Bajs som luktar kräk?
Astma & allergi - barn
  1. 1-åringens mamma
    #1

    Bajs som luktar kräk?

    Vår 1-åring bajsar många gånger per dag, kanske ca 5 som det är nu. Det är alltid löst och luktar ofta ungefär som kräk. Kan han ha någon allergi?

    I övrigt är han frisk men sover dåligt för att vara så gammal. Kanske lite torr i hyn men det är väl de flesta i den här åldern?
  2. 1
    Bajs som luktar kräk? Vår 1-åring bajsar många gånger per dag, kanske ca 5 som det är nu. Det är alltid löst och luktar ofta ungefär som kräk. Kan han ha någon allergi?

    I övrigt är han frisk men sover dåligt för att vara så gammal. Kanske lite torr i hyn men det är väl de flesta i den här åldern?
  3. Cecilia m. små troll
    #2

    Alltså

    enligt min erfarenhet så är löst bajs som luktar kräk och dålig nattsömn ofta tecken på mjölkallergi. Min son hade nästan samma symptom som din kille fast han var omväxlande förstoppad och lös och han var allergisk mot mjölk.
  4. 2
    Alltså enligt min erfarenhet så är löst bajs som luktar kräk och dålig nattsömn ofta tecken på mjölkallergi. Min son hade nästan samma symptom som din kille fast han var omväxlande förstoppad och lös och han var allergisk mot mjölk.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    För oss....

    ..har kräksluktande bajs varit ett symptom på att bajset gått snabbt genom tarmarna. Detta har berott på glutenintolerans, laktosintolerans, olika allergier/överkänsligheter, virusinfektioner eller stress. Så visst kan det vara en allergi - men det kan lika gärna bero på en nyss genomgången förkylning.

    Hur länge har han varit dålig i magen? Gör det någon skillnad vad han äter (tex laktosintolerans visar sin inom ett par timmar efter måltid)? Håller han vikten?

    Prova att utesluta mjölken (som är en vanlig \"bov\" i sammanhanget) och se om du märket någon skillnad. En annan sak att prova är att minska på mängden fibrer ett tag.
  6. 3
    För oss.... ..har kräksluktande bajs varit ett symptom på att bajset gått snabbt genom tarmarna. Detta har berott på glutenintolerans, laktosintolerans, olika allergier/överkänsligheter, virusinfektioner eller stress. Så visst kan det vara en allergi - men det kan lika gärna bero på en nyss genomgången förkylning.

    Hur länge har han varit dålig i magen? Gör det någon skillnad vad han äter (tex laktosintolerans visar sin inom ett par timmar efter måltid)? Håller han vikten?

    Prova att utesluta mjölken (som är en vanlig \"bov\" i sammanhanget) och se om du märket någon skillnad. En annan sak att prova är att minska på mängden fibrer ett tag.
  7. 1-åringens mamma
    #4

    Vi kanske ska

    testa att utesluta mjölk ett tag då... för det finns vad jag har förstått inga säkra tester vad gäller mjölk?
  8. 4
    Vi kanske ska testa att utesluta mjölk ett tag då... för det finns vad jag har förstått inga säkra tester vad gäller mjölk?
  9. 1-åringens mamma
    #5

    Lite mer

    Nej han går inte riktigt upp som han ska. Magen har varit sådan hela tiden. Inte alltid med kräklukt men alltid löst.

    Jag tror vi får testa mjölkfritt och se om det har någon verkan.

    Tack!
  10. 5
    Lite mer Nej han går inte riktigt upp som han ska. Magen har varit sådan hela tiden. Inte alltid med kräklukt men alltid löst.

    Jag tror vi får testa mjölkfritt och se om det har någon verkan.

    Tack!
  11. Cecilia m. små troll
    #6

    Ja, det kan jag

    rekommendera dig. Det är inte så svårt att hitta alternativ till mjölk så det borde gå bra. Problemet är väl vällingen ifall han dricker sådan? Det finns mjölkfri välling på apoteket men den smakar inte riktigt som vanligt.
  12. 6
    Ja, det kan jag rekommendera dig. Det är inte så svårt att hitta alternativ till mjölk så det borde gå bra. Problemet är väl vällingen ifall han dricker sådan? Det finns mjölkfri välling på apoteket men den smakar inte riktigt som vanligt.
  13. 1-åringens mamma
    #7

    Nix pix

    här vägras välling å det bestämdaste. Och detta kunde enligt läkaren vara ett tecken på överkänslighet. Har _viss_ erfarenhet, så det ska nog gå¨fint.

    Tack!
  14. 7
    Nix pix här vägras välling å det bestämdaste. Och detta kunde enligt läkaren vara ett tecken på överkänslighet. Har _viss_ erfarenhet, så det ska nog gå¨fint.

    Tack!

Liknande trådar

  1. Kräk och bajs och fis. :D
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 19:21
  2. Bilen luktar kräk...
    By Libra in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 13:34
  3. bajs och kräk
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 15:46
  4. kräk och bajs sjukan
    By p81 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 11:15
  5. Bajs och kräk överallt.
    By msswede in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar