Slemproppens utseende?? *äckligt*
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Slemproppens utseende?? *äckligt*

    Hej å hå!

    Jag fick en väldigt slemmig (nu snackar vi seg och slemmig!!) liten klump på pappret när jag var och kissade. Det var ingen stor klump alls utan kanske i storlek med en tumnagel. Det kom lite mer slem efteråt också när jag kissade. Inget blod i eller så, och den stora klumpen var lite gulgrön till färgen, det andra var genomskinligt som äggvita.

    Kan det vara slemmisen? Har aldrig sett röken av några slemproppar med de andra barnen :o) Återbildas den igen, det gör den va?

    Har inte ont eller så heller, men blev ändå lite skakis!
  2. 1
    Slemproppens utseende?? *äckligt* Hej å hå!

    Jag fick en väldigt slemmig (nu snackar vi seg och slemmig!!) liten klump på pappret när jag var och kissade. Det var ingen stor klump alls utan kanske i storlek med en tumnagel. Det kom lite mer slem efteråt också när jag kissade. Inget blod i eller så, och den stora klumpen var lite gulgrön till färgen, det andra var genomskinligt som äggvita.

    Kan det vara slemmisen? Har aldrig sett röken av några slemproppar med de andra barnen :o) Återbildas den igen, det gör den va?

    Har inte ont eller så heller, men blev ändå lite skakis!
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Tja

    jag såg aldrig min slempropp förra gpngen heller så jag har ingen bra info. Det kan ju kanske vara en del av slemproppen. Ofta när man sett beskrivningar av slemproppen så bukar den ju vara lite blodblandad. Jag hade precis som du beskriver i förrgår. Då upptäckte jag en väldigt seg, slemmig klump i trosorna när jag var på toa. Men den var inte blodblandad.
    Jag hoppas att det inte är ett tecken på att något börjat hända för dig. Du har inte känt någon förändring i sammandragningarna?
  4. 2
    Tja jag såg aldrig min slempropp förra gpngen heller så jag har ingen bra info. Det kan ju kanske vara en del av slemproppen. Ofta när man sett beskrivningar av slemproppen så bukar den ju vara lite blodblandad. Jag hade precis som du beskriver i förrgår. Då upptäckte jag en väldigt seg, slemmig klump i trosorna när jag var på toa. Men den var inte blodblandad.
    Jag hoppas att det inte är ett tecken på att något börjat hända för dig. Du har inte känt någon förändring i sammandragningarna?
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Är nästan helt säker nu!

    Att det ÄR slemmisen, jag har nämligen gjort sökningar på de olika ankomstgrupperna. Och många har haft slemproppar som släppt i omgångar ett tag inann förlossningen startat. Många av dessa har inte haft blod i sig, utan tydligen liknat precis det jag själv upplevt.

    Hjälp, man blir ju lite stirrig nu känner jag! Tur att man ska träffa doktorn imorgon :o)

    Ja, mina sd har kännts i ryggen och ljumskarna i helgen, ganska rejält också. Men idag *peppar peppar* har det varit stenlugnt!

    Vi får hoppas våra bebbar stannar lite till, eller hur? (Tänker på om det var en bit av din slemmis som också gått).

    Den återbildas ju hela tiden, så bitar av slemmisen kan gå länge innan förlossningen tydligen!
  6. 3
    Är nästan helt säker nu! Att det ÄR slemmisen, jag har nämligen gjort sökningar på de olika ankomstgrupperna. Och många har haft slemproppar som släppt i omgångar ett tag inann förlossningen startat. Många av dessa har inte haft blod i sig, utan tydligen liknat precis det jag själv upplevt.

    Hjälp, man blir ju lite stirrig nu känner jag! Tur att man ska träffa doktorn imorgon :o)

    Ja, mina sd har kännts i ryggen och ljumskarna i helgen, ganska rejält också. Men idag *peppar peppar* har det varit stenlugnt!

    Vi får hoppas våra bebbar stannar lite till, eller hur? (Tänker på om det var en bit av din slemmis som också gått).

    Den återbildas ju hela tiden, så bitar av slemmisen kan gå länge innan förlossningen tydligen!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Oj då..

    Hoppas att det inte är den som börjat släppa, men jag läste ditt svar till myssli och det verkar som du tror att det är den iaf.

    Hoppas iaf att inget händer än på några veckor! Skönt att du ska träffa läkaren imorrn!

    Kram
  8. 4
    Oj då.. Hoppas att det inte är den som börjat släppa, men jag läste ditt svar till myssli och det verkar som du tror att det är den iaf.

    Hoppas iaf att inget händer än på några veckor! Skönt att du ska träffa läkaren imorrn!

    Kram
  9. myssli bf 20/5
    #5

    Ja det

    kanske var en bit av min slemmis då. För jag har aldrig haft en liknande flytning. Men till skillnad från dig så har det varit lugnare än någonsin i helgen, med mina sammadragningar. Märker stor skillnad när jag vilar mycket.
    Det låter ju lite oroväckande att du känt av i ryggen och ljumskarna. Men vi får hoppas att blåbäret bara vill skrämmas lite. Du får hålla oss uppdaterad om utvecklingen.
  10. 5
    Ja det kanske var en bit av min slemmis då. För jag har aldrig haft en liknande flytning. Men till skillnad från dig så har det varit lugnare än någonsin i helgen, med mina sammadragningar. Märker stor skillnad när jag vilar mycket.
    Det låter ju lite oroväckande att du känt av i ryggen och ljumskarna. Men vi får hoppas att blåbäret bara vill skrämmas lite. Du får hålla oss uppdaterad om utvecklingen.
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Är inte jätteorolig!

    Men visst är man nervös ändå! Det KAN ju som sagt ta x antal veckor till, men just att slemmisen släpper lite gör ju att pulsen ökar - helt klart. Vill inte ha bebis än på några veckor!

    Ja, det ska bli jätteskönt att träffa läkaren imorgon, då ser han ju hur livmoderhalsen ser ut och så kan man fråga honom också. Om man törs, det är ju ändå lite \"pinsamt\" (konstigt nog, han är ju van!) att prata slempropp med en gammal gubbe :o)

    Kram
  12. 6
    Är inte jätteorolig! Men visst är man nervös ändå! Det KAN ju som sagt ta x antal veckor till, men just att slemmisen släpper lite gör ju att pulsen ökar - helt klart. Vill inte ha bebis än på några veckor!

    Ja, det ska bli jätteskönt att träffa läkaren imorgon, då ser han ju hur livmoderhalsen ser ut och så kan man fråga honom också. Om man törs, det är ju ändå lite \"pinsamt\" (konstigt nog, han är ju van!) att prata slempropp med en gammal gubbe :o)

    Kram
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Skönt att du mått bättre!

    Jag vilar också mycket nu, men igår var jag ute på lekplatsen en bit hemifrån med barnen. Solen sken och jag var bara _tvungen_ att gå ut efter x antal månader inomhus! Kanske det var för mycket för kroppen, vad vet jag? Jag hade iaf inga starka sd när vi gick, så jag tror inte att det varit någon utlösande faktor.

    Jag håller er uppdaterade :)

    kram
  14. 7
    Skönt att du mått bättre! Jag vilar också mycket nu, men igår var jag ute på lekplatsen en bit hemifrån med barnen. Solen sken och jag var bara _tvungen_ att gå ut efter x antal månader inomhus! Kanske det var för mycket för kroppen, vad vet jag? Jag hade iaf inga starka sd när vi gick, så jag tror inte att det varit någon utlösande faktor.

    Jag håller er uppdaterade :)

    kram
  15. anna m astrid&märthaBF8/5
    #8

    ja, det var nog slemproppen, eller

    rättare sagt, en liten del av den. och ja, den återbildas, så du behöver nog inte oroa dig! det är ju lite läskigt när det kommer för tidigt, och det är just rejält slemmigt...

    kram!
  16. 8
    ja, det var nog slemproppen, eller rättare sagt, en liten del av den. och ja, den återbildas, så du behöver nog inte oroa dig! det är ju lite läskigt när det kommer för tidigt, och det är just rejält slemmigt...

    kram!
  17. anna m astrid&märthaBF8/5
    #9

    tillägg

    jaghade inget blod på min slempropp, vare sig på den lilla somkom först (v 41+2 eller vad jag nu var i ) eller det som kom dagen efter soch som var en rejäl klump.
  18. 9
    tillägg jaghade inget blod på min slempropp, vare sig på den lilla somkom först (v 41+2 eller vad jag nu var i ) eller det som kom dagen efter soch som var en rejäl klump.
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Tack!

    Jag är som sagt inte speciellt orolig, men jag blev helt klart lite nervös. Det har lagt sig nu, för det har inte kommit mera nu heller. Och det känns skönt att man ska till läkaren imorgon, då ser han ju om något hänt med tappen!
  20. 10
    Tack! Jag är som sagt inte speciellt orolig, men jag blev helt klart lite nervös. Det har lagt sig nu, för det har inte kommit mera nu heller. Och det känns skönt att man ska till läkaren imorgon, då ser han ju om något hänt med tappen!
  21. Medlem sedan
    Nov 2000
    #11

    Inget att bry sig om..

    om du inte får värkar, för då händer det nåt. Min första förlossning började med att slemmisen lossnade. Å det var inte bara lite grann, jag drog och drog och det kom bara mer(äckligt). Det var genomskinligt slem, segare än nåt annat. Sen kom värkarna.
    Min andra grav, kom delar av slemproppen i v 36, en vecka senare kom värkarna igång. Såg inte till resten av slemproppen, den kom i samband med förlossningen då i v37.
    Så inget att oroa sig för!
  22. 11
    Inget att bry sig om.. om du inte får värkar, för då händer det nåt. Min första förlossning började med att slemmisen lossnade. Å det var inte bara lite grann, jag drog och drog och det kom bara mer(äckligt). Det var genomskinligt slem, segare än nåt annat. Sen kom värkarna.
    Min andra grav, kom delar av slemproppen i v 36, en vecka senare kom värkarna igång. Såg inte till resten av slemproppen, den kom i samband med förlossningen då i v37.
    Så inget att oroa sig för!
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Tack för svaret!

    Som sagt är jag inte orolig, utan blev mest nervös när det hände. Men det har lagt sig nu, det har inte kommit mer och dessutom har jag tid imorgon hos läkaren, så då ser han ju om något \"dramatiskt\" har hänt med tappen :)

  24. 12
    Tack för svaret! Som sagt är jag inte orolig, utan blev mest nervös när det hände. Men det har lagt sig nu, det har inte kommit mer och dessutom har jag tid imorgon hos läkaren, så då ser han ju om något \"dramatiskt\" har hänt med tappen :)

  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    Jadå, den återbildas!

    Detska inte vara nån större fara om den inte kommit \"hela\" (och så lät det ju inte) och den inte var blodblandad.
    Demärkligaste konsistenser och färger kan hamna på toapappret nuförtiden...
    *brrrrr*
  26. 13
    Jadå, den återbildas! Detska inte vara nån större fara om den inte kommit \"hela\" (och så lät det ju inte) och den inte var blodblandad.
    Demärkligaste konsistenser och färger kan hamna på toapappret nuförtiden...
    *brrrrr*
  27. Medlem sedan
    Feb 2005
    #14

    Nej nej det var inte hela!

    Bara bitar av den :)

    Ja, det är en hel massa mysiga saker man kan åstadkomma numera ;-)
  28. 14
    Nej nej det var inte hela! Bara bitar av den :)

    Ja, det är en hel massa mysiga saker man kan åstadkomma numera ;-)
  29. zuccess~snitt 16/5~
    #15

    jag skulle inte tro..

    att det var slemmisen.. jag har haft såna flyningar jättelänge, gul gröna jättesega,(får nästan dra ut dem..) URK!!!!!!
    Eller så är det slemmis på mig oxå när jag tänker efter :-/
    Jag har tagit dem som flytisar iaf..
  30. 15
    jag skulle inte tro.. att det var slemmisen.. jag har haft såna flyningar jättelänge, gul gröna jättesega,(får nästan dra ut dem..) URK!!!!!!
    Eller så är det slemmis på mig oxå när jag tänker efter :-/
    Jag har tagit dem som flytisar iaf..
  31. Medlem sedan
    Oct 2003
    #16

    Min slempropp

    såg ut så som du beskrev, men det tog 2 v innan dottern kom ut efter att den hade börjat lossna.
  32. 16
    Min slempropp såg ut så som du beskrev, men det tog 2 v innan dottern kom ut efter att den hade börjat lossna.
  33. Maiso
    #17

    Nån dag efter samlag....?

    Jag har haft genomskinliga, äggvite liknande \"slemmisar\" men det har jag dragit samband med att man haft lite kul typ dagen innan... Alltid dagen efter har jag haft det och dragit dem pararellerna men inte vet jag.... Den har ju som ingenstans att ta vägen liksom har jag tänkt. Ska höra med min kollega tillika barnmorska som jobbar nu ikväll och höra. Himla skönt att ha henne till hands. Världens bästa!! Hon har t.om lovat vara med när det är dags - vilken tid på dygnet det än är. Hon går mellan vår avd och förlossningen och är i maj på förlossningen. Har INTE tänkt få nå tidigare, men stor risk att hamna på \"jobbet\". Jobbar ju på en avd för bla för tidigt födda och nyfödda med div åkommor. Rätt jobbigt.... Men det tar INTE försäkringskassan hänsyn till. From 27 mars jobbar jag halvtid. SÅ långt kan dem sträcka sej eftersom att jag också har besvär med fogar och karpaltunnelsyndrom. Sover med skenor på händerna.
    Rapporerar vad bm sa senare ikväll.
  34. 17
    Nån dag efter samlag....? Jag har haft genomskinliga, äggvite liknande \"slemmisar\" men det har jag dragit samband med att man haft lite kul typ dagen innan... Alltid dagen efter har jag haft det och dragit dem pararellerna men inte vet jag.... Den har ju som ingenstans att ta vägen liksom har jag tänkt. Ska höra med min kollega tillika barnmorska som jobbar nu ikväll och höra. Himla skönt att ha henne till hands. Världens bästa!! Hon har t.om lovat vara med när det är dags - vilken tid på dygnet det än är. Hon går mellan vår avd och förlossningen och är i maj på förlossningen. Har INTE tänkt få nå tidigare, men stor risk att hamna på \"jobbet\". Jobbar ju på en avd för bla för tidigt födda och nyfödda med div åkommor. Rätt jobbigt.... Men det tar INTE försäkringskassan hänsyn till. From 27 mars jobbar jag halvtid. SÅ långt kan dem sträcka sej eftersom att jag också har besvär med fogar och karpaltunnelsyndrom. Sover med skenor på händerna.
    Rapporerar vad bm sa senare ikväll.
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18

    Håller tummen för läkarbesöket(IMT)

    k
  36. 18
    Håller tummen för läkarbesöket(IMT) k
  37. Kram!
    #19

    samma här!

    I förrgår hände samma sak mig när jag kissade, först en riktigt seg och slemmig sak som var typ vit/ genomskinlig och sen kom massa slem efter jag kissat... har sedan haft en massa vattenliknande flytningar och är nu rädd att det är fostervatten som läcker, kan det vara så?
    Ska nog ringa BM nu på morgonen...
  38. 19
    samma här! I förrgår hände samma sak mig när jag kissade, först en riktigt seg och slemmig sak som var typ vit/ genomskinlig och sen kom massa slem efter jag kissat... har sedan haft en massa vattenliknande flytningar och är nu rädd att det är fostervatten som läcker, kan det vara så?
    Ska nog ringa BM nu på morgonen...
  39. Galadriel
    #20

    Det var ju jag som skrev det där...

    Är nog lite för tidigt på morgonen ;)
  40. 20
    Det var ju jag som skrev det där... Är nog lite för tidigt på morgonen ;)

Liknande trådar

  1. Det här med utseende
    By monka in forum Singelmingel
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 17:44
  2. Utseende och lek
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 19:41
  3. Utseende.
    By Frågvis in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 09:27
  4. ang utseende
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 23:15
  5. Om utseende..
    By Lite äldre mamma in forum Sex & erotik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 21:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar