Hur sover era 05:or?
_04/05 Vinterbarn
  1. Linda me Nea02&Ida05
    #1

    Hur sover era 05:or?

    Also i vad ;-) Spjälis,växa säng,madrass på golvet,eran säng osv.
    Ida sover fortfarande i sin spjälis fast i sitt egna rum,hon sover hela nätterna utan problem.Hon ska ju bli storesyster om ca 3 månader och jag funderar på om det är dax att byta till vanlig säng.
  2. 1
    Hur sover era 05:or? Also i vad ;-) Spjälis,växa säng,madrass på golvet,eran säng osv.
    Ida sover fortfarande i sin spjälis fast i sitt egna rum,hon sover hela nätterna utan problem.Hon ska ju bli storesyster om ca 3 månader och jag funderar på om det är dax att byta till vanlig säng.
  3. Linda me Nea02&Ida05
    #2

    OCH 04:OR SÅKLART.

    \'
  4. 2
    OCH 04:OR SÅKLART. \'
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    spjälsäng

    Evelina sover i sin spjälsäng. Hon är så rörlig om nätterna att vi nog inte vågar oss på något annat än på ett tag. Storebror sov i spjälsängen till han var drygt 2 och det funkade bra.
  6. 3
    spjälsäng Evelina sover i sin spjälsäng. Hon är så rörlig om nätterna att vi nog inte vågar oss på något annat än på ett tag. Storebror sov i spjälsängen till han var drygt 2 och det funkade bra.
  7. Sabina m barnen
    #4

    Amanda sover

    i sin spjälsäng själv i barnens gemensamma rum. Hon får inte plats hos oss då storebror sover där. Dessutom så stormtrivs hon i sin säng. Hon sover jättebra o har alltid gjort med undantag va vissa korta perioder.
  8. 4
    Amanda sover i sin spjälsäng själv i barnens gemensamma rum. Hon får inte plats hos oss då storebror sover där. Dessutom så stormtrivs hon i sin säng. Hon sover jättebra o har alltid gjort med undantag va vissa korta perioder.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    vi lägger Irmelin...

    i spjälsängen, som står bredvid min sida av sängen. Där sover hon till ca 23 då hon vaknar och ammas. sedan sover hon resten av natten i vår säng.
  10. 5
    vi lägger Irmelin... i spjälsängen, som står bredvid min sida av sängen. Där sover hon till ca 23 då hon vaknar och ammas. sedan sover hon resten av natten i vår säng.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    I familjesängen

    Vi har alltid haft barnen i vår säng. Vi har en enkelsäng intill dubbelsängen och Sofia sover oftast ensam i den men ibland vill hon trängas med pappa. :-)
  12. 6
    I familjesängen Vi har alltid haft barnen i vår säng. Vi har en enkelsäng intill dubbelsängen och Sofia sover oftast ensam i den men ibland vill hon trängas med pappa. :-)
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Juni somnar...

    i sin spjälsäng och sover där till ca 4-tiden. Då kommer hon över till våran säng och tuttar och sover kvar där resten av natten! :0)
    Tänkte nog ha henne i spjälisen minst till 1½. Dom andra barnen har bytt något tidigare men det för att det ett tag senare kommit en ny liten bäsis som behövt spjälsängen! Men nu kommer ju Juni få vara minst ett tag... så hon får bo kvar i sin säng ett tag till. Bor ju dessutom så himla trångt... så jag hoppas att vi hinner flytta innan det är dags för henne att flytta ut till barnens rum. Men annars så få hon väl en liten vikare(fr Ikea) att ha i vårat rum. Tycker att den är liten och smidig och fin så länge båda kanterna är uppfällda!

    Om syskonet ska ha ta över sängen... så byt ett tag innan så att hon hinner bo in sig i sin nya säng och inte känner att bebis kommer och tar över hennes säng.
  14. 7
    Juni somnar... i sin spjälsäng och sover där till ca 4-tiden. Då kommer hon över till våran säng och tuttar och sover kvar där resten av natten! :0)
    Tänkte nog ha henne i spjälisen minst till 1½. Dom andra barnen har bytt något tidigare men det för att det ett tag senare kommit en ny liten bäsis som behövt spjälsängen! Men nu kommer ju Juni få vara minst ett tag... så hon får bo kvar i sin säng ett tag till. Bor ju dessutom så himla trångt... så jag hoppas att vi hinner flytta innan det är dags för henne att flytta ut till barnens rum. Men annars så få hon väl en liten vikare(fr Ikea) att ha i vårat rum. Tycker att den är liten och smidig och fin så länge båda kanterna är uppfällda!

    Om syskonet ska ha ta över sängen... så byt ett tag innan så att hon hinner bo in sig i sin nya säng och inte känner att bebis kommer och tar över hennes säng.
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8

    Folke

    sover i sin spjälsäng i eget rum sedan han var nio månader. Han kommer över till oss om han vaknar framåt 5-6, annars är han kvar i sin säng hela natten.
  16. 8
    Folke sover i sin spjälsäng i eget rum sedan han var nio månader. Han kommer över till oss om han vaknar framåt 5-6, annars är han kvar i sin säng hela natten.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Arvid

    sover i spjälsängen, numera i samma rum som Astrid. Och det går jättebra. På nätterna vaknar han en gång och då kommer han över till vår säng för en flaska välling. Sedan sover han vidare tills han vaknar för dagen vid femtiden.

    Och inatt sov han hela natten, för första gången sedan juni förra året, vilket innebär att han inte vaknade förrän halv sex. Underbart!!!!
  18. 9
    Arvid sover i spjälsängen, numera i samma rum som Astrid. Och det går jättebra. På nätterna vaknar han en gång och då kommer han över till vår säng för en flaska välling. Sedan sover han vidare tills han vaknar för dagen vid femtiden.

    Och inatt sov han hela natten, för första gången sedan juni förra året, vilket innebär att han inte vaknade förrän halv sex. Underbart!!!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    Elsie

    sover i växa-säng. Hon bytte ett par veckor innan hon fyllde ett. Hon har ingen stoppbräda, men vi har mjuka nallar o en stor kudde nedanför. Hon har ramlat ut en gång. Häromkvällen när hon hade feber hittade jag henne på golvet, så jag antar att hon ramlat ur....

    Hon har eget rum. Hon sov hos oss tills vi bytte till denna sängen. När hon var 6 månader försökte vi med att hon skulle sova i eget rum men det funkade inte. Nu funkar det, men hon kommer in till oss på natten ganska ofta - fast inte varje natt.

    JAg tror på att byta typ nu om bäbisen ska få spjälisen från början. JAg tror inte på att byta direkt från ett barn till nästa, utan att det som det lilla syskonet ska ta över, får vara oanvänt ca 3 månader innan h*n får det. Då kommer inte syskonet och \"tar\" något för storasyskonet. Så har i alla fall vi gjort med våra tätisar.
  20. 10
    Elsie sover i växa-säng. Hon bytte ett par veckor innan hon fyllde ett. Hon har ingen stoppbräda, men vi har mjuka nallar o en stor kudde nedanför. Hon har ramlat ut en gång. Häromkvällen när hon hade feber hittade jag henne på golvet, så jag antar att hon ramlat ur....

    Hon har eget rum. Hon sov hos oss tills vi bytte till denna sängen. När hon var 6 månader försökte vi med att hon skulle sova i eget rum men det funkade inte. Nu funkar det, men hon kommer in till oss på natten ganska ofta - fast inte varje natt.

    JAg tror på att byta typ nu om bäbisen ska få spjälisen från början. JAg tror inte på att byta direkt från ett barn till nästa, utan att det som det lilla syskonet ska ta över, får vara oanvänt ca 3 månader innan h*n får det. Då kommer inte syskonet och \"tar\" något för storasyskonet. Så har i alla fall vi gjort med våra tätisar.
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11

    Isac...

    ...sover i sin spjälsäng och får komma över till våran säng om han vaknar på natten.
  22. 11
    Isac... ...sover i sin spjälsäng och får komma över till våran säng om han vaknar på natten.
  23. Medlem sedan
    Sep 2004
    #12

    Joy sover..

    i sin spjällsäng i sitt eget rum. Och sover HELA nätterna nu!:-). Jag tycker inte du ska byta till vanlig säng till storasyster...hon känner sig säkert trygg där i sin \"koja\" och varför ta bort den redan? Jag har haft spjällsäng rätt länge till mina barn och det har de trivts med. Nu sover 3-åringen i en ganska liten växa-säng, som han gjort nått år. För ett tag sen försökte jag byta till en stor säng, men se han ville ha kvar sin lilla mysiga säng..*ler* så den får han behålla så länge han vill (och ryms)...
  24. 12
    Joy sover.. i sin spjällsäng i sitt eget rum. Och sover HELA nätterna nu!:-). Jag tycker inte du ska byta till vanlig säng till storasyster...hon känner sig säkert trygg där i sin \"koja\" och varför ta bort den redan? Jag har haft spjällsäng rätt länge till mina barn och det har de trivts med. Nu sover 3-åringen i en ganska liten växa-säng, som han gjort nått år. För ett tag sen försökte jag byta till en stor säng, men se han ville ha kvar sin lilla mysiga säng..*ler* så den får han behålla så länge han vill (och ryms)...
  25. Medlem sedan
    Sep 2004
    #13

    Alltså..

    Jag har haft två spjällsängar under en period. Tyckte storebror som var 1,5 år när lillebror kom fortfarande var liten han me..ps Man kan köpa billiga på blocket eller tradera ;-)
  26. 13
    Alltså.. Jag har haft två spjällsängar under en period. Tyckte storebror som var 1,5 år när lillebror kom fortfarande var liten han me..ps Man kan köpa billiga på blocket eller tradera ;-)
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14

    Tack för alla svar!

    Vi har en extra spjälis ute i förådet så jag tar nog fram den och låter Ida sova kvar i sin ett tag till eftersom hon sover så tryggt och bra i den.
  28. 14
    Tack för alla svar! Vi har en extra spjälis ute i förådet så jag tar nog fram den och låter Ida sova kvar i sin ett tag till eftersom hon sover så tryggt och bra i den.
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15

    *ler*

    Då blir hon nog glad..;-)
  30. 15
    *ler* Då blir hon nog glad..;-)
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    Wilja

    sover i sin spjälis o trivs utmärkt :)
    mina killar sov ganska länge i spjälis. vi ställde in en riktig säng bredvid när Vincent skulle byta o det tog flera veckor innan han gick med på att byta. han ville ha kvar sin säng. vi gjorde likadant med Felix sen o det tog oxå ett tag innan han gick med på att byta.
    behåll spjälisen o byt senare när allt lugnat sig med syskonet osv.
    det är bra att försöka ha kvar allt så lika som möjligt då det är dax för stora förändringar!
    kramar från oss
  32. 16
    Wilja sover i sin spjälis o trivs utmärkt :)
    mina killar sov ganska länge i spjälis. vi ställde in en riktig säng bredvid när Vincent skulle byta o det tog flera veckor innan han gick med på att byta. han ville ha kvar sin säng. vi gjorde likadant med Felix sen o det tog oxå ett tag innan han gick med på att byta.
    behåll spjälisen o byt senare när allt lugnat sig med syskonet osv.
    det är bra att försöka ha kvar allt så lika som möjligt då det är dax för stora förändringar!
    kramar från oss
  33. Julia m Lillan och Busan
    #17

    Lillan sover jämte mig

    och har alltid gjort det. Jag nattammar och det är bekvämast, mysigast och mest praktiskt att ha henne nära. Lillan får så småningom ta över det äldre syskonets växasäng som står dikt an dubbelsängen. Storasyskonet ska då få en 120cm att ha i sitt lekrum och får antingen sova där eller i dubbelsängen.
  34. 17
    Lillan sover jämte mig och har alltid gjort det. Jag nattammar och det är bekvämast, mysigast och mest praktiskt att ha henne nära. Lillan får så småningom ta över det äldre syskonets växasäng som står dikt an dubbelsängen. Storasyskonet ska då få en 120cm att ha i sitt lekrum och får antingen sova där eller i dubbelsängen.

Liknande trådar

  1. han bara sover o sover.....när söka läka
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:48
  2. 3-månaders som bara sover och sover.???
    By maija80 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 21:02
  3. Vilgot bara sover och sover idag
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:57
  4. Hur uselt sover era när de sover dåligt?
    By Desperat in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 18:52
  5. Sover 1-2 minuter vaknar, sover 1-2
    By Kuben1 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar