Brun flytning idag
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Brun flytning idag

    Inte speciellt slemmig men dock brun, något rosa också. Faan säg inte att det är slemproppen. Iof behöver det inte betyda någonting, men med min vanliga otur. Jag orkar inte ligga på neonatalen, de har besöksförbud här för barn under 12 år, och jag och Neo har inte varit ifrån varandra sedan han föddes mer än några timmar. Hur skulle vi klara av att vara ifrån varandra? Just nu känns det piss, jag vill inte ha barn än. Vänta lite till.

    Men försöker att tänka som så att det finns folk som har fått slemproppen och sedan ändå inte fött förrän om några veckor.

    Kram Jennie
  2. 1
    Brun flytning idag Inte speciellt slemmig men dock brun, något rosa också. Faan säg inte att det är slemproppen. Iof behöver det inte betyda någonting, men med min vanliga otur. Jag orkar inte ligga på neonatalen, de har besöksförbud här för barn under 12 år, och jag och Neo har inte varit ifrån varandra sedan han föddes mer än några timmar. Hur skulle vi klara av att vara ifrån varandra? Just nu känns det piss, jag vill inte ha barn än. Vänta lite till.

    Men försöker att tänka som så att det finns folk som har fått slemproppen och sedan ändå inte fött förrän om några veckor.

    Kram Jennie
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    hej gumman

    min gick för flera veckor sedan, men nu händer det inget är nu i vecka 36+0 så bebben är mer än välkommen....kram o ta det lungt
  4. 2
    hej gumman min gick för flera veckor sedan, men nu händer det inget är nu i vecka 36+0 så bebben är mer än välkommen....kram o ta det lungt
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Håller tummarna

    för att det inte kommer mer.
    Min har ju lossnat lite i taget sen v28-30, och samma var det med Robin.
    Ja några veckor till får bebisarna gärna vänta, neo hägrar inte precis
  6. 3
    Håller tummarna för att det inte kommer mer.
    Min har ju lossnat lite i taget sen v28-30, och samma var det med Robin.
    Ja några veckor till får bebisarna gärna vänta, neo hägrar inte precis
  7. jnenne
    #4

    Hur vet man

    om det är slemproppen? Jag hade bruna flytningar hela lördagen, men tänkte att det antagligen berodde på att jag blödde efter att vi hade haft sex kvällen innan. Ska man kolla upp det?
  8. 4
    Hur vet man om det är slemproppen? Jag hade bruna flytningar hela lördagen, men tänkte att det antagligen berodde på att jag blödde efter att vi hade haft sex kvällen innan. Ska man kolla upp det?
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Slemproppen

    eller delar av den är väldigt slemmiga, ungefär som snor eller äggvita i konsistensen och väldigt sega.
    Den kan vara genomskinlig/gulaktig/annan färg? och med/utan blodstrimmor i
  10. 5
    Slemproppen eller delar av den är väldigt slemmiga, ungefär som snor eller äggvita i konsistensen och väldigt sega.
    Den kan vara genomskinlig/gulaktig/annan färg? och med/utan blodstrimmor i
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Tack före era svar

    Efter att ha surfat runt en hel del så tror jag att det inte var slemproppen. Idag känner jag mig mycket lugnare var ett riktigt nervrak igår, att Neo hade bråttom ut gör väl sitt också...

    Antagligen så var det sköra slemhinnor som man lätt kan få, detta kan ge lite brunaktiga/rosaaktiga flytningar i graviditeten. Hittade jag när jag läste, slemproppen ska tydligen vara mycket segare, vilket min flytning inte var.

    Vet inte om det var min oro som satte igång mensvärken igår kväll/natt heller, men efter att ha tagit två alvedon och använt mig av vetekudde så gick det också över. Så nu tyder inget på att jag ska få bebis än *skönt*

    Iallafall två veckor till vill jag gå så att jag har passerat 37+0.

    Jnenne vad jag förstår så kontrollerar man inte om det är slemproppen eftersom många kan ha få den flera veckor innan det är dags, den kan tydligen återbildas också. Att jag var så orolig är för att jag har fått ett prematurbarn innan.

    Kram Jennie
  12. 6
    Tack före era svar Efter att ha surfat runt en hel del så tror jag att det inte var slemproppen. Idag känner jag mig mycket lugnare var ett riktigt nervrak igår, att Neo hade bråttom ut gör väl sitt också...

    Antagligen så var det sköra slemhinnor som man lätt kan få, detta kan ge lite brunaktiga/rosaaktiga flytningar i graviditeten. Hittade jag när jag läste, slemproppen ska tydligen vara mycket segare, vilket min flytning inte var.

    Vet inte om det var min oro som satte igång mensvärken igår kväll/natt heller, men efter att ha tagit två alvedon och använt mig av vetekudde så gick det också över. Så nu tyder inget på att jag ska få bebis än *skönt*

    Iallafall två veckor till vill jag gå så att jag har passerat 37+0.

    Jnenne vad jag förstår så kontrollerar man inte om det är slemproppen eftersom många kan ha få den flera veckor innan det är dags, den kan tydligen återbildas också. Att jag var så orolig är för att jag har fått ett prematurbarn innan.

    Kram Jennie

Liknande trådar

  1. Brun flytning
    By Anonym in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 16:06
  2. Brun flytning...
    By -Helena m AoM- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 12:32
  3. brun flytning.
    By lottis73 in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 13:18
  4. brun flytning idag..akuten.
    By saga79 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 10:16
  5. Brun flytning :o(
    By Winnertaco in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar