blöjproblem
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    blöjproblem

    ja tänkt att jag kan ha ett sånt problem innan bebisen är ute! Men ja ha köpt 1 paket pampers newborn + 12 gratisblöjor. sen fick ja från libero 1 mini och 1 3-6 kg. Liberos mini är ju bara till 4 kg och jag antar att jag kan ha rätt så stor bebis i magen (höga mått). då räcker ju inte libero newborn ens när det är nyfödd. därimot pampers ser lika stor ut som libero mini 3-6 kg. Jag använde inte ens kupongen till newborn libero för dom är så mkt mindre. någon som har erfarenhet av strl?
    Pampers newborn borde man väl kunna ha lite längre? har köpt hem pampers mini och libero mini men dom kanske är för stora i början även om dom är från 3 kg?
    nä nu blev det grötig men hoppas ja får någon klarsida :)
  2. 1
    blöjproblem ja tänkt att jag kan ha ett sånt problem innan bebisen är ute! Men ja ha köpt 1 paket pampers newborn + 12 gratisblöjor. sen fick ja från libero 1 mini och 1 3-6 kg. Liberos mini är ju bara till 4 kg och jag antar att jag kan ha rätt så stor bebis i magen (höga mått). då räcker ju inte libero newborn ens när det är nyfödd. därimot pampers ser lika stor ut som libero mini 3-6 kg. Jag använde inte ens kupongen till newborn libero för dom är så mkt mindre. någon som har erfarenhet av strl?
    Pampers newborn borde man väl kunna ha lite längre? har köpt hem pampers mini och libero mini men dom kanske är för stora i början även om dom är från 3 kg?
    nä nu blev det grötig men hoppas ja får någon klarsida :)
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Ja du...

    ...Själv har jag inte köpt en enda blöja, har de 12 pampers som följde med baby boxen, sen 2 prover från libero, tänkte som så att jag väntar med att köpa tills jag vet hur liten/stor bebisen är :P Skickar sambon att skaffa blöjor när bebisen kommit :D
  4. 2
    Ja du... ...Själv har jag inte köpt en enda blöja, har de 12 pampers som följde med baby boxen, sen 2 prover från libero, tänkte som så att jag väntar med att köpa tills jag vet hur liten/stor bebisen är :P Skickar sambon att skaffa blöjor när bebisen kommit :D
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    så kan man göra med ju :)

    tänkte jag inte ville tänka på det då men vist kan man ju skcika sambon :) kanske ska inväntao köpa mer till dess!
  6. 3
    så kan man göra med ju :) tänkte jag inte ville tänka på det då men vist kan man ju skcika sambon :) kanske ska inväntao köpa mer till dess!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Vi hade Newborn

    i ca tre veckor till David har jag för mig. Mini kändes för stort till att börja med. Han vägde 3550 g när han föddes...

    Jag och bm tror att denna bebis är ungefär i samma viktklass, så jag har köpt ett paker Newborn den här gången med! =)
  8. 4
    Vi hade Newborn i ca tre veckor till David har jag för mig. Mini kändes för stort till att börja med. Han vägde 3550 g när han föddes...

    Jag och bm tror att denna bebis är ungefär i samma viktklass, så jag har köpt ett paker Newborn den här gången med! =)
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Libero newborn

    har jag använt till alla 3 barnen i början. Colin som vägde 4.1 kg när han föddes kunde ha dom i början. Vi körde mest pampers newborn till Colin, tog ett tag innan libero mini var lagom stora.

    Nu kör vi bara Libero newborn till Kian ( 3.2kg) och dom är fortfarande väldigt stora på honom, pampers newborn kan han inte ha än, dom är jättestora på honom och glappar på alla möjliga ställen. :)
  10. 5
    Libero newborn har jag använt till alla 3 barnen i början. Colin som vägde 4.1 kg när han föddes kunde ha dom i början. Vi körde mest pampers newborn till Colin, tog ett tag innan libero mini var lagom stora.

    Nu kör vi bara Libero newborn till Kian ( 3.2kg) och dom är fortfarande väldigt stora på honom, pampers newborn kan han inte ha än, dom är jättestora på honom och glappar på alla möjliga ställen. :)
  11. maxli
    #6

    Bättre att vänta...

    det beror lite på hur barnet ser ut (många valkar, inga valkar) och vad du tycker känns bäst, så köp inte på dig för mycket. Din sambo måste ändå ut och handla jättebindor till dig och sånt, så han kan lika gärna köpa blöjor efterhand.

    Sedan kan det vara lite olika med hur navelstumpen sitter vilka blöjor som passar bäst, så vänta du lite med att handla upp dig!
  12. 6
    Bättre att vänta... det beror lite på hur barnet ser ut (många valkar, inga valkar) och vad du tycker känns bäst, så köp inte på dig för mycket. Din sambo måste ändå ut och handla jättebindor till dig och sånt, så han kan lika gärna köpa blöjor efterhand.

    Sedan kan det vara lite olika med hur navelstumpen sitter vilka blöjor som passar bäst, så vänta du lite med att handla upp dig!
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    Jag låg på översta kurvan..

    Hela tiden med simon men han vägde ändå bara 3530g och vi använder libero newborn till honom.

    Vänta till bebben kommer och använd upp dom blöjor ni har och om h*n fortfarande skulle passa i libero newborn kan ni ju köpa ett paket och se om ni gillar dom.
  14. 7
    Jag låg på översta kurvan.. Hela tiden med simon men han vägde ändå bara 3530g och vi använder libero newborn till honom.

    Vänta till bebben kommer och använd upp dom blöjor ni har och om h*n fortfarande skulle passa i libero newborn kan ni ju köpa ett paket och se om ni gillar dom.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    sant

    bindor har ja laddaat upp ett gäng paket men ska nog köpa lite mer ifall något inte är bra, köpte på apotkeket men dom får se hur pass bra dom är..

    jsut det naveln, men skönt man ha lite o testa på, prover o så :)
  16. 8
    sant bindor har ja laddaat upp ett gäng paket men ska nog köpa lite mer ifall något inte är bra, köpte på apotkeket men dom får se hur pass bra dom är..

    jsut det naveln, men skönt man ha lite o testa på, prover o så :)
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9

    får testa lite :)

    ha ju ett paket pampers newborn och såg vilken skillnad de va mot libero! bara o köpa fler om dom passar :) inte så långt till affären
  18. 9
    får testa lite :) ha ju ett paket pampers newborn och såg vilken skillnad de va mot libero! bara o köpa fler om dom passar :) inte så långt till affären
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10

    vilken skillnad :)

    det är på dom 2 märkerna! jämförde proverna och det är stor skillnad på storlek ju! men får pröva lite och se hur det passar :)
  20. 10
    vilken skillnad :) det är på dom 2 märkerna! jämförde proverna och det är stor skillnad på storlek ju! men får pröva lite och se hur det passar :)

Liknande trådar

  1. Blöjproblem
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:19
  2. Blöjproblem
    By Hanna-Britt in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:43
  3. Blöjproblem
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 10:12
  4. Blöjproblem!
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 19:05
  5. Blöjproblem...
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar