Fråga ang graviditet, mage.
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Fråga ang graviditet, mage.

    Hej
    Jag har en fråga till er som har tätt. Har ni blivit tjock om magen fort med tvåan ( trean ) , vet att det är individuellt men. Tycker att magen har blivt stor , börjar få svårt att knäppa byxorna och det är inte bara fett utan liksom hårt. Har en 8-månaders som jag fortfarande ammar och har ej fått tillbaks mensen, men jag börjar undra lite. Finns det någon som gått länge utan att veta om graviditeten ?
  2. 1
    Fråga ang graviditet, mage. Hej
    Jag har en fråga till er som har tätt. Har ni blivit tjock om magen fort med tvåan ( trean ) , vet att det är individuellt men. Tycker att magen har blivt stor , börjar få svårt att knäppa byxorna och det är inte bara fett utan liksom hårt. Har en 8-månaders som jag fortfarande ammar och har ej fått tillbaks mensen, men jag börjar undra lite. Finns det någon som gått länge utan att veta om graviditeten ?
  3. Anonym ?
    #2

    Oj, anonym ja visst :)

    .
  4. 2
    Oj, anonym ja visst :) .
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Gick

    i tio veckor innan jag insåg att jag var gravid den här gången=),då hade jag fått en bula som kändes när jag låg ner.Anledningen till att jag inte trodde att jag var gravid på ett tag var att jag bara haft en mens sedan förra barnet och sedan testat negativt en månad efter mensen.Så jag trodde inte att det blivit något.
  6. 3
    Gick i tio veckor innan jag insåg att jag var gravid den här gången=),då hade jag fått en bula som kändes när jag låg ner.Anledningen till att jag inte trodde att jag var gravid på ett tag var att jag bara haft en mens sedan förra barnet och sedan testat negativt en månad efter mensen.Så jag trodde inte att det blivit något.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    nej men

    Jag visste tidigt att jag var gravid men jag vet att runt v 8-9 var magen väldigt stor, sedan gick det ner
  8. 4
    nej men Jag visste tidigt att jag var gravid men jag vet att runt v 8-9 var magen väldigt stor, sedan gick det ner
  9. Fia med trean. Bf 10/7
    #5

    =)

    Jag fick mage senare nu med trean än med tvåan. Med tvåan kom magen redan i v.8. Den här gången var livmodern strax under naveln i v.15 (den stannade kvar på samma höjd sedan och växte mest på bredden till v.19)
    Ta ett gravtest så får du veta säkert.
  10. 5
    =) Jag fick mage senare nu med trean än med tvåan. Med tvåan kom magen redan i v.8. Den här gången var livmodern strax under naveln i v.15 (den stannade kvar på samma höjd sedan och växte mest på bredden till v.19)
    Ta ett gravtest så får du veta säkert.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Jag fick

    mage fort med både nr 2 & nr 3 men visste om att jag var gravid.
    Men det kan ju också vara så att mensen är på G och att du blir svullen av det?
    Ta ett test vetja :)
  12. 6
    Jag fick mage fort med både nr 2 & nr 3 men visste om att jag var gravid.
    Men det kan ju också vara så att mensen är på G och att du blir svullen av det?
    Ta ett test vetja :)
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Nej, ganska lika

    Däremot så ammade jag in i 5:e gravmånaden, så jag gick inte upp i vikt förrän efteråt.

    Kan tillägga att jag hade övervikt då, så jag hade redan \"resurser\" att ta av.

    Båda mina låg också innåt, så jag hade inga stora magar alls.
  14. 7
    Nej, ganska lika Däremot så ammade jag in i 5:e gravmånaden, så jag gick inte upp i vikt förrän efteråt.

    Kan tillägga att jag hade övervikt då, så jag hade redan \"resurser\" att ta av.

    Båda mina låg också innåt, så jag hade inga stora magar alls.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    Jag fick

    mage fortare med 2:an än med 3:an, men det beror kanske på att det är längre mellan tvåan och trean åldermässigt, vad vet jag ;)
  16. 8
    Jag fick mage fortare med 2:an än med 3:an, men det beror kanske på att det är längre mellan tvåan och trean åldermässigt, vad vet jag ;)
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    Ja...

    men jag är väldigt smal! Redan i vecka 8 med ettan kunde jag inte ha vanliga byxor länge. Med tvåan (som jag blev gravid med när ettan var 5,5 mån) kunde jag knappt ha mina vanliga byxor ens i vecka 5...
  18. 9
    Ja... men jag är väldigt smal! Redan i vecka 8 med ettan kunde jag inte ha vanliga byxor länge. Med tvåan (som jag blev gravid med när ettan var 5,5 mån) kunde jag knappt ha mina vanliga byxor ens i vecka 5...
  19. Anna i Seattle
    #10

    ja,

    min mage blev gravidstor redan i v. 8 med tvåan och i v. 6 med trean.... Med ettan syntes ingenting förrän i v. 16 eller nåt så det var stor skillnad.

    Min äldsta var 11 månader när jag blev gravid med tvåan. Jag gick dock upp mycket i vikt just runt 8 månader. Då minskade amningen drastiskt och jag började med minipiller. Tror jag gick upp 5 kg på en månad eftersom jag åt som innan även om jag inte ammade lika mycket.
  20. 10
    ja, min mage blev gravidstor redan i v. 8 med tvåan och i v. 6 med trean.... Med ettan syntes ingenting förrän i v. 16 eller nåt så det var stor skillnad.

    Min äldsta var 11 månader när jag blev gravid med tvåan. Jag gick dock upp mycket i vikt just runt 8 månader. Då minskade amningen drastiskt och jag började med minipiller. Tror jag gick upp 5 kg på en månad eftersom jag åt som innan även om jag inte ammade lika mycket.
  21. Anna i Seattle
    #11

    tillägg

    slutade med minipiller efter 2 månader eftersom jag inte trivdes alls med dem. Blev alltså planerat gravid när dottern var 11 månader.
  22. 11
    tillägg slutade med minipiller efter 2 månader eftersom jag inte trivdes alls med dem. Blev alltså planerat gravid när dottern var 11 månader.
  23. Eleonor m Cesar & Bianca
    #12

    Jag blev stor...

    mycket snabbare med 2:an, faktiskt samma vecka som jag testade positivt. Jag testade 12 dagar efter ÄL och fick alltså magge redan då...
  24. 12
    Jag blev stor... mycket snabbare med 2:an, faktiskt samma vecka som jag testade positivt. Jag testade 12 dagar efter ÄL och fick alltså magge redan då...
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13

    Jag blev

    avslöjad på jobbet i V 8;-) Och då jobbar jag inom vården & har rätt stora kläder*S*.

    fast jag fick rätt stor mage snabbt när jag väntade 1.an oxå. kan bero på att jag är lång & smal..
  26. 13
    Jag blev avslöjad på jobbet i V 8;-) Och då jobbar jag inom vården & har rätt stora kläder*S*.

    fast jag fick rätt stor mage snabbt när jag väntade 1.an oxå. kan bero på att jag är lång & smal..
  27. lilla_fisk
    #14

    Tvärtom...

    Magen kom ännu senare med nr 2 än med ne 1 som också kom sent.
  28. 14
    Tvärtom... Magen kom ännu senare med nr 2 än med ne 1 som också kom sent.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15

    Japp...

    från och med nr två så blev jag tidigt rund.

    Första grav gick jag 18 v innan jag upptäckte att jag var gravid. Men de andra har jag misstänkt och testat hyfsat tidigt trots ammning.

    Finns det andledning att misstänka graviditet tycker jag du ska testa dig så att du får svar.
  30. 15
    Japp... från och med nr två så blev jag tidigt rund.

    Första grav gick jag 18 v innan jag upptäckte att jag var gravid. Men de andra har jag misstänkt och testat hyfsat tidigt trots ammning.

    Finns det andledning att misstänka graviditet tycker jag du ska testa dig så att du får svar.
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    Har både blivit...

    störra och det har kommit tidigare för varje grav. Nu senast (3:e) så fick jag kommentarer på stan om att jag var gravid redan i v12. Alltså folk jag inte kände!
    Minns första okända som såg nåt... En tant, som sa att jag kunde gå före i kön för att jag var gravid :0) Å då hade jag ändå en tjock stickad polotröja på mig! Tur att vi hade berättat för barnen, som ju var med *s*. Fick iaf börja med mammabyxor i small redan i v10 typ... för att de vanliga var så obekväma med snoddar och grejor!

    Andra gången minns jag inte så detaljerat... men jag vet att det kom mkt tidigare!

    Men just nu senast så tyckte jag att det var extremt... men så blev jag rätt rund om maggen mot slutet oxå *glad*
    Första gången var jag nämligen väldigt liten. Andra gången mer normal, kanske åt det lilla hållet. Men nu senast så fick jag kommentarer om hur stor jag var *kul*. Och tom L i mammakläderna blev för små sista veckorna (jag som klarade mig med Medium första gången). Köpte några få XL att traska runt i på slutet! :0)

    Själv så tror jag varenda gång som jag blir lite småtjock, att jag är gravid! Men inte en enda gång har det varit det första tecknet! Men jag funderar mkt på hur 17 man ska märka av att man är gravid om man fortfarande ammar och inte har fått tillbaks nån mens!
  32. 16
    Har både blivit... störra och det har kommit tidigare för varje grav. Nu senast (3:e) så fick jag kommentarer på stan om att jag var gravid redan i v12. Alltså folk jag inte kände!
    Minns första okända som såg nåt... En tant, som sa att jag kunde gå före i kön för att jag var gravid :0) Å då hade jag ändå en tjock stickad polotröja på mig! Tur att vi hade berättat för barnen, som ju var med *s*. Fick iaf börja med mammabyxor i small redan i v10 typ... för att de vanliga var så obekväma med snoddar och grejor!

    Andra gången minns jag inte så detaljerat... men jag vet att det kom mkt tidigare!

    Men just nu senast så tyckte jag att det var extremt... men så blev jag rätt rund om maggen mot slutet oxå *glad*
    Första gången var jag nämligen väldigt liten. Andra gången mer normal, kanske åt det lilla hållet. Men nu senast så fick jag kommentarer om hur stor jag var *kul*. Och tom L i mammakläderna blev för små sista veckorna (jag som klarade mig med Medium första gången). Köpte några få XL att traska runt i på slutet! :0)

    Själv så tror jag varenda gång som jag blir lite småtjock, att jag är gravid! Men inte en enda gång har det varit det första tecknet! Men jag funderar mkt på hur 17 man ska märka av att man är gravid om man fortfarande ammar och inte har fått tillbaks nån mens!
  33. Erindriel
    #17

    Jag visste...

    ...tidigt att jag var gravid igen, men min mage var hela graviditeten mindre än den första gången - i sf-mått mätt. Dock tyckte jag nog att den där första illa kulan på maggen kom fortare andra gången...:) Varför fundera - köp ett test! Lycka till! :)
  34. 17
    Jag visste... ...tidigt att jag var gravid igen, men min mage var hela graviditeten mindre än den första gången - i sf-mått mätt. Dock tyckte jag nog att den där första illa kulan på maggen kom fortare andra gången...:) Varför fundera - köp ett test! Lycka till! :)
  35. Sol
    #18

    Första

    gången ingen mage alls fören i slutet av v.29. Men sedan blev jag snabbt stor och svullen.

    Andra gången fick jag mage tidigt, redan i v.15 kunde man se en bula. Men det jämnade ut sig mot mitten, men sedan blev min mage enorm, min övriga kropp däremot blev klen. Var väldigt smal med en jättemage och ut kom en knodd på 4830g, och jag gick upp cirka 10 kilo. Har fortfarande mage kvar (ett och ett halvt år senare) och gör massor av situps för att få bort allt överflödigt skinn och mjuk deg som sitter där...

    Om jag skulle bli gravid nu - skull jag nog se gravid ut på en gång eftersom jag är smal med en putmage redan nu innan jag är gravid. *s*
  36. 18
    Första gången ingen mage alls fören i slutet av v.29. Men sedan blev jag snabbt stor och svullen.

    Andra gången fick jag mage tidigt, redan i v.15 kunde man se en bula. Men det jämnade ut sig mot mitten, men sedan blev min mage enorm, min övriga kropp däremot blev klen. Var väldigt smal med en jättemage och ut kom en knodd på 4830g, och jag gick upp cirka 10 kilo. Har fortfarande mage kvar (ett och ett halvt år senare) och gör massor av situps för att få bort allt överflödigt skinn och mjuk deg som sitter där...

    Om jag skulle bli gravid nu - skull jag nog se gravid ut på en gång eftersom jag är smal med en putmage redan nu innan jag är gravid. *s*
  37. oj oj oj...
    #19

    Tack och så...

    Magen känns inte direkt mindre, utan ser verkligen gravid ut tycker jag. Har svårt att ha byxorna stängd när jag sitter. Vägde mig igår och har ej gått upp i vikt, utan snarare tvärtom. Vågar inte testa.... Jag skulle nog i och för sig bli glad mest, men sambon....
  38. 19
    Tack och så... Magen känns inte direkt mindre, utan ser verkligen gravid ut tycker jag. Har svårt att ha byxorna stängd när jag sitter. Vägde mig igår och har ej gått upp i vikt, utan snarare tvärtom. Vågar inte testa.... Jag skulle nog i och för sig bli glad mest, men sambon....

Liknande trådar

  1. "märklig" mage under graviditet?
    By mammaAngelica in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 11:24
  2. Mage efter graviditet
    By Ella1 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 17:10
  3. Fråga om graviditet
    By snurre_sprätt in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 10:15
  4. Trög mage+graviditet
    By Snorkfröken in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 16:11
  5. Fråga om graviditet
    By Anonym in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 14:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar