Hur rör sig era bebbar?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Hur rör sig era bebbar?

    Funderar lite på bebben i magen - inte börjar det bli så trångt så att de lugnar sig med sparkar etc redan? Igår kväll började jag fundera över om det inte var väl lugnt i magen... Nu på morgonen på väg till jobbet köpte jag en kopp varm choklad och hällde i mig och då kände jag ett par buffar (hon reagerar bra på socker tydligen!) men sen har det varit lugnt igen... Har era mer och mindre aktiva perioder eller känner ni att barnet rör på sig ofta hela tiden? Blir lite fundersam nu när jag börjat fundera på detta. Men nu börjar man ju vara van oxå med att känna rörelser och tänker inte på dem särskilt så det kanske rör sig mer egentligen bara det att man inte är lika uppmärksam? Hm...
  2. 1
    Hur rör sig era bebbar? Funderar lite på bebben i magen - inte börjar det bli så trångt så att de lugnar sig med sparkar etc redan? Igår kväll började jag fundera över om det inte var väl lugnt i magen... Nu på morgonen på väg till jobbet köpte jag en kopp varm choklad och hällde i mig och då kände jag ett par buffar (hon reagerar bra på socker tydligen!) men sen har det varit lugnt igen... Har era mer och mindre aktiva perioder eller känner ni att barnet rör på sig ofta hela tiden? Blir lite fundersam nu när jag börjat fundera på detta. Men nu börjar man ju vara van oxå med att känna rörelser och tänker inte på dem särskilt så det kanske rör sig mer egentligen bara det att man inte är lika uppmärksam? Hm...
  3. Ida m Jennie & skruttis
    #2

    Olika

    Vissa dagar är jättelugna och det är mest bara lite bök. De senaste två dagarna har den dock gett sig på att ändra liggställning i magen och har jobbat på som tusan på kvällarna. Idag är den dock än så länge lugn.

    Tror det går i vågor det där, vissa dagar är de aktiva och andra behöver de vila.
  4. 2
    Olika Vissa dagar är jättelugna och det är mest bara lite bök. De senaste två dagarna har den dock gett sig på att ändra liggställning i magen och har jobbat på som tusan på kvällarna. Idag är den dock än så länge lugn.

    Tror det går i vågor det där, vissa dagar är de aktiva och andra behöver de vila.
  5. Jenny x2 bf 23/5
    #3

    Kvällar

    Dem är mest igång på kvällarna. dsen har dem dagara då dem fajtas hela tiden .

    Sen gillar dem när jag åker bil. men däremot undrar jag vad dem gör imagen för om man kollar på den så ibland serdet ut som en vågmaskin.
  6. 3
    Kvällar Dem är mest igång på kvällarna. dsen har dem dagara då dem fajtas hela tiden .

    Sen gillar dem när jag åker bil. men däremot undrar jag vad dem gör imagen för om man kollar på den så ibland serdet ut som en vågmaskin.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Ganska mkt just nu...

    Förra veckan hade bebisen 2 dagar då den var sååå lugn. Men nuuuu är bebisen inne i en \"röra-sig-mkt\"period. :o) Det är inte många stunder då jag inte känner av SprallFisen. Men det går nog väldigt mkt upp å ner i hur ens bebis rör sig... De har väl olika dagsformer precis som vi :o)
  8. 4
    Ganska mkt just nu... Förra veckan hade bebisen 2 dagar då den var sååå lugn. Men nuuuu är bebisen inne i en \"röra-sig-mkt\"period. :o) Det är inte många stunder då jag inte känner av SprallFisen. Men det går nog väldigt mkt upp å ner i hur ens bebis rör sig... De har väl olika dagsformer precis som vi :o)
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Lugna perioder

    Min lillskrutta har lugna dagar då jag bara känner att hon vrider och vänder lite på sej då och då och sen har hon vilda dagar då det buffas och sparkas så det står härliga till hela dagen... Nu växer bebisarna i en rasande fart och det tar mycket av deras energi och vissa dagar orkar de helt enkelt inte göra så mycket mer än att sova! ;-)

    Dessutom så börjar det faktiskt bli lite trångt nu! Inte långt kvar ju! :-)
  10. 5
    Lugna perioder Min lillskrutta har lugna dagar då jag bara känner att hon vrider och vänder lite på sej då och då och sen har hon vilda dagar då det buffas och sparkas så det står härliga till hela dagen... Nu växer bebisarna i en rasande fart och det tar mycket av deras energi och vissa dagar orkar de helt enkelt inte göra så mycket mer än att sova! ;-)

    Dessutom så börjar det faktiskt bli lite trångt nu! Inte långt kvar ju! :-)
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    ganska lungt

    dagtid, lägger jag mig ner och vilar på dagen kan det buffa till lite och även om jag sitter men det är nog bara protest för att det blir så trångt :o)

    men på kvällarna runt nio halv tio är det desto mer fart

    men det är klart det börjar ju bli trångt nu så liten rör sig inte lika mycket, verkar ha lagt sig med huvudet neråt nu också
  12. 6
    ganska lungt dagtid, lägger jag mig ner och vilar på dagen kan det buffa till lite och även om jag sitter men det är nog bara protest för att det blir så trångt :o)

    men på kvällarna runt nio halv tio är det desto mer fart

    men det är klart det börjar ju bli trångt nu så liten rör sig inte lika mycket, verkar ha lagt sig med huvudet neråt nu också
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Mycket...

    Det är ett fasligt liv på min bebis varje dag. Om h*n inte sparkar så bökar h*n mycket därinne. Sen har h*n ju självklart lite lugna perioder under dagen, men jag känner h*n mycket ändå.

    Men sen så har BM sagt till mig att de snart kommer in i en period när de lugnar ner sig betydligt eftersom det blir så trångt åt de. Vi får väl se när det inträffar.
  14. 7
    Mycket... Det är ett fasligt liv på min bebis varje dag. Om h*n inte sparkar så bökar h*n mycket därinne. Sen har h*n ju självklart lite lugna perioder under dagen, men jag känner h*n mycket ändå.

    Men sen så har BM sagt till mig att de snart kommer in i en period när de lugnar ner sig betydligt eftersom det blir så trångt åt de. Vi får väl se när det inträffar.
  15. Athena m. fyran
    #8

    Aktiv bebis

    Jag har inte märkt av någon avmattning i rörelserna än. Bebisen är aktiv ofta, dygnet runt och har oftast inga långa pauser. Det här barnet skiljer sig mycket från mina tidigare, vilka alltid har gjort mig orolig eftersom de inte har rört sig så mycket.
  16. 8
    Aktiv bebis Jag har inte märkt av någon avmattning i rörelserna än. Bebisen är aktiv ofta, dygnet runt och har oftast inga långa pauser. Det här barnet skiljer sig mycket från mina tidigare, vilka alltid har gjort mig orolig eftersom de inte har rört sig så mycket.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9

    Beror på dagsformen :-)

    Mitt lilla Gryn har iofs de senaste dagarna tränat sina muskler väldigt aktivt, men vissa dagar kan det vara oroväckande lugnt... Men de har väl sina vilodagar de små liven :-)
  18. 9
    Beror på dagsformen :-) Mitt lilla Gryn har iofs de senaste dagarna tränat sina muskler väldigt aktivt, men vissa dagar kan det vara oroväckande lugnt... Men de har väl sina vilodagar de små liven :-)
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10

    H*n är aktiv

    mest hela tiden. Inte många lugna stunder här inte :) Mest aktivitet är det på kvällen när jag sitter här framför datorn eller vid TV:n. Men det märks att det börjar bli trångt nu...
  20. 10
    H*n är aktiv mest hela tiden. Inte många lugna stunder här inte :) Mest aktivitet är det på kvällen när jag sitter här framför datorn eller vid TV:n. Men det märks att det börjar bli trångt nu...
  21. Medlem sedan
    Mar 2000
    #11

    Jag tycker att det

    skiljer sig en hel del dag från dag. Detta är ett väldigt livligt barn, speciellt om jag jämför med dottern som rörde sig väldigt lite.
    Men även detta barn har dagar som det rör sig mycket mindre, för att sedan någon dag efter ta igen det med att röra sig tills det känns som om man är alldeles blåslagen i magen.

    Barnet börjar väl röra sig mindre nu, allteftersom platsen tryter. Förra gången kände jag inte så mycket sparkar sista delen, mer buffar och puffar och utbrytningsförsök... *s*
  22. 11
    Jag tycker att det skiljer sig en hel del dag från dag. Detta är ett väldigt livligt barn, speciellt om jag jämför med dottern som rörde sig väldigt lite.
    Men även detta barn har dagar som det rör sig mycket mindre, för att sedan någon dag efter ta igen det med att röra sig tills det känns som om man är alldeles blåslagen i magen.

    Barnet börjar väl röra sig mindre nu, allteftersom platsen tryter. Förra gången kände jag inte så mycket sparkar sista delen, mer buffar och puffar och utbrytningsförsök... *s*
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Går i vågor!

    Han har precis haft en sprallegubbeperiod när det har kickats och möblerats om där inne en gång i minuten. Sedan i helgen har han däremot lugnat sig lite, nu är det mer svepande rörelser igen, och en del sträckningar som han gör.

    Framförallt kvällstid är han aktiv, men jag känner honom flera ggr/dag.
  24. 12
    Går i vågor! Han har precis haft en sprallegubbeperiod när det har kickats och möblerats om där inne en gång i minuten. Sedan i helgen har han däremot lugnat sig lite, nu är det mer svepande rörelser igen, och en del sträckningar som han gör.

    Framförallt kvällstid är han aktiv, men jag känner honom flera ggr/dag.
  25. rutansmamma+bf 6/5
    #13

    Fram till idag....

    har det varit vilt...


    Nu verkar hon ha en viloperiod...ej kul för en nojj-maja som jag...
  26. 13
    Fram till idag.... har det varit vilt...


    Nu verkar hon ha en viloperiod...ej kul för en nojj-maja som jag...
  27. Medlem sedan
    Nov 2005
    #14

    otroligt mkt. nu

    senaste veckan har bebis varit hel vild. det görnästan ont med en del sparkar. tycks oxå hittat sin favorithörna ( vänster sida, högt upp) där h*n sparkar för fullt. jag som sitter i tel. hela dagarna på jobbet har råkat skrika ut *shiiiit* eller *fan* eller liknande i tel. o kunden på andra sidan fattar inget...haha, jaa, min bebis är en vild en.
  28. 14
    otroligt mkt. nu senaste veckan har bebis varit hel vild. det görnästan ont med en del sparkar. tycks oxå hittat sin favorithörna ( vänster sida, högt upp) där h*n sparkar för fullt. jag som sitter i tel. hela dagarna på jobbet har råkat skrika ut *shiiiit* eller *fan* eller liknande i tel. o kunden på andra sidan fattar inget...haha, jaa, min bebis är en vild en.

Liknande trådar

  1. Hur går det för er och era bebbar? :-)
    By miss thunder in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 20:13
  2. Vad gör era bebbar?
    By En som mest läser in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 09:27
  3. Små små bebbar
    By Mran in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-06, 08:30
  4. nya bebbar?
    By ksna in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 08:29
  5. Bebbar???
    By emmahelena in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 09:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar