Det var
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Det var

    dåliga nyheter. Mamma har farlig cancer, malignt melanom. Hennes syster, min moster, dog i det sommaren 1999, min mormor har haft en sorts cancer och mamma har haft en ofarlig sort innan. Nu var det en farlig. Jag är ännu i chockfasen och har inte fällt en tår för min lilla mamma... :´(
  2. 1
    Det var dåliga nyheter. Mamma har farlig cancer, malignt melanom. Hennes syster, min moster, dog i det sommaren 1999, min mormor har haft en sorts cancer och mamma har haft en ofarlig sort innan. Nu var det en farlig. Jag är ännu i chockfasen och har inte fällt en tår för min lilla mamma... :´(
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Oj

    nej vad tråkigt och ledsamt. Min mamma har också haft den ofarliga sorten av hudcancer och hon måste gå till hudläkaren ofta för att kolla alla förändringar.

    Var det hudläkaren som upptäckte den här cancern eller var det hon själv som märkte en förändring? Ni kanske inte pratade så mycket detaljer, jag förstår att du är chockad. Hoppas verkligen att det upptäckts tidigt och att hon kan få snabb och bra behandling nu.

    Stora tröstkramar från mig.
  4. 2
    Oj nej vad tråkigt och ledsamt. Min mamma har också haft den ofarliga sorten av hudcancer och hon måste gå till hudläkaren ofta för att kolla alla förändringar.

    Var det hudläkaren som upptäckte den här cancern eller var det hon själv som märkte en förändring? Ni kanske inte pratade så mycket detaljer, jag förstår att du är chockad. Hoppas verkligen att det upptäckts tidigt och att hon kan få snabb och bra behandling nu.

    Stora tröstkramar från mig.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Ojoj...

    Hoppas att allt går bra, det har ändå hänt en hel del inom forskningen de senaste åren! *håller tummarna för din mamma*
  6. 3
    Ojoj... Hoppas att allt går bra, det har ändå hänt en hel del inom forskningen de senaste åren! *håller tummarna för din mamma*
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Min mamma

    ska tillbaka till lasarettet på måndag för att ta bort mer. Mer vet jag inte. Hon går på kontroller 1 gång/år just för att hon har haft lite sånt här innan och vi har så hemskt mycket cancer i släkten. Det ska jag och mina syskon också börja med nu.

    Jag vet inte vem det var, mer än att det var lasarettet. Tack.
  8. 4
    Min mamma ska tillbaka till lasarettet på måndag för att ta bort mer. Mer vet jag inte. Hon går på kontroller 1 gång/år just för att hon har haft lite sånt här innan och vi har så hemskt mycket cancer i släkten. Det ska jag och mina syskon också börja med nu.

    Jag vet inte vem det var, mer än att det var lasarettet. Tack.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Tack vännen

    det värmer så mycket.
  10. 5
    Tack vännen det värmer så mycket.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Mycket tragiskt

    Hoppas allt går bra under omständigheterna!

    Kram
  12. 6
    Mycket tragiskt Hoppas allt går bra under omständigheterna!

    Kram
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Vet hur du känner!

    Först vill jag bara säga att så vitt som jag förstår är det \"bra\" om det bara sitter just i huden och i området runt märket/fläcken. Man kan behöva strålas, men är det lokalt så är det en skonsam behandling.
    Jag vet vad du går igenom, min pappa opererade bort en stor och djup förändring, malignt melanom, förra våren. Han fick gå på kontroller var tredje månad efteråt och gjorde även kontraströntgen för att se att \"portarna\" i lymfkörtlarna var stängda, vilket de var i det läget.
    Nu är det ju inte alls bra med min pappa. I hans fall har det kommti tillbaka i aggressiv form och spritt sig i hela kroppen. Han ligger nu på en palliativ vårdavdelning och det är oerhört tungt. Han är 57 år.
    Jag vill ju inte göra dig mer upprörd, vill bara säga att jag vet hur det känns just nu och att jag tänker på dig! Jag har skrivit lite på Allvarligt sjuka vuxna, och även om tempot där inte är högt så har jag fått fina och bra svar!
    Många kramar till dig och din familj! /Elinor
  14. 7
    Vet hur du känner! Först vill jag bara säga att så vitt som jag förstår är det \"bra\" om det bara sitter just i huden och i området runt märket/fläcken. Man kan behöva strålas, men är det lokalt så är det en skonsam behandling.
    Jag vet vad du går igenom, min pappa opererade bort en stor och djup förändring, malignt melanom, förra våren. Han fick gå på kontroller var tredje månad efteråt och gjorde även kontraströntgen för att se att \"portarna\" i lymfkörtlarna var stängda, vilket de var i det läget.
    Nu är det ju inte alls bra med min pappa. I hans fall har det kommti tillbaka i aggressiv form och spritt sig i hela kroppen. Han ligger nu på en palliativ vårdavdelning och det är oerhört tungt. Han är 57 år.
    Jag vill ju inte göra dig mer upprörd, vill bara säga att jag vet hur det känns just nu och att jag tänker på dig! Jag har skrivit lite på Allvarligt sjuka vuxna, och även om tempot där inte är högt så har jag fått fina och bra svar!
    Många kramar till dig och din familj! /Elinor
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Tack

    kramar tillbaks!
  16. 8
    Tack kramar tillbaks!
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Huden runt fläcken?

    Jag vet inte ens var hennes cancer sitter... Det kan vara magen, benen eller var som helst. Vi frågade aldrig, dumt kanske.

    Min mamma fyller just 57 år i juni i år... Hoppas inte det blir som med din pappa... Tack för svar.
  18. 9
    Huden runt fläcken? Jag vet inte ens var hennes cancer sitter... Det kan vara magen, benen eller var som helst. Vi frågade aldrig, dumt kanske.

    Min mamma fyller just 57 år i juni i år... Hoppas inte det blir som med din pappa... Tack för svar.
  19. Ellison
    #10

    Hej Marie!

    Malignt melanom är ju en cancerform som ofta sitter i huden, under ngn förändring och in i kroppen så att säga. Men den kan ju sitta var som helst, inte bara i huden. Jag hoppas att det är cellförändringar som är behandlingsbara i alla fall!
    Nu när pappa är sjuk så har jag ett jättebehov av all information som läkarna öht kan ge, mina systrar och min pappa har inte det behovet. För mig är det ett sätt att hantera det hela.
    Jag tänker på dig och hoppas att det går BRA!
  20. 10
    Hej Marie! Malignt melanom är ju en cancerform som ofta sitter i huden, under ngn förändring och in i kroppen så att säga. Men den kan ju sitta var som helst, inte bara i huden. Jag hoppas att det är cellförändringar som är behandlingsbara i alla fall!
    Nu när pappa är sjuk så har jag ett jättebehov av all information som läkarna öht kan ge, mina systrar och min pappa har inte det behovet. För mig är det ett sätt att hantera det hela.
    Jag tänker på dig och hoppas att det går BRA!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Så ledsamt

    Vilket chockbesked du har fått. Jag förstår att du inte riktigt smält det än. Hoppas att du har enegri att stötta din mamma nu och att du inte glömmer bort dig själv. KRAM!
  22. 11
    Så ledsamt Vilket chockbesked du har fått. Jag förstår att du inte riktigt smält det än. Hoppas att du har enegri att stötta din mamma nu och att du inte glömmer bort dig själv. KRAM!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Ja verkligen

    Har fortfarande inte gråtit eller nånting, känns konstigt! Jag har pratat med min lärare också nu för vi ska ut på praktik i 6 veckor med början på måndag. Jag kommer behöva vara med min mamma och så tror jag och hon förstod. Det är (för?) mycket nu, tack för varma kramen! Jag är förkyld med så nu ska jag ta alvedon och gå och sova.
  24. 12
    Ja verkligen Har fortfarande inte gråtit eller nånting, känns konstigt! Jag har pratat med min lärare också nu för vi ska ut på praktik i 6 veckor med början på måndag. Jag kommer behöva vara med min mamma och så tror jag och hon förstod. Det är (för?) mycket nu, tack för varma kramen! Jag är förkyld med så nu ska jag ta alvedon och gå och sova.
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13

    tänker på dig

    och din lilla mamma. Förstår att du är chockad. Jag skickar så många styrkekramar jag kan till er allihopa.
    Jag kommer att tänka lite extra på dig mitt i allt.
    kram/Madde
  26. 13
    tänker på dig och din lilla mamma. Förstår att du är chockad. Jag skickar så många styrkekramar jag kan till er allihopa.
    Jag kommer att tänka lite extra på dig mitt i allt.
    kram/Madde
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Oh nej!

    Fy, vad tragiskt. Vad kan de göra åt det? Är chanserna till tillfrisknande bra? Du kanske inte vet så mycket ännu? Tänker på dig, vännen!!!

    Kramar
  28. 14
    Oh nej! Fy, vad tragiskt. Vad kan de göra åt det? Är chanserna till tillfrisknande bra? Du kanske inte vet så mycket ännu? Tänker på dig, vännen!!!

    Kramar
  29. Åsa m 2
    #15

    nä, fy...

    Usch vad jobbigt!! Kramar från mig
  30. 15
    nä, fy... Usch vad jobbigt!! Kramar från mig
  31. Nina med Saga
    #16

    Tråkig att höra

    och jag håller verkligen tummarna för att det går bra på måndag!

    kramar härifrån!
  32. 16
    Tråkig att höra och jag håller verkligen tummarna för att det går bra på måndag!

    kramar härifrån!
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17

    Oj

    Men gumman, kan inte annat än skicka kramar till dig!
  34. 17
    Oj Men gumman, kan inte annat än skicka kramar till dig!
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    mina tankar

    är jos er familj Marie!!

    Så otroligt tragiskt!

    Sorgen kan ta tid att få ut, ge det den tid du behöver. Många stora kramar!!
  36. 18
    mina tankar är jos er familj Marie!!

    Så otroligt tragiskt!

    Sorgen kan ta tid att få ut, ge det den tid du behöver. Många stora kramar!!
  37. Medlem sedan
    Aug 2003
    #19

    Kram

    till dig med. Och tack.
  38. 19
    Kram till dig med. Och tack.
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    Jag vet

    i princip ingenting. Jag ska med henne in till lasarettet på måndag (om 1 vecka) för att ta bort mer. Hoppas de får bort allt bara... Praktiken är jag inte på i dag, det går bara inte. Kram!
  40. 20
    Jag vet i princip ingenting. Jag ska med henne in till lasarettet på måndag (om 1 vecka) för att ta bort mer. Hoppas de får bort allt bara... Praktiken är jag inte på i dag, det går bara inte. Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar