Jag är verkligen GRAVID!!!!!!!!!!!!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Annica:x
    #1

    Jag är verkligen GRAVID!!!!!!!!!!!!

    Puh nu är det skrivet,känns lite läskigt. Vi testade i morse på vår testdag och efter 6:e IVF så ser det verkligen ut som om det är vår tur. Är både överlycklig, livrädd, orolig, världens gladaste mmm.
    Jag har under alla dessa år funderat på vad jag ska skriva i rubriken om jag någongång lyckas. Ja inte vet jag vad man skriver. Jag har varit lite orolig idag innan jag pratade med Falun eftersom jag tog en ovitrelle spruta för 9 dagar sedan och var rädd att den spökade men det trodde hon inte, den satt i 7 dagar så jag kunde lita på testet. Jag försöker göra det men kommer nog att testa några gånger till för att försöka förstå. Maken vill att vi inte berättar för andra än och det känns svårt, vill ju precis som han ställa mig på ett berg och skrika: Vi ska ha barn. Nu är det bara att hoppas att allt går bra. Vi ska på UL i slutet på mars. Oj det blev ett långt inlägg. Vet någon hur man räknar nu, vilken vecka är jag i..... Om inlägget blev rörigt så är det nog en bråkdel av allt som går runt nu. Tack för att du orkade läsa hit. Jag är nog kvar här lite till om det är ok, ska försöka förstå bara...
    KRAM till er alla
  2. 1
    Jag är verkligen GRAVID!!!!!!!!!!!! Puh nu är det skrivet,känns lite läskigt. Vi testade i morse på vår testdag och efter 6:e IVF så ser det verkligen ut som om det är vår tur. Är både överlycklig, livrädd, orolig, världens gladaste mmm.
    Jag har under alla dessa år funderat på vad jag ska skriva i rubriken om jag någongång lyckas. Ja inte vet jag vad man skriver. Jag har varit lite orolig idag innan jag pratade med Falun eftersom jag tog en ovitrelle spruta för 9 dagar sedan och var rädd att den spökade men det trodde hon inte, den satt i 7 dagar så jag kunde lita på testet. Jag försöker göra det men kommer nog att testa några gånger till för att försöka förstå. Maken vill att vi inte berättar för andra än och det känns svårt, vill ju precis som han ställa mig på ett berg och skrika: Vi ska ha barn. Nu är det bara att hoppas att allt går bra. Vi ska på UL i slutet på mars. Oj det blev ett långt inlägg. Vet någon hur man räknar nu, vilken vecka är jag i..... Om inlägget blev rörigt så är det nog en bråkdel av allt som går runt nu. Tack för att du orkade läsa hit. Jag är nog kvar här lite till om det är ok, ska försöka förstå bara...
    KRAM till er alla
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! !!!!!

    Nu gråter jag! Massor massor massor med grattis!!!! JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

    Fasiken så härligt tjejen! Äntligen! ÅÅÅ...om du bara kunde se mig studsa! *skrattar* Äntligen är det ett litet frö som gror i din mage.

    Tusen miljoners grattiskramar!!!!!!
  4. 2
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! !!!!! Nu gråter jag! Massor massor massor med grattis!!!! JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

    Fasiken så härligt tjejen! Äntligen! ÅÅÅ...om du bara kunde se mig studsa! *skrattar* Äntligen är det ett litet frö som gror i din mage.

    Tusen miljoners grattiskramar!!!!!!
  5. Annica:x
    #3

    Tusen tack

    dessutom kan det vara 2 frön... Jag blir alldeles tårögd av ditt svar och maken tycker bara lugnt och sansat att du är snäll.. Du är underbar. Nu ska jag bara försöka sköta om den, de här så de fortsätter att vara kvar.
  6. 3
    Tusen tack dessutom kan det vara 2 frön... Jag blir alldeles tårögd av ditt svar och maken tycker bara lugnt och sansat att du är snäll.. Du är underbar. Nu ska jag bara försöka sköta om den, de här så de fortsätter att vara kvar.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    grattis

    gumman.. vad roligt... stort lycka till nu med allt. kraaaam
  8. 4
    grattis gumman.. vad roligt... stort lycka till nu med allt. kraaaam
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    *Mer glädjetårar* ;´-D

    Åh, Annica! Jag är så JÄVLA GLAAAAAAAAAAD för er skull! ÄNTLIGEN!!!

    När du ringde imorse... och berättade den UNDERBARA nyheten så brast det för mig.. ja, du hörde ju! *S* Jag har tänkt på dig HELA dagen och nu lyfter jag mitt alkolholfria drinkglas och säger SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL och TUSEN MILJONER GRATTIIIIIS!!

    Som Ni och vi alla väntat på denna dag..
    Finns inte ord.. :-D

    Tänk... ditt liv BÖRJAR idag! Fr o m idag och framöver så ska det bara bli ljusare och ljusare och jag är så glad att jag får följa med dig/er på den resan också, för nu SKA det bara gå vägen, hela vägen!

    Och tänk om det är TVÅ!?!?! *IIIIIIIH!!!*
    Tusen kramar, vännen!
  10. 5
    *Mer glädjetårar* ;´-D Åh, Annica! Jag är så JÄVLA GLAAAAAAAAAAD för er skull! ÄNTLIGEN!!!

    När du ringde imorse... och berättade den UNDERBARA nyheten så brast det för mig.. ja, du hörde ju! *S* Jag har tänkt på dig HELA dagen och nu lyfter jag mitt alkolholfria drinkglas och säger SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL och TUSEN MILJONER GRATTIIIIIS!!

    Som Ni och vi alla väntat på denna dag..
    Finns inte ord.. :-D

    Tänk... ditt liv BÖRJAR idag! Fr o m idag och framöver så ska det bara bli ljusare och ljusare och jag är så glad att jag får följa med dig/er på den resan också, för nu SKA det bara gå vägen, hela vägen!

    Och tänk om det är TVÅ!?!?! *IIIIIIIH!!!*
    Tusen kramar, vännen!
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    oj!

    2 frön?! Häftigt!!! Jag är så otroligt glad för er skull! Hur länge är det nu? 6,5 år, va? Shit! Tänk: du ska bli mamma iår!!!
  12. 6
    oj! 2 frön?! Häftigt!!! Jag är så otroligt glad för er skull! Hur länge är det nu? 6,5 år, va? Shit! Tänk: du ska bli mamma iår!!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Stort stort GRATTIS!!

    Vad häftigt om det är två! Ta hand om dig/er nu och njut av den underbara känslan av ett pos gravtest.. inte mycket som slår den... :o)

    Kram
  14. 7
    Stort stort GRATTIS!! Vad häftigt om det är två! Ta hand om dig/er nu och njut av den underbara känslan av ett pos gravtest.. inte mycket som slår den... :o)

    Kram
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Lycka till imorgon!

    Oj vilken spännande helg det verkar bli här på IVF-snacket. Knappt så man kan hålla sig borta. =D
  16. 8
    Lycka till imorgon! Oj vilken spännande helg det verkar bli här på IVF-snacket. Knappt så man kan hålla sig borta. =D
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Ja jag tänkte just det..

    Många som testar i helgen.. hoppas det blir lika många positiva också!

    hur är det med dig?
    Kram
  18. 9
    Ja jag tänkte just det.. Många som testar i helgen.. hoppas det blir lika många positiva också!

    hur är det med dig?
    Kram
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    Tummar till dig/er!

    Det SKA bli positivt imorgon, det har jag bestämt! Så är det bara! Basta! *slår näven i bordet* ;-P

    Håller tummarna för allt jag är värd!
    Kraaaam!
  20. 10
    Tummar till dig/er! Det SKA bli positivt imorgon, det har jag bestämt! Så är det bara! Basta! *slår näven i bordet* ;-P

    Håller tummarna för allt jag är värd!
    Kraaaam!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    kolla din mobil...

    har messat dig!
    ;o)

    Kram
  22. 11
    kolla din mobil... har messat dig!
    ;o)

    Kram
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12

    Jag kan

    absolut inte klaga. Läser här och njuter av alla glada besked och gråter med de som inte fått påbörja sin resa än.

    Det känns underbart att vara gravid (även om man drabbas av mindre trevliga åkommor också) men samtidigt kan jag inte slita mig härifrån efter alla år. Vill få med er alla tjejer vidare och önskar alla som är här att ni kunde få glädjen att gå igenom det jag går igenom just nu.
  24. 12
    Jag kan absolut inte klaga. Läser här och njuter av alla glada besked och gråter med de som inte fått påbörja sin resa än.

    Det känns underbart att vara gravid (även om man drabbas av mindre trevliga åkommor också) men samtidigt kan jag inte slita mig härifrån efter alla år. Vill få med er alla tjejer vidare och önskar alla som är här att ni kunde få glädjen att gå igenom det jag går igenom just nu.
  25. Tinselflickan
    #13

    Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ii!!!

    STort, stort grattis! Vilken lyckodag det här är!!!

    Och tänk om det är två!!!! =)

    många kramar - ha en toppenfin helg!
  26. 13
    Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ii!!! STort, stort grattis! Vilken lyckodag det här är!!!

    Och tänk om det är två!!!! =)

    många kramar - ha en toppenfin helg!
  27. Medlem sedan
    Oct 2005
    #14

    *G*R*A*T*T*I*S*

    Åhhh vad roligt att höra, lycka till nu med allt och sköt om dig!
    Kram
  28. 14
    *G*R*A*T*T*I*S* Åhhh vad roligt att höra, lycka till nu med allt och sköt om dig!
    Kram
  29. Lappis m A, A & F
    #15

    kikar in här ibland

    och ser underverk och mina ögon fylls av glädjens tårar önskar dej all lycka med din graviditet
    Kramar från Lapplandstjejen m Anton, Alfons och Freja
  30. 15
    kikar in här ibland och ser underverk och mina ögon fylls av glädjens tårar önskar dej all lycka med din graviditet
    Kramar från Lapplandstjejen m Anton, Alfons och Freja
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16

    Jättestort Grattis

    och äntligen är det din tur att bli mamma och tänk om dom är 2 små goingar därinne?!

    Håller tummarna hårt att allt kommer att gå superbra ända till November.

    kram
  32. 16
    Jättestort Grattis och äntligen är det din tur att bli mamma och tänk om dom är 2 små goingar därinne?!

    Håller tummarna hårt att allt kommer att gå superbra ända till November.

    kram
  33. Lilla jag *ruvardag 15*
    #17

    Jättestort

    GRATTIS!

    Bamsekram!
  34. 17
    Jättestort GRATTIS!

    Bamsekram!
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18

    VAAAAARMT GRATTIS!!!

    Vad underbart roligt för er!!! Förstår att det känns helt overkligt!

    Blir alldeles rörd när jag tänker på hur du har längtat och kämpat. Det var verkligen er tur nu!!!

    Många kramar och fortsatt lycka till!
  36. 18
    VAAAAARMT GRATTIS!!! Vad underbart roligt för er!!! Förstår att det känns helt overkligt!

    Blir alldeles rörd när jag tänker på hur du har längtat och kämpat. Det var verkligen er tur nu!!!

    Många kramar och fortsatt lycka till!
  37. akkis *på besök*
    #19

    Jättegrattis!!!

    Många kramar...
  38. 19
    Jättegrattis!!! Många kramar...
  39. Yahoo
    #20

    GRATTIS!!

    Ett jättestort grattis. Det är sååå underbart att läsa om er som testar positivt, jag blir så glad!
    Gu vad härligt...
    Än en gång grattis! Njut nu av graviditeten och lycka till!!!
  40. 20
    GRATTIS!! Ett jättestort grattis. Det är sååå underbart att läsa om er som testar positivt, jag blir så glad!
    Gu vad härligt...
    Än en gång grattis! Njut nu av graviditeten och lycka till!!!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Är jag verkligen gravid!?
    By mikkanw in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 13:42
  2. Är jag verkligen gravid???
    By Labelina in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 18:37
  3. Nu är jag verkligen GRAVID!!!!
    By knodden77 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 22:05
  4. Är jag verkligen gravid ???
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 18:42
  5. Är jag verkligen gravid...
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar