Undvika magsjuka?
_0605 Majbarn
  1. Maria 9/5
    #1

    Undvika magsjuka?

    Hur undviker man magsjuka? Förutom att hålla extremt god handhygien, alltså.

    Sonen vaknade i natt och kräktes från och till i fyra timmar. USCH!

    Nu mår han bättre, och vilar och sover och tittar på TV.

    Jag får lätt panik vid tanken på att även jag skulle få magsjuka, dels blir jag alltid så himla jättedålig och NU med den här bulan mitt på kroppen! Whiskey sägs ju förhindra magsjuka, men det kan jag ju inte ta nu.

    HJÄLP!
  2. 1
    Undvika magsjuka? Hur undviker man magsjuka? Förutom att hålla extremt god handhygien, alltså.

    Sonen vaknade i natt och kräktes från och till i fyra timmar. USCH!

    Nu mår han bättre, och vilar och sover och tittar på TV.

    Jag får lätt panik vid tanken på att även jag skulle få magsjuka, dels blir jag alltid så himla jättedålig och NU med den här bulan mitt på kroppen! Whiskey sägs ju förhindra magsjuka, men det kan jag ju inte ta nu.

    HJÄLP!
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    5 hela vitpepparkorn

    har jag hört skall hjälpa men jag vet inte...kanske det bara är en myt. Hoppas iaf du får hålla dig frisk. Magsjuka är allt annat än trevligt.
  4. 2
    5 hela vitpepparkorn har jag hört skall hjälpa men jag vet inte...kanske det bara är en myt. Hoppas iaf du får hålla dig frisk. Magsjuka är allt annat än trevligt.
  5. Anonym
    #3

    nja...

    vi satte maken i karantän fån första kräkningen och där fick han stanna i två dygn, klorinerade hela duschen och badrummet men ändå....fem dagar senare var det min tur. Jag tror bara att det är tur som gör att man kan undvika denna hemska smitta. Hoppas att du klarar dig.
  6. 3
    nja... vi satte maken i karantän fån första kräkningen och där fick han stanna i två dygn, klorinerade hela duschen och badrummet men ändå....fem dagar senare var det min tur. Jag tror bara att det är tur som gör att man kan undvika denna hemska smitta. Hoppas att du klarar dig.
  7. ANSpencer UK Bf 19/5
    #4

    alsolsprit !

    Hej

    Har en kompis som tvättar händerna med alsolsprit (heter det så? Sårtvätt iallafall) och torkar av toaletten med det också och hon har klarat sig bättre sedan hon började med det.

  8. 4
    alsolsprit ! Hej

    Har en kompis som tvättar händerna med alsolsprit (heter det så? Sårtvätt iallafall) och torkar av toaletten med det också och hon har klarat sig bättre sedan hon började med det.

  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    massor med vitpeppar

    vet att det sägs att man ska ta 5 men jag brukar ta 10-12 st och blir sällan sjuk när det går bland personalen eller gamlingar på jobbet MEN när det gäller vinterkräksjukan är man mer eller mindre chanslös *tyvärr* och man måste ta dom tidigt så i ditt fall kanske det är försent men det skadar ju inte att prova.

    men alsolsprit är en ide, när sambon eller jag haft magsjuka här hemma tvättar vi händer, toa och handfat med det efter varje besök och har lyckats att inte alltid smitta varandra.

    kan ju även vara så att sonen fått en sort som inte smittar vuxna, händer titt som tätt att barn blir sjuka men inte de vuxna.

    ska hålla tummarna att du slipper
  10. 5
    massor med vitpeppar vet att det sägs att man ska ta 5 men jag brukar ta 10-12 st och blir sällan sjuk när det går bland personalen eller gamlingar på jobbet MEN när det gäller vinterkräksjukan är man mer eller mindre chanslös *tyvärr* och man måste ta dom tidigt så i ditt fall kanske det är försent men det skadar ju inte att prova.

    men alsolsprit är en ide, när sambon eller jag haft magsjuka här hemma tvättar vi händer, toa och handfat med det efter varje besök och har lyckats att inte alltid smitta varandra.

    kan ju även vara så att sonen fått en sort som inte smittar vuxna, händer titt som tätt att barn blir sjuka men inte de vuxna.

    ska hålla tummarna att du slipper
  11. Kristin BF 19/5
    #6

    Inte vet jag

    men här hemma hade både make och 5 av barnen magsjukan utan att jag fick den. Jag tog 5 vitpepparkorn i några dagar, sedan glömde jag det...men klarade mig som tur var i alla fall.
  12. 6
    Inte vet jag men här hemma hade både make och 5 av barnen magsjukan utan att jag fick den. Jag tog 5 vitpepparkorn i några dagar, sedan glömde jag det...men klarade mig som tur var i alla fall.
  13. Athena m. fyran
    #7

    Tyvärr

    ... smittar det ju även via luften, så om ett barn kräks t ex på golvet och man andas in viruset, så kan man ju bli smittad även om man tvättar sig aldrig så noga. Men har du tur så är du inte mottaglig för just detta magvirus.
  14. 7
    Tyvärr ... smittar det ju även via luften, så om ett barn kräks t ex på golvet och man andas in viruset, så kan man ju bli smittad även om man tvättar sig aldrig så noga. Men har du tur så är du inte mottaglig för just detta magvirus.

Liknande trådar

  1. Mat att undvika?
    By Cisilja in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 09:30
  2. Mat att undvika
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 22:24
  3. Vad är det jag ska undvika
    By Ewitha in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 21:00
  4. Vad ska jag undvika??
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 20:13
  5. Vad ska man nu undvika??
    By Ellie in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 22:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar