Får skriva ett plus...
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Får skriva ett plus...

    denna gång :-/
    Bebis verkar trivas i min mage och ville inte alls vara lika punktlig med sin ankomst som den blivande storasystern var...så ett vackert plus blir det bakom signaturen i dag, får se hur många dagar det blir...
  2. 1
    Får skriva ett plus... denna gång :-/
    Bebis verkar trivas i min mage och ville inte alls vara lika punktlig med sin ankomst som den blivande storasystern var...så ett vackert plus blir det bakom signaturen i dag, får se hur många dagar det blir...
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Imorgon är en bra dag

    att föda barn...då fyller jag år *ler*!
    Tråkigt att behöva plussa. Även om man vet att bebis kommer när den själv vill så är ändå bf-datumet det datumet man förväntar sig är sista leveransdag *ler*!

    Hoppas du slupper plussa för många dagar!
    Kramisar
  4. 2
    Imorgon är en bra dag att föda barn...då fyller jag år *ler*!
    Tråkigt att behöva plussa. Även om man vet att bebis kommer när den själv vill så är ändå bf-datumet det datumet man förväntar sig är sista leveransdag *ler*!

    Hoppas du slupper plussa för många dagar!
    Kramisar
  5. J m T, M & L
    #3

    Då är det en pojke denna gång då!

    Hihi - ja, de säger ju att pojkar har svårare att lämna mamma än flickor.. Inte visste jag att det skulle börja redan i moderlivet *s*... Hoppas han väljer att komma på Angos födelsedag nu då :-).
  6. 3
    Då är det en pojke denna gång då! Hihi - ja, de säger ju att pojkar har svårare att lämna mamma än flickor.. Inte visste jag att det skulle börja redan i moderlivet *s*... Hoppas han väljer att komma på Angos födelsedag nu då :-).
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    I såna fall är mina väldigt

    väl förklädda till flickor - de höll sig kvar nästan två veckor över tiden båda två :)
  8. 4
    I såna fall är mina väldigt väl förklädda till flickor - de höll sig kvar nästan två veckor över tiden båda två :)
  9. J m T, M & L
    #5

    Hihi, JAG också!

    Jag stannade i 10 dagar över tiden hos min mamma *s*. Så, kanske man inte ska generalisera så där väldigt, men kul att spekulera det är det ju hursomhelst *s*.
  10. 5
    Hihi, JAG också! Jag stannade i 10 dagar över tiden hos min mamma *s*. Så, kanske man inte ska generalisera så där väldigt, men kul att spekulera det är det ju hursomhelst *s*.
  11. Anna med Flipp & Vendela
    #6

    Har du glömt Filippa & Vendela?

    Filippa var +21 dagar och Vendela +15 dagar, Emma (Nettis Emma alltså) var ungefär lika sen som Fifferiffen...
  12. 6
    Har du glömt Filippa & Vendela? Filippa var +21 dagar och Vendela +15 dagar, Emma (Nettis Emma alltså) var ungefär lika sen som Fifferiffen...
  13. Anna med Flipp & Vendela
    #7

    Hoppas att bebben

    tittar ut snart - i morgon på Angos födelsedag vore väl en toppendag:-)
  14. 7
    Hoppas att bebben tittar ut snart - i morgon på Angos födelsedag vore väl en toppendag:-)
  15. Anna med Flipp & Vendela
    #8

    Grattis i förskott!

    Hoppas du får en riktig toppenfödelsedag, Ango!
  16. 8
    Grattis i förskott! Hoppas du får en riktig toppenfödelsedag, Ango!
  17. Medlem sedan
    Sep 2004
    #9

    Ja det är jobbigt..

    att gå över...har dock gjort det med alla mina tre *suck* Värst var 1:an som jag gick över 5 dar med (kändes som 5 veckor..minst)sen kom tvåan..aldrig kändes det som..gick över 18 dagar..med trean var jag inställd på att gå över minst 2 veckor. Så när hon kom ut \"bara\" 9 dagar över tiden kändes det som hon kom för tidigt ;-). Hoppas för din skull att det sätter igång snart!! Ni kanske skulle prova färdknäppen ;-)
  18. 9
    Ja det är jobbigt.. att gå över...har dock gjort det med alla mina tre *suck* Värst var 1:an som jag gick över 5 dar med (kändes som 5 veckor..minst)sen kom tvåan..aldrig kändes det som..gick över 18 dagar..med trean var jag inställd på att gå över minst 2 veckor. Så när hon kom ut \"bara\" 9 dagar över tiden kändes det som hon kom för tidigt ;-). Hoppas för din skull att det sätter igång snart!! Ni kanske skulle prova färdknäppen ;-)
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Tack tack!

    Det blir en lugn dag! Victor är hemma från dagis pga att han har lunginflammation (har varit hemma hela veckan) så vi ska mysa lite idag. Tjejerna är på dagis, men jag ska hämta dem efter lunch. Ikväll blir det ett mindre släktkalas.

    Kramisar
  20. 10
    Tack tack! Det blir en lugn dag! Victor är hemma från dagis pga att han har lunginflammation (har varit hemma hela veckan) så vi ska mysa lite idag. Tjejerna är på dagis, men jag ska hämta dem efter lunch. Ikväll blir det ett mindre släktkalas.

    Kramisar
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Har hört att det är på mödernet

    dvs att hur långt man går i en graviditet har med mammans gener att göra. Vet inte om det stämmer. Stämde på mig i alla fall.
  22. 11
    Har hört att det är på mödernet dvs att hur långt man går i en graviditet har med mammans gener att göra. Vet inte om det stämmer. Stämde på mig i alla fall.
  23. Kerstin, Martin & Linus
    #12

    Grattis på födelsedagen! (imt)

    .
  24. 12
    Grattis på födelsedagen! (imt) .
  25. Kerstin, Martin & Linus
    #13

    Fast båda mina pojkar...

    har kommit före bf =) De kanske flyttar hemifrån tidigare då?
  26. 13
    Fast båda mina pojkar... har kommit före bf =) De kanske flyttar hemifrån tidigare då?
  27. Misan med Arvid + 3 till
    #14

    Grattis på födelsedagen!

    Hoppas du får en bra födelsedag!
  28. 14
    Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en bra födelsedag!
  29. Medlem sedan
    Jun 2000
    #15

    Javisstja!

    Vissa är helt enkelt mer hemtrevliga än andra *s*!
  30. 15
    Javisstja! Vissa är helt enkelt mer hemtrevliga än andra *s*!
  31. J m T, M & L
    #16

    Hahaha!

    Ja, eller också tar de igen det senare i livet och flyttar först lagom tills de fyller 40 *s*.
  32. 16
    Hahaha! Ja, eller också tar de igen det senare i livet och flyttar först lagom tills de fyller 40 *s*.
  33. Medlem sedan
    Jun 2000
    #17

    Grattis Ango!

    Hoppas du får en bra dag! :-)
  34. 17
    Grattis Ango! Hoppas du får en bra dag! :-)
  35. Medlem sedan
    Aug 2004
    #18

    Ja,

    vi får hoppas att bebis tittar ut snart ! Jag vet hur lång väntan kan vara, jag gick ju över 14 dagar med Wilma..... Den här gången hoppas jag att bebis kommer punktligt, eller gärna några dagar före bf. Men sån´t är ju som sagt svårt att styra över.

    Du får prova att gå mycket i trappor, ha sex och vila emellanåt ;-)
    Det sägs ju att det kan sätta igång det hela.


    Lycka till....
  36. 18
    Ja, vi får hoppas att bebis tittar ut snart ! Jag vet hur lång väntan kan vara, jag gick ju över 14 dagar med Wilma..... Den här gången hoppas jag att bebis kommer punktligt, eller gärna några dagar före bf. Men sån´t är ju som sagt svårt att styra över.

    Du får prova att gå mycket i trappor, ha sex och vila emellanåt ;-)
    Det sägs ju att det kan sätta igång det hela.


    Lycka till....
  37. Medlem sedan
    May 2000
    #19

    Grattis!!!

    på födelsedagen får man lov att säga!

    Det verkar som om bebis inte alls tycker att i dag är en bra dag, jag själv tycker denna dag hade varit alldeles utomrodentlig att föda barn på...*s*

    Han/hon gonar sig så gott inne i magen så det blir ytterligare en + dag ser det ut som....
  38. 19
    Grattis!!! på födelsedagen får man lov att säga!

    Det verkar som om bebis inte alls tycker att i dag är en bra dag, jag själv tycker denna dag hade varit alldeles utomrodentlig att föda barn på...*s*

    Han/hon gonar sig så gott inne i magen så det blir ytterligare en + dag ser det ut som....
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20

    hehe...

    jag det ska bli väldigt spännande att få se vad det är för liten krabat som rumstrerat om i magen senaste månaderna...det mesta av den skrock, pendling och tarot som lagts under denna graviditet säger att det kan tänkas vara en liten kille denna gång men jag tar väldigt lätt på allt som sagts.
    Visst, pendling stämde med hannah liksom det mesta i skrockväg + detta med hjärtljud MEN som sagt bara för att det stämde då behöver det ju inte stämma denna gång :-)
    Dock var jag ganska så säker mot slutet med hannah att det nog skulle bli en liten tjej men nu känner jag inget starkare för vare sig eller...så det ska bli jättespännande...om nu bara den lill* vill komma snart så :-)
  40. 20
    hehe... jag det ska bli väldigt spännande att få se vad det är för liten krabat som rumstrerat om i magen senaste månaderna...det mesta av den skrock, pendling och tarot som lagts under denna graviditet säger att det kan tänkas vara en liten kille denna gång men jag tar väldigt lätt på allt som sagts.
    Visst, pendling stämde med hannah liksom det mesta i skrockväg + detta med hjärtljud MEN som sagt bara för att det stämde då behöver det ju inte stämma denna gång :-)
    Dock var jag ganska så säker mot slutet med hannah att det nog skulle bli en liten tjej men nu känner jag inget starkare för vare sig eller...så det ska bli jättespännande...om nu bara den lill* vill komma snart så :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. CV-vad ska jag skriva???
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 12:29
  2. Vad ska jag skriva?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 16:46
  3. Hur ska jag skriva?
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 14:27
  4. Separation - vad skriva/inte skriva?
    By time to say goodbye in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 19:29
  5. E på skriva skriva humör
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar