminen till förmånen för mini 4H men till hösten blir det nog dans igen. Det luktar för illa i stallet tycker hon...

    Bästa kompisen heter Alva, och bor i London. Nu är lyckan nästan total för om en vecka ska vi åka och hälsa på Alva och hennes familj. Men även om Alva är den allra BÄSTA vännen så har hon gott om andra kompisar och jag tycker vi tar med oss barn hem från dagis var och varannan dag, just leka med kompisar är nog det roligaste Agnes vet just nu -ja, efter teatern då.

    Sommarsemestern är faktiskt redan planerad -ovanligt eftersom vi i princip alltid är ute i sista minuten. Men det blir bilande ner till Spanien, bägge barnen är ganska vana vid långa bilresor så vi hoppas de står ut! I övrigt ska vi skifta rum hela familjen i sommar, Agnes och lillasyster ska flytta ihop -så tiden med eget rum tar slut, men Agnes ser fram emot att dela med syrran, bara de får rosa väggar! Kompromissen blir en rosa fondvägg.

    Jag skulle gissa att Agnes är 110-112 cm och och väger ca 16 kilo.
  28. 14
    Agnes är för det mesta glad och pigg, även om hon som alltid dras med mycket infektioner den här tiden på året -därför längtar vi mycket efter våren.

    Rosa och allt som glittrar är fortfarande nästan det vackraste hon vet, även om hennes perspektiv vidgats och andra färger duger emellanåt. Teater och dans är det största i livet, hon vill bli skådespelare när hon blir stor och hon går på dramaskola en gång i veckan. Hon hittar också ofta på sagor och ritar små bilderböcker, skrivandet går det trögare med men intresset är återuppväckt. Dansen är bortbytt den här terminen till förmånen för mini 4H men till hösten blir det nog dans igen. Det luktar för illa i stallet tycker hon...

    Bästa kompisen heter Alva, och bor i London. Nu är lyckan nästan total för om en vecka ska vi åka och hälsa på Alva och hennes familj. Men även om Alva är den allra BÄSTA vännen så har hon gott om andra kompisar och jag tycker vi tar med oss barn hem från dagis var och varannan dag, just leka med kompisar är nog det roligaste Agnes vet just nu -ja, efter teatern då.

    Sommarsemestern är faktiskt redan planerad -ovanligt eftersom vi i princip alltid är ute i sista minuten. Men det blir bilande ner till Spanien, bägge barnen är ganska vana vid långa bilresor så vi hoppas de står ut! I övrigt ska vi skifta rum hela familjen i sommar, Agnes och lillasyster ska flytta ihop -så tiden med eget rum tar slut, men Agnes ser fram emot att dela med syrran, bara de får rosa väggar! Kompromissen blir en rosa fondvägg.

    Jag skulle gissa att Agnes är 110-112 cm och och väger ca 16 kilo.
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15

    Om rosa väggar

    Vi har också en rosatokig tös här hemma och när vi gjorde om väggarna var Lillans önskemål solklart - rosa! Vi valde Lady Princess - smart namngiven rosa nyans som tilltalar våra små prinsessor och en nyans som vi vuxna kan stå ut med. Vi har en fondvägg i Lady Frost och det blev riktigt snyggt!
  30. 15
    Om rosa väggar Vi har också en rosatokig tös här hemma och när vi gjorde om väggarna var Lillans önskemål solklart - rosa! Vi valde Lady Princess - smart namngiven rosa nyans som tilltalar våra små prinsessor och en nyans som vi vuxna kan stå ut med. Vi har en fondvägg i Lady Frost och det blev riktigt snyggt!
  31. Medlem sedan
    Sep 2004
    #16

    Kul kul!

    Har också tyckt att det hänt lite..

    *Kaleb är 5 år och 2 månader. Liten till växten: 15,7 kg och 106 cm.
    *En duktig kille som älskar \"skoliga\" saker. Lärde sig läsa i höstas och brast ut i gråt härom dan för att han inte fick börja i skolan I DAG! *ler*
    *Väldig social och framåt av sig. Pratar med alla möjliga (inklusive telefonförsäljare..)och har lätt för att få vänner.En pratkvarn öht...och frågar om mkt olika funderingar.Pratar mkt om andra länder och vill resa över allt.
    * Sport sport sport! Vart helt såld under OS och ville se Allt och ville börja i alla sporterna (helst de mest farliga). Grät floder när Sverige inte vann...Har ständigt olika \"sporttävlingar\" här hemma med sin bror och ALLT är en tävling...
    *Bästisen är hans lillebror som han leker mkt bra med dagarna i ända (går ej på dagis).De leker mkt fantasilekar med plastdjur och gubbar och bilar förståss. Älskar också att spela spel,lägga pussel och bygga med kappla. Älskar också sin lillasyster mkt som han är väldigt go mot *ler*.
    *Godaste maträtterna är pannkaka,tacos och mammas gulaschsoppa! Har dock börjat tycka att nästan allt är \"äckligt\" men äter bra ändå med lite trug..
    *Det enda egentliga problemet med honom är att han är sängvätare. Vet inte hur man ska komma till rätta med det..tips någon???

    Förövrigt flyttade vi i september från Lidköping till Uppsala. Min man pluggar nu teologi här och jobbar även på Arlanda. Jag är glad hemmamamma :-)som stortrivs! Semester blir nog att vi åker till släkten i Lidköping och bara \"är\" och badar och har det bra.

    Det var väl det mesta av den oumbärliga infon om oss ;-).
  32. 16
    Kul kul! Har också tyckt att det hänt lite..

    *Kaleb är 5 år och 2 månader. Liten till växten: 15,7 kg och 106 cm.
    *En duktig kille som älskar \"skoliga\" saker. Lärde sig läsa i höstas och brast ut i gråt härom dan för att han inte fick börja i skolan I DAG! *ler*
    *Väldig social och framåt av sig. Pratar med alla möjliga (inklusive telefonförsäljare..)och har lätt för att få vänner.En pratkvarn öht...och frågar om mkt olika funderingar.Pratar mkt om andra länder och vill resa över allt.
    * Sport sport sport! Vart helt såld under OS och ville se Allt och ville börja i alla sporterna (helst de mest farliga). Grät floder när Sverige inte vann...Har ständigt olika \"sporttävlingar\" här hemma med sin bror och ALLT är en tävling...
    *Bästisen är hans lillebror som han leker mkt bra med dagarna i ända (går ej på dagis).De leker mkt fantasilekar med plastdjur och gubbar och bilar förståss. Älskar också att spela spel,lägga pussel och bygga med kappla. Älskar också sin lillasyster mkt som han är väldigt go mot *ler*.
    *Godaste maträtterna är pannkaka,tacos och mammas gulaschsoppa! Har dock börjat tycka att nästan allt är \"äckligt\" men äter bra ändå med lite trug..
    *Det enda egentliga problemet med honom är att han är sängvätare. Vet inte hur man ska komma till rätta med det..tips någon???

    Förövrigt flyttade vi i september från Lidköping till Uppsala. Min man pluggar nu teologi här och jobbar även på Arlanda. Jag är glad hemmamamma :-)som stortrivs! Semester blir nog att vi åker till släkten i Lidköping och bara \"är\" och badar och har det bra.

    Det var väl det mesta av den oumbärliga infon om oss ;-).
  33. Medlem sedan
    Jun 2000
    #17

    Om Tova

    En snacksalig, känslig, urkaxig, verbal, smart och godhjärtad tjej på 5 vintrar har vi här. Väger 20 kilo och mäter 114 cm över havet. Hon har långt ljusbrunt hår och gröna ögon och läser och skriver i massor. Våra promenader tar längre tid nuförtiden när hon ska läsa på alla skyltar o s v :-).

    Älskar rosa och glittrigt som så många andra tjejer i samma ålder - hennes rum är dock fortfarande gult, rött, vitt och blått... Men, jag har för avsikt att låna ut henne till mormor och morfar vid tillfälle i vår/sommar och måla om hennes rum som en överraskning. Tänkte måla väggarna vita, men sätta en rosa bård. Ta bort den blå mattan och det blå sängöverdraget - och byta gardiner m m, så att rummet sedan går i vitt, rosa och rött istället.

    Vårt liv vändes ju lite uppochner i somras när Tovas två yngre bröder gjorde entré i familjen. Men, det hela har stabiliserat sig bra - och Tova är oerhört stolt och glad över sina brorsor. Och de är överlyckliga över henne. Ingen annan kan få dem att skratta som hon kan - bara genom att visa sig. Och det gör ju henne sååå glad också. De äälskar verkligen varandra, mina fina ungar! Visst, hon tycker att de är lite i vägen ibland, men att verkligen vara utan dem, det vill hon sannerligen inte.

    Hon går på dans och på gymnastik och tycker att båda är jätteroligt. Hon är en riktig show och dans-tjej som apar sig så mycket hon kan när hon får tillfälle. Let´s Dance på fredagarna har en till deltagare - vår dotter som dansar framför TV:n :-).

    Det vi har lite strul med härhemma är svårigheten att hålla fokus på den uppgift som ligger framför henne. En måltid som ska ätas upp kan ta en halv evighet för att det kommer upp en massa andra saker som ska göras under tiden - att få på sig kläderna när vi ska gå ut, tar den andra halvan av evigheten innan hon är klar... Hon är en motsatsernas flicka - i ena andetaget så vågar hon knappt säga hej till någon vi känner som vi kanske inte träffat på ett tag (smyger då till mig och säger \"Mamma, du vet väl att jag är blyyyg!!\") i andra andetaget berättar hon sitt livs historia för någon tant på bussen *s*. Vi har varit tvungna att säga till henne att inte prata med gudvetalla människor som man inte känner. Detta har dock slagit tillbaka lite när vi åkt kommunalt lite och alla vi träffar på som ska kommentera våra tvillingar (om ni visste hur många det är som ska berätta om SINA tvillingar, eller grannens, eller systerns... o s v...) - för då får jag minsann höra att jag inte ska prata med alla möjliga jag inte känner... Så, vi lär oss så sakteliga vilka skillnaderna kan vara när man är ett barn och när man är vuxen... Jag berättar kanske inte precis allt för främmande människor - som hon kan göra utan att blinka - inte alltid helt kul, om ni frågar hennes föräldrar... Hihi... Jaja...

    Den närmaste framtiden innehåller ett dop i Dalarna - Tovas älskade kusin ska döpas. Det är lustigt det där - eftersom hon har fullt med pojkbebisar hemma, så trodde jag nog att syrrans pojke inte skulle vara så intressant (han är nästan exakt 3 mån yngre än våra killar) - men nejdå. Han är sååå poppis, och hon säger ofta ofta hur mycket hon tycker om honom och längtar efter honom när vi inte ses o s v. Så, här finns kärlek till alla! :-)

    Ja, och sedan - framåt sommaren blir det mycket Dalarna också - mina föräldrar har sommarställe som vi gärna är på. För övrigt blir det turistande i Sverige - inga större utsvävningar i år. Ekonomin på mammapenning tillåter tyvärr inga stora ovationer. Men, Tova har en jättefin kompis i grannhuset på landet och mormor och morfar har köpt gungor till gården där och det finns en sjö på andra sidan vägen - så hon är såå nöjd med att gå där och skrota. Framåt sensommaren har sedan min mormor som bor i samma by dessutom en rejäl hallonhäck - och är det något i \"mat-väg\" som Tova verkligen älskar så är det hallon och jordgubbar... :-)
  34. 17
    Om Tova En snacksalig, känslig, urkaxig, verbal, smart och godhjärtad tjej på 5 vintrar har vi här. Väger 20 kilo och mäter 114 cm över havet. Hon har långt ljusbrunt hår och gröna ögon och läser och skriver i massor. Våra promenader tar längre tid nuförtiden när hon ska läsa på alla skyltar o s v :-).

    Älskar rosa och glittrigt som så många andra tjejer i samma ålder - hennes rum är dock fortfarande gult, rött, vitt och blått... Men, jag har för avsikt att låna ut henne till mormor och morfar vid tillfälle i vår/sommar och måla om hennes rum som en överraskning. Tänkte måla väggarna vita, men sätta en rosa bård. Ta bort den blå mattan och det blå sängöverdraget - och byta gardiner m m, så att rummet sedan går i vitt, rosa och rött istället.

    Vårt liv vändes ju lite uppochner i somras när Tovas två yngre bröder gjorde entré i familjen. Men, det hela har stabiliserat sig bra - och Tova är oerhört stolt och glad över sina brorsor. Och de är överlyckliga över henne. Ingen annan kan få dem att skratta som hon kan - bara genom att visa sig. Och det gör ju henne sååå glad också. De äälskar verkligen varandra, mina fina ungar! Visst, hon tycker att de är lite i vägen ibland, men att verkligen vara utan dem, det vill hon sannerligen inte.

    Hon går på dans och på gymnastik och tycker att båda är jätteroligt. Hon är en riktig show och dans-tjej som apar sig så mycket hon kan när hon får tillfälle. Let´s Dance på fredagarna har en till deltagare - vår dotter som dansar framför TV:n :-).

    Det vi har lite strul med härhemma är svårigheten att hålla fokus på den uppgift som ligger framför henne. En måltid som ska ätas upp kan ta en halv evighet för att det kommer upp en massa andra saker som ska göras under tiden - att få på sig kläderna när vi ska gå ut, tar den andra halvan av evigheten innan hon är klar... Hon är en motsatsernas flicka - i ena andetaget så vågar hon knappt säga hej till någon vi känner som vi kanske inte träffat på ett tag (smyger då till mig och säger \"Mamma, du vet väl att jag är blyyyg!!\") i andra andetaget berättar hon sitt livs historia för någon tant på bussen *s*. Vi har varit tvungna att säga till henne att inte prata med gudvetalla människor som man inte känner. Detta har dock slagit tillbaka lite när vi åkt kommunalt lite och alla vi träffar på som ska kommentera våra tvillingar (om ni visste hur många det är som ska berätta om SINA tvillingar, eller grannens, eller systerns... o s v...) - för då får jag minsann höra att jag inte ska prata med alla möjliga jag inte känner... Så, vi lär oss så sakteliga vilka skillnaderna kan vara när man är ett barn och när man är vuxen... Jag berättar kanske inte precis allt för främmande människor - som hon kan göra utan att blinka - inte alltid helt kul, om ni frågar hennes föräldrar... Hihi... Jaja...

    Den närmaste framtiden innehåller ett dop i Dalarna - Tovas älskade kusin ska döpas. Det är lustigt det där - eftersom hon har fullt med pojkbebisar hemma, så trodde jag nog att syrrans pojke inte skulle vara så intressant (han är nästan exakt 3 mån yngre än våra killar) - men nejdå. Han är sååå poppis, och hon säger ofta ofta hur mycket hon tycker om honom och längtar efter honom när vi inte ses o s v. Så, här finns kärlek till alla! :-)

    Ja, och sedan - framåt sommaren blir det mycket Dalarna också - mina föräldrar har sommarställe som vi gärna är på. För övrigt blir det turistande i Sverige - inga större utsvävningar i år. Ekonomin på mammapenning tillåter tyvärr inga stora ovationer. Men, Tova har en jättefin kompis i grannhuset på landet och mormor och morfar har köpt gungor till gården där och det finns en sjö på andra sidan vägen - så hon är såå nöjd med att gå där och skrota. Framåt sensommaren har sedan min mormor som bor i samma by dessutom en rejäl hallonhäck - och är det något i \"mat-väg\" som Tova verkligen älskar så är det hallon och jordgubbar... :-)
  35. :-)
    #18

    det var en Väldigt lång 5åring

    :-D
  36. 18
    det var en Väldigt lång 5åring :-D
  37. Medlem sedan
    Aug 2004
    #19

    Lite om Wilma

    Wilma har precis fyllt 5. Hon gillar att klä ut sig till prinsessa, rita prinsessor och pyssla. Hon gillar att bygga kojor och att leka dagmamma, och hon involverar gärna oss i leken.

    Hon är en fena på att hjälpa till med maten, gillar att vispa grädde(kanske för att man får slicka vispen sen ???), skära gurka och röra i grytorna. Älskar att vara med mormor och hennes sambo Tommy och får de att göra nästa vad som ;-) De kryper på golvet och busar i sängen och leker i snön..

    På torsdagar går hon på simskola, och kan simma lite utan armpuffar. Hon är hellre under än över ytan. På lördagar går hon på barndans och älskar att hoppa och studsa runt i sin rosa dansdräkt. Ibland får man en uppvisning hemma också, vilken även innehåller sång och ibland teater. Hon gillar att hitta på egna sånger, men sjunger även \"jag vill ha en egen måne\", \"kom och håll om mig\" och gillar Amy Diamond (SÅ duktig fast hon bara är 12, brukar hon säga *ler*)

    Hon har precis gått från dagmamma till dagis och stormtrivs verkligen. Hjälper småbarnen på avdelningen och leker gärna med både killar och tjejer. Hennes bästis utanför dagis heter Harald och hon är kär i Torbjörn på dagis. De ska gifta sig, hävdar hon bestämt.

    Favoritmaten är falukorv med stuvade makaroner, men även tacos, lövbiffsmacka och pannkakor går ner.

    I maj/juni kommer Wilma få sitt första syskon och det ser hon fram emot ! Hon tyckte däremot att det var onödigt att vi köpte vagnen för flera veckor sedan, då bebisen ändå inte kommer förrän det blir sommar... Hon vill gärna att vi läser hennes böcker om hur det är att ha syskon och hennes namnförslag hittils är: Johanna, Johannes och Gustav.

    I sommar kommer jag vara föräldraledig, vilket innebär att Wilma är hemma med mig hela sommaren ! Vi kommer vara på släktingars lantställen i Karlskrona och på Åland, men hoppas även att morgondagens visning innebär att vi kommer kunna köpa oss ett eget litet sommarhus.

    Ja, det var väl lite om oss. Kul med en uppdatering på alla barn !
  38. 19
    Lite om Wilma Wilma har precis fyllt 5. Hon gillar att klä ut sig till prinsessa, rita prinsessor och pyssla. Hon gillar att bygga kojor och att leka dagmamma, och hon involverar gärna oss i leken.

    Hon är en fena på att hjälpa till med maten, gillar att vispa grädde(kanske för att man får slicka vispen sen ???), skära gurka och röra i grytorna. Älskar att vara med mormor och hennes sambo Tommy och får de att göra nästa vad som ;-) De kryper på golvet och busar i sängen och leker i snön..

    På torsdagar går hon på simskola, och kan simma lite utan armpuffar. Hon är hellre under än över ytan. På lördagar går hon på barndans och älskar att hoppa och studsa runt i sin rosa dansdräkt. Ibland får man en uppvisning hemma också, vilken även innehåller sång och ibland teater. Hon gillar att hitta på egna sånger, men sjunger även \"jag vill ha en egen måne\", \"kom och håll om mig\" och gillar Amy Diamond (SÅ duktig fast hon bara är 12, brukar hon säga *ler*)

    Hon har precis gått från dagmamma till dagis och stormtrivs verkligen. Hjälper småbarnen på avdelningen och leker gärna med både killar och tjejer. Hennes bästis utanför dagis heter Harald och hon är kär i Torbjörn på dagis. De ska gifta sig, hävdar hon bestämt.

    Favoritmaten är falukorv med stuvade makaroner, men även tacos, lövbiffsmacka och pannkakor går ner.

    I maj/juni kommer Wilma få sitt första syskon och det ser hon fram emot ! Hon tyckte däremot att det var onödigt att vi köpte vagnen för flera veckor sedan, då bebisen ändå inte kommer förrän det blir sommar... Hon vill gärna att vi läser hennes böcker om hur det är att ha syskon och hennes namnförslag hittils är: Johanna, Johannes och Gustav.

    I sommar kommer jag vara föräldraledig, vilket innebär att Wilma är hemma med mig hela sommaren ! Vi kommer vara på släktingars lantställen i Karlskrona och på Åland, men hoppas även att morgondagens visning innebär att vi kommer kunna köpa oss ett eget litet sommarhus.

    Ja, det var väl lite om oss. Kul med en uppdatering på alla barn !
  39. Anne med Agnes och Hilda
    #20

    Kan man

    se färgerna på nätet någonstans? Jag sökte litet, men lyckades inte träffa rätt. Det lät annars helt klart väldigt intressant.
  40. 20
    Kan man se färgerna på nätet någonstans? Jag sökte litet, men lyckades inte träffa rätt. Det lät annars helt klart väldigt intressant.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar