Hade en liten olycka igår... långt
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Hade en liten olycka igår... långt

    Jag och sonen skulle med bussen som skulle gå om ett par minuter och eftersom jag tydligen är helt dum i huvudet så sprang jag, med honom i vagnen, trots att varje steg högg som knivar i fogarna. Helt plötsigt halkade jag, men jag trodde att jag skulle återfå balansen, så jag höll kvar i vagnen istället för att ta emot mig. Självklart ramlade jag. Raklång, rakt på magen. Det gjorde så ooont! Det sjuka är att jag mest tänkte på hur pinsamt det var ifall någon hade sett mig så jag reste mig lite stelt leende, sopade av mig snön och fortsatte gå till hållplatsen. Bussen hade redan gått, så det var tomt där. Väl framme på bänken gjorde det enormt ont och magen var stenhård, jag kunde knappt andas och blev jätterädd.

    Väl hemma, väntandes på en akutinringd pojkvän, började smärtan och hårdheten släppa, men hur jag än buffade på magen så rörde sig inte bäbisen. Pojkvännen hörde iallafall hjärtat när han kom hem. *puh* Inte förrän efter en halvtimme, en liter kallt vatten och en massa irriterande magskak så sparkade den...

    Som tur var hade jag tid hos bm på eftermiddagen så jag kunde bli lite lugnad...

    v 38 (36)
    Sf: 34 (33)
    Hb: - (110)
    Glukos: - (4,2) Hade jag vetat att hon inte skulle sticka så hade jag ätit den där McDonaldspajen... :(
    Blodtryck: 115/65 (120/65)
    Flj: 128 (132)
    Rejält fixerad var den också. Skönt!
  2. 1
    Hade en liten olycka igår... långt Jag och sonen skulle med bussen som skulle gå om ett par minuter och eftersom jag tydligen är helt dum i huvudet så sprang jag, med honom i vagnen, trots att varje steg högg som knivar i fogarna. Helt plötsigt halkade jag, men jag trodde att jag skulle återfå balansen, så jag höll kvar i vagnen istället för att ta emot mig. Självklart ramlade jag. Raklång, rakt på magen. Det gjorde så ooont! Det sjuka är att jag mest tänkte på hur pinsamt det var ifall någon hade sett mig så jag reste mig lite stelt leende, sopade av mig snön och fortsatte gå till hållplatsen. Bussen hade redan gått, så det var tomt där. Väl framme på bänken gjorde det enormt ont och magen var stenhård, jag kunde knappt andas och blev jätterädd.

    Väl hemma, väntandes på en akutinringd pojkvän, började smärtan och hårdheten släppa, men hur jag än buffade på magen så rörde sig inte bäbisen. Pojkvännen hörde iallafall hjärtat när han kom hem. *puh* Inte förrän efter en halvtimme, en liter kallt vatten och en massa irriterande magskak så sparkade den...

    Som tur var hade jag tid hos bm på eftermiddagen så jag kunde bli lite lugnad...

    v 38 (36)
    Sf: 34 (33)
    Hb: - (110)
    Glukos: - (4,2) Hade jag vetat att hon inte skulle sticka så hade jag ätit den där McDonaldspajen... :(
    Blodtryck: 115/65 (120/65)
    Flj: 128 (132)
    Rejält fixerad var den också. Skönt!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Otäckt men...

    skönt att du hade tid hos BM senare och att allt såg bra ut.

    Jag har accepterat att jag inte kan gå lika fort längre så jag går ut extra tidigt istället. Men ibland så hänger inte hjärnan med.
  4. 2
    Otäckt men... skönt att du hade tid hos BM senare och att allt såg bra ut.

    Jag har accepterat att jag inte kan gå lika fort längre så jag går ut extra tidigt istället. Men ibland så hänger inte hjärnan med.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Så otäckt!!

    Fy va hemskt!! Ramla rätt på magen låter ju jätteotäckt. Så skönt att kollen hos barnmorskan visade att allt är bra.
  6. 3
    Så otäckt!! Fy va hemskt!! Ramla rätt på magen låter ju jätteotäckt. Så skönt att kollen hos barnmorskan visade att allt är bra.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Läskigt!!

    Tur de ligger så väl skyddade i livmodern, men otäckt ändå att ramla sådär på magen!! Skönt att allt är bra med bebisen i alla fall. Hoppas allt är OK med dig också???
  8. 4
    Läskigt!! Tur de ligger så väl skyddade i livmodern, men otäckt ändå att ramla sådär på magen!! Skönt att allt är bra med bebisen i alla fall. Hoppas allt är OK med dig också???
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    Men usch

    vilken otäck grej!!
    Jag hade varit skitskraj men dom säger ju att bebisen ligger så väl skyddad och tål mer än vad man tror. Skönt att du var på koll hos bm så att du fick bekräftat att allt var bra.
  10. 5
    Men usch vilken otäck grej!!
    Jag hade varit skitskraj men dom säger ju att bebisen ligger så väl skyddad och tål mer än vad man tror. Skönt att du var på koll hos bm så att du fick bekräftat att allt var bra.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Precis så...

    Nästa buss gick 13 minuter senare så det hade verkligen inte varit någon katastrof om jag missat den. Men, som du säger så hänger hjärnan inte med ibland...

    Pojkvännen har tagit barnvagnen som gisslan med till jobbet och sonen är oberäknelig när han går själv så vi blir hemma idag. Han tycker att jag ska stanna hemma istället för att vara ute och halka omkring...
  12. 6
    Precis så... Nästa buss gick 13 minuter senare så det hade verkligen inte varit någon katastrof om jag missat den. Men, som du säger så hänger hjärnan inte med ibland...

    Pojkvännen har tagit barnvagnen som gisslan med till jobbet och sonen är oberäknelig när han går själv så vi blir hemma idag. Han tycker att jag ska stanna hemma istället för att vara ute och halka omkring...
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Riktigt otäckt var det...

    Just att det gjorde så ont. Blev livrädd att moderkakan lossnat eller spruckit...
  14. 7
    Riktigt otäckt var det... Just att det gjorde så ont. Blev livrädd att moderkakan lossnat eller spruckit...
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Jo, de gör ju det...

    Jag var mest orolig för moderkakan. Bäbisens huvud ligger iallafall väl skyddad och rumpan borde ju tåla en del. ;)
  16. 8
    Jo, de gör ju det... Jag var mest orolig för moderkakan. Bäbisens huvud ligger iallafall väl skyddad och rumpan borde ju tåla en del. ;)
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Det är nog rätt tänkt...

    av din pojkvän även om det kanske är jobbigt att ha sonen hemma.

    Hoppas att du slipper halka omkring idag.

    KRam
  18. 9
    Det är nog rätt tänkt... av din pojkvän även om det kanske är jobbigt att ha sonen hemma.

    Hoppas att du slipper halka omkring idag.

    KRam
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    Jätteskönt.

    Jag ringde och fick prata med en finlandssvensk barnmorska som lät jättetrygg. :) Hon förklarade symtomen vid moderkaksavlossning och lugnade mig. Annars hade jag inte kunnat vänta till mitt inplanerade bm-besök.
  20. 10
    Jätteskönt. Jag ringde och fick prata med en finlandssvensk barnmorska som lät jättetrygg. :) Hon förklarade symtomen vid moderkaksavlossning och lugnade mig. Annars hade jag inte kunnat vänta till mitt inplanerade bm-besök.
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11

    Jag tror jag känner din...

    syster förresten. Vi gick i samma klass på gymnasiet och höll varandra troget sällskap i den blå rökkuren. Kan det stämma?
    Tyckte jag kände igen dig på bilderna från fikat så jag kollade din mejladress och då saknades det bara två prickar (av naturliga skäl) för att det ska vara helt rätt...
  22. 11
    Jag tror jag känner din... syster förresten. Vi gick i samma klass på gymnasiet och höll varandra troget sällskap i den blå rökkuren. Kan det stämma?
    Tyckte jag kände igen dig på bilderna från fikat så jag kollade din mejladress och då saknades det bara två prickar (av naturliga skäl) för att det ska vara helt rätt...
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Ja..

    Man har ju hört alltför många skräckhistorier om moderkakor som lossnat vid alltför hårda smällar. Jag hade nog inte varit lika cool som du (och förnuftig) utan rusat till förlossningen och krävt ett UL för att kolla så allt var OK. Men så är jag en liten hönsmamma oxå!
  24. 12
    Ja.. Man har ju hört alltför många skräckhistorier om moderkakor som lossnat vid alltför hårda smällar. Jag hade nog inte varit lika cool som du (och förnuftig) utan rusat till förlossningen och krävt ett UL för att kolla så allt var OK. Men så är jag en liten hönsmamma oxå!
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Vilken syster...

    har två stycken. Visseligen är det bara en som rökte...och om 28 i ditt nick tyder på ålder så kan jag gissa vilken det är.

    Att du känner igen mig från bilder och känner igen min syster är en gåta, tycker inte att vi är lika alls.
  26. 13
    Vilken syster... har två stycken. Visseligen är det bara en som rökte...och om 28 i ditt nick tyder på ålder så kan jag gissa vilken det är.

    Att du känner igen mig från bilder och känner igen min syster är en gåta, tycker inte att vi är lika alls.
  27. Medlem sedan
    Dec 2001
    #14

    Fast jag känner inte igen...

    dig pga att ni är lika utan för att jag känner igen _dig_.
  28. 14
    Fast jag känner inte igen... dig pga att ni är lika utan för att jag känner igen _dig_.

Liknande trådar

  1. Liten olycka
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 21:34
  2. Liten olycka..
    By kids in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 19:42
  3. Liten olycka...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 12:29
  4. Liten olycka
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 08:53
  5. Igår hade vi en liten julafton
    By GiMTL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar