Blöjproblem...
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Blöjproblem...

    Det har börjat läcka kiss i blöjan för ellen. Det kommer likson uppe vid magen på sidan. Testade att köpa pampers (brukar ha libero), men de läckte oxå. Nu köpte jag en str. större. dvs. de från 7 kg. Har bara testat dem två gånger, och än så länge har det hållt tätt. Tror ni att om det läcker uppe vid magen, att blöjan är för liten?? Jag har spännt hårdare för att se om det berott på det, men det har ingen betydelse. Känns inge kul att köpa blöjor för 7-14 kg, min lilla skrutt är ju bara bebis... Hon vägde sist 6200. I den affär vi handlar finns bara pampers och libero, annars hade jag testat annat märke. Någon annan med samma \"problem\"??
  2. 1
    Blöjproblem... Det har börjat läcka kiss i blöjan för ellen. Det kommer likson uppe vid magen på sidan. Testade att köpa pampers (brukar ha libero), men de läckte oxå. Nu köpte jag en str. större. dvs. de från 7 kg. Har bara testat dem två gånger, och än så länge har det hållt tätt. Tror ni att om det läcker uppe vid magen, att blöjan är för liten?? Jag har spännt hårdare för att se om det berott på det, men det har ingen betydelse. Känns inge kul att köpa blöjor för 7-14 kg, min lilla skrutt är ju bara bebis... Hon vägde sist 6200. I den affär vi handlar finns bara pampers och libero, annars hade jag testat annat märke. Någon annan med samma \"problem\"??
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Varje natt ett tag

    Och ibland flera ggr per natt!
    Testade också olika blöjor och större blöjor. Både byxblöjor och vanliga. Det som visat sig funka bäst är att sätta dem extremt högt framtill. Alltså fästa tejpen typ längst ner mot benen i det område som är avsett för tejpen. Så att man har mer blöja framtill så att säga. Libero byx-blöja 7-14 funkar också hyfsat. Men det som \"hjälpt\" mest är att Saga på sitone gåt från 3-4 matstunder till 1-2. Dels för att hon då ligger mindre på sidan och dels kissar mindre.

    Lycka till och hoppas ni hittar en lösning.
    Kram /
  4. 2
    Varje natt ett tag Och ibland flera ggr per natt!
    Testade också olika blöjor och större blöjor. Både byxblöjor och vanliga. Det som visat sig funka bäst är att sätta dem extremt högt framtill. Alltså fästa tejpen typ längst ner mot benen i det område som är avsett för tejpen. Så att man har mer blöja framtill så att säga. Libero byx-blöja 7-14 funkar också hyfsat. Men det som \"hjälpt\" mest är att Saga på sitone gåt från 3-4 matstunder till 1-2. Dels för att hon då ligger mindre på sidan och dels kissar mindre.

    Lycka till och hoppas ni hittar en lösning.
    Kram /
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Isabelle kissade

    igenom nästan varje natt förut fast upp på ryggen och sidan. Bytte då till en större storlek och hon det har hållt tätt sen dess. Så här hjälpte det att byta till större!!
  6. 3
    Isabelle kissade igenom nästan varje natt förut fast upp på ryggen och sidan. Bytte då till en större storlek och hon det har hållt tätt sen dess. Så här hjälpte det att byta till större!!
  7. Lollipop m Ludvig 4/11
    #4

    Samma här

    Tror inte det beror på för lite storlek här iaf, vi har Libero 7-14kg och Ludvig väger ju 7,5kg. Kanske den är för stor och sitter löst? Eller så är det ett glapp mellan storlekarna som gör att det blir en glipa. Och kanske att olika blöjmärken sitter olika bra på olika bebisar. Ludvigs blöjor läcker ofta i ryggen när han bajsar också, inte särskilt trevligt.

    En kompis till mig ringde till Librero och klagade på läckande blöja, då fick hon en massa gratisprover och rabattcheckar. De ville gärna ha synpunkter för att förbättra. Kanske de har tips också.
  8. 4
    Samma här Tror inte det beror på för lite storlek här iaf, vi har Libero 7-14kg och Ludvig väger ju 7,5kg. Kanske den är för stor och sitter löst? Eller så är det ett glapp mellan storlekarna som gör att det blir en glipa. Och kanske att olika blöjmärken sitter olika bra på olika bebisar. Ludvigs blöjor läcker ofta i ryggen när han bajsar också, inte särskilt trevligt.

    En kompis till mig ringde till Librero och klagade på läckande blöja, då fick hon en massa gratisprover och rabattcheckar. De ville gärna ha synpunkter för att förbättra. Kanske de har tips också.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    Vi började

    att sätta blöjan tajtare i midjan då slapp vi problemet med att det läcker upp emot magen. Vi satte blöjan alldels för löst... det var tajt precis då vi satte på den, men då är ju blöjan mycket högre än då barnet haft på sig blöjan en stund (iallafall på Melvin åker blöjan ner och hamnar under magen istället för mitt på magen som den är när man sätter på... hoppas att du förstår vad jag menar...). Så för att blöjan inte ska läcka måste vi sätta den jätte tajt när vi vätter på den och sen när han haft på den en liten stund och den åkt ner under magen så sitter den bra =)
  10. 5
    Vi började att sätta blöjan tajtare i midjan då slapp vi problemet med att det läcker upp emot magen. Vi satte blöjan alldels för löst... det var tajt precis då vi satte på den, men då är ju blöjan mycket högre än då barnet haft på sig blöjan en stund (iallafall på Melvin åker blöjan ner och hamnar under magen istället för mitt på magen som den är när man sätter på... hoppas att du förstår vad jag menar...). Så för att blöjan inte ska läcka måste vi sätta den jätte tajt när vi vätter på den och sen när han haft på den en liten stund och den åkt ner under magen så sitter den bra =)
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    Fasst..

    jag spänner blöjan så hårt det går. Peppar peppar så har inte de stora läckt ännu...
  12. 6
    Fasst.. jag spänner blöjan så hårt det går. Peppar peppar så har inte de stora läckt ännu...
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    testa

    Pampers Aktive fit. En lite dyrare men mycket mer elastisk blöja.
    Annars tycker jag att Huggies Supreme funkar bra. Finns på COOP. Dísa har blöjor som är i större kanten. Tycker att storlekarna är ganska små.
  14. 7
    testa Pampers Aktive fit. En lite dyrare men mycket mer elastisk blöja.
    Annars tycker jag att Huggies Supreme funkar bra. Finns på COOP. Dísa har blöjor som är i större kanten. Tycker att storlekarna är ganska små.

Liknande trådar

  1. Blöjproblem
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:19
  2. Blöjproblem
    By Hanna-Britt in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:43
  3. Blöjproblem
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 10:12
  4. Blöjproblem!
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 19:05
  5. blöjproblem
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar