när f*n ska hon lära sig...
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    när f*n ska hon lära sig...

    att tugga maten? försöker ge henne barnmat av varierande kost och sort. men det hon gillar mest är hipps barnmat för det slinker ner utan att hon behöver tugga. sen är det ju så att hon helst vill ha nappen mellan varje sked men det försöker jag unvika så gott det går, dvs så länge hon inte blir ledsen eller matvägrar. *suck*

    nä nu får jag återgå till matandet. ville bara rapa ur mig lite frustration. :(
    förmodligen känns väl detta igen.....
  2. 1
    när f*n ska hon lära sig... att tugga maten? försöker ge henne barnmat av varierande kost och sort. men det hon gillar mest är hipps barnmat för det slinker ner utan att hon behöver tugga. sen är det ju så att hon helst vill ha nappen mellan varje sked men det försöker jag unvika så gott det går, dvs så länge hon inte blir ledsen eller matvägrar. *suck*

    nä nu får jag återgå till matandet. ville bara rapa ur mig lite frustration. :(
    förmodligen känns väl detta igen.....
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Lustigt...

    jag hade precis tänkt skriva ett liknande inlägg.
    Jag har knappt brytt mig om att testa mat från andra märken än just Hipp för jag vet att hon inte vill ha något med grövre konsistens. Helst äter hon dessutom sexmånadersburkarna men vissa åttamån. går bra.

    Jag har glömt hur det var med mina stora, när det egentligen började äta mer riktig mat.

    Hur gör ni andra? Lite tips till mig och Eva kanske?
  4. 2
    Lustigt... jag hade precis tänkt skriva ett liknande inlägg.
    Jag har knappt brytt mig om att testa mat från andra märken än just Hipp för jag vet att hon inte vill ha något med grövre konsistens. Helst äter hon dessutom sexmånadersburkarna men vissa åttamån. går bra.

    Jag har glömt hur det var med mina stora, när det egentligen började äta mer riktig mat.

    Hur gör ni andra? Lite tips till mig och Eva kanske?
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Japp

    SMå saker från golvet går in i munnen utan prolem och ned i magen också, men minsta tuggmotstånd i maten och han beter sig som om jag försökte mörda honom... Kanske ska servera småsten?
  6. 3
    Japp SMå saker från golvet går in i munnen utan prolem och ned i magen också, men minsta tuggmotstånd i maten och han beter sig som om jag försökte mörda honom... Kanske ska servera småsten?
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Småsten?

    Skojar bara. Jag har gett honom superpuréad mat och sedan plockmat, typ små brödbitar, riskorn, majskorn/ärter som han får slabba med själv. OCh så alternerar jag vilt och låtsas som att jag inte aaaaaaaalls tycker att det är frustrerande att han bara vill ha blåbärspuré!
    ;-)
  8. 4
    Småsten? Skojar bara. Jag har gett honom superpuréad mat och sedan plockmat, typ små brödbitar, riskorn, majskorn/ärter som han får slabba med själv. OCh så alternerar jag vilt och låtsas som att jag inte aaaaaaaalls tycker att det är frustrerande att han bara vill ha blåbärspuré!
    ;-)
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Här kör vi bara med

    Hipps sexmån-burkar eller hemlagat. Inget med bitar går ner, eller jo det går ner några skedar men sen kommer allt upp igen i en väldig fart.

    Nu har M i alla fall fattat att man kan äta smörgåsrån och bröd. Han smaskar i sig lite försiktigt så jag hoppas att det går med bitar snart också. Jag förväntar mig inte att det ska gå med puré med bitar i dock, utan riktig mat istället. Selma klarade aldrig puré med bitar, utan gick från femmån-burkar till riktig mat.
  10. 5
    Här kör vi bara med Hipps sexmån-burkar eller hemlagat. Inget med bitar går ner, eller jo det går ner några skedar men sen kommer allt upp igen i en väldig fart.

    Nu har M i alla fall fattat att man kan äta smörgåsrån och bröd. Han smaskar i sig lite försiktigt så jag hoppas att det går med bitar snart också. Jag förväntar mig inte att det ska gå med puré med bitar i dock, utan riktig mat istället. Selma klarade aldrig puré med bitar, utan gick från femmån-burkar till riktig mat.
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6

    Ru vill antingen

    ha Hipps puréer eller plockmat typ ärtor eller majs.
    En riktig hit var när jag serverade pasta - penne ur Barillas mini collecione - och kalvfrikadeller som han fick äta helt själv! Han åt massor och var tyst i säkert tio minuter ;-)
    Sen bryr jag mig inte så mycket om vad som går ner, utan är glad att något går ner i den lille skeptikern.
    Jag har några säkra kort som jag varvar, för att då och då testa något nytt när han verkar vara på humör.
  12. 6
    Ru vill antingen ha Hipps puréer eller plockmat typ ärtor eller majs.
    En riktig hit var när jag serverade pasta - penne ur Barillas mini collecione - och kalvfrikadeller som han fick äta helt själv! Han åt massor och var tyst i säkert tio minuter ;-)
    Sen bryr jag mig inte så mycket om vad som går ner, utan är glad att något går ner i den lille skeptikern.
    Jag har några säkra kort som jag varvar, för att då och då testa något nytt när han verkar vara på humör.
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7

    Linnea äter

    i nödfall Hipps barnmat 6 mån. Annars äter hon det som vi äter o då går det ner nästan hur stora bitar som helst. Idag har hon ätit korvgryta :) O hon vill nästan jämt äta själv ofta med händerna men ibland m sked oxå. O till syven o sist så är det ju dit man vill komma så jag låter henne hållas.
  14. 7
    Linnea äter i nödfall Hipps barnmat 6 mån. Annars äter hon det som vi äter o då går det ner nästan hur stora bitar som helst. Idag har hon ätit korvgryta :) O hon vill nästan jämt äta själv ofta med händerna men ibland m sked oxå. O till syven o sist så är det ju dit man vill komma så jag låter henne hållas.

Liknande trådar

  1. När ska jag lära mig?
    By KorallmedK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 14:18
  2. Lära sig gå i tid...?
    By KillerWhale in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 11:53
  3. Lära sig att gå...
    By Cillen in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 18:32
  4. lära mig GI.
    By sarah* in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 07:14
  5. Hur kan man lära sig att äta
    By *Lee* in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 13:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar