Hemsk natt efter Lergigan comp
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Hemsk natt efter Lergigan comp

    Jag skrev nedan att jag fått Lergigan Comp utskriven mot klåda.
    Jag tog två på kvällen precis som läkaren skrivit, innan kikade jag på fass så att jag hade lite info om den. Och visst den skulle även hjälpa mot klåda.
    Jag låg i soffan och kikade lite på tv, kände mig supertrött när helt plötsligt hjärtat börjar skena. Jag får världens hjärtklappning med andnöd. Vi kollar biverkningar på fass och det står om hjärtklappning så det är bara att vänta. Så håller det på i två timmar tills det ger med sig. Då slumrar jag till i soffan för att en stund senare vakna för det vanliga nattkissandet. Efter det - vad kan klockan varit kanske 12, så sitter jag som ett ljus helt klarvaken till kl 5. Precis vad apoteket varnat mig för. Dessutom kliar det överallt.....
    Så för min del har Lergigan inte funkat alls utan bara gett mig en mardrömsnatt. Ska ringa Mvc på måndag igen och fråga om jag kan få träffa en normal läkare som lyssnar på mig.
    Jag som har varit barnledig i natt för att få sova ut ordentligt och få en bra sovmorgon för en gång skull... suck.
  2. 1
    Hemsk natt efter Lergigan comp Jag skrev nedan att jag fått Lergigan Comp utskriven mot klåda.
    Jag tog två på kvällen precis som läkaren skrivit, innan kikade jag på fass så att jag hade lite info om den. Och visst den skulle även hjälpa mot klåda.
    Jag låg i soffan och kikade lite på tv, kände mig supertrött när helt plötsligt hjärtat börjar skena. Jag får världens hjärtklappning med andnöd. Vi kollar biverkningar på fass och det står om hjärtklappning så det är bara att vänta. Så håller det på i två timmar tills det ger med sig. Då slumrar jag till i soffan för att en stund senare vakna för det vanliga nattkissandet. Efter det - vad kan klockan varit kanske 12, så sitter jag som ett ljus helt klarvaken till kl 5. Precis vad apoteket varnat mig för. Dessutom kliar det överallt.....
    Så för min del har Lergigan inte funkat alls utan bara gett mig en mardrömsnatt. Ska ringa Mvc på måndag igen och fråga om jag kan få träffa en normal läkare som lyssnar på mig.
    Jag som har varit barnledig i natt för att få sova ut ordentligt och få en bra sovmorgon för en gång skull... suck.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Det låter inte

    som någon höjdare. =(
    Hoppas du får bättre läkare snart. Måste du gå via MVC? Det kanske går bättre via vanlig vårdcentral?
  4. 2
    Det låter inte som någon höjdare. =(
    Hoppas du får bättre läkare snart. Måste du gå via MVC? Det kanske går bättre via vanlig vårdcentral?
  5. Anonym
    #3

    Stackare

    Hoppas att du får träffa en bättre läkare.
    Jag fick lergigan comp under min förra grav men tog bara tåv tabletter. Kände mig så konstig av dem så jag kräktes hellre i 9 månader.
  6. 3
    Stackare Hoppas att du får träffa en bättre läkare.
    Jag fick lergigan comp under min förra grav men tog bara tåv tabletter. Kände mig så konstig av dem så jag kräktes hellre i 9 månader.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Konstigt...

    Konstigt att du ska ta den på kvällen....jag har fått Lergigan Comp utskrivit oxå men mot mitt illamående och den Läkare som jag träffade sa att jag ska ta den på dagen och Postafen till natten för av postafen blir man trött av och att jag då ska ta Lergigan på dagen för den blir man pigg av, för den innehåller Ephedrin som är känt att man blir pigg av, så jag förstår att du inte kunde sova. Jag har oxå klåda på kroppen men inte har den blivit bättre bara för att jag äter Lergigan....Hoppas det ordnar sig för dig till slut. Håller med dig att Läkaren verkar konstig.
  8. 4
    Konstigt... Konstigt att du ska ta den på kvällen....jag har fått Lergigan Comp utskrivit oxå men mot mitt illamående och den Läkare som jag träffade sa att jag ska ta den på dagen och Postafen till natten för av postafen blir man trött av och att jag då ska ta Lergigan på dagen för den blir man pigg av, för den innehåller Ephedrin som är känt att man blir pigg av, så jag förstår att du inte kunde sova. Jag har oxå klåda på kroppen men inte har den blivit bättre bara för att jag äter Lergigan....Hoppas det ordnar sig för dig till slut. Håller med dig att Läkaren verkar konstig.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Glömde...

    Min klåda kliar lika mycket nu som innan jag åt Lergigan Comp....
  10. 5
    Glömde... Min klåda kliar lika mycket nu som innan jag åt Lergigan Comp....
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6

    Ja det är det

    som är så jävligt, för klådan är kvar lika mycket som innan. Men jag är som ett vrak, så trött så trött.
    Tänkte att jag kanske bara var lite känslig för att det var första gången jag tog lergigan så jag provade en kväll till. Och det blev ännu värre. Jag somnade kl 5 i morse och vaknade 6.30 när ett-åringen ville upp. Helt sjukt. Ikväll tänker jag inte ta några tabletter och i morgon ringer jag till mödravården!! Dessutom så är normal dos en tablett men hon har ordinerat två.... suck
  12. 6
    Ja det är det som är så jävligt, för klådan är kvar lika mycket som innan. Men jag är som ett vrak, så trött så trött.
    Tänkte att jag kanske bara var lite känslig för att det var första gången jag tog lergigan så jag provade en kväll till. Och det blev ännu värre. Jag somnade kl 5 i morse och vaknade 6.30 när ett-åringen ville upp. Helt sjukt. Ikväll tänker jag inte ta några tabletter och i morgon ringer jag till mödravården!! Dessutom så är normal dos en tablett men hon har ordinerat två.... suck

Liknande trådar

  1. Lergigan Comp
    By Trollmor77 in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 21:12
  2. Ang Lergigan comp
    By sussiesan in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 08:23
  3. Ang Lergigan comp
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 17:27
  4. Lergigan eller Lergigan Comp?
    By Linema in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:13
  5. Lergigan Comp
    By Jemmi in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 12:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar