Mycket flytningar
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Mycket flytningar

    inte missfärgade tack och lov, men som vid ägglossning. Ska det vara så?
  2. 1
    Mycket flytningar inte missfärgade tack och lov, men som vid ägglossning. Ska det vara så?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    + att jag har \"mensvärk\"

    ihop med detta. Vad är detta?? Nojjiga Annah är alltid nervös numera
  4. 2
    + att jag har \"mensvärk\" ihop med detta. Vad är detta?? Nojjiga Annah är alltid nervös numera
  5. druvan
    #3

    låter bra

    flytningar är helt normalt så länge de inte luktar väldigt och eller är missfärgade. Mensvärken är livmodern som växer, jag kallar det växtvärk :D Jag har också haft så. Och har växtvärk lite då och då nu med. Kram på dig!
  6. 3
    låter bra flytningar är helt normalt så länge de inte luktar väldigt och eller är missfärgade. Mensvärken är livmodern som växer, jag kallar det växtvärk :D Jag har också haft så. Och har växtvärk lite då och då nu med. Kram på dig!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    det låter

    väldigt normalt,så har jag d me, och vad jag förstår e d inget ovanligt...mensvärken e väl antagligen \"växtvärk\" hihi
  8. 4
    det låter väldigt normalt,så har jag d me, och vad jag förstår e d inget ovanligt...mensvärken e väl antagligen \"växtvärk\" hihi
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    flytningar

    jag har också mycket flytningar (som liknar ägglossnings-flyt) i kombination med nåt som känns som mensvärk...Är inte orolig men vad beror dessa flytningar på, nån som vet?
  10. 5
    flytningar jag har också mycket flytningar (som liknar ägglossnings-flyt) i kombination med nåt som känns som mensvärk...Är inte orolig men vad beror dessa flytningar på, nån som vet?
  11. Alyana v 9 bf 8/10
    #6

    Japp.

    Vid G bildas det mer sekret pga ökat östrogen (som vid ÄL) och man får ofta mycket flytningar.
  12. 6
    Japp. Vid G bildas det mer sekret pga ökat östrogen (som vid ÄL) och man får ofta mycket flytningar.
  13. Bobbsan
    #7

    oxå så..

    har oxå massor med flytningar, blev aldeles kall idag när jag kände hur det rann mellan benen, trodde det vr ett mf på g.
  14. 7
    oxå så.. har oxå massor med flytningar, blev aldeles kall idag när jag kände hur det rann mellan benen, trodde det vr ett mf på g.
  15. j med trean
    #8

    helt normalt

    med massa flytningar...
    De allra flesta kvinnor får det under graviditeten pga hormonerna ....
    Flytningar är ju helt enkelt slidans sätt att rena sig själv...
    Mensvärken är också helt normal... det är ju mycket som skall växa och förändras inne i kroppen. Inte bara att embyrot växer... livmoderväggen väger också till och omvandlas för att kunna ge näring åt graviditeten.... Den blir inte bara större ( livmopdern alltså) utan väggen blir även tjockare och mera rik på blodkärl...

    det är ett fantastiskt maskineri som sätts i gång inne i kroppen för att ett litet liv skall börja bildas och växa till där....

    *kramen*
  16. 8
    helt normalt med massa flytningar...
    De allra flesta kvinnor får det under graviditeten pga hormonerna ....
    Flytningar är ju helt enkelt slidans sätt att rena sig själv...
    Mensvärken är också helt normal... det är ju mycket som skall växa och förändras inne i kroppen. Inte bara att embyrot växer... livmoderväggen väger också till och omvandlas för att kunna ge näring åt graviditeten.... Den blir inte bara större ( livmopdern alltså) utan väggen blir även tjockare och mera rik på blodkärl...

    det är ett fantastiskt maskineri som sätts i gång inne i kroppen för att ett litet liv skall börja bildas och växa till där....

    *kramen*
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9

    När ni menar ÄL-flytn, menar ni då

    de där genomskinliga trådiga flytningarna (som rå äggvita)???

    Även jag har rikliga flytningar och har haft samma känsla som Bobbsan ovan och sprungit med andan i halsen till toa, men så är det bara flytningar.

    Mina flytningar liknar dock inte ÄL-flytningar, utan är lite mer gulfärgade (lite lite strechiga). Någon som känner igen sig?
  18. 9
    När ni menar ÄL-flytn, menar ni då de där genomskinliga trådiga flytningarna (som rå äggvita)???

    Även jag har rikliga flytningar och har haft samma känsla som Bobbsan ovan och sprungit med andan i halsen till toa, men så är det bara flytningar.

    Mina flytningar liknar dock inte ÄL-flytningar, utan är lite mer gulfärgade (lite lite strechiga). Någon som känner igen sig?
  19. Bobbsan
    #10

    hej..

    har både gula, vita och genomskinliga och nått som nästan är som vatten känns det som. Men min barnmorska säger att allt är ok så länge det inte irriterar eller luktar illa.
  20. 10
    hej.. har både gula, vita och genomskinliga och nått som nästan är som vatten känns det som. Men min barnmorska säger att allt är ok så länge det inte irriterar eller luktar illa.
  21. orolig
    #11

    Bobbsan!

    Oj vad du lugnade mig med dina ord! Tack, tack och tack igen. Var säker på att det var missfall i morse men istället var det nästan som vatten och visst först blir man glad men sedan undrar man ju om det är mf på gång. Ständigt denna oro!

    Tack igen för dina lugnande ord!
  22. 11
    Bobbsan! Oj vad du lugnade mig med dina ord! Tack, tack och tack igen. Var säker på att det var missfall i morse men istället var det nästan som vatten och visst först blir man glad men sedan undrar man ju om det är mf på gång. Ständigt denna oro!

    Tack igen för dina lugnande ord!
  23. Anonym
    #12

    O ja...

    ..det är jättevanligt och även jag har drabbats, det är jobbigt för det känns ju nästan som om det är blod på gång, jag blir så orolig varje gång *smått hysterisk*
  24. 12
    O ja... ..det är jättevanligt och även jag har drabbats, det är jobbigt för det känns ju nästan som om det är blod på gång, jag blir så orolig varje gång *smått hysterisk*
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13

    Här

    skvätter jag lite här och var! Usch sorry, det lät grose *tihi* Men JA det är normalt med massa blöta, vattniga, krämiga, sega flytningar vid graviditet.
  26. 13
    Här skvätter jag lite här och var! Usch sorry, det lät grose *tihi* Men JA det är normalt med massa blöta, vattniga, krämiga, sega flytningar vid graviditet.
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14

    Ja

    det är helt normalt med ökad flytning då man är gravid. Så länge det är klara, vita eller ljusgula flytningar som inte luktar illa. Lite sur lukt brukar det vara pga en surare miljö i slidan= mer ogynnsamt för bakterier och annat \"skräp\".
  28. 14
    Ja det är helt normalt med ökad flytning då man är gravid. Så länge det är klara, vita eller ljusgula flytningar som inte luktar illa. Lite sur lukt brukar det vara pga en surare miljö i slidan= mer ogynnsamt för bakterier och annat \"skräp\".

Liknande trådar

  1. Hur mycket flytningar är normalt?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 13:18
  2. Mycket flytningar eller fostervatten???
    By Vill in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 08:10
  3. Mycket flytningar?
    By Jessica~5barnsmamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 14:40
  4. Mycket flytningar...
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 13:31
  5. mycket flytningar
    By p81 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar