Tänkte jag skulle presentera mig...
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Tänkte jag skulle presentera mig...

    ordentligt! Jag har varit på andra sidor under funktionhinder men idag gör jag premiär här :)!
    Jag heter Erica (28 år) och min son heter Bo, men kallas Bosse. Kort sammanfattning: Bosse föddes med ryggmärgsbråck och hydrocefalus. När han var 13 månader fick han ett shuntstopp som gick så illa att Bosse fick grava hjärnskador och blev blind.
    Bosse fyller snart 3 år *stora killen* och är en glad liten skrutt som gör det bästa av sin situation! Vill ni veta något mer är det bara att fråga :)!
    *Det står lite mer i min info + att det finns ett par kort på Bo-mannen om någon vill se*
  2. 1
    Tänkte jag skulle presentera mig... ordentligt! Jag har varit på andra sidor under funktionhinder men idag gör jag premiär här :)!
    Jag heter Erica (28 år) och min son heter Bo, men kallas Bosse. Kort sammanfattning: Bosse föddes med ryggmärgsbråck och hydrocefalus. När han var 13 månader fick han ett shuntstopp som gick så illa att Bosse fick grava hjärnskador och blev blind.
    Bosse fyller snart 3 år *stora killen* och är en glad liten skrutt som gör det bästa av sin situation! Vill ni veta något mer är det bara att fråga :)!
    *Det står lite mer i min info + att det finns ett par kort på Bo-mannen om någon vill se*
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Hej!

    Har kollat din sida innan och sett din lille goding där men jag visste inte att det var pga shuntstopp han fått sina hjärnskador, hur går det för honom? gick det fort när det blev stopp i shunten? det är ju en stor rädsla man lever med hela tiden att det ska bli stopp, David fick göra 3 shuntop innan den fungerade, Hur märkte ni på Bo att det blev stopp och hur kunde det gå så illa? hoppas du inte tar illa upp att jag frågar, kram på er!
  4. 2
    Hej! Har kollat din sida innan och sett din lille goding där men jag visste inte att det var pga shuntstopp han fått sina hjärnskador, hur går det för honom? gick det fort när det blev stopp i shunten? det är ju en stor rädsla man lever med hela tiden att det ska bli stopp, David fick göra 3 shuntop innan den fungerade, Hur märkte ni på Bo att det blev stopp och hur kunde det gå så illa? hoppas du inte tar illa upp att jag frågar, kram på er!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Välkommen hit!

    Jag heter Maria och är mamma till en 7 1/2-åring med cp och autism. Jag har stött på din info i något annat sammanhang, kan det ha varit julsnack kanske?

  6. 3
    Välkommen hit! Jag heter Maria och är mamma till en 7 1/2-åring med cp och autism. Jag har stött på din info i något annat sammanhang, kan det ha varit julsnack kanske?

  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4

    Hej igen!

    Ja, shuntstopp är min stora fasa, speciellt nu när man vet hur illa det kan gå :/!
    Bosse vaknade och skrek och hans fontanell var spänd, så vi åkte in. Det som orsakade hjärnskadorna var att operationen dröjde av så han fick väldigt högt tryck i hjärnan. Efter 9 timmar på sjukhuset började han krampa och då som först kom han till operation. Bosse fortsatte krampa nästan ett dygn efter shuntbytet därav hjärnskadorna. Han låg i respirator i 2 veckor och efter 10 dagar sa doktorerna att de inte skulle behandla komplikationer så att Bosse skulle få somna in. Men det tänkte inte Bosse så han piggade på sig och när han kom ur respiratorn och ner på vanlig avdelning började han le mot oss igen :)! Nu kan han tom säga mamma och pappa och Boa(Bosse)! Det har varit en tuff resa men man vänjer sig med tiden och huvudsaken är att Bosse trivs med livet och är glad!
    Har David haft shunt sedan födseln?
    Ha det så gott :)!
  8. 4
    Hej igen! Ja, shuntstopp är min stora fasa, speciellt nu när man vet hur illa det kan gå :/!
    Bosse vaknade och skrek och hans fontanell var spänd, så vi åkte in. Det som orsakade hjärnskadorna var att operationen dröjde av så han fick väldigt högt tryck i hjärnan. Efter 9 timmar på sjukhuset började han krampa och då som först kom han till operation. Bosse fortsatte krampa nästan ett dygn efter shuntbytet därav hjärnskadorna. Han låg i respirator i 2 veckor och efter 10 dagar sa doktorerna att de inte skulle behandla komplikationer så att Bosse skulle få somna in. Men det tänkte inte Bosse så han piggade på sig och när han kom ur respiratorn och ner på vanlig avdelning började han le mot oss igen :)! Nu kan han tom säga mamma och pappa och Boa(Bosse)! Det har varit en tuff resa men man vänjer sig med tiden och huvudsaken är att Bosse trivs med livet och är glad!
    Har David haft shunt sedan födseln?
    Ha det så gott :)!
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5

    Hej!

    Jag känner igen ditt nick oxå! Jag hängde en hel del på julsnacket förra året, jag är en riktig jul-fantast :)!*viskar* jag köpte en keramik-Lucia idag, det gäller att vara ute i tid ;)!
    Tackar för välkomnandet :)!
  10. 5
    Hej! Jag känner igen ditt nick oxå! Jag hängde en hel del på julsnacket förra året, jag är en riktig jul-fantast :)!*viskar* jag köpte en keramik-Lucia idag, det gäller att vara ute i tid ;)!
    Tackar för välkomnandet :)!
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Hej hej..

    Välkommen hit!
    Linda heter jag och min presentation kan du läsa lite längre ner på sidan :)
    Har inte varit så aktiv på denna sida som jag velat (tidsbrist).
    Men är glad över att sidan finns eftersom det är så viktigtatt kunna byta erfarenheter oss föräldrar emellan.

    Ha det gott!
  12. 6
    Hej hej.. Välkommen hit!
    Linda heter jag och min presentation kan du läsa lite längre ner på sidan :)
    Har inte varit så aktiv på denna sida som jag velat (tidsbrist).
    Men är glad över att sidan finns eftersom det är så viktigtatt kunna byta erfarenheter oss föräldrar emellan.

    Ha det gott!
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7

    Hej!

    Visst är det guld värt att ha andra föräldrar i liknande situation som man kan fråga!
    Gillade julkortet på din sida, mjöl överallt och glada ungar :D!
    Tack för välkomnandet :)!
  14. 7
    Hej! Visst är det guld värt att ha andra föräldrar i liknande situation som man kan fråga!
    Gillade julkortet på din sida, mjöl överallt och glada ungar :D!
    Tack för välkomnandet :)!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    hej

    jag messade nyss dig och frågade om du hade varit här och det ser jag nu att du har.*S*
    Jag skriver inte så mycket här men ibland så.
    Jag har en kille som i år fyller 12 år.
    Han har en cp-skade (hemiplegi). Men den är liten så han klarar det mästa själv. Han har fått botox behandlingar 2 gånger som hjälp han jätte mycket.
    Vill du veta något mer så fråga gärna.
  16. 8
    hej jag messade nyss dig och frågade om du hade varit här och det ser jag nu att du har.*S*
    Jag skriver inte så mycket här men ibland så.
    Jag har en kille som i år fyller 12 år.
    Han har en cp-skade (hemiplegi). Men den är liten så han klarar det mästa själv. Han har fått botox behandlingar 2 gånger som hjälp han jätte mycket.
    Vill du veta något mer så fråga gärna.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    va rörd

    jag blir när jag ser att Bo ville leva och att han säger mamma och pappa, det har jag aldrig fått höra, David fick shunt när han var ca 1 år efter att han fått hjärnhinneinflammationen. Trycket blev så högt så det blev akutop i Linköping 3 ggr!!. Du har rätt när du säger att man vänjer sig det är otroligt vad människan klarar. Många säger att \" det skulle jag aldrig klara om det var mitt barn\" som om man har ett val, man gör allt för sitt barn det är bara så.
    Ha det bra!
  18. 9
    va rörd jag blir när jag ser att Bo ville leva och att han säger mamma och pappa, det har jag aldrig fått höra, David fick shunt när han var ca 1 år efter att han fått hjärnhinneinflammationen. Trycket blev så högt så det blev akutop i Linköping 3 ggr!!. Du har rätt när du säger att man vänjer sig det är otroligt vad människan klarar. Många säger att \" det skulle jag aldrig klara om det var mitt barn\" som om man har ett val, man gör allt för sitt barn det är bara så.
    Ha det bra!
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10

    Hej!

    Jag har svarat på ditt mess!
    Ha det så gott :)!
  20. 10
    Hej! Jag har svarat på ditt mess!
    Ha det så gott :)!

Liknande trådar

  1. Tänkte jag skulle få presentera
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:41
  2. Hej,tänkte presentera mig här.
    By Kate. in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 00:52
  3. Tänkte presentera mig..
    By peek in forum Autismspektrum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 16:43
  4. Tänkte presentera mig..
    By Dixel in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 12:30
  5. Nu tänkte jag presentera mig
    By CarolinaK in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar