När vet man ögonfärgen?
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    När vet man ögonfärgen?

    Nu är jag i frågartagen, får ju passa på när Mattias är ute med pappa på promenad. När bestäms ögonfärgen, Mattias har gråblå ögon just nu men är det det han kommer att få?
  2. 1
    När vet man ögonfärgen? Nu är jag i frågartagen, får ju passa på när Mattias är ute med pappa på promenad. När bestäms ögonfärgen, Mattias har gråblå ögon just nu men är det det han kommer att få?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Jag har hört lite olika

    vid sexmånader kan man se vilken färg det kommer bli, men att den sedan förändras fram till två-tre års åldern. Benjamins ögon ljusnade och blev grå-blå, och så har de varit ända tills för ett par månader sedan. Då började de mer och mer skifta i grå-grönt, och nu tror jag att de är mer grå-gröna än grå-blå! Och det som tre-åring.
  4. 2
    Jag har hört lite olika vid sexmånader kan man se vilken färg det kommer bli, men att den sedan förändras fram till två-tre års åldern. Benjamins ögon ljusnade och blev grå-blå, och så har de varit ända tills för ett par månader sedan. Då började de mer och mer skifta i grå-grönt, och nu tror jag att de är mer grå-gröna än grå-blå! Och det som tre-åring.
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3

    Men hur är det från blått till

    brunt? Dottern har stålblå fortfarande och jag väntar att de ska bli bruna... eller?
  6. 3
    Men hur är det från blått till brunt? Dottern har stålblå fortfarande och jag väntar att de ska bli bruna... eller?
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    På Ellen

    Visade sig det bruna när hon var kring två månader, men först nu kan man säga att det bara är bruna.
  8. 4
    På Ellen Visade sig det bruna när hon var kring två månader, men först nu kan man säga att det bara är bruna.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Läste i

    Pampers nyhetsbrev att vid två månader kan man se vilken färg ögonen kommer få. Sen om Pampers är en säker källa låter jag vara osagt ;)
  10. 5
    Läste i Pampers nyhetsbrev att vid två månader kan man se vilken färg ögonen kommer få. Sen om Pampers är en säker källa låter jag vara osagt ;)
  11. Tise m Valter 22/2
    #6

    Kan dröja

    båda mina \"stora\" barn hade klarblå ögon tills de var nästan 1 år! Nu är de bruna.

    Valters ögon är också blå, men jag tror att de kommer att bli bruna så småningom.
  12. 6
    Kan dröja båda mina \"stora\" barn hade klarblå ögon tills de var nästan 1 år! Nu är de bruna.

    Valters ögon är också blå, men jag tror att de kommer att bli bruna så småningom.
  13. Anna i Seattle
    #7

    på mina barn

    har det visat sig ganska tidigt. Min dotter hade gråblå i två månader sen blev de bruna. Båda sönerna fick bruna efter redan en vecka.
  14. 7
    på mina barn har det visat sig ganska tidigt. Min dotter hade gråblå i två månader sen blev de bruna. Båda sönerna fick bruna efter redan en vecka.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Alla barn är olika

    Min dotter föddes med bruna ögon (hade bara ett litet blått skimmer). Hennes ögon är fortfarande mörkbruna.

    Äldsta sonen hade klarblå ögon tills han var 1,5 år, sedan har de blivit mer och mer gråblå (han blir 3 i juni).

    Den ena tvillingen har klarblå ögon och har alltid haft, den andra började skifta från blått till brunt eller grönt för 1,5 månad sedan. Det går fortfarande inte att se om det blir bruna eller gröna ögon.

    Tilläggas ska att jag har mörkbruna ögon, mannen brungröna. Både min pappa och mannens pappa är blåögda. Det här med ögonfärg är väldigt spännande eftersom det hos oss kan bli precis vadsomhelst..
  16. 8
    Alla barn är olika Min dotter föddes med bruna ögon (hade bara ett litet blått skimmer). Hennes ögon är fortfarande mörkbruna.

    Äldsta sonen hade klarblå ögon tills han var 1,5 år, sedan har de blivit mer och mer gråblå (han blir 3 i juni).

    Den ena tvillingen har klarblå ögon och har alltid haft, den andra började skifta från blått till brunt eller grönt för 1,5 månad sedan. Det går fortfarande inte att se om det blir bruna eller gröna ögon.

    Tilläggas ska att jag har mörkbruna ögon, mannen brungröna. Både min pappa och mannens pappa är blåögda. Det här med ögonfärg är väldigt spännande eftersom det hos oss kan bli precis vadsomhelst..
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9

    Okej,

    det verkar som jag kan få vänta länge för att veta vad Mattias bestämmer sig för för ögonfärg.
  18. 9
    Okej, det verkar som jag kan få vänta länge för att veta vad Mattias bestämmer sig för för ögonfärg.

Liknande trådar

  1. Ögonfärgen skiftar
    By Kanella in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 22:53
  2. När ändras ögonfärgen
    By Jemma in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 10:44
  3. När ändras ögonfärgen?
    By sarap in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 21:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar