Några frågor till er...
Hem & fritid
  1. Fru Film
    #1

    Några frågor till er...

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)

    Sämsta biominne? (Gärna varför)

    Favoritskådis i tonåren?


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?

    Vilken typ av film gillar du idag?



  2. 1
    Några frågor till er... Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)

    Sämsta biominne? (Gärna varför)

    Favoritskådis i tonåren?


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?

    Vilken typ av film gillar du idag?



  3. Fru Film
    #2

    Mina egna svar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    Pippi Långstrump

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..) Såsom i Himmelen. Och när jag såg den Nakna Pistolen i tonåren Skrattade så man hade ont i magen.
    Det var nog sällskapet som gjorde en hel del också...



    Sämsta biominne? (Gärna varför)

    Någon totalt billig sci fi film jag såg endast för att min kille ville gå, någon gång i tonåren. Höll själv på att somna och kommer inte på vad den hette

    Favoritskådis i tonåren?
    Tyckte Tom Cruise var jättehäftig i Top Gun tex....
    Och Kevin Costner..



    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Ganska många olika faktiskt. Finns många bra. Tom Hanks tex

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Drama, romantik, välskrivna deckare

  4. 2
    Mina egna svar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    Pippi Långstrump

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..) Såsom i Himmelen. Och när jag såg den Nakna Pistolen i tonåren Skrattade så man hade ont i magen.
    Det var nog sällskapet som gjorde en hel del också...



    Sämsta biominne? (Gärna varför)

    Någon totalt billig sci fi film jag såg endast för att min kille ville gå, någon gång i tonåren. Höll själv på att somna och kommer inte på vad den hette

    Favoritskådis i tonåren?
    Tyckte Tom Cruise var jättehäftig i Top Gun tex....
    Och Kevin Costner..



    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Ganska många olika faktiskt. Finns många bra. Tom Hanks tex

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Drama, romantik, välskrivna deckare

  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Evies biosvar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    ***Lady och Lufsen

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    ***När jag och min förra kille såg \"Den engelske patienten\" i Rom på en enkel biograf som på den tiden var den enda i Rom som visade odubbad film. Det var en så härlig upplevelse. Eftersom det visades odubbad film var det bara totala bioentusiaster där, övriga italienare vill se dubbat. 4 ggr under filmen tändes ljuset för att maskinisten skulle byta rulle. Då satt folk och konverserade lite och sen kom filmen i gång igen. Sista gången rullen byttes såg man hur en del var fuktiga i ögonen, det är ju en snyftfilm. Och när filmen var över promenerade vi ut i vårkvällen i ett Trastevere som är så gulligt att det inte är verkligt, det ser ut som en filmkuliss. Det enda som saknas i det minnet är min nuvarande kille, hade velat dela det med honom istället.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    ***När jag såg \"Armageddon\" med Bruce Willis var ljudet så otroligt högt att man fick hålla för öronen för att stå ut. Ok, det var ingen höjdarfilm, men det var plågsamt ändå. Man hade ju kunnat gå och säga till, men det kom jag bara inte på... Annars har de sämsta biominnena varit de riktigt usla filmer som man mystiskt nog valt att gå och se, typ \"Coyote Ugly\".

    Favoritskådis i tonåren?
    ***Tom Cruise såklart (Top Gun)

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    ***Johnny Depp

    Vilken typ av film gillar du idag?
    ***Filmer som har nåt annorlunda, svårt att säga vad. Såna som inte är dussinfilmer. Jag ser gärna ur olika genrer. Det måste vara bra hantverk (manus, regi, skådespeleri bl a) men inte förlora känslan för det.
  6. 3
    Evies biosvar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    ***Lady och Lufsen

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    ***När jag och min förra kille såg \"Den engelske patienten\" i Rom på en enkel biograf som på den tiden var den enda i Rom som visade odubbad film. Det var en så härlig upplevelse. Eftersom det visades odubbad film var det bara totala bioentusiaster där, övriga italienare vill se dubbat. 4 ggr under filmen tändes ljuset för att maskinisten skulle byta rulle. Då satt folk och konverserade lite och sen kom filmen i gång igen. Sista gången rullen byttes såg man hur en del var fuktiga i ögonen, det är ju en snyftfilm. Och när filmen var över promenerade vi ut i vårkvällen i ett Trastevere som är så gulligt att det inte är verkligt, det ser ut som en filmkuliss. Det enda som saknas i det minnet är min nuvarande kille, hade velat dela det med honom istället.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    ***När jag såg \"Armageddon\" med Bruce Willis var ljudet så otroligt högt att man fick hålla för öronen för att stå ut. Ok, det var ingen höjdarfilm, men det var plågsamt ändå. Man hade ju kunnat gå och säga till, men det kom jag bara inte på... Annars har de sämsta biominnena varit de riktigt usla filmer som man mystiskt nog valt att gå och se, typ \"Coyote Ugly\".

    Favoritskådis i tonåren?
    ***Tom Cruise såklart (Top Gun)

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    ***Johnny Depp

    Vilken typ av film gillar du idag?
    ***Filmer som har nåt annorlunda, svårt att säga vad. Såna som inte är dussinfilmer. Jag ser gärna ur olika genrer. Det måste vara bra hantverk (manus, regi, skådespeleri bl a) men inte förlora känslan för det.
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4

    Marcus W\'s svar:

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    > Pippi Långstrump på dom 7 haven.

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    > Amarcord, på Gislaveds filmstudio tidigt 70-tal tillsammans med min bästis Bengt Holmberg. Det var den första \"annorlunda\" film jag såg... Fattade inget, men det förstod jag inte då...

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    > En absolut kass parodi med han i Nakna pistolen. Kommer inte ihåg ens vad den hette, men det var absolut bortkastat. Delad 1:a plats med \"Godzilla\" som inte ens Matthew Broderick kunde rädda.

    Favoritskådis i tonåren?
    > Charles Bronson

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    > Robert DiNero

    Vilken typ av film gillar du idag?
    > Dramakomedier
  8. 4
    Marcus W\'s svar: Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    > Pippi Långstrump på dom 7 haven.

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    > Amarcord, på Gislaveds filmstudio tidigt 70-tal tillsammans med min bästis Bengt Holmberg. Det var den första \"annorlunda\" film jag såg... Fattade inget, men det förstod jag inte då...

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    > En absolut kass parodi med han i Nakna pistolen. Kommer inte ihåg ens vad den hette, men det var absolut bortkastat. Delad 1:a plats med \"Godzilla\" som inte ens Matthew Broderick kunde rädda.

    Favoritskådis i tonåren?
    > Charles Bronson

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    > Robert DiNero

    Vilken typ av film gillar du idag?
    > Dramakomedier
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Pinglans svar.

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    - Dunderklumpen

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)

    - Filmen G. Med min bästa kompis i tonåren, allt var så häftigt då...

    Sämsta biominne? (Gärna varför)

    - Clookwork orange, blev tvingad att se den med skolan i högstadiet, mådde illa efteråt och hade svårt att glömma den på ett tag.

    Favoritskådis i tonåren
    ( någon av bratsen i Breakfast club ) minns ej namnet.


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Robert de niro / Al Pacino / jonny deep / Tom Hanks
    Bruce willis / Nicole Kidman / merly streep / George Clonney

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Action, thriller, drama, allt utom since fiction
  10. 5
    Pinglans svar. Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    - Dunderklumpen

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)

    - Filmen G. Med min bästa kompis i tonåren, allt var så häftigt då...

    Sämsta biominne? (Gärna varför)

    - Clookwork orange, blev tvingad att se den med skolan i högstadiet, mådde illa efteråt och hade svårt att glömma den på ett tag.

    Favoritskådis i tonåren
    ( någon av bratsen i Breakfast club ) minns ej namnet.


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Robert de niro / Al Pacino / jonny deep / Tom Hanks
    Bruce willis / Nicole Kidman / merly streep / George Clonney

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Action, thriller, drama, allt utom since fiction
  11. -ullebulle-
    #6

    u-svar:

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    * Oj, ska man komma ihåg det? Det var nog inte den första, men ett par filmer jag minns att jag såg på bio när jag var liten var Never ending story, Herbie och Åke och hans värld.

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    * Måste vara sagan om ringen. Jag såg den tredje delen på bio för att sonen absolut ville. Jag hade inbillat mig att ringen inte var min påse med chips, men det var det. Synd bara att jag såg dem i fel ordning. Men när den kom ut på dvd så körde jag ett ringen-rejs som tog sina sköna timmar *s*.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    * Minns bara det senaste, för jag lägger inte så mycket skräp på minnet. Vi var och såg \"att göra en pudel\", och den var verkligen sjukt värdelös. Eva Röse sög!

    Favoritskådis i tonåren?
    * Hahaha..... Jag hade en crush på Corey Haim. River Phoenix var också en favorit.

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    * Samuel L Jackson, han är grym tycker jag. Och Vinnie Jones för att han är så jävla snygg.

    Vilken typ av film gillar du idag?
    * Allt möjligt, är dock inget större fan av romantiska filmer.
  12. 6
    u-svar: Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    * Oj, ska man komma ihåg det? Det var nog inte den första, men ett par filmer jag minns att jag såg på bio när jag var liten var Never ending story, Herbie och Åke och hans värld.

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    * Måste vara sagan om ringen. Jag såg den tredje delen på bio för att sonen absolut ville. Jag hade inbillat mig att ringen inte var min påse med chips, men det var det. Synd bara att jag såg dem i fel ordning. Men när den kom ut på dvd så körde jag ett ringen-rejs som tog sina sköna timmar *s*.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    * Minns bara det senaste, för jag lägger inte så mycket skräp på minnet. Vi var och såg \"att göra en pudel\", och den var verkligen sjukt värdelös. Eva Röse sög!

    Favoritskådis i tonåren?
    * Hahaha..... Jag hade en crush på Corey Haim. River Phoenix var också en favorit.

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    * Samuel L Jackson, han är grym tycker jag. Och Vinnie Jones för att han är så jävla snygg.

    Vilken typ av film gillar du idag?
    * Allt möjligt, är dock inget större fan av romantiska filmer.
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Svar

    \"Vilken var den första film du minns att du såg på bio?\"
    Pippi Långstrump. Jag var 6 år tror jag, morsan skulle överaska oss. Jag blev lite nervös, men lillsyrran blev jättenervig, så jag passade på att skrämma henne och sat att vi skulle gå till doktorn och få en massa sprutor. Hon var 3 och började storgrina.

    \"Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)\"
    När jag var 9-10 år (i början på 70-talet) så visades matinéer på söndag, gamla svartvita filmer som man kunde se för några kronor.Jag har sett massor med Johnny Weismüller som \"Tarzan\", bröderna Marx, Abbot & Costello m.m. Det var jättekul! Det där är helt försvunnet numera, jag tror söndagsmatinéerna försvann i den vevan. Det vimlade av biografer i Norrköping på den tiden.

    \"Sämsta biominne? (Gärna varför)\"
    Vi skulle gå och titta på någon film, minns inte vilken, och det var slutsålt, så vi gick på \"Venusfällan\", en tysk skitfilm. Den var riktigt dålig.

    \"Favoritskådis i tonåren?\"
    Minns faktiskt inte.

    \"Skådespelare du gärna ser i en film idag?\"
    Ingen. Jag ser en film för FILMENS skull, inte skådespelarnas. Vilken toppskådis som helst kan göra en skitroll (Robert de Niro har gjort MYCKET skit t.ex.) precis som en b-skådis kan göra en otrolig rollprestation (Sylvester Stallone i \"Copland\").

    \"Vilken typ av film gillar du idag?\"
    All film, men jag väljer bort den kommersiella mainstream-skiten som SF visar - den har jag sett 10 miljoner gånger redan. Jag skulle aldrig offra 100 spänn på en film som inte kan uppvisa någon form av konstnärlig orginalitet, så därför går jag numera väldigt sällan på bio. Utbudet är så supersmalt så det känns som bortkastade pengar att gå på bio.
    Det senaste jag såg på bio var danska \"Pusher II\", och så var jag på \"Kung Arthur\" med dottern, men jag somnade. Mads Mikkelsen är med i båda filmerna förresten, det var dock inte därför jag gick...
  14. 7
    Svar \"Vilken var den första film du minns att du såg på bio?\"
    Pippi Långstrump. Jag var 6 år tror jag, morsan skulle överaska oss. Jag blev lite nervös, men lillsyrran blev jättenervig, så jag passade på att skrämma henne och sat att vi skulle gå till doktorn och få en massa sprutor. Hon var 3 och började storgrina.

    \"Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)\"
    När jag var 9-10 år (i början på 70-talet) så visades matinéer på söndag, gamla svartvita filmer som man kunde se för några kronor.Jag har sett massor med Johnny Weismüller som \"Tarzan\", bröderna Marx, Abbot & Costello m.m. Det var jättekul! Det där är helt försvunnet numera, jag tror söndagsmatinéerna försvann i den vevan. Det vimlade av biografer i Norrköping på den tiden.

    \"Sämsta biominne? (Gärna varför)\"
    Vi skulle gå och titta på någon film, minns inte vilken, och det var slutsålt, så vi gick på \"Venusfällan\", en tysk skitfilm. Den var riktigt dålig.

    \"Favoritskådis i tonåren?\"
    Minns faktiskt inte.

    \"Skådespelare du gärna ser i en film idag?\"
    Ingen. Jag ser en film för FILMENS skull, inte skådespelarnas. Vilken toppskådis som helst kan göra en skitroll (Robert de Niro har gjort MYCKET skit t.ex.) precis som en b-skådis kan göra en otrolig rollprestation (Sylvester Stallone i \"Copland\").

    \"Vilken typ av film gillar du idag?\"
    All film, men jag väljer bort den kommersiella mainstream-skiten som SF visar - den har jag sett 10 miljoner gånger redan. Jag skulle aldrig offra 100 spänn på en film som inte kan uppvisa någon form av konstnärlig orginalitet, så därför går jag numera väldigt sällan på bio. Utbudet är så supersmalt så det känns som bortkastade pengar att gå på bio.
    Det senaste jag såg på bio var danska \"Pusher II\", och så var jag på \"Kung Arthur\" med dottern, men jag somnade. Mads Mikkelsen är med i båda filmerna förresten, det var dock inte därför jag gick...
  15. marie
    #8

    svarar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    minns inte själva filmen men det var en matine och det var jättekallt i bion så vi hade ytterkläderna på oss och före filmen visade dom några (tecknat)som bara på en kista jääääätte länge och på slutet hoppade lucky luke fram.Jag hade en vit pälsmössa med svans bak så jag var nog bara 5-6 år.

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Det var nog faktiskt Ronja rövardotter för det var första filmen jag var ensam och såg, ja utan föräldrar alltså hade en kompis med mig.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    freejack men Mick Jagger redan där borde man ju ha anat oråd, men dum och kär följde jag med pojkvännen men vi hatade den bägge två :o)

    Favoritskådis i tonåren?
    tom cruise var ju sååå snygg och Rob Lowe


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    har ingen speciell faktiskt.

    Vilken typ av film gillar du idag
    det mesta utom ren skräck och sentimentala baserad på verklighets dramer
  16. 8
    svarar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    minns inte själva filmen men det var en matine och det var jättekallt i bion så vi hade ytterkläderna på oss och före filmen visade dom några (tecknat)som bara på en kista jääääätte länge och på slutet hoppade lucky luke fram.Jag hade en vit pälsmössa med svans bak så jag var nog bara 5-6 år.

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Det var nog faktiskt Ronja rövardotter för det var första filmen jag var ensam och såg, ja utan föräldrar alltså hade en kompis med mig.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    freejack men Mick Jagger redan där borde man ju ha anat oråd, men dum och kär följde jag med pojkvännen men vi hatade den bägge två :o)

    Favoritskådis i tonåren?
    tom cruise var ju sååå snygg och Rob Lowe


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    har ingen speciell faktiskt.

    Vilken typ av film gillar du idag
    det mesta utom ren skräck och sentimentala baserad på verklighets dramer
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9

    ior

    svarar såhär:

    1. Minns ej. Någon Jönsonligan när jag gick på lågstadiet kanske?

    2.Måste nog vara första gången jag såg en stumfilm med livemusik, det var häftigt. Det var väl Metropolis kanske, eller Dreyers Jeanne d\'Arc. Sistnämnda är i vilket fall en av de mest fantastiska filmer jag sett.

    3. Hmm...Blade. Var bakfull och blev meddragen av en kompis. Det var så mycker våld och action i den att jag somnade, vilket jag intre trodde man kunde göra! Sämre film har jag nog aldrig sett (eller sett och sett...)

    4. Val Kilmer - vi spenderade en och annan eftermiddag genom att titta på volleybollscenen i Top Gun (herregud...). Fast när jag kom upp i tonåren blev jag helförtjust i Malcolm McDowell.

    5. Av dagens verksamma skådisar har jag inga favoriter. Några, som Gena Rowlands, gillar jag för gamla meriter.

    6. Allt, beroende av humör. Men undviker för mycket våld och krig - känslig som jag är.
  18. 9
    ior svarar såhär:

    1. Minns ej. Någon Jönsonligan när jag gick på lågstadiet kanske?

    2.Måste nog vara första gången jag såg en stumfilm med livemusik, det var häftigt. Det var väl Metropolis kanske, eller Dreyers Jeanne d\'Arc. Sistnämnda är i vilket fall en av de mest fantastiska filmer jag sett.

    3. Hmm...Blade. Var bakfull och blev meddragen av en kompis. Det var så mycker våld och action i den att jag somnade, vilket jag intre trodde man kunde göra! Sämre film har jag nog aldrig sett (eller sett och sett...)

    4. Val Kilmer - vi spenderade en och annan eftermiddag genom att titta på volleybollscenen i Top Gun (herregud...). Fast när jag kom upp i tonåren blev jag helförtjust i Malcolm McDowell.

    5. Av dagens verksamma skådisar har jag inga favoriter. Några, som Gena Rowlands, gillar jag för gamla meriter.

    6. Allt, beroende av humör. Men undviker för mycket våld och krig - känslig som jag är.
  19. Medlem sedan
    Jan 1999
    #10

    mina svar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Dunderklumpen och någon Asterix

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Kommer inte ihåg filmen, men nykär i min man när jag var 14 år och fick sitta nära.
    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Sällskapsresan. Alla skrattade utom jag...tror jag var för ung för den då. Svägerskan som är 20 år äldre valde film.
    Favoritskådis i tonåren?
    Tom Cruise och han i Karate Kid,


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Sean Connery, Richard Gere, Orlando Bloom, Jonny Depp

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Romantik, drama, action, deckare,

    Det jag undviker är science fiction, krigsfilmer, skräckfilmer.










  20. 10
    mina svar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Dunderklumpen och någon Asterix

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Kommer inte ihåg filmen, men nykär i min man när jag var 14 år och fick sitta nära.
    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Sällskapsresan. Alla skrattade utom jag...tror jag var för ung för den då. Svägerskan som är 20 år äldre valde film.
    Favoritskådis i tonåren?
    Tom Cruise och han i Karate Kid,


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Sean Connery, Richard Gere, Orlando Bloom, Jonny Depp

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Romantik, drama, action, deckare,

    Det jag undviker är science fiction, krigsfilmer, skräckfilmer.










  21. Sadako
    #11

    Sadako svarar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    Undrar om det inte var Strul med Björn Skifs. Bodde utanför stan på den tiden så biobesök var väldans lyx Såg den med Mamma och en kompis. Den var sååååå bra. :)

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)

    The Hunt for Red October på Empire i London (Leicester Square). Såg den med tre kompisar klockan 1 på eftermiddagen. Vi var ensamma i salongen som tar 2500 personer. Surround var nytt då och vi fick såklart de bästa platserna i hela salongen. Helt oslagbart.
    På andra plats är definitivt 70mm versionen av The Abyss på Royal i Malmö. 18 x 10 meter bildyta. 12 pers i publiken den gången. Mäktigt.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Star Wars 2 för några år sedan. Har aldrig varit så besviken på en film och mina förväntningar var inte höga efter SW1. De var bättre förr.

    Favoritskådis i tonåren?

    Debra Winger


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Christian Bale
    Ian McKellan
    Patrick Stewart
    Julianne Moore
    Liam Neeson
    Ralph Fiennes
    Rachel Weisz

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Intelligent thriller och Sci-Fi
  22. 11
    Sadako svarar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?

    Undrar om det inte var Strul med Björn Skifs. Bodde utanför stan på den tiden så biobesök var väldans lyx Såg den med Mamma och en kompis. Den var sååååå bra. :)

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)

    The Hunt for Red October på Empire i London (Leicester Square). Såg den med tre kompisar klockan 1 på eftermiddagen. Vi var ensamma i salongen som tar 2500 personer. Surround var nytt då och vi fick såklart de bästa platserna i hela salongen. Helt oslagbart.
    På andra plats är definitivt 70mm versionen av The Abyss på Royal i Malmö. 18 x 10 meter bildyta. 12 pers i publiken den gången. Mäktigt.

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Star Wars 2 för några år sedan. Har aldrig varit så besviken på en film och mina förväntningar var inte höga efter SW1. De var bättre förr.

    Favoritskådis i tonåren?

    Debra Winger


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Christian Bale
    Ian McKellan
    Patrick Stewart
    Julianne Moore
    Liam Neeson
    Ralph Fiennes
    Rachel Weisz

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Intelligent thriller och Sci-Fi
  23. zeta
    #12

    svar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Säkert inte första filmen jag sag pa bio, men första vuxenfilm - det var \"Kaktusblomman\" med Ingrid Bergman och Goldie Hawn och jag var pa bio tillsammans med min moster - säkert ända gangen i mitt liv. Det var sa spännande, minns fortfarande hur stor jag kände mig.
    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Som ovan - eller \"Romeo och Julia\" som jag sag säkert sju ganger i Julias alder ;)

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Tjaaa - jag hatar skräckfilmer, efter \"Halloween\" var jag nervvrak i manader ;)
    Favoritskådis i tonåren?
    Hmmm, kanske hon som spelade Julia i 70-talsversionen av Romeo och Julia, minns inte vad hon heter.

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    De är ju sa manga...

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Jag ogillar skräckfilm, som sagt och väljer aldrig själv att se pa actionfilmer. Annars gar det mesta..Gärna nagot udda.
  24. 12
    svar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Säkert inte första filmen jag sag pa bio, men första vuxenfilm - det var \"Kaktusblomman\" med Ingrid Bergman och Goldie Hawn och jag var pa bio tillsammans med min moster - säkert ända gangen i mitt liv. Det var sa spännande, minns fortfarande hur stor jag kände mig.
    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Som ovan - eller \"Romeo och Julia\" som jag sag säkert sju ganger i Julias alder ;)

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Tjaaa - jag hatar skräckfilmer, efter \"Halloween\" var jag nervvrak i manader ;)
    Favoritskådis i tonåren?
    Hmmm, kanske hon som spelade Julia i 70-talsversionen av Romeo och Julia, minns inte vad hon heter.

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    De är ju sa manga...

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Jag ogillar skräckfilm, som sagt och väljer aldrig själv att se pa actionfilmer. Annars gar det mesta..Gärna nagot udda.
  25. Tina & Vincent
    #13

    Tina svarar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Jag minns inte den första men jag vet att jag såg Den sista flykten (tecknade kaniner) och den var bedrövligt sorglig! Bridge over troubled water med Simon&Garfunkel spelades i filmen...

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Den enda gång jag verkligen varit GLAD efter en film var efter Bridget Jones Dagbok (ettan). Den gången jag minns mest med \"avsky\" efter en film var American History X, blä vad läbbig den var!!!

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Min kompis vann biljetter till den franska filmen Indochine- vi gick efter en halvtimme, inget för oss!

    Favoritskådis i tonåren?
    Ehhh, Rob Lowe var snygg.


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Johnny Depp...

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Romantiska...Typ, Jane Austen.
  26. 13
    Tina svarar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Jag minns inte den första men jag vet att jag såg Den sista flykten (tecknade kaniner) och den var bedrövligt sorglig! Bridge over troubled water med Simon&Garfunkel spelades i filmen...

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    Den enda gång jag verkligen varit GLAD efter en film var efter Bridget Jones Dagbok (ettan). Den gången jag minns mest med \"avsky\" efter en film var American History X, blä vad läbbig den var!!!

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    Min kompis vann biljetter till den franska filmen Indochine- vi gick efter en halvtimme, inget för oss!

    Favoritskådis i tonåren?
    Ehhh, Rob Lowe var snygg.


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    Johnny Depp...

    Vilken typ av film gillar du idag?
    Romantiska...Typ, Jane Austen.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Svarar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    ** Oj, minns inte från barnsben, men jag minns att jag såg \"The fan\" när jag var ca 18 år (10 år sen snart).

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    ** Med min man. Än så länge har vi faktiskt bara lyckats pricka in filmer vi gillat och därför blir det bra minnen av allihopa med honom. Jag sitter gärna ihopkrupen, lite spännande sådär. :-)

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    ** The fan!!! *urk för mitt sällskap!*

    Favoritskådis i tonåren?
    ** Linda Hamilton (Skönheten och odjuret & Terminator), Arnold Schwarznegger och han som spelade odjuret i \"Skönheten och odjuret\" (Vincent).


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    ** Många! Bruce Willis gillar jag bl.a.

    Vilken typ av film gillar du idag?
    ** Allt utom sci-fi.
  28. 14
    Svarar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    ** Oj, minns inte från barnsben, men jag minns att jag såg \"The fan\" när jag var ca 18 år (10 år sen snart).

    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    ** Med min man. Än så länge har vi faktiskt bara lyckats pricka in filmer vi gillat och därför blir det bra minnen av allihopa med honom. Jag sitter gärna ihopkrupen, lite spännande sådär. :-)

    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    ** The fan!!! *urk för mitt sällskap!*

    Favoritskådis i tonåren?
    ** Linda Hamilton (Skönheten och odjuret & Terminator), Arnold Schwarznegger och han som spelade odjuret i \"Skönheten och odjuret\" (Vincent).


    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    ** Många! Bruce Willis gillar jag bl.a.

    Vilken typ av film gillar du idag?
    ** Allt utom sci-fi.
  29. Fru Film
    #15

    Ha, ja inte var det för att

    Nakna Pistolen i sej är nån sån filmuppevelse (fast Väldigt kul ändå), men hela upplevelsen, och kompisarna och framförallt att man var i rätt fnissvänlig ålder gjorde just det biobesöket till ett minne...
  30. 15
    Ha, ja inte var det för att Nakna Pistolen i sej är nån sån filmuppevelse (fast Väldigt kul ändå), men hela upplevelsen, och kompisarna och framförallt att man var i rätt fnissvänlig ålder gjorde just det biobesöket till ett minne...
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Kul enkät

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Mary Poppins

    Bästa biominne? Den första Star Wars filmen typ 1977.
    Harrison Ford var så urläcker, och jag var tillsammans med mina allra bästa vänner på den tiden.

    Sämsta biominne? Nää, kommer inte på något.

    Favoritskådis i tonåren? Harrison Ford!!!


    Skådespelare du gärna ser i en film idag? Harrison Ford, George Clooney, Amanda Ooms och Lennart Hjulström

    Vilken typ av film gillar du idag? Science fiction och thrillers
  32. 16
    Kul enkät Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    Mary Poppins

    Bästa biominne? Den första Star Wars filmen typ 1977.
    Harrison Ford var så urläcker, och jag var tillsammans med mina allra bästa vänner på den tiden.

    Sämsta biominne? Nää, kommer inte på något.

    Favoritskådis i tonåren? Harrison Ford!!!


    Skådespelare du gärna ser i en film idag? Harrison Ford, George Clooney, Amanda Ooms och Lennart Hjulström

    Vilken typ av film gillar du idag? Science fiction och thrillers
  33. Medlem sedan
    Jul 2004
    #17

    Svar

    Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    - Jag minns \"Törnrosa\" som jag såg med mormor. Vet inte exakt hur gammal jag var, men jag minns att jag tyckte att den onda fen var urläskig med sitt gröna ansikte! *S* Och musiken!


    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    - Får nog säga \"Mitt namn är Joe\". Inte för att filmen var i särklass, (även om den var bra) utan för att det var första dejten med min sambo :)


    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    - Har förträngt. Men jag somnade under Bondfilmen \"Octopussy\"

    Favoritskådis i tonåren?
    - Kan inte minnas någon speciell. (Det är så längesedan!)

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    - John Goodman gör mig glad.

    Vilken typ av film gillar du idag?
    - Har ingen speciell preferens. Beror på humöret. Är måttligt förtjust i Science Fiction.

  34. 17
    Svar Vilken var den första film du minns att du såg på bio?
    - Jag minns \"Törnrosa\" som jag såg med mormor. Vet inte exakt hur gammal jag var, men jag minns att jag tyckte att den onda fen var urläskig med sitt gröna ansikte! *S* Och musiken!


    Bästa biominne? (Gärna varför, film, sällskap eller annat..)
    - Får nog säga \"Mitt namn är Joe\". Inte för att filmen var i särklass, (även om den var bra) utan för att det var första dejten med min sambo :)


    Sämsta biominne? (Gärna varför)
    - Har förträngt. Men jag somnade under Bondfilmen \"Octopussy\"

    Favoritskådis i tonåren?
    - Kan inte minnas någon speciell. (Det är så längesedan!)

    Skådespelare du gärna ser i en film idag?
    - John Goodman gör mig glad.

    Vilken typ av film gillar du idag?
    - Har ingen speciell preferens. Beror på humöret. Är måttligt förtjust i Science Fiction.

  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18

    Joo ... tillägg!

    Angående speciellt biominne! Kom att tänka på det nu när jag läste Evies svar.
    Såg \"Gladiator\" i Tyskland! Dubbad såkalrt! *s* Det var ganska häftigt + att man kunde ta sig en öl till filmen. Det var nog lite speciellt!
  36. 18
    Joo ... tillägg! Angående speciellt biominne! Kom att tänka på det nu när jag läste Evies svar.
    Såg \"Gladiator\" i Tyskland! Dubbad såkalrt! *s* Det var ganska häftigt + att man kunde ta sig en öl till filmen. Det var nog lite speciellt!

Liknande trådar

  1. Hej ,har några frågor till er..
    By Anno Nym in forum Autismspektrum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 02:11
  2. Några frågor till er som är...
    By saga77 in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:39
  3. Några frågor till den som kan!
    By Helt knäckt in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 16:22
  4. Några frågor till
    By Giraffen77 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 08:34
  5. några frågor till v 5-7
    By pinja in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar