Kan ni hjälpa mig hjälpa min syster
  1. Min syster är sjuk
    #1

    Kan ni hjälpa mig hjälpa min syster

    Hej
    Min syster har precis \"klappat\" ihop och mår jättedåligt psykiskt. Hon vet inte varför säger hon när jag pratar med henne. Hon har också skurit sig och pratar om att ta livet av sig. Vad kan man som syster göra? Jag vill ju hjälpa henne så gott jag kan. Tyvärr är det 20 mil emellan oss så att åka förbi är inte så lätt (jag har dessutom barn). Har ni några råd, tips eller andra saker som ni skulle ha uppskattat? Jag känner mig mycket villrådig då detta är en främmande värld för mig. Hoppas att ni kan hjälpa mig, skickar en styrkekram till er alla så länge!
  2. 1
    Kan ni hjälpa mig hjälpa min syster Hej
    Min syster har precis \"klappat\" ihop och mår jättedåligt psykiskt. Hon vet inte varför säger hon när jag pratar med henne. Hon har också skurit sig och pratar om att ta livet av sig. Vad kan man som syster göra? Jag vill ju hjälpa henne så gott jag kan. Tyvärr är det 20 mil emellan oss så att åka förbi är inte så lätt (jag har dessutom barn). Har ni några råd, tips eller andra saker som ni skulle ha uppskattat? Jag känner mig mycket villrådig då detta är en främmande värld för mig. Hoppas att ni kan hjälpa mig, skickar en styrkekram till er alla så länge!
  3. Stina.
    #2

    Hmm.

    Drt är alltid svårt att stå bervid när en sån här sak händer. Men det viktigaste är nog att hon vet att du finns där. När hon är redo att prata. Att vara ett stöd. Är hon inte redo att prata om det så kan frågon nästan ha omvände efekt.
    Önskar jag hade lite mera konkreta tips men det är svårt..
    Kram.
  4. 2
    Hmm. Drt är alltid svårt att stå bervid när en sån här sak händer. Men det viktigaste är nog att hon vet att du finns där. När hon är redo att prata. Att vara ett stöd. Är hon inte redo att prata om det så kan frågon nästan ha omvände efekt.
    Önskar jag hade lite mera konkreta tips men det är svårt..
    Kram.

Liknande trådar

  1. Nån som kan hjälpa mig
    By Matilda med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 14:28
  2. Hur ska jag hjälpa min syster?
    By AnnaPannan in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar